Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Kopold na Annapúrně South


Prvovýstup sólo

Podle zprávy serveru Climbing.com, Dodo Kopold vysóloval 7218 m vysoký jižní vrchol Annapúrny za 40 hodin novým těžkým prvovýstupem. Aktualizace: foto výstupu.


Kopold jen do Nepálu původně s nyní nezvěstným Martinem Minaříkem a Elli Revol se záměrem vystoupit jižní stěnou Annapúrny. Kvůli špatným podmínkám - příliš mnoho sněhu - nebyly podmínky na bezpečný výstup a Kopold, který již kvůli účasti v jury Piolet d'Or neměl čas na další pokus, se místo toho přesunul k předvrcholu Annapúrny South, vysokému 7219 m. Vystoupil na něj v sólovýstupu strmým jihovýchodním hřebenem, traverzoval hřebene na západ aby dosáhl hlavní vrchol, vrátil se do sedla a sestoupil strmým sněhem na jih. Podle zprávy Climbing.com měl s s sebou 40m šestimilimetrového lana, 8 skob, 8 ledovcových šroubů 10 expresek, jídlo a vařič. Obtížnost cesty ohodnotil jako VI/6, 5+, M5 ABO, délka cesty 2300 metrů.

Annapúrna South, zákres prvovýstupu Dodo Kopolda, šipky sestup.
Annapúrna South, zákres prvovýstupu Dodo Kopolda, šipky sestup., foto: Dodo Kopold


Tento poslední sólový prvovýstup Dodo Kopolda je ukázkou brilantního výškového alpinismu ve skvělém stylu a dá se očekávat, že jej nemine vysoké ocenění. Zdroj: climbing.com





[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 1] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 05. 05. 2009 | Počet komentářů: 26 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík podle Climbing.com

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
„JUST ONE SOLUTION“ ED (WI 4+,M5,1200m) (18.11.2023)
Johnny's route na Tengi Ragi Tau (10.11.2023)
Zvláštní uznání: Northern Sun Spire (08.11.2023)
Piolet d'Or: Jugal Spire (07.11.2023)
Piolet d'Or: Pumari Chhish East (06.11.2023)
Piolet d'Or: Jirishanca JV hřeben (05.11.2023)
Významné výstupy roku 2022 (29.09.2023)
První opakování Change (29.09.2020)
Piolets d'Or 2020 (11.08.2020)
Bibliographie 9c od Alexe Megose (07.08.2020)
Mára dvakrát v seznamu pro Zlaté cepíny (08.07.2020)
Sep Bouin zopakoval Move (18.06.2019)
Adam Ondra v Yosemitech (05.11.2018)
Andrzej Bargiel: Prvosjezd K2 (26.07.2018)
Nové 9c má jméno: Silence (08.09.2017)
Adam Ondra opět posunul historii lezení (04.09.2017)
Adam Ondra přelezl "Project Hard" (03.09.2017)
Mára Holeček: Satisfakction! Český prvovýstup na osmitisícovku, první alpský (06.08.2017)
Adam Ondra pokročil ve Flatangeru (13.07.2017)
Video Alexe Honnolda z prvního free sóla El Capa. (06.06.2017)
Alex Honnold: Freerider free solo (06.06.2017)
Ondra Beneš zopakoval To tu ještě nebylo XIIb (9a) (02.05.2017)
Adamova jízda Itálií (21.04.2017)
Queen Line 9b (19.04.2017)
Čtyřiasedmdesátiletý Habeler zopakoval severní stěnu Eigeru (14.04.2017)
Ďábelská cesta, ďábelský plán (06.02.2017)
Umírej pomalu (26.01.2017)
Arya Lucky Hrozové (12.01.2017)
Alex Honnold v Keni (01.01.2017)
Barbara Zangerl zopakovala Achemine (08.05.2016)
Riders on the storm: Ines Pappert a Mayan Smith-Gobat (03.03.2016)
Lucka Hrozová: Saphira M 15- (15.02.2016)
Jakob Schubert zopakoval Planta de Shiva (11.01.2016)
Alex Megos: First Round First Minute (02.01.2016)
Adam Ondra: Další prvovýstup 9b (04.11.2015)
Tři panenské vrcholy pro Švýcary (23.10.2015)
Srbsko prožívá upgrade: nové supercesty (12.10.2015)
Nominace na Arco Rock Legends (26.08.2015)
Jirishanka 2015 (11.08.2015)
To tu ještě nebylo zopakoval Felix Neumärker (22.05.2015)
Severní Matterhorn: rychlostní rekord (01.05.2015)
Zlaté cepíny 2015 (13.04.2015)
Alexander Megos ve Fly (8c, 550m) (01.07.2014)
Chceš trumfnout 7x7 na ElCapa? (18.06.2014)
Týden na El Capu (12.06.2014)
Rolling Stones - první volný přelez Krajnc a Lindič (18.04.2014)
Caldwell a Honnold v Patagonii (22.02.2014)
Cerro Torre v zimě (20.08.2013)
Adam Ondra 9a OS (09.07.2013)
Talung: Prvovýstup v alpském stylu (28.05.2013)
Prvovýstup na Moose's Tooth (25.04.2013)
Piolets d' Or 2013 (12.04.2013)
Dura Dura i pro Sharmu (23.03.2013)
Nominace na Zlatý cepín 2013 (16.03.2013)
Strecha na Pyšnom štíte prelezená voľne! (13.03.2013)
Severní kuloár „Direct“ na Dru za 20 hodin nahoru a dolů (12.03.2013)
Senza piombo M10, clean (22.02.2013)
Adam Ondra: 9a On Sight (23.11.2012)
A znovu Mescalito... (14.11.2012)
Papert a spol řádili na Baffinově ostrově (21.10.2012)
Dodo Kopold: Prvovýstup na Great Trango a Uli Biaho (10.09.2012)
Završení zimní trilogie na Cerro Standhardt (09.08.2012)
Memento Mori, první sólo (26.07.2012)
Andy Houseman a Nick Bullock zopakovali cestu Slovak Direct na Mount McKinley. (20.07.2012)
Další cesta na Baffinově ostrově (12.07.2012)
Kilometr za 2:23:46 (19.06.2012)
Tooth Traverse dokončen (08.06.2012)
Lucie Hrozová: Druhý ženský výstup Illuminati (23.02.2012)
Illuminati pro Hrozovou a Matějce (21.02.2012)
Alex Huber: Direttissima (21.02.2012)
David Lama o Compressor Route (14.02.2012)
Další prvovýstup 9b pro Adama Ondru a 8c+ OS nádavkem (17.05.2011)
Adam Ondra: Prvovýstup 9b (18.02.2011)
Vzhůru na Lobuje! (25.12.2010)
Na tenkém ledě (21.12.2010)
Houlding na El Capitanovi (05.11.2010)
Adam Ondra: Dva prvopřelezy na Madagaskaru (16.10.2010)
Alpská trilogie dokončena (14.10.2010)
Prvovýstup na Grandes Jorasse's (12.09.2010)
Rychlý úspěch na Torre Egger (06.09.2010)
Monte Sarmiento na počtvrté (05.05.2010)
Otec a syn novou cestu na Matterhorn (23.04.2010)
Piolet d´or 2010 (13.04.2010)
Patagonské "Čekání na Godota" (14.02.2010)
Nová extrémní cesta v Patagonii (29.12.2009)
Jenny Lavarda 8c+/9a (14.10.2009)
Thomas Huber o "Eternal Flame" (02.10.2009)
Japonská cesta v severní stěně Eigeru poprvé volně (19.09.2009)
Orbayu (10.09.2009)
Erecttissima (24.08.2009)
Clean Isch tot (07.06.2009)
Kazašská cesta na Cho Oyu (19.05.2009)
Expedice Antarctica (27.03.2009)
Princip naděje (18.03.2009)
Huberbuam do Antarktidy (10.11.2008)
S padákem, půvabem a magneziem (21.10.2008)
Lama a Verhoeven nejsou jen překližkáři (12.10.2008)
Mára s Honzou v Káthmándú (08.10.2008)
Sweet 65´ (30.09.2008)
Druhá česká cesta na Kohe Uparisína (26.09.2008)
Prvovýstup na Baffinově ostrově (18.06.2008)
Šachmat na Teng Kang Poche (05.05.2008)
Maroko 2008 (25.02.2008)
Silvia Vidal na Shiptonu (30.11.2007)
Adam Ondra vyrazil do hor (07.08.2007)
Mount Keňa (02.06.2007)
Ryba free sólo (11.05.2007)
Ramro china (12.04.2007)
Ještě o městě bohů (08.03.2007)
Město bohů (27.02.2007)
Meru Central (15.01.2007)
FRAM znamená vpred (27.09.2006)
Konečný úspěch na Framu (20.09.2006)
Další opakování Riders on the Storm (26.02.2006)
Adam Ondra nastoupil do Dawn Wall (00.00.0000)



Komentář ze dne: 28.04.2009 15:47:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - -OB- (redakce@treking.cz)
Titulek: Hom, Dodo
Hm, výkon možná dobrý, jako parťák ale špatný. Vykašlat se na parťáky z plánované expedice a začít sólovat může opravdu asi jen Dodo. Po těch pár mrtvých z jeho dřívějších expedic si o Kopoldovi nemohu myslet více než o jeho jmenovci z ptačí říše …
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 15:59:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Hom, Dodo
Ovšem lze se na to dívat i takhle. Na druhou stranu je otázka jestli se Martin s Elli netlačili příliš do původního cíle za momentálně nevhodných podmínek za každou cenu a jestli se s Dodem nerozešli na různé cíle právě proto, že on byl názoru, že to nemá cenu a je třeba změnit cíl. Na posouzení situace bychom museli vědět všechny detaily, proto soudit z Prahy od stolu asi není správné.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 17:11:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - zoban (zoban@seznam.cz)
Titulek: souhlas
Myslim ze vetsina lidi vi ze s Petrem mame velmi odlisne nazory na spoustu veci, ale co se ted Annapurny tyce tak se asi shodneme.
Prijde mi nechutne, kdyz ho nekdo neprimo obvini ze dal na Lezce upoutavku na svuj web, aby zvysil sledovanost a prijem z reklamy....
Prijde mi nechutne, ze nekdo obvinuje Doda, pricemz nema zadne informace kdy lezl, kdy odjel a vubec co a jak...

Radek
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 21:22:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - MG (markkriz@seznam.cz)
Titulek: Přátelé hor,
já horolezectví nerozumím a jsem tady náhodou... nepřipadá vám divné, že ten Martin Minařík se mohl původně spoléhat na Kopolda, že ve trojici s tou Francouzkou zmáknou tu Annapurnu?
Vždy platí zásada, že do hor se má chodit ve třech, když jeden má problém, druhý zůstává a třetí jde pro pomoc. zatím podle mě ta francouzka Elizabeth Revolá má mínus bod ... ona včas zdrhla dolů a nechala kamaráda nahoře. To je úžasné!!! ještě že nejsem organizován mezi takovými individui... fuj.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 21:31:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Přátelé hor,
Nic ve zlým, ale ona Vaše úvodní věta je pravdivá.
Do hor se nechodí vždy ve třech, do Himalájí většinou ve dvou, chodit pro pomoc a s ní se vrátit, to jde tak ještě v Alpách (někdy), Elizabeth nezdrhle, ale podařil se jí málem nadlidský výkon, sestoupit...
Však se neorganizujte. Ale pokud chcete hodnotit, měl byste se o tom něco dozvědět, nikoilv z filmů. Vaše vývody jsou, opět s prominutím, jako bych se divil, že posádka letadla nešla po křídle opravit motor, že někdo v ponorce prostě neotevřel poklop a z pár set pod hladinou nevyplaval... mimo mísu.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 21:42:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Přátelé hor,
Souhlasím s Dagem. Abycho mohl něco soudit, musím nejprve vědět, o co jde. Doporučuji si prohlédnou videorozhovor se zkušeným Himálajistou, předsedou Českého hrolezeckého svazu a nositelem letošní hlavní ceny fair play, Zdeňkem Hrubým, kde hovoří právě o zodpovědnosti za druhé ve vysokých horách, viz zde.
Představa, že by s omrzlým Martinem neschopným pohybu, udělali něco víc, kdyby tam byl i Dodo, je naivní. Ve výšce 7000 metrů ani dva jednoho neodnesou. Proto je tak důležité u podobných podniků dobře odhadnout na co mám a na co ne, protože pokud se něco stane ve velké výšce, nikdo mi nemůže pomoci.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 22:15:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Přátelé hor,
pokud vim, dodo odjel z himalaje do francie 17.4. - jury piolet d´or spolu s doug scottem, habelerem, doninim. po boningtonovi cas na druhej pokus o annapurnu 1 uz pro neho nebyl. proto si vylezl na annapurnu south. kluci v bc rikali, ze to pro neho bylo dost husty.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 22:21:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Přátelé hor,
Díky za informaci. Mozaika se nám pomalu skládá, tohle je jasné a logické vysvětlení.
0 0

Komentář ze dne: 28.04.2009 23:50:16     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vojta (vojta@velehory.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Přátelé hor,
Nevím, nevím. Byl na tom vyhlášení? Nikde jsem neviděl datum toho výstupu, ale objevilo se to až teď po víkendu. A na mountain.ru je reportáž z předávání cepínů a a na žádné fotce ho nevidím. A to je tam i hromadná fotka, kde jsou vítězové i porota (pravda je trochu nepřehledná a u jednoho člověka si říkám, že by to moh být on..).
Z BC odešel asi 14., nikdo nekomentoval proč i přesto, že k tomu prostor byl, až to bylo nápadné. Stihnout by to šlo, ale velmi "naknap". Ale je pravda, že když šel jihovýchodní stenou, tak musel odejít z jejich BC a nemel jiz duvod se do nej vracet, protoze to je smerem z hor.
0 0

Komentář ze dne: 29.04.2009 00:34:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Přátelé hor,
Na www.pravda.sk je o tom cely clanek. Taky jsem z toho zmaten, ale signalizuje to, ze na vyhlaseni opravdu byl. Mimo jine tam rika: "Sezóna bola v plnom prúde, Martin a Eli veľmi túžili zliezť Annapurnu a rozhodli sa, že urobia ešte jeden pokus o výstup. Ja som už nemal čas, zostali mi posledné tri dni pred odchodom. Rozlúčili sme sa v piatok 10. apríla. Vybral som sa ešte na južnú Annapurnu, ktorá je vo výške 7200 metrov. Je to samostatný kopec, na ktorý som vyšiel novou 2200 m dlhou cestou v juhovýchodnej stene. V nedeľu som sa vrátil do tábora a v pondelok odcestoval do Káthmandú, odkiaľ som 17. apríla letel domov."

http://sport.pravda.sk/kopold-nezdolal-annapurnu -ale-unikol-smrti-jeho-spolulezec-zrejme-nie-1mc-/sk_rsport.asp? c=A090427_215915_sk_rsport_p41
0 0

Komentář ze dne: 29.04.2009 00:39:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Pavel (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Přátelé hor,
Doufám, ze tentokrát ten prvovýstup na Annapurna South řádně zdokumentoval, aby se zase předešlo dohadům.
0 0

Komentář ze dne: 29.04.2009 01:57:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přátelé hor,
Sólista má s dokumentováním výstupu trochu těžkosti. Zvlášť když leze něco opravdu těžkého. Tohle nejlíp vyřešili Rusové. Tam musela mít každá parta skupinu pozorovatelů a ti fotili družstvo ve stěně a s údajem o typu fotoaparátu, cloně a času a dni a hodině fotky to pak dávali do dizertační práce o výstupu, viz popis cesty Forostjana na Ušbu v databázi cest.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 16:57:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bea (paulyova.blazena@centrum.cz)
Titulek: Dptaz
Prosím Vás, vysvětlete laikovi, jakto, že jeden z dvojice dopadne s omrzlinami ap. a druhý ne? A jak může někdo udělat výstup sólo na tutéž horu jinou cestou za situace, kdy skupina zvažuje podmínky počasí a vpodstatě improvizuje s následky jaké jsou ?
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 18:18:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vojta (vojta@velehory.cz)
Titulek: Re: Dotaz
Ahoj,
za prvy, Dodo nakonec lezl na jinou horu (ve stejnem masivu), ktera navic je o temer kilometr nizsi.
za druhy je to o stesti a za treti o zdravi, za ctvrty o rychlosti, a taky dost o vybaveni, ikdyz v tom byhc cekal nejmensi rozdily.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 18:37:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Dptaz
Dobrý den.
Jednak jsou i Himálajští lezci taky jen lidi. Však to znáte, někomu se kazí zuby, někomu ne, někdo se potí víc, někdo míň a no někdo je na omrzliny náchylnější, než jiný. Martin Minařík trpěl na omrzliny poměrně dost, omrzl i na expedici na Lhoce (viz článek Sólo na Lhoce. Tady vlastně měli zásoby na 8 dní, ale na kopci byli už jedenáctý den, to znamená 4 dny bez jídla, ale hlavně bez pití. Jednou z příčin omrzlin je nedostatek tekutin. Více si o omrzlinách můžete přečíst v článku zde a zde

Pokud se týká té druhé cesty - Annapúrna je rozsáhlý masiv o déle 55 kilometrů a v jeho různých částech mohou být různé podmínky. Viz Wikipedia. Kopoldova cesta vede velmi strmým pilířem, kde se sníh už moc neudrží a proto zde mohou být vhodné podmínky pro výstup i když jinde v masivu nejsou. Jedním z umění velkých horolezců je poznat, kdy a kde jsou vhodné podmínky pro výstup a využít jich. Pak taky Annapúrna South je vysoká 7218m a Martin Minařík se ztratil někde ve výšce 7100 m po sestupu z 8016 m. To je taky rozdíl.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 22:58:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: Dptaz
Pro mne (rekord něco kolem 6000) jsou ty podmínky nepředstavitelné, ale "zóna smti" se bere cca 7.600 m/n.m. Proto také není osmitisícovka jako osmitisícovka. V těhle výškách jde o každý metr a o každou chvíli, o kterou tam horolezec musí být déle. Výsledek závisí určitě na celkové kondici, dispozicích a momentílní stavu. Každá, drobná vada na výstroji, problém se zažíváním, indispozice... v míře, kterou by člověk v nižších polohách ani nezanamenal, tady, na hranici lidských možností, může být fatální. Tak jako v jíných extrémních situcích záleží na mnoha faktorech a nelze odhadnout, kdo bude mít ten kousek síly, odolnosti, navíc (samozřejmě mezi elitními horolezci, my bychom měli životnost asi v řádu minut).
Dodo předvedl další famózní výkon snů, ale bojoval spíš s jiným nebezpečím, nežli ona dvojce (horolezecké obtíže, psychická a fyzická náročnost sóla... naproti dlouhému pobytu v oné "zóně smrti") .
Sólo, a to jak na skalku někde v nížinách, tak na hory, má své výhody. Člověk nosí méně materiálu, méně se zdržuje, nespoléhá se a nečeká na druhého... ale také je sám a nesmí už prakticky vůbec chybovat. Sólo je vlastně "bezpečnější", ale ten kdo tak leze musí hóóódně moc umět.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 18:25:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - jeff (@)
Titulek:
Abilita organismu v extremních podmínkách je u každého individuální, Martin s francouzkou se pohybovali nebezpečně dlouho v oblasti zony smrti, Doduv styl lezení je rychlej alpskej styl s hodně velkou mírou rizika a zatím mu to vychází, tudíž minimum času tráví ve velké výšce a to asi dělá dobře, paradoxně tyto extremní podniky, který volí jsou v jistém směru daleko bezpečnější. Ta normálka na Anapurnu je strašně dlouhá v tom je její zrada.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 18:41:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
To je právě ta otázke co hje vlastně velká míra rizika, jestli se pomalu a dlouho s jištěním plahočit ve velké výšce, nebo to rychle bez jištění přeběhnout. Paradoxně může být tomhle smyslu méně jištění vlastně bezpečnější.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 22:27:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - martin (@)
Titulek: Re: Re:
dodo vyuzil vsetky svoje doterajsie skusenosti z lezenia vo vyskach a extremov na 6000covkach a po vydarenej zimnej sezone - viac na dodokopold.com, kde evidentne zdokonalil solove lezenie sa pustil do svojej, podla mna najtazsej cesty.
nemyslim ze teraz riskoval viac nez na uli biahu ci trangu alebo na jeho pokusoch o 10x8000m. myslim, ze tento chalan ma nesmierny talent na lezenie a hlavne, v himalajach je uz ako doma v tatrach. nech sa mu dari.
0 0

Komentář ze dne: 30.04.2009 23:09:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Tak, tak. Parádní výkon, jen co je pravda.
0 0

Komentář ze dne: 05.05.2009 18:42:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Belial (@)
Titulek: Fandím mu ...
Jsem rád, že jeden z nejlepších horolezců světa je ze Slovenska. Osobně Doda neznám, ale mockrát jsem se s ním potkal a pokecal. Před pěti lety jsem mu říkal, že mu dávám rok, maximálně dva. No a podívejte se na to :o)
0 0

Komentář ze dne: 06.05.2009 17:11:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Igor (@)
Titulek:
Snad ,ten výstup nechce prezentovat tou jednou fotkou a čiarou,fixkou,po tom všetkom.
0 0

Komentář ze dne: 06.05.2009 17:13:43     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Psal mi, že chce napsat o tomhle i o Boningtonovi nějaký delší článek, ale později.
0 0

Komentář ze dne: 06.05.2009 18:23:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - IG (@)
Titulek:
Psat nemusí,to se ví v tom je jednička,perfektni styl,ale zdokumentovat výstup.
0 0

Komentář ze dne: 06.05.2009 18:43:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Tak uvidíme co nám poskytne a zda to jako dokumentaci lze brát.
0 0

Komentář ze dne: 06.05.2009 21:01:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jindra
Titulek: Foto dne
co sis to Kopolde namaloval.. ja taky vjem jak funguje omalovačka v programu Windows
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci