Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Válka UFO?


Ne, jen přešlap Montany

UFO je v kurzu. O myšlence expanzivních vklíněnců pro pískovec se ví už nějakých deset let. V minulém roce se Žákova nápadu chytili hned dva výrobci a představili svá řešení odlišná řešení a jejich konkurence je pro nás zákazníky dobrá věc, která žene vývoj dopředu.


Zatímco Obrworks Honzy Obročníka vyrábí pod názvem UFO čistě textilní vklíněnce, Sedláčkův Restday vnitřní klín z popruhu slepuje lepidlem a vnější klín polepuje gumou, to vše pod názvem UFORING .

Obě řešení mají své společné rysy i rozdíly, stejně jako postup obou firem. UFO i UFORING mají pevnostní cetifikát. Zatímco Restday má zvládnutou hromadnou výrobu a zásobování trhu, Obročníci se nejprve vrhli na praktické testování a vychytali skutečně optimální úhly klínů i specifické řešení malých velikostí. Věnovali energii na získání nejrůznějších certifikátů - požádali o schválení CHKO Český Ráj, který prohlásil, že UFO (tedy to od Obrworks), je ke skále šetrnější, než klasické uzly. Otázkou UFO se zabývala i saská komise pro etiku a pravidla KER a doporučila úpravu pravidel saského lezení tak, aby bylo možné UFO používat. Její návrh schválila Valná hromada SBB (Sächsicher Bergsteigerbund- sekce DAV) s tím, že v Sasku je povolené čistě textilní UFO, zatímco lepený a gumou oblepený UFORING povolen není.

Mezitím, co se Obrworks věnuje povolením a proráží cestu, Restday využívá jím vytvořený prostor k obchodní expanzi. Ještě před vydáním negativního stanoviska Sasů k UFORINGu se odtamtud ozývaly hlasy, že Restday profesionálněji obsluhuje trh.

 

Článek v Montaně
Článek v Montaně, foto: Obrworks

 

Co si za této situace myslet o půstránce v poslední Montaně, kde se radostně píše, že UFO schválila CHKO Český Ráj i Sasové, že se lépe a radostněji poleze na písku a vedle toho je bez dalšího uzpozornění reklama na UFORINGY, neschvalované CHKO Český Ráj a nepovolené v Sasku kvůli gumové obsázce? První co člověka napadne, je řečeno slovy inspektora Trachty, "obyčejný špinavý konkurenční boj". Podle článku na stránkách Obrworks, za to však nemůže Restday, ale neprofesionální práce redakce našeho nejstaršího horolezeckého časopisu. Nezjistili si fakta a jaksi je nenapadlo, že UFO není UFORING, i když jsou založeny na stejné myšlence.

UFO na Horyinfo.cz:

UFO od Obrworks je v Sasku povoleno

Sasíci schválili UFO

CHKO Český Ráj schválila použití UFO

UFO i v Sasku?

 

Roger Schäli se zajímal o UFO
Roger Schäli se zajímal na stánku Obrworks o UFO, foto: Petr Jandík




Co používáte k jištění na písku kromě smyček?
  
UFO (Počet hlasů: 161)
(27.90 %)
UFORING (Počet hlasů: 142)
(24.61 %)
UFO i UFORING (Počet hlasů: 125)
(21.66 %)
jen smyčky (Počet hlasů: 149)
(25.82 %)



Celkem hlasovalo: 577


[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 22. 08. 2013 | Počet komentářů: 18 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 22.08.2013 18:58:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J (@)
Titulek: Montana x Blesk Bulvár?
Jak jsem již jednou někde napsal, článek v Montaně (spíše až bulvární spatlaninu s komerčním přesahem/inzerce) bych čekal spíše od jistého K. Turka a jeho Hory Doly než od Montany!!!

To že někdy vypadne popiska autora použité fotografie, to se bohužel stává a stávat bude,...

To že někdo neinformuje redaktora kdo je autor použité fotografie, a pak je napsáno foto archív autora. To se bohužel stává a stávat se bude,...

To že někdy někdo použije autorskou fotku a vydáva ji za svou za to redaktor až tak nemůže. To se bohužel stává a stávat bude,...

Ale článek tohoto typu, byť svým malým rozsahem je opravdu dost hodně nefér k poctivé a solidní práci kluků Bobrových! A taky lezců kteří si omylem koupí to místo tamtoho,...

Až by se chtělo říct Montaně třikrát hamba!!!

A co teď s tím? No asi nejlepší by bylo kontaktovat ObrWorks a dát jim prostor pro představení "Ufonů" a třeba to i pojmout jako rozsáhlejší a hlavně objektivní článek s náhledem do historie s jednotlivými protagonisty M. Žák, T. Sedláček a hlavně tedy především J. Obročníka, D. Obročníka

A kdy co třeba rovnou na Teplickém fesťáku?
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2013 00:40:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Montana x Blesk Bulvár?
Vklíněncům Obrworks jsme se věnovali již vícekrát, ve článku je nyní doplněná sbírka odkazů.
Pokud vím od Bobra, slíbila jim Montana že tento kiks napraví seriózním článkem v příštím čísle. Obročníci jsou totální nadšenci a dělat jim takovéhle fauly není pěkné. Jejich přístup ke konkurenci je takový, že si ho lze jen vážit, takhle by to mělo být, viz článek na Obrworks.
1 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 11:55:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Ačkoli jsem se nikdy žádné diskuze neúčastnila,tohle mě prostě nedá.Potřebuji vyjádřit svůj nesouhlas s takovýmto pliváním na jméno Restdaye.Pokud udělala někde chybu Montana, nevím, proč by se mělo očerňovat jméno Restday!Pokud vím,oni byli první, s poměrně výrazným předstihem před Bobrem, kdo se s Márou na výrobě domluvil!Takže o jakém nekalém boji a podrazech tu mluvíte??!Pokud někdo v časopise špatně otiskl reklamu, proč do toho zatahovat výrobce?
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 18:42:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj Káťo,
možná sis článek nepřečetla pořádně, nikde se nepíše, že je za touhle čertovinou je RestDay, nýbrž že to je chyba Montany. Kdo z té chyby profituje je zřejmé.

Nevím, kdo začal výrobek na základě myšlenky Marka Žáka vyrábět dřív. Ostatně ta myšlenka sama také nevznikla na zelené louce, na tomto principu již dříve fungovaly některé kovové vklíněnce, měl je vystavené Chroust teďka v Teplicích. Není ale až tak důležité, kdo začal dřív, ale jak to dělá. Jak vyplývá z Edgarovy informace na Face booku se Uforingy prodávaly zpočátku bez certifikace. Obrworks prorazily u zkušebny certifikaci. Obrworks zařídily posouzení (jejich) provedení UFO u CHKO Český Ráj. No a co je na té kombinaci "článku" a reklamy nejhorší, zatajuje čtenáři, že UFORING je v Sasku pravidly zakázán, zatímco UFO od Obrworks je povolen. Takže se může stát, že se někdo na základě téhle kombinace (des)informací může dostat do problémů.
U Restdaye si nechávám pravidelně opravovat boty a s tím jsem byl zatím vždycky spokojen. Pokud se na situaci s UFO podíváš bez osobních sympatií nebo antipatií, je tím článkem a inzerátem jak je tam daný dohromady poškozen jak čtenář, tak Obrworks.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 23:03:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Petře, moh bys tu informaci z Facebooku nějak ocitovat? Ne každej fejsbukuje a bez účtu se k ní nelze dostat (teda nelze to bez jistého hackingu, kterej jsem nezkoušel). Ne, že by to bylo tak zásadní, ale docela by mne to zajímalo, když už o tom píšeš..
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 20:44:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ivan (@)
Titulek: Re:
Hele a když měl Restday svoje UFA hotový podstatně dřív, jak píšeš, proč měl certifikaci až po Obrworks?
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 12:27:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Jak to v inzerci také chodí
Odpověď na tuto otázku je trochu komplikovanější a vyžaduje znalost postupů a zadávání inzerce jako takové. Není chyba jako chyba. Samozřejmě nechci nikoho očerňovat nebo říkat, že to bylo zrovna takto, ale jen popíši moji zkušenost s inzercí v podobných periodikách.

Tedy - vydavatel má nějaké reklamní formáty. Ty mají určité velikosti a určité ceny. Zadavatel si vybere, zaplatí a pak sleduje, kde inzerát je. Obvykle si můžeš vybrat první, druhou a předposlední a poslední stránku, které mají samostatné ceníky a garantované umístění. Jinak je to obvykle na vydavateli, kam reklamu umístí. Samostatnou kapitolou jsou pak reklamní články. Buď se jedná o reklamní článek jako takový, nebo se může jednat o samostatný reálný článek, který může být doplněn vlastní reklamou v jednom z reklamních formátů. Oboje je však domluveno a dobře zaplaceno. Pokud chceš reklamu na nějaké konkrétní místo nebo stránku, obvykle se to musí domluvit také a připlatit za pozici. Z tohoto hlediska tedy považuji za téměř vyloučené, aby se kombinace článku o UFO a reklama na RestDay objevila náhodně. Já osobně bych uvedenou kombinaci považoval za domluvenou a ze strany zadavatele reklamy velmi dobře zaplacenou. A upřímně - i velmi velmi chytrou, protože vydavatel ani zadavatel nic neporušuje (nechme teď stranou morálku) a nic netušící uživatel má v podvědomí UFO = Restday. Opět nevidím do vnitřku Restday, ale řekl bych, že Restday teď půjde se svými výrobky tak trochu do kopru, protože není vůbec žádný důvod je kupovat, proti UFO jsou nepoužitelné a nekonkurence schopné. Tedy můj názor je, že Restday teče do bot a snaží se, urvat co ještě jde. A když jde o peníze a přežití, jde i morálka stranou. A Montana? Nevěřím tomu, že by ten inzerát nebyl zaplacen více, než dobře, a to se neodmítá. Co se asi tak může stát? Buď nic a nebo bude na internetu trochu povyku, který ovšem nikoho neohrozí, maximálně se napíše nějaký ten článek navíc, ale úkol je splněn. Kromě ObrWorks jsou všichni spokojeni, těch pár keců na webu za chvíli odezní, právně je to nenapadnutelné, takže co? Konkurenční boj bývá často špinavý a když jde o kejhák, podrazí každý každého, včetně kamarádů. Tímto nechci říci, že to tak je a že to udělala Montana a Restday úmyslně. Pouze zveřejňuji pohled člověka, který se tak trochu pohybuje v oboru a který je často jak na straně vydavatele, tak i na straně zadavatele reklamy, a který podobné akce domlouvá celkem často. Samozřejmě se mohlo i stát, že nějaký neznalý redaktor viděl článek a vlastní iniciativou k němu přidal inzerát, aby udělal zadavateli radost, a nesecvaklo mu, že se jedná o jinou firmu a jiný výrobek. Fakt nevím, třeba jsou v Motaně opravdu tak vstřícní, že kombinaci, za kterou se jinak dost platí, udělají jen tak sami od sebe, ale dost se mi to nezdá. Očividně se to nezdá ani jiným lidem, takže proto se do toho zatahuje i výrobce, ne jen vydavatel.
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 17:50:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Promiň,ale názory lidí, kteří se pod ně ani nedokáží podepsat neberu.Restday ani nejde do kopru ani nemá zapotřebí kvůli prachům házet stranou morálku!Myslím, že to jsou navíc dost odvážná nařčení.Restdejácký ufa s kamošema používáme a rozhodně nejsou ani nepoužitelný ani nekonkurenceschopný - Obrworks ufa jsem letos na fesťáku viděla, takže můžu porovnat. Jestli má nic netušící uživatel v podvědomí UFO = restday, tak je to zcela v pořádku, protože jak samotné jistítko, tak jeho název vymyslel Mára, poté ho převzal Tom a pak teprve Bobr...
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 19:33:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re:
Jestli mě bereš nebo ne, je úplně jedno. Na podstatě věci to vůbec nic nemění. Ale dobře, omlouvám se ti. Já nikoho z ničeho nenařkl, ani jsem nenapsal, že to tak je. Napsal jsem pouze, jak to na mne působí a popsal mé zkušenosti z oblasti reklamy a médií. Názor je to čistě subjektivní a nikomu ho nevnucuji. Ty jsi se ptala, proč se do kauzy zatahuje i výrobce, ne jen vydavatel. Dovolil jsem si tedy odpovědět, že je to proto, že to vypadá tak, jak když celá akce nebyla náhodná, ale byl to společný záměr vydavatele a zadavatele inzerce. Proč pokládáš otázku a pak se rozčiluješ nad odpovědí? Navíc si ještě dovolím tvrdit, že tvůj názor není objektivní, protože očividně výrobky používáš a aktéry znáš a že nelíbí se ti, že zrovna ObrWorks je povolen a Restday ne

Zkus se na to podívat z čistě obchodního a marketingového hlediska. Na trhu máš dva velmi podobné výrobky se stejným použitím. Oba mají pouze omezenou skupinu uživatelů a omezené použití. Do teď byla situace vyrovnaná, oba výrobky na tom byly stejně a oba se mohly používat/nepoužívat více méně stejně. Najednou jeden výrobek získal velmi důležité povolení. Tedy jeden výrobek můžeš používat všude, kdežto ten druhý jen někde. Když si půjdeš koupit nový, tak který si koupíš? Neschválený restday, nebo schválené UFO? Takže tolik k té konkurenceschopnosti. I kdyby na tom byl Restday funkčně lépe, v řadě lezeckých oblastí ho stejně použít nemůžeš a UFO koupit musíš. Už víš, co jsem myslel tou konkurenceschopností? Pokud by na tom ObrWorks zamakali, Restday se stane neprodejným, protože nebude mít využití. Takže tolik asi z pohledu obchodníka. I když to tak vůbec být nemusí, je to důvod, proč si řada lidí myslí, že že v tom "jede" i Restday.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 12:23:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Pleteš se - mě Obrworks vůbec nevadí a je mě jedno, jestli je nebo není povolenej. Ať si vyrábí a prodává co chce. Dokonce zastávám názor, že existence konkurence na trhu je k dobru.
Já vůbec neřeším nějakej problém Obrworks - paradoxní je, že oni sami taky nikoho nenapadají a na stránkách mají popsáno jak to s vynálezem a výrobou bylo. Já jsem na Obrworks nikdy neplivala a to je ten rozdíl mezi námi a to jediný proč jsem sem psala - že mi vadí, že se tu kydá špína na lidi, který si to nezaslouží. Ať si koupí každej to co mu vyhovuje a u koho mu to vyhovuje. Vím co je konkurenceschopnost a cos tím myslel - jenže to je pro změnu tvůj subjektivní pohled, že si Restday nikdo nekoupí. Já bych si ho prostě koupila i opakovaně a nejsem sama.
Prostě mě jen vadí očerňování jména. Víc už k tomu nemám co říct, hádat se tady je pro mě dál jen ztráta času.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 17:18:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek:
Promiň, nebral jsem to jako hádání, neříkám, že se pleteš nebo máš špatný pohled na věc. Jen jsem se ti snažil ukázat, jak to celé může vypadat pro nezasvěcené a jak to chodí v inzerci. Vůbec netvrdím, že mám pravdu. Upřímně, je mi to úplně jedno, jak to je. Na písku nelezu, osobně neznám ani jeden z výrobků, obě firmy pak převážně z doslechu.

Ať ti to leze.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 22:51:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re:
Jirko, jdi do prdele. Ne, že by to v inzerci v řadě případů nechodilo tak, jak píšeš (něco o tom taky vim), ale zkus rozeznávat situace a kontexty. Kdy je co očekávatelný a kdy ne. Když bych byl podobně setrvačně slepej jako ty, tak se tě teď zeptám, kolik ti zaplatili Obrworks za tuhle profesionálně zcela bezchybnou PR kampaň - z úhlu pohledu tvýho typu totiž tvý příspěvky nic jinýho neznamenaj. (Samozřejmě že se nezeptám, protože vim, že Bobr a Vorel by to neudělali.) Tak neblbni.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 22:59:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Jo, a mimochodem, nikdo soudnej by IMO úmyslně nešel do takový prezentace, jaká se objevila v Montaně. Tak, jak je to udělaný, je to jak vyšitý na nekalosoutěžní žalobu, která by se podle mne nedala ustát. Dezinformace je zjevná a negativní důsledky taky. (Ani nevolám po Syslovi :))
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 00:18:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek:
ObrWorks s tím nemají nic společného, opravdu to byla jen odpověď na otázku Káťy z 28.08.2013 11:55:56. Naprosto jasně se ptala, proč do toho zatahují i výrobce Restday.

A jen tak naokraj - představ si, že nesleduješ každou maličkost a neznáš pozadí problému, ale čteš Montanu a lezeš na písku. Když se podíváš na uvedenou stránku a text o UFO tě zaujme, na jaké stránky se podíváš a kde ho objednáš nebo koupíš?

A co se týká nekalosoutěžní žaloby, tak na co bys ji chtěl dát? Na to, že je inzerát u článku? Bohužel vím něco i o tomto. Abys požadoval, aby se protistrana zdržela dalšího podobného jednání, to je ti k ničemu. Abys uspěl s nějakými fiančními požadavky, tak bys ještě musel dost složitě prokazovat vzniklou škodu, a to je tak složitá a drahá záležitost, že do toho málokdo půjde. A v případě takového zboží, o kterém se bavíme, by celkem určitě náklady dost převýšily možná vysouzenou částku, takže do toho by ObrWorks nešli. Pravděpodobně by šlo něco jako ochrana jména, ale na to nemusí být žaloba, stačí si nechat zaregistrovat ochranné značky.

Hele, nějak to nechápu. Proč se někdo na něco ptá a pak sjede toho, kdo jí odpověděl? Zeptat se na důvody a pak se takto ohražovat, když někdo napíše, co si myslí, že ty důvody jsou, je divné.

A ještě jedna věc, kterou musím napsat, protože má velký podíl na mém názoru. Ten inzerát vypadá, jako když byl úplně přesně vytvořen na toto místo. Když pominu layout, tak co je na tom inzerátu? Uforing - přišel čas splnit si své sny. A ufon. A ani z grafiky nevyplývá, k čemu je to dobré. Dal by sis někam placený inzerát, aniž by z něj bylo vlastně jasné, na co je? Jo, teoreticky to má třeba zaujmout tím, že to právě jasné není a každý se tam zvědavě podívá. Ale když se na to podívám, opravdu mi přijde divné, že inzerát je prázdný, jen si máš splnit sen, a vysvětlení toho výrobku, jeho využití a doporučení je v článku okolo.

Prostě se v tomto případě nešťastně sešlo dohromady několik faktorů, takže jedna chyba redaktora pak umožní celou výše uvedenou konstrukci. A za sebe říkám, že ruku do ohně bych nedal ani za jednu variantu.

A omlouvám se všem, které tato konstrukce urazila, neměl to být úmysl. Pokud místní redakci bude mé odůvodnění připadat nelogické a urážlivé, prosím o smazání všech mých komentářů zde.

Díky.
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 01:08:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj, mísní redakce maže osobní útoky, nadávky, urážky a zjevné off topic, To se u tvých komentářů nevyskytuje, takže mazány nebudou.
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 03:21:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re:
Ach jo. Obávám se, že je hodně patrný, že - jak sám prohlašuješ - na písku nelezeš a do problému nevidíš, takže prostě rozvíjíš konstrukce od zeleného stolu, na základě obecných zkušeností, bohužel neberoucí v úvahu konkrétní kontext, jak už jsem psal. Asi nemá moc smysl s tebou polemizovat.
Jen pro ilustraci, k tomu tvému odstavci o tom, co má "velký podíl na mém názoru". Pokud lezeš na písku, tak už x let víš, že něco jako UFO existuje, a plus minus rok víš, že se vyrábí a co to je. Minimálně od loňského léta je to věc, o který se mluví, včetně toho, kdo to vyrábí. Pokud patříš do cílový skupiny, tak žádný vysvětlování nepotřebuješ. (Ten inzerát ti jen má připomenout, že by sis ho mohl koupit, a to zrovna od Restdaye.)
A propos, pokud jde o nekalosoutěžní žaloby, říkají ti něco například klauzule "klamavá reklama", "parazitování na pověsti"?
Konec, jdu spát, ráno mizím na cesty :)
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 03:35:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Ještě pé es. Abych nevypadal úplně dogmaticky: samozřejmě, že je teoreticky možný, že věci jsou tak, jak uvažuješ. Jen to - podle mne - za velmi rozumnejch předpokladů není vůbec pravděpodobný. Je to stejný, jako je teoreticky možný, že jseš píárista najatej Obrworks :) (Teda, není to stejný - za to, že Obrworks si nenajali píáristu, bych si troufl i ručit; kluky z Restdaye neznám, tak za ty ručit nemůžu ;))
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2013 14:33:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Až s plynoucím časem všichni vychladnou! A jen čas ukáže kdo na trhu zůstane a pojede dál,....

Ale podstatné je že minimálně jedna parta si koupila omylem UfoRingy misto Ufonů.

A jaký je závěr? Minimálně do Saska s nima nesmí!!!

A tedy:

a, Nebudou jezdit do Saska?

b, Nebudou lézt s Ufonama?

c, Koupí si další sadu Ufonů od ObrWorks?

PS: Já osobně bych byl docela dosti zklamán volbou UfoRingů
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci