Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Vyfoukli vrchol Cimrmanům


Tisková zpráva expedice Devold

Dne 9. 7. 2007 vystoupili členové Expedice Devold na horu v pohoří Altaj, která má být v srpnu tohoto roku také cílem Expedice Altaj Cimrman.


Složení expedice bylo následující: Jiří Fidrant, sponzor expedice, Veronika Jůzová, rusistka, Michal Absolon, horolezec, Viktor Novák, kameraman.

Cílem expedice bylo zabránit necitlivému, až ignorantskému záměru pojmenovat tuto horu jménem Járy Cimrmana, proti kterému se v hostitelské zemi, Republice Altaj, zdvihl odpor místních obyvatel a například šest občanských iniciativ proti němu protestovalo v parlamentu své země.

Pohled na horu ze základního tábora
Pohled na horu ze základního tábora, foto: Expedice Devold


Úmysl nazvat horu lidským jménem je proti zvyklostem a především náboženskému cítění původních obyvatel Altaje - Altajců. Svým přístupem se tak expedice Altaj Cimrman dostala i do rozporu se „západními“ normami chování v horách celého světa, vyjádřenými především v Summit Charter 2002 UIAA (Mezinárodní svaz horolezeckých asociací), kde jsou všichni návštěvníci hor vybízeni k respektování a podpoře místních kultur, zvyklostí a tradic.

Expedice Devold vrátila právo určovat názvy altajských hor obyvatelům Republiky Altaj, kterým primárně toto právo náleží, a zabránila tak neomalenému osobování si tohoto nároku pro něčí vzdálené soukromé cíle. I kdyby měl jeden z organizátorů cimrmanovské expedice E. Hart pravdu, když se dovolával na právo prvolezce pojmenovat horu, na kterou vystoupil, toto právo díky expedici Devold pánům Kotkovi, Hartovi, Šajchislamovi a dalším nenáleží.

Pohled z ledovce na Tekelju Bazy
Pohled z ledovce na Tekelju Bazy, foto: expedice Devold


Vrcholy, sousedící z obou stran, nesou jména altajského původu, která jsou shodná se jménem potoka, údolí a případně i ledovce pod nimi - Jarlu a Kara-ojuk. To odpovídá pojetí původních obyvatel Altaje, kteří obvykle pojmenovávají větší přírodní celky společným jménem, protože je chápou jako posvátné živoucí bytosti. Tak i tato hora, vyvýšenina v táhlém hřebeni, mohla být původně zahrnována například pod název Kara-ojuk. I další blízké vrcholy v okolí (Karaajri, Tekelju) nesou jména altajského původu. Není tedy pravdou to, co tvrdil Z. Svěrák v Čechách: „..ty ostatní (hory) mají tak příšerná komunistická jména, že Jára Cimrman se tam bude vyjímat jako perla“. Naopak - Cimrmanovo jméno by působilo jako pěst na oko.

Jméno hory, na kterou vystoupili členové expedice, nebylo doposud uváděno v mapách. Proto byl altajskými osobnostmi navržen název Tekelju Bažy jako tzv. alpinistické pojmenování tohoto vrcholu pro používání v horolezecké dokumentaci. Informace byla předána altajským úřadům i médiím, Federaci alpinismu Republiky Altaj a také Ruské horolezecké federaci.

Výstupová trasa byla nazvána Pocta veteránům, aby byly připomenuty osudy obyvatel dnešní Republiky Altaj, kteří se zúčastnili bojů za II. světové války ve vzdálené Evropě, a především pak osvobozování českých zemí. Tento název snad bude prvním krokem k lepšímu poznání a docenění této kapitoly společné česko-altajské historie. Při respektování vztahu místních obyvatel k horám členové expedice nevystoupili na samotný vrchol, ale zůstali stát několik metrů pod ním.

Uskutečnění expedice zajistil Jiří Fidrant za značku Devold. Podpora této značky není náhodná. Devold se mimo jiné podílel na vybavení Amundsenovy výpravy na Jižní pól, která, jak známo, předběhla finančně výrazně lépe disponovanou výpravu Scottovu.

Tekelju Bažy od základního tábora
Tekelju Bažy od základního tábora, foto: expedice Devold


K uskutečnění expedice Devold účastníci nepotřebovali: celonárodní sbírku a skoro tři miliony korun, hvězdy popkultury, těžko pochopitelnou podporu institucí, které si platíme z daní (ČT, Český rozhlas, Česká Pošta), čínského kuchaře, polní kuchyni, elektrogenerátor, helikoptéru, „pokořitele“ Everestu, Bédu Trávníčka, dvě přípravné cesty na Altaj a riskantní tréninkový výstup na Milešovku (víme, jak dopadl Sváťa Pulec). Díky tomu náklady celé Expedice Devold nepřekročily sto tisíc korun, což je podstatně méně, než rozpočet na jednoho člena expedice Altaj Cimrman (podle zveřejněných informací). Není divu, že expedice Devold byla i k životnímu prostředí Katuňského národního parku, ve kterém se hora nachází, podstatně šetrnější než plánovaná expedice Altaj Cimrman, která se bez výše jmenovaných „vymožeností“ neobejde.

Na vrcholu Tekelju Bažy
Na vrcholu Tekelju Bažy, foto: Expedice Devold


Expedice Devold je v neposlední řadě též službou samotnému Járovi Cimrmanovi, kterého se organizátoři expedice Altaj Cimrman pokusili proměnit ze sympatického a věčně druhého snílka, kterého máme všichni rádi, v nabubřelého kolonialistu, snažícího prosadit se za každou cenu do map světa.

Členové expedice Devold vyzývají zcela vážně občanské sdružení „Expedice Altaj Cimrman“, aby upustilo od snahy přejmenovat i přes nesouhlas místních obyvatel jednu z altajských hor na horu Járy Cimrmana a veškeré prostředky, vybrané ve veřejné sbírce, věnovalo na skutečně humanitární cíl, tj. výstavbu Domu 4 Múz. Bude tak bezpochyby naplněn smysl zákona o povinně veřejně prospěšném účelu veřejných sbírek a velkému DJC to také bude slušet lépe. Výlet do altajských hor (pokud možno ne za peníze vybrané na dobročinné účely) je třeba členům občanského sdružení Altaj Cimrman vřele doporučit. Čistý vzduch a dech beroucí krása hor jsou dobrým lékem na sebestřednost.

Doplňující informace:

O firmě North Trappers a Devold:
www.northtrappers.cz

O Altaji:
www.altaj.cz

O expedici Altaj Cimrman:
www.altajcimrman.cz
www.altajcimrman.ic.cz
www.horyinfo.cz

O UIAA summit charter:
www.uiaa.ch





[Akt. bodový průměr: 0,05 / Počet hlasů: 22] 1 2 3 4 5

| Autor: Michal Absolon | Vydáno dne 12. 07. 2007 | Počet komentářů: 46 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Tisková zpráva Devold,Michal Absolon

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 13.07.2007 10:34:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pletan (@)
Titulek: Malé připomenutí všem stranám konfliktu
Všechno pomine, mládí pomine, sláva pomine, peníze pominou…

Zdroj neuvádím pan Svěrák ho zná.

0 0

Komentář ze dne: 13.07.2007 13:18:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - prispevac (@)
Titulek: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
za uverejneni clanku platili, nebo to bylo zdarma, ci snad ruku ruka myje ...?

Proc tam ty manici s damou nesli jako SOUKROME osoby ale museli jako spravni marketingovi harcovnici tahat tam sebou tu zatez s reklamou?

Mozna tam i nechali na vrcholu sve poselstvi ORVYandURVY narodum nejen nasim, ale i cizim, generacim dnesnim i budoucim, zakaznikum stavajicim i potencialnim.

Mozna tam jeli s pozehnanim nacelnika ODS V.K. jako prokuriste nove zalozene VychodoAltajske obchodni spolecnosti, aby tam zabrali nova uzemi pro globalni obchod - Vyrobeno Kdo vi Kde, Oznackovano v Norsku, Prodavano po celem Svete, Propagovano Cechy
se Shora z Vychodu.

Mozna je pan Velmistr predstaveny pozve take na audienci na hrad a preda jim vysoka vyznameni za zasluhy o rozvoj blaha a miroveho souziti narodu cele planety ZEME skrze nejvyssi formu usporadani Sveta a celeho Veskerenstva Vsehomira - KOsMICKEHO VOLNEHO OBCHODU.

Cesky Outdoor business se rad sluni na vrcholech Sveta. Vztycuje vlajky, sjizdi panenskym prasanem, archivuje vrcholova fota, vydava sbirky divokych pribehu....
Vetsinou vsak neco nabizi za odmenu svym potencialnim zakaznikum alias svym brigadnim PR zoldakum - lakavou outdoor odmenu. Zde vsak vidime jiny pristup - sam si peru, sam si varim, uklizim a odmenu si odnesu taky sam.

S pozdravem
Mysli na sebe, Jednej globalne
aneb
Maly vyslap na vrchol, Velky humbuk navrch pro OBCHOD

Neni-li to Cimrman,bude to Epigon.

Prisevac

0 0

Komentář ze dne: 13.07.2007 15:11:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - obchodnik :) (@)
Titulek: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Jo, motivace Devoldu je jasna. Jenze je to problem? Ti 3 manici se slecnou by na to asi jinak nemeli a celonarodni sbirku na "dobrocinne ucely" se jim asi poradat nechtelo. Kazda sranda neco stoji a tady je aspon jasny kdo a proc to plati.
Navic tam nedelaj "horu Devold" ktera by tam pak trcela naveky, takze Devoldu ten PR clanek co se za par dni propadne do hlouby webu preju.
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 09:45:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Tak milánku! 3 základní věci:
1) "zátěž", jak ty říkáš, s reklamou, byla minimální. To ani nebyla zátěž. Jestli jsi si nevšiml, tak od počátků horolezectví každou expedici někdo financoval. Na začátku století to byly vlády zemí, které byly bohaté. Dnes jsou to firmy, které mají peníze. Určitá shoda by se tu dala najít. Jakou expedici bude kdo financovat, má nárok si rozhodnout každý, kdo na to má právě ony zmíněné finance, které jsou na přetřesu v každém oboru dnes a denně!!!
2)Je divné, že reklamu Devodlu komentuješ a nekomentuješ reklamu, jakou si dělá Rock Point u příležitosti expedice AC. V tom je teda již podstatný rozdíl!!! Každý horolezce leze sám za sebe, popř. skupinu, a každý svého sponzora zmiňuje, popř. mu děkuje! Aspoň já jsem si toho všimla. Opravdu to dělá každý, kdo nemá miliony a nesponzoruje se sám.
3)Tahle expedice stála do 100 000 Kč a platila ji firma Devold. Expedice AC má stát 3 miliony a budou jí asi platit daňoví poplatníci ze sponzorských peněz např. od ČT, nebo jak si to představují organizátori. Protože na ní nebylo a už asi nebude vybráno. Navíc zneužili pojmu Celonárodní sbírka, jakožto i názvü Celonárodní sbírky, která probíhala před 150 lety " Národ sobě", a měla celkem podstatný význam v našich dějinách.
A tak dále, mám pokračovat?
4) Byla to výborná věc. Já osobně, až si budu vybírat oblečení, tak se určitě na nabídku Devoldu podívám. Radši než na nabídku od Rock Pointu. Doufám, že nenamítáš nic na právo svobodné volby a volný trh!!! V dnešní době, by to bylo trochu předpotopní.

1 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 23:26:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
HMM. Legrační je na tom to, že ze strany ochránců altajských národních zájmů byl kritizován mj. komerční podtext cimrmanský expedice a jejich expedice byla přitom hrubě komerční. Je to normální chucpe.
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 23:30:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
HMM. Legrační je na tom to, že ze strany ochránců altajských národních zájmů byl kritizován mj. komerční podtext cimrmanský expedice a jejich expedice byla přitom hrubě komerční. Je to normální chucpe.
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 23:47:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Je fakt, že morální lekce by se dávala líp. kdyby z toho ten Devold tolik nečouhal, ale přece jen bych tu mnohé rozdíly viděl i tak. Cedule Devold na vrcholu dosaženém ve čtyřech lidech prostým pochodem je trochu o něčem jiném, než celonárodní sbírka, prodej podílových listů na poště a mega expedice s vrtulníkem na tu polorozpadlou hromadu šutrů. A bylo to bez lhaní a bez podpory Nadace Charty 77 a Ministerstva zahraničních věcí. Se Papouši divím, že ti tyhle věci nevadí a na Devolda seš tak přísnej.

Pokud to stálo 100 000 ve čtyřech, to je 25 K na jednoho. Pokud Šajchislamov prodává zájezd na totéž za 29 K, jak se psalo, není to zase až o tolik víc.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 11:06:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Sajchislamov to prodaval za 39000. Je to ale jedno, protoze rozpocet na jednoho "opravdovyho hvezdnyho" ucastnika je uplne nekde jinde... Celkove mluvili o 3 milionech. Jen letecka doprava sekacku toho cinskeho kuchare :)
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 17:13:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Aha, tak to jo. říkal jsem si, že je ten vrtulník podetřele levnej.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 09:04:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
"Milý" Papouši.
Hrubě, ale skutečně hrubě komerční, je v případě této akce, která je protiakcí AC - píčovině ( fajnovky prominou, nedá se to jinak nazvat!) největšího typu , něco zcela ale skutečně zcela jiného!!! A čistě za sebe, něco ti povím. Studuju obor životní prostředí, a dovoluji si tvrdit, že něco málo o přírodě vím. Takže já už bych dávno celé skupině okolo Cimrmanů napařila pokutu jako prase a donutila bych je, jet se na Altaj omluvit!!! Je smutné, že náš stát to nechá dojít tak daleko, že se musí sebrat 4 lidé a ve svém volnu, které si museli vzít, na náklady soukromé firmy, jedou támhle někam do čudu zachraňovat národní zájmy. Když by to měl dělat třeba právě ministr zahraničních věcí, za peníze daňových poplatníků a ve své pracovní době. A pak se najdou takový šťourové, jako jsi ty a maj tyhle kecy, jenom proto, aby jim něco vytkli. Měl by si jim poděkovat. Protože expedice AC smrdí mezinárodní ostudou. Už takhle máme dost hroznou pověst. Díky všem drzounům, co si myslí, že mohou kdekoliv dělat úplně všechno a nectí vůbec nic, co se ctít má!
0 0

Komentář ze dne: 17.07.2007 12:31:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (krivinka@centrum.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
No co na to říct, milá Alice. Snad že seš asi něčim předávkovaná. Jesi sou všichni ochránci životního prostředí jako ty, tak Pambů s námi....
0 0

Komentář ze dne: 18.07.2007 10:04:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Papouši, nevím na co reaguješ, nikdo ti přece ( jako já )nic nepsal.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 10:52:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Ja sem pochytil dvoji kritiku: jednak ze se tu dela komercni dovolenka pod zasterkou dobrocinnosti a zastitou verejnopravnich medii a charty 77.
Zadruhy, ze o to na altaji nikdo nestoji a vnucujou se jim tam pres vseljaky prisirky typu toho sajchislamova.
Tohle si na dobrocinnej spolek nehraje. Je jasny ze devold na to prispel jako formu reklamy. Nic vic, nic min.
A nezev kterej tomu dali jim rekli mistni lidi.
Takze sorry, ale ja to HMM nevidim...
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 17:10:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@Na SEznamu)
Titulek: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Rajcenkterecht nám budou vyprávět, co je chucpe. Použijou sejchl Papouš. Tady nikdo nešnóreroval pro svý trejfe parnóse. Tyhle gójim (nó...vlastně...) si prostě sehnali sponzora a vylezli tiše na kopec.
Ostatně Cimrman přicházející včas a vítězící je nonsens. Síla Járy je v tom, že je vždy znovu a znovu poražen, leč nesražen. Já bych po něm třeba nazval Sněžku? Říp? Nebo jim můžeš uvolnit nějakej kwak v Sudetech, když Tě to tak bere.

0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 18:59:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miki (miki@euroclimbing.com)
Titulek: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
Uz je. Masiv Cimrman - Labák levý břeh


0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 19:29:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 14:08:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: PR nejen Cechum, ale SVETU vladne ...
V bodě 1) jsem samozřejmě měla na mysli expedice, které se konaly na začátku, popř. v první polovině 20. století. Pak se postupně stávalo sponzorování horolezectví záležitostí soukromých firem. Dnes je tedy naprosto běžná věc, že horolezce sponzoruje soukromý sektor a nevím proč by to měla jakákoliv firma dělat jen tak, aby o tom nikdo nevěděl! To nedělaly ani ony zmíněné národní vlády. Pouze na upřesnění.
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 00:35:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Roman (@)
Titulek: Udělali správnou věc.
Megalomanská výprava by pošpinila místní tradice a Cimrmanovi by neslušela.
0 0

Komentář ze dne: 14.07.2007 19:17:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Udělali správnou věc.
Podle reakcí v médiích se Cimrmani tváří jakoby nic a megalomanskou expedici připravují nadále. Co mají taky dělat, když už na to vybrali tolik peněz. Poctivě trénujou - vyšli na Lomničák pod lanovkou, což je minimum co se dá jako příprava pro výstup do 3600 metrů udělat, ale proti rozesranému hřebenu vybrané hory na Altaji je to slabý odvar. Možná tam budou muset zabetonovat nějaké sloupky na jištění :-), aby tam dostali nehorolezce z výravy.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 09:27:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pajda (@)
Titulek: úctyhodný čin?
Všechno by bylo fajn, kdyby pan podnikatel nebyl parazit, který si na nečí recesi hřeje polívčičku a honí reklamu jak pro dodavatele, tak svůj krám. Přijde mi to se všemi kecy o ochraně altajského lidu poněkud křivácké...
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 10:46:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: úctyhodný čin?
Pajdo, ted nevim ktera recese a kterej podnikatel. RockPoint? Beda Travnicek? A co kecy o dobrocinnosti????
Krom toho si myslim, ze kdybys pred nejakym casen nabid Michalovy ze tu cestu zacalujes bez naroku na to bejt uvedenej jako sponzor, tak by ti urcite dal prednost. Skoda zes to neudelal. Podle tebe ale asi mel sedet doma a nadavat u pivka co? To by byl cin! V takovem pripade by byl jeho stit cisty jak ta pivni pena???
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 15:04:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: úctyhodný čin?
Hele přestaň!
Kdo si na čí recesi hřeje polívčičku. Kdo si hřeje konto na Celonárodní sbírce?! Prosím tě, nech toho. Kdyby nevznikla celá ta trapárna AC, tak by nikdo nikam jezdit nemusel, a kluci a děvče by se mohli věnovat úplně jiným věcem. Michal to rozhodně pro slávu nedělal. A jestli někdo vyplázne sto tisíc jen tak v tichosti?! Už jsem tu jednou psala, že to dal na věc, kterou by se mělo zabývat ministerstvo zahraničních věcí za peníze z daní, takže by mu měli ještě všichni normální Češi poděkovat. Tak když můžou pan Schwarzenberg s panem Vondrou vydávat certifikáty, hřát si na nich polívčivčku a takový jako jsi ty jsou ticho, tak majiteli firmy, která si, jak ty říkáš, udělala reklamu a možná taky trochu problém, nic nevyčítej.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 17:54:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: úctyhodný čin?
Alice, já bych z Altajců nedělal zase takové chudáky. Pokud by jim opravdu vadilo, že jim chce někdo pojmenovat kopec, mohli by si na něj vyběhnout o víkendu sami a nemuseli by čekat na záchrannou expedici z Čech.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 20:05:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Z tebe mi je taky špatně. Ty to koulíš na všechny strany, už pár měsíců pozoruju tvoje příspěvky, mimo jiné i na jarošove webu, kde si jim teda držel palce a fandil. Tady jde přece o Čechy. O to, jak se prezentujeme,a o to,co si o nás tam slušní Altajci myslí. Takže asi ti vadí ženská společnost v diskusi, viď. Navážel jsi se do mě i předtím. Nicméně jako funcionář HS to je teda bída, stejně jako vaše předsedkyně. Možná máte ty vaše předpisy a "vtipný" dopisy Kokotkům, který ani neumíte pořádně přepsat na web, a ráznej čin utek. Stejně jako skutek. To, že to muselo zajít takhle daleko, je vizitka především představenstva toho vašeho slavného svazu! Kterej prostě čeká jak to dopadne a není schopnej to rázně odsoudit. Jo ono to Altajcům zase až tak nevadí? A četl si něco z toho co psali?! To je jako souhlas, jo? Nebo si myslíš, že těhotná ženská poleze někam do prdele do 3610 metrů? Jenom proto, aby ukázala, že jí to vadí. Panebože.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 20:18:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Alce, možná by neškodilo zklidnit hormon a trochu se zamyslet. To, že se mi nelíbí monstrakce Cimrmanů neznamená, že nebudu držet palce Jarošovi na K2 a že nepochválím Zdeňovi Hrubému skvostný článek, když ho na Jarošově webu má.

Z toho, co píšeš by to vypadalo, jakože jediný schopný altajský horolezec je těhotná ženská? To snad ne.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 20:32:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
1) O moje hormony se ty nestarej!
2) Chval si expedice jaký chceš a drž si palce komu chceš, ale je poněkud divné držet palce někomu, do koho jsi se celkem rád navážel - Jaroš.
3) O Hrubého článku tu nebyla řeč, ať si píše co chce a děkuje komu chce. Mimo jiné i on děkoval Járovi Cimrmanovi - "inteligent"
4) Ty o koze a já o voze. Právě jsem Ti napsala, že těhotná ženská nikam asi lézt nemůže, aby ukázala, že jí to vadí.
Jinak, to co předvedl altajský, resp. možná stále ještě ruský horolezecký svaz - viz pan předseda Šumilov, svědčí o tom, že by asi podobným praktikám - a iniciativám lezení na kopce ze strany altajských horolezců vůbec nebylo požehnáno. No, možná by si s paní Čepelkovou mohli přiťuknout rakyjí, nebo co bylo v módě za jejich mládí.
Prostě tady jde nejen o Altajce, ale i o Čechy, které prostě celá expedice AC uráží. Takže ti expedici Devold určitě oceňují, jako inteligentní projev nesouhlasu.
0 0

Komentář ze dne: 17.07.2007 10:04:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ytryrt (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Alice, diskutujes tady jako slepice. Jakmile tady nekdo napise neco proti teto skvele expedici, tak hned zacnes kdakat. A jakmile nekdo napise neco primo proti tobe, tak kvokas jeste vic.

Samotna "expedice" mohl byt vydareny vylet, ale bohuzel to nejakej kokot napsal jako reklamu na modry tricko. V tomto ohledu vedou cimrmani, jejichz umysly sice nejsou uplne nejcistsi, ale aspon to v mediich podavaji vtipne.
0 0

Komentář ze dne: 17.07.2007 15:30:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Přípluv (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Vtipně možná, zmateně určitě. Pokaždý řekli něco jinýho a ve finále v tom neměli jasno snad ani oni...
0 0

Komentář ze dne: 17.07.2007 15:45:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
A kromě toho i lhali.
0 0

Komentář ze dne: 18.07.2007 10:07:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Bez komentáře!
0 0

Komentář ze dne: 23.07.2007 22:03:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Určitě jsi to, Petře, myslel s určitou nadsázkou. Za víkend by to nestihli ani na koni :-) K hoře je nástup cca 50km + totéž zpět (valná část stezkou pralesem a křovím, rozšlapanou od koní). Tam jsme šli 3 dny, poslední den pochod do 23h. Zpátky 2 dny. Na výstup 1 den (my měli ještě 1 den z části na odpočinek a z části na obhlídku přístupu - po příchodu ve 23h a následném vaření hlavního jídla a stavění stanů jsme neměli na to hned vstávat v 04h, zvláště když jsme ještě nedávno měli posunutý čas o 5 hodin). A to vše za neskutečně příznivýho počasí - před naším příjezdem 1,5 měsíce pršelo. Takže možná za týden jo..
0 0

Komentář ze dne: 23.07.2007 22:32:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Ano, byla to trochu nadsázka. Prostě jsem chtěl říci, že domácí mají lepší podmínky pro činnost ve svých horách než hosté zdaleka :-).
0 0

Komentář ze dne: 24.07.2007 22:04:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Ještě jsem chtěl dopsat jednu věc: taky jsem si v jednu chvíli myslel, že stačí Altajcům poslat souřadnice a oni tam půjdou. Ale na hory fakt nelezou. V horách jsme potkali tak 200 lidí (vesměs Rusů). Z toho cestou nahoru 4 Altajce, všechny s mot. pilou. Dva z nich měli v 11 večer ještě asi 5h do nejbližší vsi. Cestou zpět na kraji hor alt. rodinu na koních se třemi malými dětmi - jeli někam několik desítek km. Altajci z hor (nebo z pod hor) mají jiný starosti. A ti z města? Plat učitele v GA je 5-6 tisíc (jsou lidi, co dělaj třeba za 3), panelákové 3+1 vyjde na 3,5-4 tisíce (žrádlo cca jak u nás). U nás je cestování taky nadstavba nad zajištěním obživy apod., ale přes všechny nářky docela přístupná. Pro ně mnohem vzdálenější. Hlavně to "není zvykem". Altajská redaktorka z tv nám říkala, že tam nějaká horolezecká parta je nebo byla. Ale ostatní Altajci je maj za exoty, příp.to považují za nepatřičné.
0 0

Komentář ze dne: 24.07.2007 22:44:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Hm, to je zajímavý. Takže tam lezou jen cizinci a Rusové?
0 0

Komentář ze dne: 26.07.2007 12:25:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: úctyhodný čin?
Po jedné návštěvě Altaje můžu psát, jen co jsem viděl (pár věcí se tedy člověk taky dozvěděl předem a i tam). V horách většinou samí Rusové, celkem vzácně Bělorus apod. Jedna skupina cca 10 Čechů. Altajské tváře jen ty zmíněné - práce a normální život, ne turistika. Určitě se jich pár taky najde, ale je to vzácné. To by mohli napsat jiní, koho tam potkávali (třeba takový Přípluv, který tu měl o Altaji dlouho nejčtenější článek). Proč to tak je a nějaké souvislosti, to je spíš otázka třeba pro Luďka Brože.. V Nepálu dělají domorodci průvodce cizím horolezcům a řada z nich už to asi u sebe považuje i za sport, ne jen za práci. Ale kdoví, jestli by se sami někam hrabali na vršky, dřív to nedělali, chodili samozřejmě jen tam, kam to bylo užitečné, třeba lovit atd. Vrcholy nechávali bohům, tak jako Altajci.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 15:10:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Optimista (Optimista@quick.cz)
Titulek: Re: úctyhodný čin?
Pajdo,
považuješ ještě za "recesi" dělat něco na úkor náboženského cítění Altajců a za peníze získané pod pláštíkem celonárodní "charitativní sbírky" a od státu (Čs. pošta, televize, rozhlas) ? Vždycky jsem si myslel, že jsou Cimrmani jinší formáti, nebo se tak alespoň tváří.
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 21:06:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pletan (@)
Titulek: Informace pro sponzory
ZEMĚ UŽIVÍ 140 MILIARD LIDÍ

Přírodní bohatství Země by stačilo pro 140 miliard obyvatel (Paul Duvigneaud, Ekologická syntéza, Praha, 1998. strana 270-271). Přesto z šesti miliard žijících lidí více než jedna miliarda nejchudších je ohrožena smrtí hladem, případně nemocemi z podvýživy.


Téměř každý třetí člověk na Zemi živoří.

NA CO SVĚT MÁ…
Každoročně se utratí (v dolarech)


V Evropě za: zmrzlinu 11 miliard USD
cigarety 50 miliard USD
alkoholické nápoje 105 miliard USD

v Americe a Evropě za: potravu pro psy a kočky 17 miliard USD
voňavky 12 miliard USD

po celém světě za: drogy 400 miliard USD
zbraně 780 miliard USD


… A NA CO NEMÁ


Podle OSN by stačilo…

6 miliard USD … aby všechny děti na světě mohly chodit do školy.
9 miliard USD … aby všude lidem tekla nezávadná pitná voda.
13 miliard USD … aby nikdo nemusel hladovět a každý člověk měl
zajištěnou alespoň základní zdravotní péči.


Světová zdravotnická organizace uvádí, že
0,2 USD = 4,70 Kč zachrání jeden život bídou oslabeného nemocného člověka, 5 USD= 118,50 Kč uzdraví 1 malomocného

( The Word Health Report 1995, Bridging the gaps, Word Heatlth organization, Ženeva, str. 8).

http://aktualne.centrum.cz/zahranici/afrika/clanek.phtml?id= 220282
0 0

Komentář ze dne: 15.07.2007 22:51:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@NASEZNAMU)
Titulek: Re: Informace pro sponzory
Tak, tak...
A to číslo, kolik se utratí za reklamu, která jen obtěžuje, to by bylo také zajímavé.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2007 11:33:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - tom (@)
Titulek: Re: Re: Informace pro sponzory
v ČR je to okolo 2 mld dolarů ročně, ale o tom, že reklama jen obtěžuje se dá úspěšně polemizovat, to že otravuje je jen jedním z efektů, které má
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2007 10:45:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@oryinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Informace pro sponzory
Tak, tak. Je evidentní, že reklama v globálu funguje, jinak by se do ní nedávaly peníze. Velká část reklamy asi otravuje, ale pokud se trefí na správné místo, zarezonuje to a penízky jsou z kapsy.
0 0

Komentář ze dne: 18.07.2007 18:35:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Týce (@)
Titulek: Cimrman
Lidi neblázněte na Altaji to je krtinec kam choděj v sobotu báby s nůšema v holínkách na dříví. Pokud by Altajci chtěli už dávno ten kvak pojmenujou.
0 0

Komentář ze dne: 19.07.2007 10:55:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: Cimrman
Jenže ono jde "tak trochu" taky o princip!
0 0

Komentář ze dne: 19.07.2007 21:24:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Přípluv (@)
Titulek: Re: Cimrman
Byls tam? Bába s nůší ani jedna, turistů a horolezců hodně...
0 0

Komentář ze dne: 20.07.2007 15:54:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Cimrman
Vždyť je to zase nějakej pitomec. Jak asi koukaj Amíci na nás?! Když tu viděj celej ten bordel, nebo Němci?! Taky nám sem vozej haldy odpadků a zdůvodněj si to naší blbostí. Jenže narozdíl od nás se ty Altajci v rámci svých možností bouřej, a já se jim vůbec nedivím, vždyť tohle nemá obdoby. Ještě se tu najdou lidi, co to děsně chválej a myslej si, že jsou na nás někde zvědavý a že nám ještě budou líbat ruce. No možná jsou to ti, co líbaj ruce za ty německé odpadky!!! NE?!
To je opravdu na No comment.
Báby s nůšema uměj docela obstojně psát ve wordu, jak jsem si všimla, a používat inernet ( viz stránky Republiky Altaj ).
Začínám mít o ty naše maníky a slečnu na Altaji trochu strach. Asi to tam není žádná sranda, přece jenom ty ruský úřady...
Tak snad se brzo v pořádku vrátí!
0 0

Komentář ze dne: 23.07.2007 20:33:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Zdravím všechny
po návratu z Altaje. Pár poznámek k tomu, co tu padlo: čtenáře tohoto webu o horách asi nepřekvapí, že je nějaká výprava sponzorovaná - to je zcela běžné a samo o sobě na tom není nic špatného. I cimrmanovská expedice má takový zdroj peněz. Na jejich webu to není vyčísleno, poslední mě známý údaj je od E. Harta z debaty v rozhlase na konci května: mimo sbírku měli od sponzorů cca 500 tisíc. Tento zdroj peněz jsme nikdy nekritizovali, bylo by to zcela nesmyslné napadat, je to svobodná vůle soukromých subjektů dát jim své peníze. To nám nevadilo a ani z principu nemohlo vadit, ať si je tímto způsobem sponzoruje kdo chce v jakékoliv výši. Sponzor za to oprávněně něco očekává, to potvrdí každý, kdo sponzoruje, nebo je sponzorován. I cimrmani dělají těmto sponzorům reklamu na svém webu. Nenaváželi jsme se ani do přispěvatelů ve sbírce - opět jejich vlastní rozhodnutí.. Nelíbí se nám však, že cimrmani vyhlásili veřejnou (dokonce "celonárodní") sbírku, což považujeme za degradaci až zneužití tohoto institutu. Navíc se slibem něčeho, co nemohou vůbec zaručit, a od počátku za pomoci lživého tvrzení, že mají na horu nějaké "úřední povolení", čímž uváděli potenciální přispěvatele v určitý omyl. A nelíbí se nám také podpora státních podniků soukromým osobám (členové obč. sdružení nic jiného nejsou).
0 0

Komentář ze dne: 24.07.2007 10:41:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alice (alicehl@seznam.cz)
Titulek:
Fajn, že jste doma. Díky. Co se týče těch příspěvků tady.... Když byl G. Bush na návštěvě Itálie, tak mu nějaká Italka na ulici řekla,čistě za sebe, že je vrah. Neumím si představit co by s dotyčnou osobou udělal tenhle vlezdoprdelezecký Národ tady. Hlavně si všimněte toho velkého N. Papouši tobě bych chtěla říct na tvůj "příspěvek" toto. Skutečně nefetuji a nikdy jsem ani nefetovala. Nevím jaké máš zkušenosti ze zahraničních pobytů, ale zkus si vyplnit pár úředních lejster v nějakém cizím jazyce a třeba si budeš češtiny a naší historie vážit daleko víc, než si evidentně vážíš. Taky si třeba budeš vážit toho, že jsi někde doma a můžeš ovlivňovat to, co se kolem tebe děje. Ten co se nepodepsal a nazval mě slepicí, ..., je mi to úplně jedno. Názorů od sprostých anonymů si člověk vážit vůbec nemůže. Ano, člověk může říct i něco sprostýho, ale jaksi za sebe. A pan Petr Jandík, který si asi myslí, že je tohle všechno pořád legrace a doporučuje mi zklidnit hormon,aniž by o mě cokoliv věděl, žije nejspíš taky ještě tak trochu v jiné době, na rozhraní před a po tím tzv. "sametem". Osobně předpovídám, že expedice AC bude ostuda jako hrom. Kromě členů expedice Devold a pár jasně definovaných příspěvků v diskuzích, skoro nikdo z českých horolezců nepodnikl otevřeně nic, aby se nekonala. Jak je vidět, tak to parta HIC kolem Cimrmanů myslí pořád ještě skutečně smrtelně vážně.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci