Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
inzerce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najděte nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Postel do auta – Škoda Roomster


Roomster - připraveno k použitínávod

A je tu další návod na vestavěnou postel do auta. Škoda Roomster má krásnou vlastnost, že se zadní sedačky dají snadno úplně vyndat. Vzniklý prostor je vcelku velkorysý. Člověk 175 cm dlouhý by se zde pohodlně vyspal nebýt dvou nepříjemných faktů.


Prvním je, že tímto nevznikne rovná ložná plocha. Prohlubně u prostoru pro nohy se ještě dají zarovnat věcmi. Horší ale je, že uchycení sedaček není zapuštěné, nýbrž přečnívající a místy opravdu ostré. Nafukovací karimatka by velmi rychle vzala za své a po pár nocích by odešla i klasická pěnová. Druhým zádrhelem takovéhoto řešení je fakt, že poté není kam dát všechny ty lezecké a nelezecké krámy, kterých občas nebývá po málu. Inspirováni návodem na Berlingo/Partner a různými řešeními kamarádů, pouštíme se i my do malého amatérského kutilského výtvoru. Vrtání pevných částí do karoserie auta absolutně nepřicházelo v úvahu, takže řešení vyžadovalo poněkud více kreativity.
 
Roomster - plánek na postel 
Roomster - plánek na postel, foto: Meshi

 

  
Nejprve jsme vnitřní možnosti Roomstra přeměřili a na papíře přemítali nad možnostmi poměru desek harmoniky vzhledem k funkčnosti, možnosti uložení složené postele na dno kufru a řešení podpůrného systému. Nejlepší návrh jsme pak vyrobili z kartonu a lepenky. Při alfatestu se ihned ukázalo, že toto řešení není nejštastnější, neboť nepočítalo s možností, že se se zadními sedačkami dá hýbat a poměr desek tak byl naprosto vedle. Nové úpravy na sebe nenechaly dlouho čekat a další test už působil nadějněji. Výsledný plán počítal s tím, že postel bude stát na čtyřech nožkách v kufru, dále se lehce opírat o složené zadní sedačky a třetí segment bude zavěšen pomocí repky na závěsu bezpečnostních pásů.
 
 
Roomster postel - výchozí suroviny 
Roomster postel - výchozí suroviny, foto: Meshi

 

  
Následoval nákup materiálu v Hornbachu. OBD desky jsme nechali na míru uříznout přímo na místě. Zadařilo se nám i sehnat nožky s nastavitelnou výškou (pro snížení výsledné ceny, by se jistě dalo použít i něco jiného). Pianový pant jsme nahradili několika bytelnějšími klasickými panty. Dále bylo potřeba několik desítek vrutů se zapuštěnou hlavou, průchodky (také nepovinné), malé mailonky a repka.
 

 

Roomster postel- desta s panty
Roomster postel- desta s panty, foto: Meshi

 

 Z nářadí jsme použili důlčík, aku vrtačku na předvrtání dírek pro vruty a poté zašroubování vrutů, lepidlo a kladívko.

 

 

Roomster postel - hotová harmonika
Roomster postel - hotová harmonika, foto: Meshi

 

Po rozměření, navrtání a přišroubování vypadaly spojené OBD desky takto. Jedny panty jsou na spodní straně postele, aby se celé dílko dalo složit do harmoniky a uložit na dno kufru.

 

 

Roomster připevnění podpěr
Roomster připevnění podpěr, foto: Meshi

 

V třetím (kufrovém) a druhém segmentu jsme vyvrtali otvory na připevnění nožiček. Současné řešení spočívá v šoubech a křídlových matkách, kterými se při rozkládání postele nožky přišroubují k druhému a třetímu segmentu. Po zkušenostech plánuji do budoucna šrouby navařit na kovovou čtvercovou destičku, pro snazší a rychlejší manipulaci při skládání. Šrouby by také mohly být delší.

 

 

Roomster postel - podpěry jdou mezi sedadla
Roomster postel - podpěry jdou mezi sedadla, foto: Meshi

 

Nožičky druhého segmentu přesně vycházejí do mezery mezi sedadly a tak neubírají žádné úložné místo.

 

 

Roomster postel - nainstalováno
Roomster postel - nainstalováno, foto: Meshi

 

 A v prvním nejkratším segmentu jsme vyvrtali dírky pro připevnení rep šnůry, ty jsme opatřili průchodkami, aby se OBD deska používáním příliš rychle neodírala. Při plném zasunutí sedaček dopředu je možné ještě nabrat případné další cm postele, u té naší je tak 5-7 cm rezerva. Segment je díky tomuto řešení nastavitelný na ideální sklon pod hlavu. Panty se zapuštěnými vruty karimatce nijak neubližují.

 

 

Roomster postel - detail majlonky
Roomster postel - detail majlonky, foto: Meshi

 

Detail na mailonku a repku pripevněnou dvěma loďáky. Když se tento segment odváže z upnutí pásů a sklopí, umožní posun předních sedaček zpátky dozadu a i s rozloženou postelí je bez problému možné přejet.

 

 

Roomster - připraveno k použití
Roomster - připraveno k použití, foto: Meshi

 

V prostoru pro nohy zadních sedaček vznikne šikovný úložný prostor přístupný bez nutnosti otevření dveří auta. Úložné místo vznikne samozřejmě i v kufru pod postelí. Obě přihrádky a zásuvka na 12V, které jsou v kufru, jsou plně přístupné.

 

 

Roomster - postel složená
Roomster - postel složená, foto: Meshi

 

Po několika betatestových nocích jsme se ještě rozhodli zvýšit komfort potažením celé postele potahovou látkou. Což samozřejmně není vůbec nutné. Jen to sníží třepení OBD desek na krajích. A takto vypadá postel složená.






[Akt. bodový průměr: 4,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

| Autor: Meshi | Vydáno dne 02. 07. 2015 | Počet komentářů: 8 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Meshi

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Postel do auta - Partner/Berlingo (18.06.2013)
Návod na redakční systém (20.04.2012)
Postel v autě - Ford Tranzit (28.09.2010)
PF 2010 (19.12.2009)
Broušení šroubů (30.01.2009)
Jak odebírat novinky z Horyinfo.cz (17.06.2008)
Jak komentovat článek (03.08.2007)
Jak hledat cestu (07.12.2006)
Jak vložit článek (10.09.2006)
Jak vložit cestu (04.09.2006)
FAQ (30.07.2006)



Komentář ze dne: 02.07.2015 19:31:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - spyros (spyros.listserv@nfo.sk)
Titulek: Dalsie riesenie
Iny pristup http://www.spyridos.com/karavan-konverzia-50-eur/
0 0

Komentář ze dne: 03.07.2015 18:27:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lenka K. (@)
Titulek: Tetris
Jojo, tetrisovite reseni kisnicek (VW Caddy nebo Renault Scenic to maji uplne stejne blbe udelane) je moc prima, treba i kvuli transportu kol.

Normalni kombiky (zkusenost s Passatem, kde se 164cm trpaslici ubytuji bez problemu) jsou v tomhle vyrazne praktictejsi.

Lenka K.

0 0

Komentář ze dne: 27.07.2015 17:09:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (jan.podlaha@seznam.cz)
Titulek: Výška podpěr
Vypadá to moc pěkně, potřebuju postel cca 191cm, tak to nejdříve zkusím z té lepenky, jestli to tam dostanu.
Jak vysoké jsou ty samotné bílé podběry, abyhc koupil ty správné, díky za odpověď.
Honza
0 0

Komentář ze dne: 27.07.2015 22:12:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Meshi (@)
Titulek: Re: Výška podpěr
Myslím, že jsou to tyhle
0 0

Komentář ze dne: 17.09.2015 09:25:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (jan.podlaha@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Tloušťka OSB desek
Dobrý den,
jakou tloušťku mají OSB desky, je po zkušebním provozu dostatečná?
Děkuji
0 0

Komentář ze dne: 21.10.2015 13:09:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Niko (fildokucman1988@gmail.com)
Titulek: Aku postel?
Koženu postel mame doma, je super a vyzera dobre. Tu je pekne rozpísane čo sledovať pri výbere postele http://nabytkarstvo.eu/aku-si-vybrat-spravnu-postel/
môže sa hodiť niekomu.
0 0

Komentář ze dne: 21.10.2015 15:17:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Aku postel?
Už jsem se lekl, že AKU Postel je postel na baterky, a ono je to slovensky. Tady se jedná a postelové úpravy aut, nezištně nám sdělený link je poněkud mimo
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci
anketa
Chceš mít trvale zimní, nebo letní čas?

zimní (581 hl.)
 
letní (494 hl.)
 
je mi to jedno (400 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 1475