Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Dodo Kopold: Přechod Tater za 72 hodin


Držet se hřebene a nesestoupit do doliny.

Tatranský hřeben po letech ožívá. Rekordní výkon podal špičkový slovenský horolezec Dodo Kopold, který doslova přeběhl Belianské, Vysoké a Západní Tatry za 72 hodin s myšlenkou vyzkoušet svou výdrž, držet se hřebene a nesetoupit do doliny. Aktuálně: Rozhovor jak to bylo, i o tom co vynechal - Rumanov štít a Ganek.


Výkonu přály dobré podmínky. Dodo startoval v Lysé Polane, končil v Hutianskom sedle. Srovnávání s přechody hřebene odmítá, hodnotí to jsko pěkný osobní výkon, horský ultramaraton. Po skončení akce Dodo na Facebooku oznámil, že je na ambulaci na kapačkách.

Podívejte se na rozhovor, který uveřejnil Jaro Mato na Youtube, kde jsou okolnosti a typ výkonu dost dobře popsané:

 

Možná s ohledem na různé hlasy žádající bližší informace uveřejnil Dodo na své FB stráne následující text:

"Keď sa človek pomaly dostáva do reality, uvedomuje si čo vlastne prežil. Avšak ani s odstupom času nedokážem pochopiť, čo ma presne hnalo dopredu. Toto je časť príbehu, ktorý som zažil nedávno v Tatrách...

Mojím plánom bolo prejsť celý hrebeň Tatier z východu na západ čo možno najjednoduchšou cestou na hrebeni ale pritom nevynechať žiadny štít v hlavnom hrebeni Tatier. To sa mi nepodarilo. Taktiež som si chcel sám na sebe vyskúšať, koľko dokážem prejsť s minimom spánku, non stop v jednom záťahu a bez podpory. Keď si to tak vezmem, ani to nebolo úplne splnené, keďže záver som už šiel s podporou záchrannej služby.
Práve spánok a oddych sa ukázal ako kľúčový bod celého prechodu. Keďže som bol stále spotený, pri zastávkach na varenie mi bola stále zima. Nedokázal som oddýchnuť tak ako som si to plánoval. Z 15 minút spánku, ktoré som mal mať pri oddychoch bolo len pár minút v prípade nič.
Myslím, že za 72 hodín som spal len pol hodinu a možno i menej, čo bola zásadná chyba!
Ďalším faktorom, ktorý bol rozhodujúci boli podmienky na hrebeni. Na prechod som vyrazil v nedeľu 5.1. Predtým bolo dlhotrvajúce inverzné počasie bez zrážok na horách. To znamená, že hrebeň mal podmienky ako na jar. Málo snehu, takmer všade suchá skala, teploty okolo nuly, cez deň aj teplejšie. Belianske a Západné Tatry mali minimum snehu.
Jedinú časť hrebeňa, ktorú som nemal prejdenú boli Belianske Tatry a časť od Čubriny smerom do Hutianskeho sedla. Ostatné časti som poznal či už z letných alebo zimných prechodov.
Z odstupom času môžem potvrdiť, že som šiel na svoj osobný doraz a možno už aj zaň. Netvrdím, že to bolo správne ale pri takej dávke vyčerpania som už nedokázal triezvo rozmýšľať. Bola to ako hra „kto z koho“.
Našťastie naše Tatry sú tak malé, že sa to tu dá naozaj vyskúšať. Veď takmer všade je signál, takmer všade sa dá zostúpiť a ak by aj nie, stačí zavolať a do troch hodín v týchto podmienkach aké boli, by záchranná akcia nebola beznádejná.
Najviac som však podcenil regeneráciu. Po prejdení celého masívu som miesto regeneračných doplnkov vypil fľašu šampanského, dáke to vínko, rum. Zjedol som polievku, hovädzí steak a ešte v ten deň asi do polnoci klábosil. Celé zle!
Prešiel som vyše sedemdesiat kilometrov nonstop v nie úplne ľahkom teréne. Netvrdím, že je to super výkon ale určite bolo krásne sledovať ako sa človek počas tohto prechodu zmenil. Ako reagoval na prekážky pred a po únave. Ako si na začiatku ešte dokázal dávať na seba pozor a ku koncu sa ako keby stal súčasťou prírody, ktorá si s ním robila čo chce.
Stále mi však nejde do hlavy, prečo som nezavolal niekomu keď už som cítil, že som úplne na dne. (Za celé tri dni som poslal len štyri smsky). Myslím, že ľudské telo je tak zložitá vec, že úprimne povedané, už by som sa naň nespoliehal. Nerozumiem mu a tobôž nie v kritických okamihoch. Napriek tomu som rád, že tie najväčšie krízy na hrebeni som riešil sám, bez pomoci a moje rozhodnutia boli také, aby som prežil.
Na záver by som sa chcel poďakovať všetkým, ktorí mi držali palce a hlavne Paľovi a Igorovi, ktorý ma opäť vrátili z oblakov späť na zem. ĎAKUJEM."

 

Část hlavního hřebene Vysokých Tater kolem Ganku.
Část hlavního hřebene Vysokých Tater kolem Ganku, kterou Dodo vynechal., foto: Petr Jandík
 

 Další článek o tématice přinesl portál SME. Polemika pokračuje.






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: redakce | Vydáno dne 20. 01. 2014 | Počet komentářů: 24 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: redakce

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Zimní přelez severky Špiku (07.01.2024)
Nové cesty v Dolomitech (22.08.2023)
Utúlie‘n Aurë (25.07.2023)
Pan Aroma 500m, 8b+ (20.07.2023)
Voie Petit pro Buličku a Bučeka (06.07.2023)
Il bueno soldato Scveik (30.06.2023)
Hádej, kdy přijdu na večeři (10.04.2023)
Fyzioklinik (22.03.2023)
Ice Dry Queen (08.09.2022)
Reiteralpe (21.08.2022)
Kamenná lavina nad Brnčálkou (21.06.2022)
Retro: Rébuffat na Midi (01.02.2022)
Cestou Rebuffat 6a+ Na Aiguille Du Midi (25.01.2022)
Léto jak má být (19.12.2021)
Hrátky s velikonočním zajíčkem (01.10.2021)
Jungfrau: Oat Flake Madness (10.08.2021)
Nesmrtelní blázni (24.12.2020)
Hodina mezi psem a vlkem (01.09.2020)
Půlnoční hlídka (15.08.2020)
Druhý český přelez Voie Petit (15.07.2020)
Beyond Good and Evil (06.02.2020)
Geronimo! (22.08.2019)
Lucie Hrozová: Digital Crack (09.08.2019)
Bratříčku, zavírej vrátka (24.08.2018)
Smolo v Chamonix (06.08.2018)
CHAMONIX – BOTA (24.07.2018)
Na hřebeni III (16.01.2018)
Archa (08.08.2017)
Donnafugata 8a (22.05.2017)
Drlík-Orolín volně v zimě (20.02.2017)
Hra na hřebeni 2 (02.02.2017)
Po stopách Wildenauerových (22.08.2016)
48 hodin bez švestek (08.08.2016)
Bača na Ušbě (07.03.2016)
Žabí kůň (09.11.2015)
Jak jsme dobyli ráj | Conquest of Paradise (6a+) (25.08.2015)
Slunečný Briançon, aneb kam za lezením, když všude prší (13.05.2015)
Plán B (07.12.2014)
Expedice Mount Abi (06.11.2014)
KISHTWAR TRIO (23.10.2014)
Siesta s Marion (14.10.2014)
Siesta s Bonattim (02.10.2014)
Bez kouření umřeš taky (19.09.2014)
Matterhorn (14.08.2014)
Severní stěna Ortleru (22.07.2014)
Dračí let stěnou Les Droites (14.05.2014)
Deprese (24.04.2014)
Osmiletá Bára: Detonation Boulevard na OS (23.04.2014)
Le vol du dragon (17.03.2014)
Druhý volný přelez Královského převisu (M12) ve Vysokých Tatrách (27.02.2014)
Bílý rys na Rysy (06.01.2014)
Vrtík, Kratochvílová: Bílý Rys (25.12.2013)
O čem sní Stomatologové? (14.11.2013)
Prvovýstup na Uzum Brakk (10.10.2013)
Retrovíkend v Tatrách (16.09.2013)
Malé zprávy z velkých stěn … dějství druhé (08.08.2013)
Vícedélky s dětmi (02.07.2013)
Malá zpráva z velkých stěn (24.06.2013)
Čeští bandité v Peru (13.06.2013)
Komín návratů aneb rallye čtyř dolin (29.03.2013)
Hřeben Tater po 35 letech (18.03.2013)
El Cap v zimě (08.01.2013)
Tenkrát poprvé (07.01.2013)
Čtrnáct dní v za(u)jetí Mont Blancu! (05.09.2012)
Mountain Academy 2 (20.08.2012)
Gosaukamm (17.08.2012)
Lesueur na Dru volně (31.01.2012)
Vzpomínka na Eiger (13.12.2011)
Rychlovka mezi kapkami deště (23.08.2011)
Pou bros v Dolomitech (18.08.2011)
Cima Bos, Alvera (12.08.2011)
Obřím koutem na Kleiner Lafatscher (03.08.2011)
Život je krásný (08.07.2011)
Víkendové Chamonix (30.03.2011)



Komentář ze dne: 10.01.2014 23:28:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: klobouk dolů
No, nevim jak to teď v Tatrách vypadalo, krutě zimní to asi nebude, ale tak jako tak JE TO DÉMON!
Respekt a gratulace. Těším se na podrobnosti.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2014 08:34:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - LRH (@)
Titulek: Nářez jako hrom
Sice podmínky v Tatrách na takovou akci byly perfektní. Ale výkon je to jako hrom. Ono je také důležité být připraven a když jsou podmínky, tak vyrazit. Těším se na detaily.
0 0

Komentář ze dne: 11.01.2014 20:39:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - komin (@)
Titulek: 72km za 72hodin
Pride mi to trosku nerealne duplom ked je pod to podpisany Kopold.
1 0

Komentář ze dne: 11.01.2014 20:46:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jan (@)
Titulek: Re: 72km za 72hodin
tak vic trenuj zavistlivce. doda napada spousta niemandu ale nikdy nikdo neprinesl jakykoli dukaz jen pomluvy pomluvy pomluvy. dodo je eso. umi jit za hranu takovym zpusobem ze by se z toho 99% lidi posralo... za mne obrovska gratulace chlape!
0 1

Komentář ze dne: 11.01.2014 22:55:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: 72km za 72hodin
Na climb.sk je k tomu spousta negativních komentářů, ale na FB jsou fotka, co vyfotil asi z padáku Igor Pap a ta vypadá potvrzovat toto tvrzení.
0 0

Komentář ze dne: 12.01.2014 22:57:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - 008 (@)
Titulek: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Jedna fotka asi nedokaze potvrdit ze opravdu sel hřebenovku a ze nevynechal několik vezi....
0 0

Komentář ze dne: 13.01.2014 00:24:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
S tou jednou fotkou máš pravdu, ale několik věží je myslím při tomto nepodstatných. Není známo kolik věží a věžiček vynechal nebo nevynechal Pavouk ani další hřebenisti.
1 0

Komentář ze dne: 13.01.2014 23:06:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zoban (zoban@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Dodo uz upresnil svuj pokus, popis na FB
Radek
0 0

Komentář ze dne: 14.01.2014 00:09:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
No, moc toho tam není a hlavně nic nového
0 0

Komentář ze dne: 19.01.2014 14:53:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
No, na FB to má takové zašmodrchaně neujasněné. Bylo by hezké, kdyby to ujasnil. Vcelku si umím představit, že horolezec Dodova formátu, podobný výkon schopen podat je, zvlášť v případě, že a/ jsou vysloveně skvělé podmínky kdy se dlouhé úseky jen běží po spolehlivě ztvrdlém firnu, b/ neleze nejobtížnější úseky (už i proto, že mnohdy by sólo bylo značným - a zbytečným, rizikem), ale traverzuje je, c/ nezdržuje se jštěním... Takže pořád ještě čekám, že to upřesní a vyjmenuje části, které traverzoval.
0 0

Komentář ze dne: 17.04.2014 21:42:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - kluvi (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Pokiaľ viem, tak Dodo tých vysvetlení dlží viac, nielen to čo traverzoval...
0 0

Komentář ze dne: 16.01.2014 13:55:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - peter (@)
Titulek: Re: Re: 72km za 72hodin
Nerealne to je ,každý kto šiel aspoň čásť hrebeňa si musí uvedomiť,že tato titulka je úplny blud.Lenže keď hocijaky správca serveru,s kancelárskymi skúsenosťami hneď na všetko skoči,potom sa to tu hemží bludmi.že LRH
0 0

Komentář ze dne: 16.01.2014 14:39:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (@)
Titulek: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Je legrační, když někdo dělá úsudky o jiných, a nic o nich neví :-) Až budeš mít vylezenou ideální Diretissimu severního Eigeru jako LRH, pak se do něj klidně navážej, Péťo.

Vezměme El Capa. Normální lidi lezou Nos tři dny, poslední rychlostní rekord je 2 hodiny 36 minut - Alex Honnold a Hans Florine. El Cap má kilometr na výšku, takže to máme 0,4 kilometru těžkého lezení za hodinu.

Tatranský hřeben je v průměru rozhodně lehčí, než Nos na El Capa. Vysoké Tatry 26 km, Belianských Tater šel půlku z Poľany - 7 km, Západní Tatry 42 km, celkem 75 km za 72 hodin, nemožné to není. Leze se jen ve Vysokých, Západní a Belianky jsou spíš pěšky a tam se dá ten čas nahnat. Pokud jsou ideální podmínky, nemožné to není.
1 0

Komentář ze dne: 19.01.2014 11:55:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (tomas.frank@horolezeckaabeceda.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Hmm, Peter, to je odvážné tvrzení :D Správce webu s kancelářskou zkušeností? No, pravda, byl to vždycky spíš pískař a dával přednost skalním sportovkám, ale vzhledem k jeho věku (a tedy době kdy nejaktivněji lezl - a na jiné hory než Tatry se tedy moc často nedostával), je jasné, že Tatry vcelku slušně zná ;)
Jo a LRH. krom toho Eigeru (například), patří k těm několika jedincům, kteří se právě přechodem hřebene VT bavívali. Nevím, zda to někdy přešel celé, ale vím, že to opakovaně šel, protože mu to přišlo jako dobrej nápad a zajímavá výzva.
Spíš by mě tedy zajímaly Peterovy zkušenosti ze zimních (alespoň) Tater ;)
1 0

Komentář ze dne: 19.01.2014 13:28:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: 72km za 72hodin
Ještě si vypůjčím informaci z climb.sk, kde Michal Pleidel píše:

"SCI-FI? Krystof Žurek, leto 1975 ,komplet TATRY solo 70 hod. čisty lezecky čas 40 hod. Cez den aj dazd, raz aj ladovec. Wlodek Cywinsky mesiac po nom 07/1975 komplet TATRY solo, piše 3 a pol dna čisty čas cca 55hod. Cez den tiez občas aj dazd. Obaja popisuju presne co obisli - par vežiciek + časi jednotlivych usekov atd. zdroj: Puškáš X"

Vzhledem k podmínkám panujícím v době akce se dá tento zimní přechod srovnat s tím letním.
2 0

Komentář ze dne: 19.01.2014 00:40:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - stano (stanko.s@zoznam.sk)
Titulek:
Sranda je, že Kopold to neprešiel hrebeňom k čomu sa už aj vyjadril. Zastával som sa ho voľakedy tiež, ale už dlho vymýšľa hlúposti a svoju informáciu o hrebeňovke opravil až potom čo na to upozornili iný lezci. Je to špičkový lezec, ale klame, to už nie je náhoda že zas a znovu nezdokladoval nič. Každý chodíme po horách kôli niečomu, ja osobne kôli sebe. Kopold s jeho vyjadreniami začína pripomínať amerického milionára s fotkou z Everestu + 10 šerpou čo ho vynieslo sa tam nezmestilo.
1 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 05:23:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jozo (@)
Titulek:
Ako povedal Igor Koller. Vsetko by bolo v poriadku, ak by po prechode povedal. Presiel som Tatry za 72 hodin, ale nepodarilo sa mi vyjst na vsetky vrcholy, vezicky, ihly a pod. Niektore logicke casti som isiel hrebenom a niektore som strihol dolinou. Nasledne by povedal, co vynechal. Kazdopadne je to velmi vynikajuci vykon. Ak by to povedal takto je to super. Kazdy by mu len zablahozelal. On vsak nechal zivit mylienku - spravu, ze presiel kompletny hreben (aj ked neviem, ci sa on niekde takto vyjadril, ale takto sa o tom pisalo) a to je sakra rozdiel. Vela serverov, aj zahranicnych to uverejnilo tak. Predpokladam, ze nikomu nevolal, ze tak to nebolo. Znami mu blahozelali a nevychadzali z udivu aky je makac. Az po reakcii ludi, co tomu rozumeju, to skorigoval a povedal, co nevysiel v ktorych usekoch. Napr. Kresaný roh, Rovienkove veze, Diva veza, Rumanov, Ganok, Tazky, Druhy mnich, ale to menoval len stity a tam su tazke aj tie vezicky okolo toho. Bezni ludia to porovnavaju s chlapcami, co to isli poctivo 15 dni a snazili sa nic nevynechat, ze on to dal za 3 dni. Takto useky co oni isli pol dna, on mohol strihnut za 2 hodky. Ak, by sa mu to stalo prvykrat nepoviem ani slovo. Je to naozaj super vykon, ja na to nemam. Ale toto je uz neviem kolky krat. Resp. skoro kazda jeho akcia je zahmlena. A to s jeho dokumentaciou... Napr. na jeho stranke pred par rokmi bolo, ze vysiel na Daulaghiri a na stranke jeho spolulezkyne Baranowskej v tom istom case, ze nevydalo, az potom to zmenili aj na jeho. Na Broad Peak, ze urobil prvovystup za 7 UIAA v 8000m bez rukavic po skrabkach a neskor vysvitlo, ze si ani nie je isty ci bol na vrchole. Vrcholova fotka su topanky v snehu (ako u mna na dvore). Rok predtym povedal, ze preto nema (myslim z Cho Oju) fotku z vrcholu, lebo sa bal dat dole rukavice, aby mu nezmrzli ruky. O okolnostich umrti jeho spolulezcov je dost popisane na inych strankach. K tomu sa je tazko vyjadrit. To vie len on, co sa stalo.
Iste je dobry horolezec, ale kazdopadne s jeho reputaciou by si mal davat pozor, co ako a kde povie a vyuzivat gps s celovou kameru. Moze povedat, ze to robi pre seba a je mu jedno, ci mu ludia veria. Okay, ale potom nech si to necha pre seba a nemedializuje to.
7 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 10:12:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Plný souhlas. Připomíná to podobný případ od nás, Mára Holeček a Žraločí ploutev na Meru Central.
0 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 10:35:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zoban (zoban@seznam.cz)
Titulek: Je to vina akteru nebo internetove verejnosti?
Mozna bych si dovolil podotknout jeden namet k zamysleni.
Dodo nikde nepublikoval ze presel hlavni hreben a toto ani nevyznelo z informaci od P. Barabase, coz byl prvni zdroj. Chybnou informaci odprezentoval Climb. sk a vsichni se toho chytili. Na climb.sk je vysvetleni vzniku dezinformace, ale nikoho to nezajima, jen se vsude zase pise ze Dodo je ten kdo se chtel sebeprezentovat, atd...
Ze to neupresnil hned, sorry, ale myslim ze mel trochu jine starosti.
Vsechny servery, verejnost, vsichni chteji senzace. Hned ted, aktualne, nejlepe primo z kopce. Gladiatori v arene v primem prenosu od tepla a pohodli pocitace.
Je toto horolezectvi tim co ocekavame a chceme?
Mozna je lepe nechtit rychle odpovedi, ale zacit si pokladat otazky, na ktere neni jednoducha odpoved a hlavne na ne nexistuje univerzalni odpoved. A to je bohuzel to co se dnes mam obavu prilis nenosi.
Radek
2 3

Komentář ze dne: 20.01.2014 15:51:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Je to vina akteru nebo internetove verejnosti?
Zobane, popisuješ to správně, ale přece jen je třeba něco dodat.
1) Média dodávají to, po čem čtenáři prahnou. Čím větší bulvár, tím větší návštěvnost a náklad. Je to vina těch médií? Ne jen splňují podle svého zaměření v té nebo oné míře poptávku.
2) Že mediální svět takhle funguje musí dospělý člověk vědět a počítat s tím. Je otázkou, zda někdo s tímto průběhem třeba záměrně nepočítá, aby svému výkonu dodal větší publicity, než kdyby hned řekl, jak to bylo přesně. Myslím, že by Márovi Babanov sotva gratuloval, kdyby hned věděl, že při výstupu na Meru kluci uhnuli ze Žraločí ploutve doprava.
I tomuto podniku se díky původní domněnce dostalo možná většího ohlasu, ale těžko tvrdit, že to byl kalkul. Dodo šel nějak hřebenem, takže tvrzení, že přešel hřeben se nedá označit za nepravdivé. Nešel ho matematicky, něco obešel a je zase věcí mediálního prostředí, že si nepočká pár dní na podrobnosti, než se z toho Dodo zmátoří a hodnotí hned bez jeho vyjádření.
Proč Dodo a jeho přátelé s informací nepočkali a nepodali ji až kompletní je otázka, kterou těžko někdo zodpoví.
0 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 11:40:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Hurvajz (kubecek.vaclav@gmail.com)
Titulek: Soudit je lehké...
Je pravda, že jeho výstupy jsou kolikrát zastřeny hromadou mlhy (sám se na ně v některých případech dívám s nedůvěrou..). Ale jak píše Zoban, síla médií je mocná a chtivost senzačních informací ještě mocnější. A pak vznikají legendy, které si žijou vlastním životem a aktér už často má jen malou šanci něco zvrátit. Po tom, co Dodo přešel hřeben (nebo jeho část) píše, že se složil a byl na kapačkách. Pochybuju, že v tomhle stavu sledoval internet, kde mezitím o jeho přechodu vznikl příběh..Nechci se ho zastávat, ale na druhou stranu je lehké ho hned odsoudit. Každá strana má dvě mince a pravda je většinou někde uprostřed;-)
1 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 12:32:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Rozhovor pre telku - www.youtube.com/watch?v=cMBZw6qHD4E
0 0

Komentář ze dne: 20.01.2014 15:37:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Díky za tip, doplněno do článku. Tenhle rozhovor je asi to, co všichni chtěli slyšet a polemiky asi mohou utichnout. Byl to hřeben s určitými úlevami, i tak pěkný výkon.
0 0

Komentář ze dne: 21.01.2014 09:40:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lrh (@)
Titulek: Zimní hřeben
Co se týká mého názoru na přechod tatranského heřebene v zimě. Tak to odpovídá tomu co šli nedávno kluci slovenští. :-) Zimní podmínky na celém hřebenu, přelezli i takové úseky, jako je Žabí kůň, hrana na Železný štít atd.
Tyhle rychlo přeběhy, tyhle těžké úseky vynechávají a proto sebou nemusí mít lezecký vercajk. ( nedovedu si představit jak slézají třeba do Vyšného Žabího sedla) A když sebou ten vercajk táhneš, tak prostě rychlý být nemůžeš. Ale když se někdo pohybuje 72 hodin téměř nonstop v horském terénu je to stejně výkon jako prase.
Co ale je na hřebenu pro mě největší pecka, je ho přejít sólo. Ve dvou lidech je hřeben neskutečně bezpečnější a lehčí než v jednom člověku.
Diskutovat a přít se o stylu na zimním tatranském hřebenu s někým kdo ho nezkusil jít alespoň pár dnů v kuse nemá cenu.
3 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci