Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: MS mládeže Noumea: Jan Kříž juniorským mistrem světa!
ze dne 22.09.2014, autor článku: Petr Jandík

Komentář ze dne: 20.09.2014 15:59:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Co to s tím má společného?
Petře, můžeš uvést, kdy Svobodová toho 4 místa dosáhla? Nebylo to víc, než před rokem? Co to tedy s tím má společného? Dobrá výkonnost v letech minulých neříká o současné ani budoucí nic. Jaké výsledky měla letos? Tereze samozřejmě držím palce, zejména pokud tam jela ona i ostatní na vlastní náklady, jak je uvedeno na webu horosvazu (opravdu si účast a další náklady všichni platí sami?), ale ten tvůj doprovodný text je malinko manipulativní. Jinak ať se daří i klukům, na webu horosvazu nejsou uvedeni.
0 0

Komentář ze dne: 20.09.2014 17:56:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Co to s tím má společného?
Proč hned o manipulaci? Vypadlo mi tam slovíčko vloni. To se stává i v "lepších médiích :-)". S konečným soudem bych počkal na výsledky semifinále.
0 0

Komentář ze dne: 20.09.2014 19:04:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re: Re: Co to s tím má společného?
Já přeci nesoudím, ani nehodnotím, jen konstatuju :-)

O semifinále vím, dole jsem vypsal výsledky. Při 26 postupujích se do semi dostaly všechny. Tedy doufám. Snad si pravidla pamatuju dobře :-)

0 0

Komentář ze dne: 20.09.2014 19:14:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: Re: Co to s tím má společného?
Možná se na ten web Horosvazu podívej líp, jsou tam všichni, akorát ve 2 řádcích pod sebou, kluci s příspěvkem, Tereza bez.
0 0

Komentář ze dne: 20.09.2014 20:11:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re: Re: Co to s tím má společného?
Ahoj, máš pravdu, nějak jsem ten horní řádek nezaregistroval. Tereze fandím, má můj obdiv.
0 0

Komentář ze dne: 20.09.2014 16:31:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Průběžné výsledky
Průběžné výsledy po první a druhé kvalifikaci:

Vojta Vlk - 17 z 39

Tereza Svobodová - 18 z 25
0 0

Komentář ze dne: 22.09.2014 11:20:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Velká gratulace
Velká gratulace Honzovi Křížovi. Vyhrál časem 6:50 a tím by se tak úplně neztratil ani mezi dospělými.
0 0

Komentář ze dne: 22.09.2014 21:37:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Karel (@)
Titulek: Repre
Honzovi patří obrovská gratulace, je jeden z mála, co si opravdu zaslouží finanční podporu ČHS. Vojta podal slušný výkon - výsledek ještě v první půlce startovního pole, Tereza nic moc, 23. místo z 25. není nikterak obdivuhodné. Její loňské 4. místo v Norsku při 10 startujících, kde chyběly favoritky, nebyla tam například ani jedna Rakušanka nebo Ruska, bych taky nějak zvlášť neobdivoval. Ještě je zajímavé, že na žádném webu, a to včetně Horosvazu, chybí informace o MS mládeže v boulderingu, kde mimochodem Tereza skončila na posledním 32. místě, tedy taky nic moc. Je velká škoda, že se MS neúčastnila Iva Vejmolová, které výkonnost stále stoupá narozdíl od Terezy, která žije pouze z let dávno minulých.
1 0

Komentář ze dne: 22.09.2014 23:03:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: Re: Repre
S ohledem na to, že Tereza jela kompletně za svoje, asi není třeba příliš rozebírat její umístění, i když bych jí určitě přál lepší. U kluků je skvělé, že se jim dařilo a Honzovi velká gratulace. Závod mu vyloženě sedl a předvedl fantastický výkon!
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 00:22:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Repre
To je sice pravda, ale svaz do ní za cca 6 let investoval nemálo peněz, včetně placených závodů na SP dospělých, kde neměla valné výsledky, umísťovala se na konci startovního pole. Jen se ukázalo to, že stavět úspěch na jednom závodě, přesněji 26. místo z mistrovství světa, a to v době, kdy je někomu 16 let, se prostě nedá. Jednorázový postpubertální výkon nemusí vůbec nic znamenat. Z jejího umístění, jako nejmladší závodnice na MS, se udělala tehdy zbytečně veliká bublina, která zcela splaskla. Teď je spousta i daleko mladších holek, co lezou i o několik tříd líp. Ukázalo se taky to, že časté objíždění závodů dospělých s cílem neustále sbírat zkušenosti, nikam nevede a nemá na výkon závodníka nějak významný vliv. Kolik svěťáků vynechal Adam a přitom získal dva tituly mistra světa! Podle mě by se měl svaz více zamyslet nad tím, kdy má a kdy nemá smysl platit závodníkům náklady na svěťáky a zda není lepší investovat ty peníze nějak lépe, třeba více podpořit lezení mladších dětí, atp.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 00:36:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Repre
Ne, že bych příspěvku jako celku nějak výrazně oponoval, ale přece jen pár poznámek:
- s Adamem nelze srovnávat, je zcela výjimečný.
- dopředu se hned neví, co z koho bude. Libor Hroza byl kolem roku 2008 závodní komisí zatracován, absence startovací matrace a plošší chyty byla brány jako výmluva pro tehdy slabší výkon na ME v Paříži - a dnes je mistr Evropy.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 07:25:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Taky pohled
To máš sice pravdu, ale také měl AO deset kilo nadváhy? S ohledem na Terezu to nepíšu rád (i když zase takový problém to není, ona sama si je toho vědoma a ne jednou o tom mluvila i mezi ostatními lezci, že potřebuje dost shodit), ale s určitou postavou prostě v lezení vyhrávat nemůžeš, i kdybys byl sebetalentovanější. Možná v Česku, ale ve světové špičce to už nejde. Jako šlachovitý vytrvalec asi nepůjde dělat bodybuilding a kulturistiku, tak koulař nebo diskař prostě nemůže dělat lehkou atletiku. Každé má svoje. Situace s Terezou vznikla díky nekritickému pohledu Marie a odpovědnost za to nese celý svaz, že to umožnil. Že jsou matky zaslepené a nevidí realitu takovou, jaká opravdu je, je omluvitelné. Ale že nikdo ze svazu nezasáhl a nechal dojít situaci až tak daleko, se omlouvá mnohem hůře a ukazuje naprostý amatérismus ČHS jako takového. Tohle má být vrcholová sport, ale lidé k tomu přistupují jak k volnočasovému kroužku.

A mimochodem - pokud tam Tereza úplně komplet jela za svoje, jen to dokazuje ztrátu soudnosti. Do semifinále postoupila, ale to všechny holky, a v semifinále zalezla nejhorší výsledek 7+. Nikdo neměl méně. Kdo Terezu zná a v poslední době ji viděl na stěně, bylo mu to jasné předem :-(
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 11:17:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Taky pohled
IFSC poskytla v rámci solidarity 18 lezcům a naši byli mezi nimi podle tiskové zprávy IFSC, ubytování v rodinách, takže to mohl být byl relativně výhodnější výlet do Nové Kaledonie. Tak bych to na ztrátu soudnosti netipoval, spíše využití možnosti se tam podívat. Nějaká kritika by mohla být na místě jen případě, kdyby kvůli Tereze nemohl jet někdo jiný kdo by uspěl v závodě lépe, ale tento případ to nejspíš nebude.

Krok k chytu 8 semifinále byl takový bouldřík se skokem nebo hupem doprava, který Tereza nezvládla. Nekoukalo se na to úplně dobře.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 11:56:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Taky pohled
Petře, jestli tam byla kritika, tak mířila na svaz a na Marii. A ne za účast na tomto závodě, jako spíše za celou situaci v českém mládežnickém lezení.

Co se týká Terezy, je to milá a pohodová holka, nekritizuji ji, je mi jí spíše líto :-( Návštěvu Nové Kaledonie jí přeji. Jen nerozumím tomu, že jí to stojí za tu ostudu, a nechápu, jak to mohla Marie nechat zajít tak daleko. Já bych to mému dítěti neudělal.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 14:30:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Taky pohled
IFSC neposkytla nikomu v rámci solidarity ubytování zdarma, nikdy to nedělá, jen sehnala hostitelské rodiny, které se o závodníky za peníze závodníků starají. Je to na každém MS a MSJ. A pokaždé se o to Svaz uchází a najednou je tu prostor pro budování konspiračních teorií.

Je to jen levnější než hotel a výhodnější než vzdálené ubytování.
Viz informace na webu pořadatelů:
http://www.escalade.nc/en/delegations/hebergement

Tahle nenávist až za hrob je strašná a tohle podsouvání informací a spekulací ještě horší. No není nad seriozní novinařinu.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 15:41:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Taky pohled
Petr to tak určitě nemyslel. Zbytečně to hrotíš a jen si koleduješ o další vlnu "nenávisti". Za co? Podívej se na výkon naší protěžované reprezentantky. Vždyť se chudák na tom chytu ani neudržela :-( A srovnej to s podporou, která tu byla a je pro nadějnější a šikovnější.

Ano, řada lidí určité postavy z ČHS nesnáší. A divíš se?




0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 22:13:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: Trochu taktu by neuškodilo
Přijde mi dost nechutný do ní takhle po bitvě kopat. Myslím, že už ten nepovedený závod sám o sobě stačil. Berte trochu ohled! Představte si, že by vám v 19 někdo dával takovouhle čočku.

Jo konkurence byla tvrdá, cesta nesedla, ale píšete to, jako by u nás stálo 10 lepších lezkyň ve frontě, aby si tam mohly taky zajet a někdo jim v tom bránil.
Ty nadějnější a šikovnější by přes nominační kritéria do repre jistě prošly, to bude i o tom, co si kdo odpracoval a kolik času, úsilí i vlastních peněz tomu dal.

A taky to je smutná ukázka, jak někdo dá plno energie a roky života do tréninku a závodění, pak se mu nedaří, a aby toho nebylo málo, schytá navrch kotel nenávisti...
1 0

Komentář ze dne: 24.09.2014 00:12:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re: Trochu taktu by neuškodilo
Honzo, nikdo do nikoho nekope. A už vůbec ne po bitvě,vždyť tohle žádná reálná bitva nebyla. Nehledě na to, že podobné názory se objevují už minimálně dva roky. Chápu,že vůči Tereze to může vypadat drsně, ale už to tu bylo řečeno. Tohle není zájmový kroužek,ale vrcholový sport. Podobné výpady by se stávat neměly,ale z jiného důvodu. Závodník by měl mít dostatek sebereflexe, aby vůbec na podobné závody nejezdil a v repre nebyl. A když to není schopen objektivně vyhodnotit závodník,má zasáhnout svaz. A to se nestalo, naopak Tereza byla stále Marií postrkována dále a dále a špatné výkony byly neustále omlouvány a tolerovány. Tady nejde o výkon na posledních závodech, ale o dlouhodobou výkonnost, a ta prostě v tomto případě není. Videa s časy vybraných lezců jsou na jiném serveru dávané k pobavení už dost dlouho, rok dva minimálně.

A k těm ostatním závodníkům a závodnicím - opět se o tomto mluví už dlouho. Nikdo nikdy nepřišel a natvrdo neřekl, že končí kvůli svazu. To je pravda. Ale v zákulisí je velmi dobře známo, kdo a kvůli čemu skončil a že velkou roli v tom přístup současné komise opravdu hraje. Tedy to obraťme - mladí závodníci nekončí kvůli svazu, ale dovolím si tvrdit, že kvůli svazu a podmínkám ztrácejí motivaci pokračovat a věnovat se lezení naplno. A bez toho na mezinárodní scéně úspěchy dosáhnout nejdou.Takže pár dobrých lezkyň a lezců tady opravdu máme,ale co jim můžeme nabídnout, aby měli zájem opravdu reprezentovat? Proč by tomu měli mladí závodníci a rodiče věnovat 8-10 let tvrdé dřiny a spoustu peněz? Když se podívám na nějaké závody z ČP nebo U14,naopak slyším od těch dobrých slova kritiky a nespokojenosti. Kvalitní závody se z oficiálních ČHS závodů vyškrtávají, zakládají se samostatné poháry mimo ČHS. To není zdravý stav.

Smutná ukázka nenávisti?Nenávistného zde nebylo napsáno nic. A určitě zde není napsáno nic, čeho by si nebyly Tereza s Marií vědomy.Ohledy jsou jistě potřeba, ale jak dlouho? Může se ti nepovést závod, ok, mohou se nepovést třeba dva závody. Ale když přední závodnice objíždějící vrcholné závody má nízkou výkonnost dva roky a ta výkonnost je stále klesající, co s tím chceš dělat? Pořád omlouvat, že musí sbírat zkušenosti? Jestli tu někdo měl být odpovědný a měl být ohleduplný, měli to být rodiče. A hned pak svaz. A co se dělo doopravdy? Snížila se náročnost lezení, do repre se dostane kdokoliv (4 ve skupině jdou do repre, přitom ve skupině jsou 3 závodnice), vesele se utrácí za mezinárodní závody a přijala se náhubková směrnice, která prakticky znemožnila kontrolu čerpání peněz a ověření, kolik kdo za závody opravdu čerpal.

Co tedy chceš dělat? Co navrhuješ? Chodit další dva tři roky kolem horké kaše a prodlužovat tak agónii současného českého lezení? Měla by Tereza stejnou podporu a jezdila se stejnými výsledky na všechny možné závody, i kdyby Marie nebyla v komisi? Těžko říct. Je ale zvláštní, že nikdo z lepších jezdit nechce. Proč? Takže se nediv, že lidi prskají. Jestli je něco potřeba, tak by měl svaz vyhodnotit letošní výsledky, ověřit si stav a náladu mezi závodníky, okamžitě rozpustit celou komisi a začít s jinými lidmi znovu a lépe. Ale omlouvat dlouhodobě podprůměrné výkony naší přední lezkyně, do které svaz investoval mnoho peněz i času, a nic jiného neudělat, je cesta do pekla.Jestli tohle je výsledek činnosti jakékoliv komise, měly by se z toho vyvodit pro členy důsledky. Stát se to v jiném sportu, byl by odvolaný trenér i manažer. Sice jsme za poslední dobu měli několik úspěchů na mezinárodní scéně, ale nakolik to bylo za přičinění ČHS?Jaký podíl měl ČHS nebo komise na dobrých výsledcích?Okolo Tere
0 1

Komentář ze dne: 24.09.2014 00:21:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re: Re: Trochu taktu by neuškodilo
Okolo Terezy se to točí proto, že je s Marií vlastně ztělesněním všech problémů. Dříve se to točilo i okolo T. Bintera, ale ten měl dost rozumu toho nechat. Ve skutečnosti se jedná o hluboký problém uvnitř svazu a o celkový přístup k závodnímu lezení jako takovému, o Tereze se teď mluví právě díky tomu, jaký výkon podala na MS lezkyně s maximálním dlouholetou podporou ČHS. Jestli činovníci někoho dlouhodobě podporují, posílají na mezinárodní závody, nechávají sbírat zkušenosti v závodech s dospělými a on nakonec na závěr své juniorské kariéry podá takovýto výsledek, je něco špatně a někdo by měl nést odpovědnost. O personálních změnách v komisi se samozřejmě ví, ale obávám se, že to nebude dostatečné, kromě jiného jsou způsobeny jinými okolnostmi, než vyvozením odpovědnosti. Svaz bude muset změnit celý systém a celou práci komise, ne jen jednoho nebo dva lidi.
0 1

Komentář ze dne: 24.09.2014 13:52:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Trochu taktu by neuškodilo
Bezvadné zdůvodnění – za všechno může Marie a celá ta její komise. Svaz je všechny vymění a příští rok budeme mít v každý kategorii postup minimálně do finále. Není to moc zjednodušující? On by musel přijít někdo nový s nějakou jinou myšlenkou a koncepcí. Tu si potom obhájit, napasovat na finanční podmínky pro daný rok a může se jet podle nových principů. Uděláš to ty a tvoji kamarádi? Nebo kde se skrývá nový spasitel, který bude ve svém volném čase řídit závodní lezení? Ono ukočírovat všechny disciplíny a jejich požadavky nebude moc lehký úkol – obzvlášť ve svazu kde se prvoplánově nesoutěží ale „jen leze“.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2014 17:00:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Trochu taktu by neuškodilo
Ne, zjednodušující to není. Jen ten postup by asi nebyl tak rychlý.

A k té tvé argumentaci lidmi a koncepcemi - přesně tohle se používá už léta. Navenek to vypadá dobře a ještě jsou lidi v komisi považováni div ne za svaté, protože se pro svaz a závodní lezení tak obětují a jsou tak vstřícní. Pravda je bohužel taková, že všechny tyhle řeči jsou pouhá manipulace a přetvářka. Lidí, co by chtěli něco změnit, je dostatek. Nápadů, jak něco změnit, je také dost. Návrhů na změny bylo bezpočet. A výsledek? Marie se vždy usměje, potvrdí příjem, slíbí, že na tom zapracuje a zkusí připomínky zapracovat, ale ve skutečnosti nevím, že by někdy něco takového udělala, jen si dál šla po svém, všechny ostatní ignorovala. Takže ano, máš pravdu, přijít s návrhem může přijít každý, Marie s Tomášem nabízejí, jak si to rádi vyslechnou, ale u toho zůstane. Stejně si to udělají po svém a bez ohledu na cokoliv a kohokoliv. Pokud se nepletu, existovaly seriózní návrhy a koncepty i na trenérskou radu, o které se v poslední době hodně mluví. A pokud vím, to zase pro změnu skončilo u Bintera, který to smetl ze stolu a bez ohledu na požadavky si závodní lezení i nadále řídí s Marii sám. Není to pravda? Pokud ti tohle nestačí, projdi si, kolik bylo připomínek k současnému U14 a dnešní koncepci. Marie to s úsměvem vyslechla, ráda se sešla se zástupci rodičů a závodníků, to ano. A výsledek? Nic, vše zahozeno do koše. A spousta lidí znechucena a odrazena od jakýchkoliv snah. Tedy přesně to, o co současnému vedení jde. Zbavit se rýpalů a dělat si to podle sebe. Takže se na mne nezlob, ale ano, podle mne za všechno opravdu může současná komise. A i kdyby se zrušila a rok tam nikdo nebyl, co by se stalo? Nestalo by se vůbec nic, možná by vzniklo více kvalitních závodů.

Chápu, že se ti moje názory nelíbí. Ale nemám je jako dogma. Také, pokud si přečteš můj příspěvek výše, jsem psal, že by svaz měl zjistit názory a náladu a stav mezi závodníky, ne že by měl v tomto věřit mě. Ale ani by neměl věřit komisi. Měl by se udělat nezávislý průzkum mezi těmi, co k závodnímu lezení mají co říct, porovnat to s realitou, posoudit výsledky a výkonnost současného stavu a teprve na tom stavět.

A tu poznámku o svazu, kde se nesoutěží, ale leze, raději nebudu komentovat. ČHS na sebe dobrovolně vzal zastřešení závodního lezení, je tedy povinen se u toto oblast starat a podporovat. Na řadě závodů třeba ani není bez ČHS možná účast (přihlášky musí jít přes národní svaz), svaz na závodníky pobírá od státu dost peněz, tedy svaz má povinnost se o závodní lezení starat a to bez ohledu na to, co si myslí nezávodící většina.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 07:34:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Doprovod
Mohu se zeptat, kdo tam s juniory jel jako doprovod? Nevíte to někdo?
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2014 11:31:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - LRH (@)
Titulek: Zlepšení
Gratulace k vítězství. Myslím, že se Honzovi podařilo zůročit několik let tréninku a vyplatilo se tak i před lety jezdit s Liborem trénovat, kdy Libora i rychlolezení naši vůdci z Čhs zatracovali.
Zlepšením hlavně vidím v tom, že Čhs už bezhlavě nevyhodilo peníze za zájezdy na závody. Zda v zoufalství či v potřebě poznat vzdálený region vyhodila peníze Marie je mi jedno. Ještě tak toho dosáhnou v dospělácích a v drytoolu a mohlo by to být dobré.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2014 11:37:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Honzovi patří veliká gratulace. Je to obrovský příklad pro ostatní závodníky. Jeho cílevědomost je pro ostatní velikým vzorem. Hroza a ani ČHS na tom nemají žádný vliv. Marie mně je líto.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2014 13:55:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - petr Jandík (Redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Myslím, že nelze pominout vliv Libora mladšího na rychlostní dění v Čechách. Když nic jiného funguje jako dosud nedostižený vzor. Kterému se teď Honza Kříž přiblížil
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
06.04.2024
Kamarád ze skal promítání v Turnově ve 20 hodin

Oznámení o akcích posílejte redakci