Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
inzerce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najděte nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Komentáře

ke článku: Válka UFO?
ze dne 22.08.2013, autor článku: Petr Jandík

Komentář ze dne: 22.08.2013 18:58:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J (@)
Titulek: Montana x Blesk Bulvár?
Jak jsem již jednou někde napsal, článek v Montaně (spíše až bulvární spatlaninu s komerčním přesahem/inzerce) bych čekal spíše od jistého K. Turka a jeho Hory Doly než od Montany!!!

To že někdy vypadne popiska autora použité fotografie, to se bohužel stává a stávat bude,...

To že někdo neinformuje redaktora kdo je autor použité fotografie, a pak je napsáno foto archív autora. To se bohužel stává a stávat se bude,...

To že někdy někdo použije autorskou fotku a vydáva ji za svou za to redaktor až tak nemůže. To se bohužel stává a stávat bude,...

Ale článek tohoto typu, byť svým malým rozsahem je opravdu dost hodně nefér k poctivé a solidní práci kluků Bobrových! A taky lezců kteří si omylem koupí to místo tamtoho,...

Až by se chtělo říct Montaně třikrát hamba!!!

A co teď s tím? No asi nejlepší by bylo kontaktovat ObrWorks a dát jim prostor pro představení "Ufonů" a třeba to i pojmout jako rozsáhlejší a hlavně objektivní článek s náhledem do historie s jednotlivými protagonisty M. Žák, T. Sedláček a hlavně tedy především J. Obročníka, D. Obročníka

A kdy co třeba rovnou na Teplickém fesťáku?
0 0

Komentář ze dne: 23.08.2013 00:40:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Montana x Blesk Bulvár?
Vklíněncům Obrworks jsme se věnovali již vícekrát, ve článku je nyní doplněná sbírka odkazů.
Pokud vím od Bobra, slíbila jim Montana že tento kiks napraví seriózním článkem v příštím čísle. Obročníci jsou totální nadšenci a dělat jim takovéhle fauly není pěkné. Jejich přístup ke konkurenci je takový, že si ho lze jen vážit, takhle by to mělo být, viz článek na Obrworks.
1 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 11:55:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Ačkoli jsem se nikdy žádné diskuze neúčastnila,tohle mě prostě nedá.Potřebuji vyjádřit svůj nesouhlas s takovýmto pliváním na jméno Restdaye.Pokud udělala někde chybu Montana, nevím, proč by se mělo očerňovat jméno Restday!Pokud vím,oni byli první, s poměrně výrazným předstihem před Bobrem, kdo se s Márou na výrobě domluvil!Takže o jakém nekalém boji a podrazech tu mluvíte??!Pokud někdo v časopise špatně otiskl reklamu, proč do toho zatahovat výrobce?
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 18:42:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj Káťo,
možná sis článek nepřečetla pořádně, nikde se nepíše, že je za touhle čertovinou je RestDay, nýbrž že to je chyba Montany. Kdo z té chyby profituje je zřejmé.

Nevím, kdo začal výrobek na základě myšlenky Marka Žáka vyrábět dřív. Ostatně ta myšlenka sama také nevznikla na zelené louce, na tomto principu již dříve fungovaly některé kovové vklíněnce, měl je vystavené Chroust teďka v Teplicích. Není ale až tak důležité, kdo začal dřív, ale jak to dělá. Jak vyplývá z Edgarovy informace na Face booku se Uforingy prodávaly zpočátku bez certifikace. Obrworks prorazily u zkušebny certifikaci. Obrworks zařídily posouzení (jejich) provedení UFO u CHKO Český Ráj. No a co je na té kombinaci "článku" a reklamy nejhorší, zatajuje čtenáři, že UFORING je v Sasku pravidly zakázán, zatímco UFO od Obrworks je povolen. Takže se může stát, že se někdo na základě téhle kombinace (des)informací může dostat do problémů.
U Restdaye si nechávám pravidelně opravovat boty a s tím jsem byl zatím vždycky spokojen. Pokud se na situaci s UFO podíváš bez osobních sympatií nebo antipatií, je tím článkem a inzerátem jak je tam daný dohromady poškozen jak čtenář, tak Obrworks.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 23:03:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Petře, moh bys tu informaci z Facebooku nějak ocitovat? Ne každej fejsbukuje a bez účtu se k ní nelze dostat (teda nelze to bez jistého hackingu, kterej jsem nezkoušel). Ne, že by to bylo tak zásadní, ale docela by mne to zajímalo, když už o tom píšeš..
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 20:44:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ivan (@)
Titulek: Re:
Hele a když měl Restday svoje UFA hotový podstatně dřív, jak píšeš, proč měl certifikaci až po Obrworks?
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 12:27:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Jak to v inzerci také chodí
Odpověď na tuto otázku je trochu komplikovanější a vyžaduje znalost postupů a zadávání inzerce jako takové. Není chyba jako chyba. Samozřejmě nechci nikoho očerňovat nebo říkat, že to bylo zrovna takto, ale jen popíši moji zkušenost s inzercí v podobných periodikách.

Tedy - vydavatel má nějaké reklamní formáty. Ty mají určité velikosti a určité ceny. Zadavatel si vybere, zaplatí a pak sleduje, kde inzerát je. Obvykle si můžeš vybrat první, druhou a předposlední a poslední stránku, které mají samostatné ceníky a garantované umístění. Jinak je to obvykle na vydavateli, kam reklamu umístí. Samostatnou kapitolou jsou pak reklamní články. Buď se jedná o reklamní článek jako takový, nebo se může jednat o samostatný reálný článek, který může být doplněn vlastní reklamou v jednom z reklamních formátů. Oboje je však domluveno a dobře zaplaceno. Pokud chceš reklamu na nějaké konkrétní místo nebo stránku, obvykle se to musí domluvit také a připlatit za pozici. Z tohoto hlediska tedy považuji za téměř vyloučené, aby se kombinace článku o UFO a reklama na RestDay objevila náhodně. Já osobně bych uvedenou kombinaci považoval za domluvenou a ze strany zadavatele reklamy velmi dobře zaplacenou. A upřímně - i velmi velmi chytrou, protože vydavatel ani zadavatel nic neporušuje (nechme teď stranou morálku) a nic netušící uživatel má v podvědomí UFO = Restday. Opět nevidím do vnitřku Restday, ale řekl bych, že Restday teď půjde se svými výrobky tak trochu do kopru, protože není vůbec žádný důvod je kupovat, proti UFO jsou nepoužitelné a nekonkurence schopné. Tedy můj názor je, že Restday teče do bot a snaží se, urvat co ještě jde. A když jde o peníze a přežití, jde i morálka stranou. A Montana? Nevěřím tomu, že by ten inzerát nebyl zaplacen více, než dobře, a to se neodmítá. Co se asi tak může stát? Buď nic a nebo bude na internetu trochu povyku, který ovšem nikoho neohrozí, maximálně se napíše nějaký ten článek navíc, ale úkol je splněn. Kromě ObrWorks jsou všichni spokojeni, těch pár keců na webu za chvíli odezní, právně je to nenapadnutelné, takže co? Konkurenční boj bývá často špinavý a když jde o kejhák, podrazí každý každého, včetně kamarádů. Tímto nechci říci, že to tak je a že to udělala Montana a Restday úmyslně. Pouze zveřejňuji pohled člověka, který se tak trochu pohybuje v oboru a který je často jak na straně vydavatele, tak i na straně zadavatele reklamy, a který podobné akce domlouvá celkem často. Samozřejmě se mohlo i stát, že nějaký neznalý redaktor viděl článek a vlastní iniciativou k němu přidal inzerát, aby udělal zadavateli radost, a nesecvaklo mu, že se jedná o jinou firmu a jiný výrobek. Fakt nevím, třeba jsou v Motaně opravdu tak vstřícní, že kombinaci, za kterou se jinak dost platí, udělají jen tak sami od sebe, ale dost se mi to nezdá. Očividně se to nezdá ani jiným lidem, takže proto se do toho zatahuje i výrobce, ne jen vydavatel.
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 17:50:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Promiň,ale názory lidí, kteří se pod ně ani nedokáží podepsat neberu.Restday ani nejde do kopru ani nemá zapotřebí kvůli prachům házet stranou morálku!Myslím, že to jsou navíc dost odvážná nařčení.Restdejácký ufa s kamošema používáme a rozhodně nejsou ani nepoužitelný ani nekonkurenceschopný - Obrworks ufa jsem letos na fesťáku viděla, takže můžu porovnat. Jestli má nic netušící uživatel v podvědomí UFO = restday, tak je to zcela v pořádku, protože jak samotné jistítko, tak jeho název vymyslel Mára, poté ho převzal Tom a pak teprve Bobr...
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2013 19:33:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Re:
Jestli mě bereš nebo ne, je úplně jedno. Na podstatě věci to vůbec nic nemění. Ale dobře, omlouvám se ti. Já nikoho z ničeho nenařkl, ani jsem nenapsal, že to tak je. Napsal jsem pouze, jak to na mne působí a popsal mé zkušenosti z oblasti reklamy a médií. Názor je to čistě subjektivní a nikomu ho nevnucuji. Ty jsi se ptala, proč se do kauzy zatahuje i výrobce, ne jen vydavatel. Dovolil jsem si tedy odpovědět, že je to proto, že to vypadá tak, jak když celá akce nebyla náhodná, ale byl to společný záměr vydavatele a zadavatele inzerce. Proč pokládáš otázku a pak se rozčiluješ nad odpovědí? Navíc si ještě dovolím tvrdit, že tvůj názor není objektivní, protože očividně výrobky používáš a aktéry znáš a že nelíbí se ti, že zrovna ObrWorks je povolen a Restday ne

Zkus se na to podívat z čistě obchodního a marketingového hlediska. Na trhu máš dva velmi podobné výrobky se stejným použitím. Oba mají pouze omezenou skupinu uživatelů a omezené použití. Do teď byla situace vyrovnaná, oba výrobky na tom byly stejně a oba se mohly používat/nepoužívat více méně stejně. Najednou jeden výrobek získal velmi důležité povolení. Tedy jeden výrobek můžeš používat všude, kdežto ten druhý jen někde. Když si půjdeš koupit nový, tak který si koupíš? Neschválený restday, nebo schválené UFO? Takže tolik k té konkurenceschopnosti. I kdyby na tom byl Restday funkčně lépe, v řadě lezeckých oblastí ho stejně použít nemůžeš a UFO koupit musíš. Už víš, co jsem myslel tou konkurenceschopností? Pokud by na tom ObrWorks zamakali, Restday se stane neprodejným, protože nebude mít využití. Takže tolik asi z pohledu obchodníka. I když to tak vůbec být nemusí, je to důvod, proč si řada lidí myslí, že že v tom "jede" i Restday.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 12:23:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Káťa (gajdovakaterina@seznam.cz)
Titulek:
Pleteš se - mě Obrworks vůbec nevadí a je mě jedno, jestli je nebo není povolenej. Ať si vyrábí a prodává co chce. Dokonce zastávám názor, že existence konkurence na trhu je k dobru.
Já vůbec neřeším nějakej problém Obrworks - paradoxní je, že oni sami taky nikoho nenapadají a na stránkách mají popsáno jak to s vynálezem a výrobou bylo. Já jsem na Obrworks nikdy neplivala a to je ten rozdíl mezi námi a to jediný proč jsem sem psala - že mi vadí, že se tu kydá špína na lidi, který si to nezaslouží. Ať si koupí každej to co mu vyhovuje a u koho mu to vyhovuje. Vím co je konkurenceschopnost a cos tím myslel - jenže to je pro změnu tvůj subjektivní pohled, že si Restday nikdo nekoupí. Já bych si ho prostě koupila i opakovaně a nejsem sama.
Prostě mě jen vadí očerňování jména. Víc už k tomu nemám co říct, hádat se tady je pro mě dál jen ztráta času.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 17:18:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek:
Promiň, nebral jsem to jako hádání, neříkám, že se pleteš nebo máš špatný pohled na věc. Jen jsem se ti snažil ukázat, jak to celé může vypadat pro nezasvěcené a jak to chodí v inzerci. Vůbec netvrdím, že mám pravdu. Upřímně, je mi to úplně jedno, jak to je. Na písku nelezu, osobně neznám ani jeden z výrobků, obě firmy pak převážně z doslechu.

Ať ti to leze.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 22:51:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re:
Jirko, jdi do prdele. Ne, že by to v inzerci v řadě případů nechodilo tak, jak píšeš (něco o tom taky vim), ale zkus rozeznávat situace a kontexty. Kdy je co očekávatelný a kdy ne. Když bych byl podobně setrvačně slepej jako ty, tak se tě teď zeptám, kolik ti zaplatili Obrworks za tuhle profesionálně zcela bezchybnou PR kampaň - z úhlu pohledu tvýho typu totiž tvý příspěvky nic jinýho neznamenaj. (Samozřejmě že se nezeptám, protože vim, že Bobr a Vorel by to neudělali.) Tak neblbni.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2013 22:59:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Jo, a mimochodem, nikdo soudnej by IMO úmyslně nešel do takový prezentace, jaká se objevila v Montaně. Tak, jak je to udělaný, je to jak vyšitý na nekalosoutěžní žalobu, která by se podle mne nedala ustát. Dezinformace je zjevná a negativní důsledky taky. (Ani nevolám po Syslovi :))
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 00:18:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek:
ObrWorks s tím nemají nic společného, opravdu to byla jen odpověď na otázku Káťy z 28.08.2013 11:55:56. Naprosto jasně se ptala, proč do toho zatahují i výrobce Restday.

A jen tak naokraj - představ si, že nesleduješ každou maličkost a neznáš pozadí problému, ale čteš Montanu a lezeš na písku. Když se podíváš na uvedenou stránku a text o UFO tě zaujme, na jaké stránky se podíváš a kde ho objednáš nebo koupíš?

A co se týká nekalosoutěžní žaloby, tak na co bys ji chtěl dát? Na to, že je inzerát u článku? Bohužel vím něco i o tomto. Abys požadoval, aby se protistrana zdržela dalšího podobného jednání, to je ti k ničemu. Abys uspěl s nějakými fiančními požadavky, tak bys ještě musel dost složitě prokazovat vzniklou škodu, a to je tak složitá a drahá záležitost, že do toho málokdo půjde. A v případě takového zboží, o kterém se bavíme, by celkem určitě náklady dost převýšily možná vysouzenou částku, takže do toho by ObrWorks nešli. Pravděpodobně by šlo něco jako ochrana jména, ale na to nemusí být žaloba, stačí si nechat zaregistrovat ochranné značky.

Hele, nějak to nechápu. Proč se někdo na něco ptá a pak sjede toho, kdo jí odpověděl? Zeptat se na důvody a pak se takto ohražovat, když někdo napíše, co si myslí, že ty důvody jsou, je divné.

A ještě jedna věc, kterou musím napsat, protože má velký podíl na mém názoru. Ten inzerát vypadá, jako když byl úplně přesně vytvořen na toto místo. Když pominu layout, tak co je na tom inzerátu? Uforing - přišel čas splnit si své sny. A ufon. A ani z grafiky nevyplývá, k čemu je to dobré. Dal by sis někam placený inzerát, aniž by z něj bylo vlastně jasné, na co je? Jo, teoreticky to má třeba zaujmout tím, že to právě jasné není a každý se tam zvědavě podívá. Ale když se na to podívám, opravdu mi přijde divné, že inzerát je prázdný, jen si máš splnit sen, a vysvětlení toho výrobku, jeho využití a doporučení je v článku okolo.

Prostě se v tomto případě nešťastně sešlo dohromady několik faktorů, takže jedna chyba redaktora pak umožní celou výše uvedenou konstrukci. A za sebe říkám, že ruku do ohně bych nedal ani za jednu variantu.

A omlouvám se všem, které tato konstrukce urazila, neměl to být úmysl. Pokud místní redakci bude mé odůvodnění připadat nelogické a urážlivé, prosím o smazání všech mých komentářů zde.

Díky.
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 01:08:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj, mísní redakce maže osobní útoky, nadávky, urážky a zjevné off topic, To se u tvých komentářů nevyskytuje, takže mazány nebudou.
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 03:21:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re:
Ach jo. Obávám se, že je hodně patrný, že - jak sám prohlašuješ - na písku nelezeš a do problému nevidíš, takže prostě rozvíjíš konstrukce od zeleného stolu, na základě obecných zkušeností, bohužel neberoucí v úvahu konkrétní kontext, jak už jsem psal. Asi nemá moc smysl s tebou polemizovat.
Jen pro ilustraci, k tomu tvému odstavci o tom, co má "velký podíl na mém názoru". Pokud lezeš na písku, tak už x let víš, že něco jako UFO existuje, a plus minus rok víš, že se vyrábí a co to je. Minimálně od loňského léta je to věc, o který se mluví, včetně toho, kdo to vyrábí. Pokud patříš do cílový skupiny, tak žádný vysvětlování nepotřebuješ. (Ten inzerát ti jen má připomenout, že by sis ho mohl koupit, a to zrovna od Restdaye.)
A propos, pokud jde o nekalosoutěžní žaloby, říkají ti něco například klauzule "klamavá reklama", "parazitování na pověsti"?
Konec, jdu spát, ráno mizím na cesty :)
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2013 03:35:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re:
Ještě pé es. Abych nevypadal úplně dogmaticky: samozřejmě, že je teoreticky možný, že věci jsou tak, jak uvažuješ. Jen to - podle mne - za velmi rozumnejch předpokladů není vůbec pravděpodobný. Je to stejný, jako je teoreticky možný, že jseš píárista najatej Obrworks :) (Teda, není to stejný - za to, že Obrworks si nenajali píáristu, bych si troufl i ručit; kluky z Restdaye neznám, tak za ty ručit nemůžu ;))
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2013 14:33:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Až s plynoucím časem všichni vychladnou! A jen čas ukáže kdo na trhu zůstane a pojede dál,....

Ale podstatné je že minimálně jedna parta si koupila omylem UfoRingy misto Ufonů.

A jaký je závěr? Minimálně do Saska s nima nesmí!!!

A tedy:

a, Nebudou jezdit do Saska?

b, Nebudou lézt s Ufonama?

c, Koupí si další sadu Ufonů od ObrWorks?

PS: Já osobně bych byl docela dosti zklamán volbou UfoRingů
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]


horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci
anketa
Chceš mít trvale zimní, nebo letní čas?

zimní (573 hl.)
 
letní (487 hl.)
 
je mi to jedno (393 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 1453