Zpět na Horyinfo

Veronika
Samojištění
July 10, 2017 02:25PM
Zdravím všechny lezce,

plánujeme doma natírání střechy a ráda bych se poradila se zkušenějšíma, jak se bezpečně zajistit. Sama jsem byla pouze párkrát na stěně, takže samojištění je pro mě velká neznámá. Napadlo mě, že bych upevnila lano za ocelovou tyč na balkóně, která je zalita betonem, přehodila lano přes komín druhý konec navázala normálně osmičkou na sedák a poté bych regulovala délku pomocí karabiny nebo lépe dvou připnutých na sedák na které bych vázala lodní uzly. Jelikož jsem začátečník, nenapadá mě jiná technika. Chtěla jsem Vás poprosit o radu, zda je tento způsob vůbec bezpečný nebo zda neznáte lepší způsob. Ještě jsem uvažovala o použití automatického jistítka (Grigri apod.).

Díky za rady.
Verča smiling smiley
Petr
Re: Samojištění
July 11, 2017 12:34AM
Pozor na ostré hrany. Tam, kde jsou je potřeba lano podložit aby se neřízlo. uzly nejou na pohyb po střeše úplně praktické, možná by byly lepší dva jumary na dvou lanech, nebo pokud je střecha strmější být na laně ve slaňovací osmě (je speciální způsob, kdy drží a naklopením se spouští) a jištění jumarem na druhém laně. Bacha na to, že natřená a nezaschlá střecha parádně klouže.
Michal Uher
Re: Samojištění
February 14, 2019 11:40PM
Proboha jen to ne!
Osma je slaňovací a tím způsobem co popisuješ (tzn: splachovadlo nebo Bonattiho způsob slaňování) vzniká obrovské riziko že ti lano vyklouzne(stačí když osmu odlehčíš a je to) - tím spíš nedoporučuju tento způsob začátečníkovi.

Pokud potřebuješ něco na polohování tak kyblík připnutý do sedáku samosvornou metodou jako třeba umí Reverso od Petzlu nebo jiná jistítka. Taky nezapomeň na laně uvázat alpského motýlka nebo jiný doraz který zabrání pádu ze střechy.



Inspirace: str:32-33
katalog Petzl
Petr
Re: Samojištění
July 11, 2017 12:38PM