První délka

Ailefroide  (1500 m)   JV stěna, 300 m
nýty
smyčky: Do štandů
Položené plotny, rajbasy, jemná stěna
start:  V Ailefroide odbočíme doleva, parkujeme za ostrou zatáčkou po pravé straně. Poté pokračujeme po silnici na okraji kempu směrem od vesnice a za ohrádkou Electricité de France za další zatáčkou je odbočka a jasně vyšlapaná pěšina která vede pod Premiére pointe de Palavar. Na začátku pěšiny může parkovat auto.
Z konce cesty lze jít buď na opačné straně hřebene strmýn svahem dolů k začátku ocelových lan a po nich dolů k nástupu. Také lze dojít na severní straně na vrchol a sestoupit na jižní straně cca 20m (POVL) k poslednímu štandu cesty Little Palavar a použít její slanění. Vhodné pro toho, kdo už Little Palavar lezl a zá to a nechce se mu dolů po drátech: 1 krátké slanění doprava vhloubením na zarostlou plošinu, a doleva z pohledu slaňujícího k předposledníku štandu. Z něj 3x 48 m slanění do kuloáru a podél stěny sestup k nástupu. Při slanění se držte vlevo.
Ailefroide, 1500 m
Ze silnice Briancon - Gap odbočíme na Vallouise a dál údolím do Ailefroide. V vesnici vícero parkovišť.
Jean Michel Cambon  -  2008

Populární dobře vynýtovaná sportovní cesta v žulovém ráji Ailefroide. Na sluníčku skoro celý den. Nástup má dvě varianty. Buď 5b v koutě cca 10 m vlevo od nástupu Little Palavar, nebo 5c přímo k 1. štandu

1. Koutem a stěnkami vzhůru. Pod štandem Little palavaru šikmo vzůru doprava cca 10 m, míjíme slaňovací štand od 6b varianty Little palavar, resp.lezeme nad ním doprava. 5b. Nebo variantou 5c přímo k tomuto štandu.

2. Doprava přes hranu do jemné plotny 5b

3. Další plotnou na balkón, přes převislý stupeň a stěnou na velkou terasu, 5b

4. Krátkou délku ke štandu na hraně zeleného šutru, z terasy kouká kousek smyčky a je to vidět. Psané 5a, ale pokud se tam vleze zlena, je to tak za 3.

5. Lehce k začátku kouta a černou strmou stěnou s odšlapy na jeho konec. Jemnou stěnou po tupé hraně, resp. lehce vpravo od ní na štand, 6a, lze částečně A0

6. Systémem vhloubení mírně šikmo doprava, 5c+

7. Po vypečeném odlezu ze štandu dále šikmo doleva po zelené ostré a hrubozrnné žule, 5c

8. Přes stěnku na balkón, přes chytovatý převis a další převísek na vrcholový hřeben, 5b

Sestup: Z konce cesty lze jít buď na opačné straně hřebene strmýn svahem dolů k začátku ocelových lan a po nich dolů k nástupu. Také lze dojít na severní straně na vrchol a sestoupit na jižní straně cca 20m k poslednímu štandu cesty Little Palavar a použít její slanění. Vhodné pro toho, kdo už Little Palavar lezl a zá to a nechce se mu dolů po drátech: 1 krátké slanění doprava vhloubením na zarostlou plošinu, a doleva z pohledu slaňujícího k předposledníku štandu. Z něj 3x 48 m slanění do kuloáru a podél stěny sestup k nástupu. Při slanění se držte vlevo.

Z konce cesty krátké slanění doprava vhloubením na zarostlou plošinu, doprava k předposlednímu štandu. Z něj 3x 47 m do kuloáru a podél stěny sestup k nástupu.

J. M. Cambon, Escalades autour d'Ailefroide, poslední vydání 2017.