Volia veža, na pilíři vlevo Janigova cesta, ve vhloubení začíná Stanislawski, před námi je nástup Štáflovky a JZ žebra

Stanislawski

sortiment
friendy: sada
smyčky: 2-3
Krásná cesta v pevné žule, krásný výhled, plotny se dvěma převísky
start:  Popradské pleso ,  Od Popradského plesa po modré do Mengusovské doliny. Potom po červené doprava do Žabí doliny nad Žabí plesa. Zde opustíme chodník a jdeme doleva přes travnatou vyvýšeninu. Překročíme potok a jdeme v protillehlém travnatém svahu po pěšince k Vyšnému Žabímu plesu. Od něj šikmo doprava nahoru po suti pod JZ stěnu
čas:  2 h 30 min
Z vrcholu dvě slanění po 25 m vpravo od směru výstupu, nebo pěšky:
Z vrcholu dolů na SV přes dva stupně na stanoviště. Dále šikmo doprava dolů velkým vhloubením cca 70m. Travetz doprava na V hřeben a ještě několik m do Východní volí štrbiny. Z ní žlabem na pošinu pod stěnou (0,5 hod). Odtud jako příchod 1,5 hod. na Popradské pleso
čas:  2 h
Ze Štrbského plesa pěšky 2 hodiny, nebo ze zastávky električky Popradské pleso. Hosté, ubytovaní v hotelu mohou přijet autem.
Wieslaw Stanislawski, J. Staszel  -  9. 8. 1931

JZ stěna Volí věže poskytuje velmi pěkné lezení v superpevné žule a patří k nejoblíbenějším cílům v Mengusovské dolině. Stanislawski vede koutem uprostřed, převisy obchází doprava.

Volia veža, JZ stěna

JZ stěna Volí věže. Položenou stěnou vlevo od hrany vede Štáflovka, pravou hranou jedna z nejkrásnějších trojek, v markantním koutě uprostřed Stanislawski - pod převisy odbočuje doprava. Vlevo od kouta vede Janigova cesta a řada dalších.

Mapka pravé části Mengusovské doliny
Mapa Mengusovké doliny.

Mapka příchodu k Popradskému plesu, Ostrva, Tupá
Mapa příchodu k Popradskému plesu.

Kroutil, Vysoké Tatry pro horolezce 1 (šedý), K 398,

Výběr Andráši, Paryski č. 174.