Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
inzerce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najděte nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies

Expedice Bajankol 2007


Expedice Bajankol 2007Reportáž z probíhající expedice

Říká se, že muži jsou v podstatě jen velcí kluci. Něco na tom rčení asi bude, protože snad všichni chlapi si v sobě nosí po celý život touhu po dobrodružství a něčem neobvyklém.


S přibývajícím věkem mnozí pouze vymění plácek za domem, na kterém prožívali svá objevitelská a cestovatelská dobrodružství dětských let za skutečný Svět. Ale abychom byli upřímní, netýká se to jenom mužů. I mnohá spanilá dívka či dáma čas od času ráda vymění bezpečí plotny za nepohodlí a útrapy cestovatelského života. A sejde-li se partička podobně „potrefených“ lidiček můžete si být jisti, že vymyslí nějakou akci, která stojí za to! Čtveřice účastníků Expedice Bajankol 2007 je právě z takového těsta a tak se ani nemůžeme divit tomu, že se nespokojí s tím, že se rozhodli pokusit vystoupit na vrchol Bajankol (5 791 m) v Centrálním Ťan-šanu. Naopak! Aby bylo učiněno zadost i jejich cestovatelským choutkám, rozhodli se pro cestu tam a zpět použít poněkud neobvyklý dopravní prostředek.
Bajankol (5 791 m)
Bajankol (5 791 m), foto: V. Vinduška


Že je vám povědomý z válečných ruských filmů? Nedivte se! Vždyť se také jedná o sanitku bývalé sovětské provenience, o legendární UAZ 452 a se kterým se rozhodli absolvovat 15 000 km dlouhou cestu z Prahy přes polský Krakov, Lvov, Kyjev, Charkov, Samaru, Ufu a Čeljabinsk na území Ukrajiny a dále přes Petropavlov, Astanu, Qaranghati a Almatu v Kazachstánu, ze které je to již jen 350 km do vesnice Bayankol (východiska na kopec) a zpět.
Trasa expedice Bajankol
Trasa expedice Bajankol


Pokusíme se vám alespoň částečně přiblížit průběh jejich cesty tak, jak se nám podaří během expedice s jejími účastníky spojit, abyste mohli být alespoň zprostředkovaně u toho. Přejeme vám příjemné a zajímavé počtení a účastníkům expedice šťastnou cestu!!

A co se zatím událo?

23.7. 2007
Oficiální zahájení Expedice
Po peripetiích s motorem, brzdami, alternátorem a bůhví čím ještě, technickou prohlídkou a registrací vozidla se daří všechny překážky zdárně překonat, vozidlu je přidělena SPZ-ka a nic již nebrání tomu, aby Expedice Bajankol mohla být prohlášena za zahájenou. Stalo se tak v odpoledních hodinách a expediční vozidlo začalo hltat první kilometry vytyčené trasy.
Expedice Bajankol 2007
Expedice Bajankol 2007, foto: Jan Polák


Členy expedice jsou:
David Procházka (31), horolezec, skialpinista a skaut
Petr Šimáček (27), majitel UAZu, mechanik a nadšenec
Helena Mrázková (25), žena, kameramanka a okrasa
Vojta Žárský (20),horolezec, skaut a rozveselovač týmu
Členové expedice Bajankol 2007
Členové expedice Bajankol 2007



26.7. 2007
SMS:
Ahoj všichni!
Jsme u Charkova. Až na pár drobných oprav a lehkou buzeraci od milice je vše OK! Zítra jedem do Ruska a tam snad pošleme e-mail. Máme nové kolo a alternátor. David
Oprava UAZu  v Polsku
Oprava UAZu v Polsku, foto: Expedice Bajankol 2007



28.7. 2007
Ahoj všichni doma,
tak konečně píšeme z Belgorodu - města na západě Ruska. Plánovaný odjezd v poledne (23.7. 2007 pozn. redakce ) se nakonec nepodařil, vyjeli jsme až na noc. Naším dopravním prostředkem je automobil UAZ 452 a, jehož jízdní vlastnosti jsou následující: rychlost do kopce 50 km/h, z kopce občas 80 km/h, hluk během jízdy velký, spotřeba 18 litrů na 100 km.
Po náročném dni přijde vhod vydatný spánek
Po náročném dni přijde vhod vydatný spánek, foto: Expedice Bajankol 2007


Během cesty se přidávaly ještě poruchy - špatně fungující alternátor, špatné řazení, zapalování a zápach zkažených vajec {ten je obzvlášť nepříjemný}. Zatím se nám podařilo všechno spravit až na to řazení. Psát tuto zprávu jsme odchazeli ve stavu, kdy šlo zařadit pouze trojku a zpátečku. Až se vrátíme, tak už snad bude fungovat vše. Jinak asi budeme muset sbalit věci, prodat auto a jet dál vlakem.
Romantický večer na cestách může mít různou podobu
Romantický večer na cestách může mít různou podobu, foto: Expedice Bajankol 2007


Naše cesta zatím vedla přes Polsko, Ukrajinu a teď Rusko. Teď bychom měli asi tři dny strávit v Rusku a pak překročit hranice s Kazachstánem. Posledním velkým městem na cestě je Almata, odkud by to mělo být ještě asi 300 km pod basecamp v údolí Bajankol.
Přiště se ozvem asi ješte z Ruska nebo až z Kazachstanu.

Helena Mrázková, v Belgorodu, 28. července 2007


Poznámka redakce:
ZDE naleznete stránky popisující celou oblast doliny Bajankol.





Související články:
Rušitelé nočního klidu (08.05.2019)
Mára s Háčkem na Chamlangu (06.05.2019)
Jarní sezóna 2014 na Everestu (25.04.2014)
Pokus o prvovýstup: Expedice Klättermussen Wild Chioce (05.07.2012)
Marmot RockJoy ChanTengri Expedition (13.04.2012)
Český štít znovu existuje! (14.02.2011)
Zimní výstup na Makalu (09.02.2011)
Expedice Gasherbrum I a Gasherbrum II 2010 (25.08.2010)
MiP Expedice 2010 DOUBLEGASHERBRUM NA VRCHOLU GII. (17.07.2010)
Čína omezí výstupy na Mount Everest (16.06.2010)
Denis Urubko: Sólo prvovýstup na Lhoce (09.06.2010)
Další dvě osmitisícovky pro Jaroše? (04.06.2010)
Opět prvovýstup na Baffinově ostrově (04.06.2010)
Mára Holeček: Buenos Argentina I. (01.04.2010)
Kolymskou trasou po stopách českých vězňů (09.03.2010)
Expedice Ama Dablam (14.11.2009)
Expedice East Himalaya (06.10.2009)
Zápisník Klättermusen NEW DECISION (17.09.2009)
Expedice Ama Dablam (08.09.2009)
Jsme v Pákistánu……….. (13.07.2009)
Expedice Klättermusen New Decision 2009 odjíždí (08.07.2009)
Nýty na Everestu (06.05.2009)
Radek Jaroš na Manaslu (01.05.2009)
Po neúspěšné Annapurně na Everest (22.04.2009)
Zpackaná záchranná akce na Aconcagui?? (20.02.2009)
Jak se lezlo v Pákistánu (… a stále leze) (23.01.2009)
Expedice Kyazo Ri 2008 úspěšná (30.10.2008)
Peníze pro expedice (25.08.2008)
Nepál levnější (04.07.2008)
4. kolo expedičního fondu (13.05.2008)
Expedice Bajankol 2007 – Jedeme domů!! (26.08.2007)
Expedice Bajankol 2007 - smůla se lepí na paty (24.08.2007)
Gasherbrum I a II (14.08.2007)
CZECH GASHERBRUMS EXPEDITION 2007 (13.08.2007)
Expedice Bajankol 2007 – poslední zprávy (12.08.2007)
Expedice Bajankol 2007 – zpravodajství z Almaty (07.08.2007)
Expedice Bajankol 2007 - aktuální zpravodajství (01.08.2007)
Úspěch expedice na Mont Meru (25.10.2006)
Expedice Tarke Kang (06.06.2006)
Úspěch expedice Namak 2006 (21.02.2006)
| Autor: redakce | Vydáno dne 29. 07. 2007 | Počet komentářů: 5 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: Expedice Bajankol 2007

Komentář ze dne: 29.07.2007 02:51:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal A. (@)
Titulek: Úžasný auto
Měli jsme teď na Altaji tajný přání se tím svézt (Veronika měla ještě tajnější to řídit). To první se dvakrát splnilo, poprvé stopem s altajskou rodinou v počtu asi 10 lidí, podruhé v pravidelném neoficiálním spoji z jedné vesnice od Těleckého jezera, kam už asi dva roky taky vede cesta po souši (kamenitá lesní). To nás jelo asi 13 + bagáž. Jedna matróna mi cpala div ne na klín svého synka, dvacetiletého kolohnáta, kterého nutně potřebovala držet za ruku. Seděl původně jinde a když jsem se ohradil, že nechci sedět 250 km na třech sedačkách ve čtyřech, upozornila mě, že tady nejsem někde v Evropě. Synek sice taky nechtěl sedět s maminkou za ruku, ale oba jsme se podvolili, byli jsme přece jen v Ázii... No, vozítko je to ale úžasný a pořád se vyrábí. PS: užasnyj je ale v ruštině strašný :-)
0 0

Komentář ze dne: 29.07.2007 13:30:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Úžasný auto
Ano, úžasný auto. Zaujala mne spotřeba 18 l /100 km. Přeju štěstí, ať dojede kam má!
0 0

Komentář ze dne: 30.07.2007 09:52:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Úžasný auto
V tomto ohledu je užasnoje.
0 0

Komentář ze dne: 30.07.2007 09:53:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Re: Úžasný auto
Veronika mi za zády suše poznamenala: hm, žere jen o trochu víc než můj wartburg...
0 0

Komentář ze dne: 30.07.2007 12:57:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Michal (@)
Titulek: Re: Re: Úžasný auto
Zdá se, že tu spotřebu docela vyladili - na csla.cz/technika/automobily/uaz452a.htm se uvádí 25 litrů. Zkušenosti a výborný komentáře z praxe jsou k tomuto modelu na gazela-et.cz/AUTA/UAZ/w_uaz2.htm (mimoto je tam info o dost dobrejch expedicích).
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci
anketa
Chceš mít trvale zimní, nebo letní čas?

zimní (617 hl.)
 
letní (520 hl.)
 
je mi to jedno (424 hl.)
 

Celkem hlasovalo: 1561