Horák IV

Bulvár Report

Večer předhorákový, v zatemnělé pracovně sepisuji stížnost pro Yrnu, zatímco havran na parapetu zvěstuje svým krákáním jistou zkázu. Jakto, že pršelo celé léto, víkendy vyznačovaly se barvou šedou, a teď, když tělo chce pod peřinou ležet a mysl po horách bloudit, hlásíš Yrno jasno a sucho? Ke všemu zlověstné tamtamy nesou zprávu, že počet dámských posádek se pro letošek ztrojnásobil a dosáhl tak celkového počtu tři. My snad budeme muset závodit.

Poslední naději mi svitne v kempu Vltavan. Ředitel sám rozpačitě přešlapuje před stupněm vítězů a do mikrofonu hlásí, že Inge byla tak hodná a zapůjčila nám svoje lože. Mohl by snad být čtvrtý ročník nejlepšího horolezecko-vodáckého závodu zrušen kvůli nedostatku soutěžících? Omyl! Že nejsou všichni v loži u Inge zjišťujeme ihned po příchodu pod Barevku. Závodníci všech kategorií mají za sebou již šest cest, Pankáč šestnáct, a místo piva konzumují proteinové tyčinky a energetické gely. Kromě pitného režimu doznalo také zásadní změny startovní pole. Čím dále leží město od Českého Krumlova, tím více reprezentantů vyslalo. Je tu již známé Brno, ale také Zlín, Praha, Beroun, či Příbram. Budějovičtí lezci jsou zastoupeni nepočetným, ale o to kvalitnějším vzorkem. Krumlovští lezci a lezkyně simulují důležitost a místo aby se navázali na lano, oblékli vestičky s nápisem pořadatel.

100+1způsobů jak vyzrát na vypečený start Únorového hitu

Vedle nás leze neunavitelná jihočeská fosílie Petr Dvořák, který včera večer přetížil telefonní linky, aby sehnal spolulezce dostatečně starého a nepropadl se tak z kategorie veteráni do kategorie muži. Ukazuje se ale, že mládí mu sotva stačí. Fosílie Junior, Honza Dvořák, představuje tým Hastrmanů v obnovené podobě a vleče za sebou Pankáče. Pravidla praví, že když si druholezec odsedne, body se dělí dvěma. Po každém Pankáčovo odsednutí tak zazní přísné „A dolu“ a leze se znovu. Těsně před naším odjezdem se na scéně nenápadně objevuje Aleš jako obvykle s dobrou lezkyní, tentokrát ve variantě černovláska, a nasazují ve smíšené kategorii laťku tak vysoko, že by se da Silva ani nerozběhl.

Fosílie v pohybu

Nevítaný vetřelec – jihočeský lezec

Vzhledem k obavám z konkurence se expertka logistiky a svačinářka našeho družstva, Martina, domnívá, že bude lepší, aby dámy neviděly jak špatně lezeme. Pakujeme tedy cajky do barelu a pádlováním vpřed! Smutná zpráva je, že na Lipně zřejmě utáhli kohoutek, a tak se voda letos spíše sune. První, druhý, třetí jez, mokré až na kost, nějaké to vylévání a už nás u Havraní skály vítá rozhodčí Lucka i s lezeckým potěrem. Výkony zde kromě nás podává ještě Brno a také jeden vlezlý paparazit, který si přeje abychom mu v nové verzi Žlutých lázní lezly mezi nohama a nabízí úplně nový význam pro zkratku OS.

Přehled vývojových stádií horolezkyně pod Havrankou

Cestou na Nultý špic kouká za mostem z Vltavy přímo uprostřed přesně jeden kámen. Kolem tohoto kamene je namotána přesně jedna loď, zcela zaplněná vodou. Takováto loď, jak známo, má váhu přesně jednoho autobusu. Vyprostit se jí snaží přesně dva horolezci, ale nejsou to Hastrmani, nýbrž Brněnští Bratři bez trika.
Další zastávka sice nese neatraktivní pojmenování Nultý špic, ale razítkuje tu atraktivní gang Las Hermanas Vilímko-Zemanů, takže je na skále tradičně narváno. Pankáč zde leze svou třicátou pátou cestu, dámská dvojice Éterické Krásky Evča s Klárou jak nic vyfikne výlez z díry ve Wanderwegu, Nařachaní modelové ve spartakiádním úboru provádějí exhibici v Křižáku. Jen se nám tu trochu stýská po Emilovi, chybí někdo, kdo by na celé kolo hlásil.

Infamous díra ve Wanderwegu

Hele musíš mi s tim pomoct, já to prostě nedokážu polknout.
Tak si to jen dej do pusy.
Se mi to tam nevejde.
To nevadí, pak to můžeš klidně vyplivnout.
Vůbec nechápeme, proč raft plný chlapů, který jede vedle nás leží smíchy, bavíme se přece o cílovém pivku! Je zajímavé, kolik každý rok dokážeme probrat mezi Nultým a Osmým Špicem důležitých životních témat. První ročník jsme se bavily o lezení, druhý o chlapech, třetí o práci..jistý posun je tedy znatelný, jen to směřování mě děsí.

Těžké a krátké, s takovou taktikou nejdál dojdeš. Když se ti tedy podaří protáhnout tím spolulezce

Sedmý špic se hlásí lvím řevem. To se rozhodčí Martin mstí účastníkům - posílá dvojky do proslulé cesty Jarní procházka, která je sice krátká, ale s procházkou nemá nic společného. Zvukový doprovod obstarává Katka, z nadějné budějovické smíšené dvojice. Vybraná družstva na vyšším levelu ladí Jemnou, zatímco hitem se stala Johanka z Arku, která sice nenabízí mnoho kovu ve skále, ale o to více překvapivých chytů. Půjčuji Éterickým Kráskám pár friendů aby si mohly také na této lahůdce smlsnout a vzpomínám na Rola Garibottiho, který na ústupu z hory půjčil svoje mačky Honnoldovi, a ten mu v nich přeběhl celoživotní sen, prvotraverz masivu Fitz Roy. Mám pocit, že i Éterické Krásky nás, když ne letos, tak za rok, sesadí z trůnu, kde už tři roky hnijeme.

Očividný klid v duši všech účastníků je podezřelý, asi si nedosadili do rovnice vzdálenost od cíle a čas konce závodu. I přesto, že ředitel (ostatně jako každý rok) sliboval, že kdo dojede po 19 h tomu rozdá penály. Na životní témata už není nálada, myslíme jen pivo. Naštěstí se blíží Osmý špic a zásadní otázka – kdo nám na něj půjčí? Slituje se reprezentant v kategorii Veteráni, Franta, kterému za to slibuji, že už o něm nikdy nebudu rozhlašovat, že hodně mluví. Ani psát to o něm nebudu.
Na chudáku Osmém špici už leze málokdo, tedy až na Pankáčovo dnes osmačtyřicátou cestu. Hastrmani nás nepřekvapují sdělením, že i letos se koupali, a to na jezu pod Jiráskovým mostem, kde se jinak nedokáže otočit ani podprůměrný žák 7. B s ranní kocovinou.

Hastrmani letos úspěšně redukovali počet koupelí na 1x

Peníze jsme ztratily, záznamové archy nám málem uplavaly, cajky jsme rozdaly po cestě, ale na start časovky jsme vzorově připravené. Tři, dva, jedna a všeho všudy tak šest posádek o sebe zakopává během přes louku do loží. Martina nasazuje své neúprosné tempo, a máme radost, že ani chlapi nás nemůžou chvíli dát. Dokud se na nás nenalepí Hastrmani, kteří se pokouší nám znemožnit pádlování. Honzovi na háčku stoupá pára z uší, spodní čelist v podivném předkusu a supí „Dělej ty vole, loni už jsme tady byli támhle“. Pankáč mu směle odpovídá, že jako háček by si měl lépe hlídat směr. Je to pravda, kdyby pánové nebrali tu řeku zprava do leva a zase zpět, byli by v cíli ještě dřív než vyjeli.

Cíl na dosah, jen to tam ještě naklopit

Tímto přejeme panu řediteli, aby taky někdy dostal šanci si zkusit půl hodiny rubat do voleje a pak do sebe nalít soutěžní cílové pivo. Klidně si to s ním vyměníme, budeme objíždět skalky a mile se usmívat. V cíli došlo bohužel k jedinému kolapsu taktiky, Martina si vybrala bezové pivo. Exnout Pardála po časovce nejde, ale exnout bezové sladké lepivé sračky, to už je vážně na rychlou evakuaci svačiny. Naštěstí pravidla závodu nespecifikují, jak dlouho je nutné tekutinu udržet, takže pohled do nebe a lup ho tam. Pro letošek dobojováno, pár sekund po Hastrmanech, plácáme se po ramenou a jdeme investovat zbytek půjčeného obnosu do tradičního panáka na život.

Ostrý souboj smíšených družstev v cílové rovince

Dramatickou situaci ještě poskytne hromada většinou smíšených družstev, která se dovalí najednou a hlava nehlava se dožaduje piva. Rozhodují sekundy a je znát, že tuto část závodu zatím závodníci podceňují. Odebíráme se tedy zpět do Vltavanu, kde rovnou zahajujeme trénink nejslabší disciplíny na příští rok. Dave z Chilli Productions rozdává ceny, kocháme se plně obsazenými stupni vítězů ve všech kategoriích i cenami z Kamzíka a ponožkami z Pichincha Wear. Kategorii o nejlepšího pana ředitele vyhrává Honza. Láhev Jamesona, kterou vyhráli Hastrmani pořád koluje. To, že z ní ve skutečnosti upíjí jenom Pankáč zjišťujeme až v deset ráno, kdy je pořád nezvěstný.
Tímto děkujeme řediteli, pořadatelům, jejich dětem a psům, Yrně za skvělé počasí, Inge za lože a všem zúčastněným za bojovou a při tom přátelskou atmosféru čtvrtého ročníku nejlepšího vodácko-lezeckého závodu široko daleko.

A na závěr fotoreportáž Horácké Módní Policie, ročník 2016:

Éterické Krásky

Laň mladá a Laň ještě mladší

Nařachaní Modelové

Vítězný kostým pro letošní rok. Takové to letos bylo milé a punkové!

Výsledky

2. Petr Dvořák, Luboš Vaclík
3. Petr Tesař, Martin Bati

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Markéta Syllová | Vydáno dne 19. 09. 2016 | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Markéta Syllová

Související články:
1. kolo ČP v obtížnosti: Adam Ondra a Eliška Adamovská (15.04.2022)
1. kolo ČP obtížnost: Adamovská a Stráník (26.03.2021)
MČR 2020 finále žen. (05.10.2020)
MČR 2020 s překvapením (04.10.2020)
MMČR v obtížnosti: Ondra a Adamovská (03.11.2019)
RUBR 2019 a Zlagboard contest (09.10.2019)
Fotoreportáž ze 3. kola RPČP v boulderingu (16.09.2019)
HUDY dětské závody 2018 (09.03.2018)
Krumlovský Otrlák 2017 (11.10.2017)
Jickovická 24 - 15 let (24.09.2017)
MČR v boulderingu: Martin Stráník a Petra Růžičková (24.06.2017)
Big Wall Open (19.02.2017)
10boy Praha: Michal Běhounek, mimo soutěž Adam Ondra (20.01.2017)
Zlagboard contest na MČR v obtížnosti (21.10.2016)
Sambar Speed pro Kříže a Pokornou (10.11.2015)
Sambar Speed 2015 (03.11.2015)
MEZINÁRODNÍ KINDER BOULDER CUP 2015 OSTRAVA (15.10.2015)
ROCK POINT MISTROVSTVÍ ČR V BOULDERINGU 2015 OSTRAVA!!!!!! (12.10.2015)
Jickovická 24 okem veterána (09.10.2015)
Horák Trop(h)y 2015 (08.09.2015)
Zlagboard contest SmíchOFF (18.06.2015)
Zlagboard contest na FHF Český Ráj (15.06.2015)
Tréninkové centrum reprezentace (04.01.2015)
HUDY opening OPEN (08.12.2014)
ROCK POINT Český pohár v boulderingu - 6. kolo, finále (30.10.2014)
MČR v boulderingu - 5 kolo Rockpoint Českého poháru (13.09.2014)
Karin, Nelly a Honza Jeliga (12.06.2014)
2. kolo Rock Point Českého poháru v boulderingu je za námi! (10.03.2014)
2. kolo Rock Point Českého poháru v boulderingu (17.02.2014)
Krumlovský Horák po nulté (10.09.2013)
Český pohár v boulderingu (01.09.2013)
Aprílový pohár 2013 (01.03.2013)
Slovácké OUPN (11.02.2013)
MČR v ledolezení na rychlost (05.02.2013)
NOC TULENÍCH PÁSŮ JANSKÉ LÁZNĚ (01.02.2013)
Slovácké OUPN 2013 (29.01.2013)
Mistry ČR v obtížnosti Stráník a Pavlincová (17.10.2012)
SALEWA ROCKSHOW v Jablonci (08.04.2012)
AIX High Jump 2012: Hroza a Nevělíková (01.04.2012)
Slovácké OUNP 2012 (12.01.2012)
MČR v drytoolingu Brno: Hrozová a Mataruga (11.12.2011)
Kofola boulder párty (14.11.2011)
MČR v obtížnosti 2011: Ondra a Svobodová (20.06.2011)
Report z akce (06.05.2011)
ČP v rychlosti Ferrino Speed Cup (23.02.2011)
CupOFF vyhráli Tereza Svobodová a Adam Ondra (21.02.2011)
Adam Ondra: Vítězství k plnoletosti (09.02.2011)

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!