Traverz v 5. délce

3 h  / 327 m 30 min X-V SV
  Red Rocks Campground  (1025 m) 1 h 30 min South East Buttress, 450 m
Vlastní
kvalita: Dobrá, pokud se dobře udělá.
vklíněnce: Sada
friendy: Velká sada, střední velikosti připadne dvakrát podle stupně morálu
smyčky: Dost na prodlužování
Kouty, spáry, stěny
start:  Z parkoviště cestou, sestup na trojúhelníkové rozcestí na dně vyschlého potoka a směrem k levé hraně vrcholu Mescalito uprostřed kaňonu. Pěšinami vlevo lze hranu do SV stěny. Cesta začíná doleva se táhnoucí koutovou spárou s dírami
Slanění cestou, většinou se čeká v davu
čas:  1 h 30 min
Red Rocks Campground, 1025 m
Z kempu na silnici 159 a po ní doleva. na druhé odbočce doprava k bráně Scenic Route ( placená 1 vjezd $7, roční permit $30 na auto) a na parkoviště Pine Creek Canyon. Pozor, cesta se zavírá na noc a auta nesmí na parkovišti být po zavření vstupní brány.
Bruce Eisner, Joanne Urioste  -  Duben 1976

Jedna z nejlepších vícedélkových cest v Red Rocks. Štandy na velkých policích, dobré možnosti jištění, pevná skála a až na dvě výjimky štandy u nýtů. I když cesta vede až na vrchol Mescalita, slaňuje se z konce 5. délky protože zbytek je lámavý. Oblíbenost cesty zpravidla znamená lezení v davu a není vůbec špatný nápad být u brány na Scenic Route před šestou ráno a na nástupu první.

1. Koutovou spárou ubíhající šikmo doleva se spoustou chytů kolem. Slaňovací štand vpravo vynecháme a jdeme až na velkou policí kde je další. Přes stupně se položeným terénem dostaneme pod strmou sněnku a sem přeneseme štand.
  2. Přes stěnku do spáry a poděl další spáry na polici se slaňovací stromem. Po dolezení přesuneme štand nad strom pod stěnu se dvěma spárami.
  3. Koutkem do pravé spáry, přechod do levé a kolem uřezaných zbytků zaseklých lan na polici s kulatým balvanem omotaným slaňovacími smyčkami. Zde jsou tři varianty dalšiho postupu.
  4. Originální cesta: Sestupný traverz ke stanovišti na dně malé rokle u vklíněného balvanu. Varianta 5.10: hnědou stěnou (nýty) a po hraně na samostatný vratný bod. Varianta 5.7 R: kolem hrany prímo do spáry poslední délky. Táhne lano.
  5. Od štandu v rokli podél spáry protínající položenou plotnu až na konec a na tření k nýtu (runout) a na vrchol.

Slanění od tří nýtů. Při slaňování dávejte velký pozor aby lana nespadla do spár nebo se nenamotala na talíře.

Red Rocks Climber's Guide II, Jerry Hundren 2016, k dostání ve Visitors centru.

Red Rocks Climbing, Greg Barnes, Supertopo, 2004, dostupné i v online verzi pro iPhone ve čtečce průvodců rakkup.