Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



ČHS spustil Skály ČR


Oficiální databáze skal a cest

Poté, co se CVK vloni rozhodla ukončit spolupráci s webem Skalní oblasti Zdeňka Strnada, byla dokončena první verze nové webové databáze skal a dnes byla na webu ČHS uvedena do ostrého provozu.


Základními rysy nového systému jsou přehlednost, jednoduchost, snadná oriantace v databázi a precizní informovanost o důležitých podmínkách ochrany přírody, které se dostávají až do jednotlivých cest a tak každý hned ví co se kde může a za jakých pomínek a nemusí nic hledat. Vstup do systému je jednak přímo z hlavního menu Horosvazu, jednak z menu Skalní oblasti a na tuto databázi je zároveň přesměrovávána tradiční adresa skaly.horosvaz.cz.

Jako první se objevuje seznam regionů a vpravo je navigační strom. Vidíte, že jsou odstraněny všechny prvky z webu ČHS, které nejsou potřeba pro databázi, aby se získalo na obrazovce maximum místa. Klikáním na jednotlivé odkazy se dostáváte hlouběji do databáze. V seznamu regionů lze kliknutím na kolečko za názvem regionu vypsat oblasti uvnitř včetně signalizace oblíbenosti hvězdičkami a navštěvovanosti postavičkami. Samozřejmě jsou názvy oblastí jako aktivní odkazy a lze tím pádem skočit už rovnou na oblast.

Seznam regionů 
Seznam regionů, foto: repro horyinfo

 

 

Obdobný systém je i u zobrazení regionu. Také zde lze kliknutím na kolečko nahlédnout bez nového načítání stránky do obsahu oblasti ze seznamu. 

 

 

Kliknutím na kolečko lze rozbalit obsah sektoru 
Kliknutím na kolečko lze rozbalit obsah oblasti, foto: repro horyinfo
 

Jiný vzhled má stránka oblasti. Informační čádka v zeleném proužku nahože umožňuje jako třetí možnost navigace skákat na vyšší úrovně. Název oblasti je případě, že to je aktuální, předcházen červeným kolečkem, nebo půlkolečkem. Kolečko znamená zákaz všeho, co objekt obsahuje, půlkolečko signalizuje, že je něco uvnitře zakázané, ale ne všechno. O důvodech, termínech a povaze zákazů se lze dočíst pod seznamem sektorů. Pod názvem oblasti je pole ikon sumarizujících údaje ze všech cest, které mají nějakou ikonu nastavenou. Význam ikon je většinou zřejmý a tam, kde by nebyl, stačí podržet chvilku kurozor nad ikonou a vypíše se vysvětlivka. Myslím, že po chvíli už nikdo nebude mít s ikonami problém.

Pod ikonami je možnost hlasovat o obíbenosti a navštěvovanosti oblasti. Počet zobrazených hvězdiček a panáčků je průměr dosavadního hodnocení. Tak neváhejte a klikejte, zlepšíte tím informovanost pro nás všechny. Šedý znak ČHS je zástupce za dosud nevložený obrázek.

Seznam sektorů obsahuje základní údaje - název, počet skal a cest v sektoru, graf obtížnosti cest v sektoru a sumarizované ikony z cest v sektoru. Pokud chcete vědět kolik jak těžkých cest v sektoru je, stačí podržet kurzor nad grafem.

 

 

Oblast se seznamem sektorů 
Oblast se seznamem sektorů, foto: repro horyinfo
 

Graf obtížností 
Graf obtížností, foto: repro horyinfo

 

Pro účely grafu jsou všechny obtížnosti přepočítané na klasifikaci UIAA 

Obdobně je udělaná stránka sektoru. K ikonám přibývá údaj o výšce, délce chůze od parkoviště, dále je tu hornina a přibližná doba schnutí po dešti. Seznam skal obsahuje název, oblíbenost, výšku a počet cest

 

Stránka sektoru 
Stránka sektoru, foto: repro horyinfo
 

Na stránce skály najdete tradiční sumarizaci ikon doplněnou o ikonu vhodného prostoru pro návštěvu s dětmi a ikonu lezeckého parku. Pokud jsou známy GPS souřadnice, jsou uvedeny a větrná růžice vedle ukazuje na které světové strany jsou cesty na skále orientovány. Nechybí klikací anketa o oblíbenosti skály. Seznam cest je buď abecední, nebo pokud je nastaveno pořadí cest na skále, je před názvem pořadové číslo. Kvůli lepší přehlednosti se popisy cest objevují až na přání, kliknutím na kolečko znémé již z regionů a oblastí. 

Stránka skály 
Stránka skály, foto: repro horyinfo

 

Detailní stránka cesty má ikony cesty, větrná růžice ukazuje orientaci. Za ní je délka cesty a pokud je zadán počet fixního jištění, objeví sse zde také. Šedý znak ČHS je zástupce za dosud nezadaný obrázek. Následuje popis cesty, GPS souřadnice východiska, časová omezení, pokud existují a obecné podmínky lezení. Spodní řádka oznamuje OVK, která má cestu na starosti a jsou tu linky na hlášení závad nebo zahnízdění ptactva a na platná pravidla lezení.

Detailní stránka cesty

Detailní stránka cesty, foto: repro horyinfo

 

Ochrana přírody 

Systém se snaží co nejpřesněji informovat o všech omezeních lezení ze strany ochrany přírody tak, aby nemusel nikdo nic hledat. Podívejme se třea na Ostrov, kde je kvůli hnízdění Sokola tradičně zavřená věž Obr. Již u oblasti Ostrov signalizuje oranžová ptačí hlava, že je uvnitř nějaké omezení. V seznamu sektorů je u sektoru OStrov 4 zase oranžový pták - něco je tu momentálně zakázané, ale ne všechno.

 

 

 

 

Signalizace zákazů kvůli hnízdění 
Signalizace zákazů kvůli hnízdění, foto: repro horyinfo

 

Výpis obsaju sektoru ukazuje červeného ptáka u věže Obr, vidíme, že je Obr zakázaný celý
 
Signalizace zákazů kvůli hnízdění 
Signalizace zákazů kvůli hnízdění, foto: repro horyinfo

 

 To se nám potvrdí i po vstupu na stránku skály

Stránka skály, omentáolně zakázané kvůli hnízdění
Stránka skály, omentáolně zakázané kvůli hnízdění, foto: repro horyinfo

 

 

To nejpodstatnější na novém systému je, že data jsou v rukách ČHS a takováto databáze má ze všech nejlepší perspektivu, protože ČHS zajišťuje její kontinuitu na postatně vyšší úrovni, než mohou mít sebelepší soukromé projekty založené na iniciativě jednotlivce. 

Kdo by si chtěl připomenout, jak vypada první spuštěná verze systému Sklaní oblasti ČR Zdeňka Strnada, může se podívat zde.  Titulní obrázek ale chybí.

 
Skalní oblasti 2007
Skalní oblasti 2007

 

Občas bylo možné vidět na stránce skaly.horosvaz.cz i různé zajímavosti netýkající se skal 

 

Skalní oblasti, pokusy s reklamou, 10. 10. 2008
Skalní oblasti, pokusy s reklamou, 10. 10. 2008

 

Titulní stránka Skalních oblastí z roku 2008, asi tak druhá nebo třetí verze.  

 

Web Skalní oblasti figuruje jednak na adrese skaly.horosvaz.cz, patřící ČHS, ale také na www.skalnioblasti.cz patřící Zdeňku Strnadovi.
Web Skalní oblasti figuroval jednak na adrese skaly.horosvaz.cz, patřící ČHS, ale také na www.skalnioblasti.cz patřící Zdeňku Strnadovi, kde běží nadále již jako soukromý web Zdeňka Strnada a nepředstírá přináležitost k ČHS.

 

 






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 20. 03. 2015 | Počet komentářů: 35 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Tráva a kyslík na Broad Peaku (15.08.2024)
Nový návrh NP Tanapu (12.08.2024)
Valná hromada ČHS (13.04.2024)
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 20.03.2015 18:25:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - okurek (@)
Titulek: tak nevim
Podle vodborníka na všechno vod Příbrami a Jáchymova to nesahá skalnim oblastem po kolena.
0 1

Komentář ze dne: 20.03.2015 18:54:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vláďa
Titulek: kontakt?
Ty jo, to muselo dát práce... Kdo to dělá? Komu můžu napsat, když mám připomínky k obsahu a provedení? Odkaz webmaster vede na nějakou firmu a pak už vidím jen kontakt na sekretariát horosvazu :(
1 0

Komentář ze dne: 20.03.2015 18:59:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: kontakt
Ahoj, oficiální kontakt je skalycr@horosvaz.cz, nebo můžeš psát na sekretariát info@horosvaz.cz. Programování dělá vizus.cz, ale připomínky se musí řešit přes svaz jako zadavatele.
0 0

Komentář ze dne: 20.03.2015 23:36:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: ...a sahá?
fakt?
1 2

Komentář ze dne: 21.03.2015 20:39:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jarda (@)
Titulek: Re: ...a sahá?
Kubo a jak vlastně měříš, který databázový systém sahá jinému systému po kotníky, po kolena nebo po kok..? Přišlo by mi inteligentnější, kdybys napsal třeba: "podle mého názoru je jeden systém v těchto parametrech lepší a v jiných parametrech horší" a popsal přesněji svoje pozorování, ze kterých vycházíš. Absolutní soudy typu kam co sahá bez jakýchkoliv racionálních argumentů mi přijdou nejen zbytečně nafoukané, ale i docela nedomyšlené...
1 0

Komentář ze dne: 22.03.2015 11:53:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: ...a sahá?
Kubo, ty jsi molovník zjednodušení. Proto řeknu zjednodušeně jen tolik, že porovnávat tímto způsobem rozsáhlé databázové systémy může jen hlupák nebo provokatér.

Pokud se tohoto zjednodušení vzdám, je tu k porovnávání spousta věcí: Tutilní stránka, databátová aplikace samotná, rozsah dat a kvalita dat. Porovnávat aplikace, kdy jedna je ve verzi jedna a druhá má za sebou verzí 5 a šestiletý vývoj je dost složité, nehledě na to že záleží na estetických preferencích posuzovatele.

Tutlní stránku databáze ČHS nemá, protože je integrovaná do celého webu. Titulní stránka u Strnada se postupně vyvinula do atraktivní podoby, jezdí tam animace a je tam obrázků až až. Titulní stránka je ovšem v databázi ta nejméně důležitá.

Dál už záleží na konkrétních místech jak je kde ta která položka databáze zpracovaná. Porovnám-li například stránku Český Kras u Strnada a uČHS, vyzní srovnání jednoznačně pro ČHS. Na druhou stranu se najde spousta stránek kde to bude kvůli obrázkům naopak a bude jich u něj víc, protože mezi předanými daty žádné obrázky nejsou a dohnat náskok šesti let se nedá za pár dní..

Pak můžeme porovnávat přehlednost a uživatelskou přívětivost. Porovnejme například pohodlnost vyhledávání. U Strnada se dá fultextově vyhledávat jen z hlavní stránky, u ČHS z kterékoliv stránky.
Jak zjistím u Strnada, jestli mohu na Hruboskalsku právě teď lézt? Na stránce oblasti nikoliv, tam je jen blíže nespecifikované slovo s omezením. Musím až do sektorů, o jednu tabulku dál. Tabulka sektoru je nepřehledná a špatně čitelná hlavně kvůli kurióznímu nápadu psát názvy všech skal s omezením oranžově. Jsem zvědav kdy Strnad nějakou formou okopíruje podstatně přehlednější způsob použitý u systému ČHS.
U ČHS vidím na stránce oblasti Hruboskalsko červeným terčíkem signalizovaný kompletní zákaz, totéž vidím i v seznamu u jednotlivých sektorů. Pod seznamem mám přehled časového omezení a vypsaný stručný výtah z podmínek daných ochranou přírody, které mi říkají i to, že na Hruboskalsku je lezení jen pro členy ČHS a UIAA. U Strnada se toto dozvím teprve když si v sektoru otevřu odkaz na povolení a celé si ho přečtu. Navíc je to u ČHS zopakováno u každé skály a cesty, není třeba skákat zpět na sektor, kde jedině je u Strnada link na povolení.

Podívám-li se v Strnada na aktuální ptačí omezení v labských pískovcích, například oblast Bělá, věže aktuálně zavřené kvůli hnízdění jsou zde chybně označené jako celoroční zákaz, navíc opět chybně, že některé cesty jsou uzavřeny a bez informace, že jde o dočasné omezení kvůli hnízdění. Tvrdí se tam, že jsou zavřeny některé cesty trvale, ale ve skutečnosti jsou zavřené všechny dočasně. Toto je u ČHS vyřešeno podstatně lépe.

Uživatelskou přívětivost u Strnada omezuje nemožnost kopírovat části stránek. Na druhou stranu zatím ČHS neumožňuje cesty komentovat a vkládat uživatelsky fotografie, neukazuje přehledy prvovýstupců.

U ČHS nejsou žádné mapy, to je mínus vynucené hlavně tím, že Strnad nepředal ČHS žádné souřadnice. Rozdíl však snižuje to, že mapy uváděné u Strnada jsou jen rastrové obrázky bez možnosti zoomování a navigace. Rozhodně podle nich nelze skálu dohledat v terénu.
Pokud se obsahu a kvality dat týká, liší se to místo od místa. ČHS má kvalitnější Jižní Moravu, protože měl možnost na rozdíl od Strnada importovat obsah průvodce. Obráceně to je třeba v Ostrově, tam je víc dat u Strnada. Dělat celkovou
1 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 08:05:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: na první pohled
je ta stránka hnusná. nešť, vkus se různí a jeden si zvykne i na šibenici. jako laik se utěšuju, že když se nebude načítat milion manýr, tak to aspoň bude běhat rychle.

dál se někam ztratily křestní jména prvovýstupců. to mi trošku sere, páč příjmením se volá na trestance, vojáky základní služby a volávalo se tak v komoušský základní škole.

ehm, se různí podivovali že nové koště chce jenom cédéčko se seznamem cest.....

no, dám tomu čas, třeba se to zmátoží.
1 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 14:15:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (red)
Titulek: Re: na první pohled
Asi tak přes 90% cest byl převzato ze skalních oblastí. To, co se vypisuje bylo povětšinou převzato odtamtud, a co tam je je zásluha těch, co to tam takhle dali, takže takhle kritika směřuje rovným dílem na oba systémy. Porovnej si záznamy tam i tam, z větší částu budou totožné. Hnusnost, nehnusnost to záleží kromě osobních preferencí na momentálním obsahu té které stránky a člověk si musí oddělit konkrétní obsah od konstatních prvků. Kterou konkrétně z těch 65000 stránek cest, cca 11 tisíc stránek skal, něco k tisíci stránek sektorů myslíš?

Nové koště chtělo pochopitelně všechno, ale co chtělo je něco sakra jiného, než byla druhá strana ochotná poskytnout.

Že se pak druhá strana veřejně vyjadřovala, jak se diví, že nové koště nechtělo víc, patří mezi ty nejoceňovanější osobní vlastnosti nesnášenlivého ptáka. Komunisti taky něco jiného říkali na veřejnosti a něco jiného dělali v zákulisí. Prostě jsi nalítl jako mnoho dalších na propagandu, tygře.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 08:36:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: na první pohled
ukradená křestní jména je zřejmě funcionalita toho webu, jinak si to nedovedu vysvětlit. jediné křestní jméno co jsem při letmém posurfování nalezl, je jednoho kamaráda z drážďan, kde program asi nedovedl poznat co je jméno a co příjmení.
jo a řazení skal a cest na skály abecedně je superhnusné! beru hodinové ručičky tam i zpátky, beru pořadí podle času, ale abeceda? dejme tomu řazení skal abecedně u osaměle stojících věží to jde, ale třeba na okrajovkách v tisé? na bořni? nebo třeba taková věž jako kapelník, jako první je zapsána 7. varianta.

dobrý, chápu že mouchy je třeba vychytat, ale (jak nevidím do zákulisí) že místo obtížně komunikujícího entusiasty to vzali do rukou glajchšaltéři, což je mi velmi protivné. a to že nezačnou programovat dokud nedostanou ikonky (a kdy), to je naprostá pecka.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 09:30:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: na první pohled
Ahoj Lukasi, děkuji ti za odhalení další Strnadovy sviňárny. Při exportu dat pro nás nejen, že sesypal údaje dohromady, ale ještě si dal práci aby všechna křestní jména nahradil zkratkami.
Pan doktor je skutečně velmi schopný člověk. Všeho.

Takže to není funkcionalita webu, ale "špeciální postup" při přípravě dat k předání ČHS. Nepochybně bude tvrdit, pokud na to někde přijde řeč, že ČHS křestní jména nabízel, ale ten je vysloveně odmítl :-). Až zjistí, že jsme za jeho podraz dostali vynadáno my, bude se mu dušička blaženě tetelit.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 09:43:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: na první pohled
ad řazení cest:
Jsi technik. Jak by sis představoval, podle čeho udělat řazení cest na skále, když dostaneš jen názvy a popisy, ale ne pořadové číslo? Jak to má program poznat?

Tam, kde pořadí máme (importované z průvodců, například Jižní Morava ve své většině), je pořadí respektováno.
Tam, kde ho nemáme, je abecední řazení určitě lepší než řazení náhodné.

No tam, kde to vzal v redakční části do ruky entuziastický administrátor, a pošoupal cesty jak mají na skále být, to udělané je, ale bohužel to je minimum.

Celé je to příběh o tom, jak předat data tak, aby byla co nejvíc k ničemu.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 09:55:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: na první pohled
jak říkám nevidím do zákulisí. tedy soudím že bylo předáno něco kompletně nahovno a veškerá mravenčí práce se (aby to k něčemu bylo) musí udělat znova.

což mi připadá blbý a podruhý někam nahrávat fotky a psát poznámky atakdále se mi teda nechce.

upřímně řečeno, zákulisí je mi neznámé a obě strany taknějak tajmně naznačujete, prase aby se v tom vyznalo.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 14:51:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: na první pohled
Už jsme si to vysvětlili po telefonu, dík za zaslání Obrvégrů. Jak na ně přijde řada po severní a střední Moravě a Labáku, aktualizuju podle toho databázi.

Pro ostatní, kterým nemůžu zatelefonovat:

nejsme idioti, kteří by utráceli svazové peníze za naprogramování nějakého záměrného mršení dat, která máme k dispozici.
Zobrazuje se všechno co v databázi máme a tak, jak to v ní máme. Je-li na původním webu něco jiného, je to proto, že nám byla naše data vrácena v očesané a zmršené podobě. Bůhví kolik takových bombiček jako jsou ta křestní jména ještě časem vyplave.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 15:53:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na první pohled
ne, nejste idioti. prostě jste mu sebrali hračku a on kolem sebe kope a když nemůže stavět bábovičky von, tak po nich dupe. a protože ne každý kokot je zároveň hlupák nebo nešika, tak viděno zvenku to vypadá fakt blbě.

skoro bych po tom extrahování křestních jmen čekal ještě nějaké jiné kulišárny, třeba posun data prvovýstupu o náhodný počet dní nebo tak něco. skoro to vypadá, že bude nutno udělat všechno znova.

tenkrát sis na to stažení měl najmout nějakého šikovnějšího piráta, nebo počkat až se padouch vzdálí mimo signál nebo se opije do němoty. ale plakat nad rozlitým mlékem smysl nemá, žánop
1 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 16:15:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: na první pohled
Smysluplnější bylo si najít funkci Replace. Karla Bělinu, Ivo Wondráčka, Petra Slaninu, Richarda Litochleba, Adama Ondru, Miroslava Ondru, Stanislava Šilhána a Františka Kuttu už máme zpátky s tím, že prvovýstupci Pavlu Slaninovi, pokud existuje, se omlouvám za předělání na Petra :-O, to už se pak bude muset očistit ručně.
Ještě udělám Babaču, i když mi hýbe žlučí, ale takový jméno se prostě dvakrát nevyskytuje :-)
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 16:02:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (adyhash@gmail.com)
Titulek: Pěkné, ale...
Myslím, že je to dobrý počin. Určitě je to krok kupředu, jsem zvědavý s jakou rychlostí se budou vychytávat mouchy a dolaďovat.
Třeba ty ikonky částečných či úplných zákazů, nebo ikonky omezení kvůli hnízdění - super že tam jsou hned od začátku, je vidět že nad tím někdo přemýšlel. Škoda jen, že pokulhává samotné provedení. Skoro to vypadá, že ikonky si dělal ve photoshopu sám programátor. Je to škoda, protože kolečko je fakt hnusně okousané, ta oranžová ikonka - že je to hlava orla jsem se musel dočíst, myslel jsem že je to nějaká hora/skála. Pro takhle malé ikonky bohatě stačí schématické znázornění ptáčka - jak kdyby to kreslilo dítě. Není potřeba dělat na 10x10 pixelů hlavu orla jak na americký znak :-)
To samé ikonka "jištění vklíněnci" - je to dost matoucí - vklíněnec (to co si každý pod tímto slovem představí) je zobrazen u "tradičního lezení". U toho jištění vklíněnci jsem identifikoval frienda až po hodně dlouhé době - koukal jsem na alkazar a tam ta ikonka byla modře a vypadalo to jako atomový hřib. První moje myšlenka byla, že to máte fakt dotažený k dokonalosti, když tam zobrazujete i tahle varování (neb jak kolují fámy, ve štolách pod alkazarem je zvýšená radiace). Až po delší době mi došlo, že to není atomový hřib :-)
Tyhle detaily by určitě přispěly k větší uživatelské přívětivosti stránek. Návštěvníci by méně tápali co je co a rychleji by se naučili stránky používat a rádi se budou vracet.

Co mě velice mrzí, že ani v roce 2015 se nepočítá s mobilním zobrazením. Chápu že stránky jsou součástí stránek svazu, které už nějaký ten pátek běží a nejsou pro mobil přizpůsobené. Ale neříkejte mi, že to nešlo nějak udělat. Přesně tuhle databázi bych já osobně používal nejvíc v terénu - tedy na mobilu. Abych se podíval kudy kam jít, kde jsou jaké cesty a tak. Takhle bez přizpůsobení je to neustálé zoomování, nepřesné klikání na mrňavé ikonky... Pro mobil není důležitý strom oblastí po pravé straně. Ten kdyby se v mobilní verzi vyhodil, tak už by to podle mě neměl být tak velký problém nadefinovat tak, aby s tím byla pohodlná práce i na malých zařízeních.

Je tam odkaz na email pro hlášení závad. Nerozumím, jestli tam můžu hlásit jen závady, nebo jestli na ten mail můžu poslat i třeba fotky oblasti atp. Chtělo by to trochu více otevřít uživatelům - nějaký formulář, přes který by se posílali opravy, updaty, fotky atp.

Předpokládám, že na systému se ještě pořád pracuje a nějakou dobu se ještě pracovat bude - je někde k nahlédnutí nějaký dokument, podle kterého se jede? Nějaký scénář s popisem konečného stavu a co a kdy je v plánu přidávat za funkce? Docela by mě to zajímalo. Až bude větší chvíle, tak to zkusím celé nějak projít a postřehy, které by šlo zlepšit bez příliš velké námahy bych sepsal a někam poslal. Asi teda na ten email skalycr@horosvaz.cz?

Jinak držím palce, jako první krok dobrý a teď ladit, ladit a ladiť :)

Jirka


0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 20:37:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Pěkné, ale...
Díky za konstruktivní kritiku i povzbuzení.

K ikonám: původně jsme hledali grafika. Vláďa Skýpala nám povolil použít ikonky z jeho knihy Moravské skály, tam jsou ale dělané pro tisk, takže se musely hodně zjednodušit. To pokrylo asi dvě třetiny ikon, které byly potřeba. Původní strategie byla, že budeme shánět grafika zběhlého ve tvorbě webových ikon a Vizus bude mezitím programovat, protože konkrétní vzhled ikony nemá vliv na program. Jenže před Vánoci jsme byli informováni, že dokud nedáme všechny ikonky, nezačne se programovat. Tak nezbylo abych místo lezení ve Finale honem vyrobil potřebné ikony sám, ač nejsem výtvarník-grafik. Něco se povedlo víc, něco míň, ale hlavní je že systém jede.

Že ti jištění vklíněnci připomíná atomový hřib mne překvapuje, myslel jsem že si to lidi budou plést spíš s brokolicí :-) Vzniklo to tak, že jsem zjednodušil a zvektoroval fotku friendu č. 3, protože z vklíněnců se dnes nejvíc používají Friendy. Na druhou stranu je to složitý tvar, který se pro ikonu moc nehodí, ale stoper už byl použitý pro tradiční lezení. Ikony se dají vyměnit. Pokud někdo udělá lepší, nic nám nebrání je zařadit místo těchto. U ikon je nejdůlěžitější aby se nepletly mezi sebou a to se snad nepletou.

Podobně ikona ptáka vznikla zjednodušením fotky hlavy sokola, kdy jsem z ní udělal pérovku a ten sokol má jen obrys, očičko a náznak křídla, nic víc. Ono dělat cokoliv do rastru 29x29 pixelů - a u toho ptáka je to jen 15x15 je zapeklitá věc. Opět platí, že pokud se dostaneme k lepším ikonám, než jsou ty stávající, není problém je vyměnit. Při podržení kurzoru vyskakuje vysvětlivka, takže za chvíli už každý ví co je co, ať už mu ten Friend připomíná výbuch, brokolici, nebo to, co to ve skutečnosti je.

Mobilní design je v perspektivních plánech, dokonce speciální mobilní webová aplikace, ale nebude to hned. Rychlost vývoje je daná zejména množstvím peněz v rozpočtu, které VV na tuto věc může věnovat.
U mobilní aplikace se bude muset vyřešit problém jak se na menším displeji rychle a pohodlně dostávat až k cestám. Mohl by se nabízet nejbližsí sektor podle GPS, nebo něco podobného. Teď je myslím hodně důležité získat administrátory, kteří by doplňovali a vylepšovali stav databáze obrázky a dalšími informacemi a čím víc jich bude, tím líp. Nemáme skoro žádné obrázky, ani GPS souřadnice skal, jen souřadnice sektorů a to ještě ne všechny. Přitom fotek je všude spousta. Chybí spíše ti, kdo by je vkládali. Alespoň do té doby, než se vkládání fotek podaří nějak automatizovat. Zatím je to možné jen ruční prací v redakčním systému.

Jakékoliv hlášení závad jištění na skalách je nejlepší hlásit na adresu přístupnou pod linkem Hlášení závad. Připomínky k aplikaci a touhu stát se administrátorem databáze oznamte na skalycr@horosvaz.cz, jakékoliv diskuzní příspěvky lze psát i na redakce@horyinfo.cz.

V další etapě vývoje plánujeme především zvýšit interaktivitu a možnost uživatelů zadávat ikony, orientaci cest, psát poznámky k cestám a také odesílat na server fotky a GPS souřadnice objektů, u nichž se právě nacházejí. Také se nějakou formou rozvine mapová část s ohledem na souřadnice, které jsou k dispozici.

Další varianta jak pomoci s vkládáním fotek je stát se administrátorem. Administrátor dostane přístup do redakčního systému a může se starat o oblast, kterou zná a která je mu blízká. S fotkami je to tak, že jich je spousta, ale zatím chybí lidi, kteří by je mohli vkládat na příslušná místa.

Píšeš to zcela správně, je to první krok na kterém se v rámci finanční
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 20:38:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Pěkné, ale...
Pokračování:

Plán, jak má aplikace fungovat a vypadat sice zpracován byl, ale po nárazu na realitu už z toho je ledacos jinak a musíme ty plány rozvíjet s ohledem na to, co existuje.

Pokud chceš napsat své nápady a připomínky, rád si je přečtu a zařadíme do plánů, co bude pro danou etapu vhodné.

Díky.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 18:06:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek:
Problematiku bych rozdělil na dvě části. Z hlediska profesionálního pohledu je potřeba definovat pro databázi cest strategii, okruhy, cíle, prostředky finanční a lidské.

Databáze:
- kompletní databáze oblastí, sektorů, cest.
- kvalitní popis cest včetně aktualizací (špatné, zavádějící popisy ve starých průvodcích a protokolech)
- topo cest pro snadnou orientaci
- přidání GPS k cestám či sektorům, a to ať pro potřeby lezců, tak hlavně záchranného systému.
- další vylepšení a informace, jak pro lezce, tak i pro záchranný systém.

Správa databáze:
- definovat oprávnění správce (držitele) databáze nakládat s ní z hlediska nekomerčního, komerčního
- kvalitní editoři a korektoři, kteří pracují za určitých nekomerčních, komerčních podmínek

Spolupráce se spolky:
- sdílení dat s dalšími podobnými spolky (skály jako vyhlídky zajímavé pro turisty vs. turisticky zajímavá místa pro lezce)

Spolupráce s veřejným sektorem:
- dotace z evropských a regionálních fondů pro podporu turistiky
- značení ve spolupráci s krajem, městem, informační cedule atd.

Komerční využití databáze:
- vydávání papírového průvodce s doplňujícími informacemi (ubytování, jídlo, plánky oblasti)
- vydávání elektronického online průvodce (odkazy, napojení na navigace, topo).

Další záležitosti:
- správci a provýstupci, jejichž zájem je v kvalitě, nikoliv v kvantitě

U mě bohužel působí ještě osobní hledisko, kdy naplnění veřejné databáze aktuálními hodnotami mi po mnoha letech přestalo dávat smysl. Jednak aktuální projekt opět může dopadnout jako ten předešlý neboť není stanoveno nic z výše uvedeného a i kdyby bylo, tak to není jakkoliv závazné, vymahatelné, postihnutelné. Dále jsou zde databáze dávno zavedených soukromých webů. Vznik veřejných databází a celková honba za číselnou kvantifikací působí také tak, že oblasti a cesty vznikají v průběhu dnů, týdnů, jen aby už v oblasti nezbylo žádné místo na cesty kohokoliv jiného. Ničí se aspekt různorodosti, vývoje, všeobecného vlivu. Toto elitářství zaměřené právě na kvantitu bez ohledu na kvalitu probíhá z dotovaného materiálu ČHS. A to je dalším bodíkem, kdy z dobrého skutku, jakou dotovaný materiál je, se stal objekt osobních zájmů.
Při zveřejnění (nejenom) skalky v médiích dochází k tomu, že zaplnění dotčeného místa lidmi, jenž si nebyli schopni udělat předtím samostatnou a mnohdy jednoduchou rešerši, je přes míru. Množství lidí pak způsobí, že se rozšíří i skupina okolo oblasti zájmu. Někdy se jedná o pouhou obranu pozemkových práv vlastníka (jedno auto nevadí, dvacet už ano), přes prodej či využití skal z veřejného majetku pro účely komerční (parkovné) nebo jiných zájmových skupin (ferraty).
Veřejné sdílení databází, průvodců mi tedy přestalo z hlediska všech výše uvedených důvodů dávat smysl. Je tak totiž šance, že taková místa zůstanou zachována i další generaci stejně, jako nám je zachovali naši předchůdci.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 19:43:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Jej, Uzlaři, manažerštinu neovládám, to bude spíš pro HoBla. Já bych podotkl jen tolik, že zavedené soukromé databáze jsou na jednu stranu zpravidla akčnější, než takováto spolková, ale na druhou stranu v momentě, kdy otci zakladateli dojde kyslík, zpravidla mizí beze stopy včetně dat, například kdysi slibné Vrcholky.cz. U spolkové databáze když někomu dojde kyslík, nastoupí někdo další a jede se dál.
0 0

Komentář ze dne: 26.03.2015 00:29:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Geo (@)
Titulek: Re: Re:
No minimalne by bylo dobre oznamit pod jakou licenci jsou ta data k dispozici.
0 0

Komentář ze dne: 26.03.2015 11:06:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
To asi jo. A jakou navrhuješ?
0 0

Komentář ze dne: 26.03.2015 13:57:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Geo (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
To zalezi na tom, co chcete clenum umoznit s tou db delat. Muj nazor je, ze kdyz uz neco sbiram od dobrovolniku, tak bych na tom nemel primarne chtit vydelavat, tudiz napr. Open Data Commons Open Database License (ODbL), kterou pouzivaji Openstreetmaps by nemusela byt spatna.

Tezko rict jaka je jeji platnost v CR. S praktickou vymahatelnosti to bude asi u vsech licenci dost podobne, takze mizerne. Nicmene kdyby u puvodnich SO byla ta licence znama a jasna od zacatku, tak by hned v zacatku sporu o data bylo jasne, kdo je ten zlej. Tudiz by tuhle chybu bylo vhodne neopakovat.

0 0

Komentář ze dne: 26.03.2015 14:46:55     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
To si bude muset nějak pořešit VV s právníky.

Licence pro užití dat je myslím něco jiného, než vlastnictví databáze. Už v roce 2008, kdy byla v platnosti první úplně blbá smlouva o provozu Skalních oblastí, která vlastnictví dat vůbec neřešila, pravil právní expert na databáze, že data patří podle autorského zákona jednoznačně ČHS, protože databáze vznikla na jeho popud.

To bylo sice hezké, ale co s tím. Vysoudit databázi by trvalo nejméně 4 roky a donutit pana doktora, aby předal data v použitelné podobě, když 90% soudců téhle problematice nerozumí, je utopie.
To je ostatně důvod proč ČHS přistoupil i na druhou, jen o něco málo lepší smlouvu a proč se snažil i za cenu velkých ústupků dohodnout i teď naposledy a přijal všechno, co bylo milostivě shozeno ze stolu.
Dokud měl fyzicky databázi v rukou pan dochtor, nebylo možné ho přimět k nějaké deklaraci licence, která by se mu nelíbila neboť měl v ruce všechny trumfy.
0 0

Komentář ze dne: 27.03.2015 16:53:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Geo (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo to mas pravdu. Je treba resit oboji, jen u nekterych licenci nema pak ten vlastnik takovy vyznam.

Samozrejme je lepsi kdyz to poresi pravnik, ale z praktickeho hlediska povazuju s pis za dulezite, aby tam viselo neco jako "vsechna data vlozena do db patri chs,... ". V dalsich sporech je pak alespon laicky jasne, kdo je ten zlej.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 07:04:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (@)
Titulek: Re:
Nechci debatovat o lezeckých webech.Jen by mě zajímalo Petře Melichare jestli jsi někdy vyměnoval špatné jištění za dobré a normované? Všem je jasné že prvovýstupci budou dělat cesty pořád a když nebudou mít možnost dotovaného jištění tak tam natlučou samodoma,divotvorný kotvy nebo ohnutý dráty a pak se to musí pracně měnit a většinou správci a pár dobrovolníků.Určitě budeš argumentovat,že se dělá hodně cest,ale to by prvovýstupci stejně dělali,takže mě bude stačit,když odpovíš jestli jsi dělal nějakou údržbu skal.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 08:42:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - PM (@)
Titulek: Re: Re:
Ano, vrtal, volné kameny schazoval, náletové dřeviny z pod skály odstraňoval, odpadky sbíral. A ne jednou.
Když se zavedlo dotovaného jištění a začali se školit lidi ve správném osazování, tak jsem byl nadšen. Sám jsem na školení u Ťéši byl.
Osobní rovina je hlavně způsobena současným šéfredaktorem lezeckého bulváru a největším spotřebitelem ČHS materiálu v jedné osobě.
Víc informací rád poskytnu osobně. Mimochodem, de facto minulý rok jsme spolu dlouho mluvili ve vlaku cestou z Labáku, jel jsem tam s Martinem K.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 08:55:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Tak to necháme až se uvidíme momentálně mě stačí uznání,že je to osobní rovině s Martanem to je váš problém.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2015 23:27:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomas (@)
Titulek:
Nechapu proc se autor strefuje do Strnada? Neposlouzil nahodou CHS nekolik let ?
Nedelal jim podporu? tohle je dalsi ukazka novych tvari CHS, jak se rika kopnout si do mrtvoly za kazdou cenu.
Se proberte a zacnete mit uctu k minulosti. Je jasne ze web to byl neprd ale poslouzil sve veci tak budme hrdi ze neco bylo!
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 00:00:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
Na to, jaké má autor zkušenoati je velmi zdrženlivý. Pan doktor vždy sloužil hlavně sobě, ale dovedl to šikovně prezentovat jako službu veřejnosti. Propaganda je ale něco jiného než skutky. Archiv a korespondence je stále po ruce a v případě potřeby může být zveřejněn.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 20:05:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomas
Titulek: Re: Re:
tak zverejnuj kdyz se tim ohanis...
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2015 22:54:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Web Skalní oblasti nebyl naprd. Svoje chyby má, ale použitelný je. Pro ČHS je teď je priorita napravit schválnosti pana doktora a rozběhnout další etapy vývoje. Na zveřejnění dojde, až bude vhodný čas. Střeliva je dost.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2015 17:39:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomas (@)
Titulek:
tohle politikareni nemam rad, tak bud neco mam a reknu to jasne nebo nemam a nehrozim ze to zverejnim. je to trapne jak se nove vedeni ukazuje....
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2015 19:49:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honza (@)
Titulek: Re:
Proč politikaření? Zveřejnila se poměrně obsáhlá zpráva tady: http://www.horosvaz.cz/res/data/085/013754.pdf
a další rozmazávání tématu nám lepší aplikaci nevyrobí a akorát spotřebuje další čas.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2015 21:25:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomas (@)
Titulek: Re: Re:
diky, pekne poctenicko. To jsem necekal ze Strnad je takovej zmr...
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
11.10.2024 - 12.10.2024
POVL 2024
30.11.2024 - 30.11.2024
Sherpafest

Oznámení o akcích posílejte redakci