Důstojně vyhlížející spárový systém na začátku
Crimson Chrysalis - 5.8+***, 288 m
Wall of cracks, First Creek Canyon, Red Rocks, USA
Red Rocks Campground

6 h  / 288 m 1 h 30 min X-V S
  Red Rocks Campground  (1025 m) 1 h 30 min Cloud Tower, 305 m
Vlastní, nýty
kvalita: Dobrá, pokud se dobře udělá.
2 x 60 m poloviční expresky: 8
vklíněnce: Sada
friendy: Sada do 3 palců
smyčky: Dost na prodlužování
Sokolíky, kouty, stěny spáry
Z parkoviště Pine Creek z kopce po hlavní stezce a nahoru Pine Creekem. Mineme Fire Ecology Trail, nepojmenovanou stezku vlevo na hlavní Arnight/Knoll Trail hned za betonovými základy domu, cca 15-20 minut od auta. Překročíme potok, pak 45 metrů doprava. Stupňovitou stezkou doleva na vzdálený břeh. Po cestě asi 10 minut a pak zabočíme doprava ke Cloud Tower. První velká pěšina vpravo je přístup k Rose Tower, a SV stěně Jackrabit Buttress. Zůstaneme na cestě dále do Juniper Canyon. Odsud jsou stezky nahoru na rampu pod Crimson Chrysalis. Cesta začíná u velkého pravého koutu a spáry. Převýšení 300 m.
čas:  1 h 30 min
Slaněním cestou a po cestě přístupu.
Red Rocks Campground, 1025 m
Z kempu na silnici 159 a po ní doleva, doprava na Scenic Drive a na parkoviště Pine Creek Canyon
Jorge Urioste, Joanne Urioste  -  říjen 1979

Neobyčejně populární cesta, s davem nutno počítat. Chce to nastupovat co nejdřív. Slunce jen hodně brzy dopoledne.

Prvních 150 metrů širokým systémem spár, který rozděluje spodní část pilíře. Poté se leze k vrcholu stěnou. I když to odspodu vypadá velmi těžce. Lezení je úžasně pěkné a vypadá to těžší, než to je. Širočiny ve spodní části lze lézt po chytech na kraji spár a vážně vypadající stěny nahoře jsou pokryty dobrými chyty. Jištění je v zásadě dobré, i když v lehčích partiích mohou být trochu runouty. Nejen že to je cesta světové třídy, ale je na ní taky světový nával. Problém je hlavně, že se slaňuje stejnou cestou. Je lepší tam nechodit o víkendech na jaře a na podzim. Nástup je 27 metrů západně od sedla na vrcholu přístupové rampy pod těžce vypadajícím systémem spár.

1. 42m 5.7. Spárou a stěnou vpravo od ní (6 nýtů).
  2. 27 m, 5.8. Dále ke štandu ve vhloubení (5 nýtů).
  3. 30 m, 5.8+. Komínem (nýt) pak doprava ven kolmou stěnou přes 2 nýty na položenejší část. Dále k polici.
  4. 42 m, 5.8. Vzhůru komínem (nýt) do dlouhé tenké spáry, vedoucí přes dvě strmé sekce na pěknou polici.
  5. 33 m, 5.8. Prstovou a ruční spárou na polici. Dále spárou (nýt) na štand.
  6. 30 m, 5.8+. Nahoru a doleva, boulderovou pasáží přes kolmé místo (2 nýty) na polici. Dále nahoru a doprava (3 nýty) na štand.
  7. 39 m, 5.7. Dále přes 9 nýtů ke štandu na červené polici.
  8. 22 m, 5.7. Přes převis, pak 3m nahoru a doprava na úpatí rampy, kterou sledujeme nahoru a doprava na její konec. Dále doleva (3 nýty) na štand.
  9. 23 m, 5.8. Přes malou stříšku, doprava a nahoru stěnou na vrchol věže (4 nýty).

Sestup slaněním stejnou cestou.

Tip: Pokud si chcete opravdu zajistit, že nastoupíte první, zaparkujte na silnici 158 u výjezdu ze Sceninc Drive. Pak můžete vyrazit dřív, než se otevře brána. Výhodou taky je, že pokud se zpozdíte, nemusíte volat rangery o povolení pozdějšího odjezdu. Pokud parkujete na Scenic Drive, hlídejte si čas, ayste se stihli vrátit a odjet do zavírací doby.

literatura
Red Rocks Climber's Guide II, Jerry Hundren 2016, k dostání ve Visitors centru.

Red Rocks Climbing, Greg Barnes, Supertopo, 2004, dostupné i v online verzi pro iPhone ve čtečce průvodců rakkup.
Interaktivní mapa, BLM - informační stránka

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 14. 01. 2017 | 5104 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík
Komentář ze dne: 14.01.2017 13:55:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jiří (@)

Nástup od silnice je stopro dobrá idea. Je to jen o málo dál a nejrychlejší chrti co doběhli na nástup a viděli nás tam byli evidentně zklamáni.
I když je to hodně známá cesta, tak v průvodcích uváděné údaje nejsou úplně přesné.
1. Žádnou prstovou spárou se tam nikde nelezlo.
2. Nejtěžší je určitě konec třetí délky, to je celkem ve shodě, ale 5. a 6. délka už přes 5.8 určitě nejsou, zato předposlední, uváděná za 5.7 byla hodně nepříjemná a ta bych těch 5.8+ klidně snesla.