Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Napomenutí za kartáčování chytů


Mediální vír

Padl dlouho očekávaný verdikt disciplinární komise ohledně úpravy terénu na Žihli. Sekání se neprokázalo, kartáčování však přehnali a napříště se ho zdrží. Aktualizace: Azbestová. bomba na Lezci.


Aktuálně: OVK ZČ se nechce smířit s rozhodnutím DK ve věci manipulace chytů na Žihli a po vyčerpání možností daných stanovami a předpisy ČHS zkouší rozvířit věc mediálně. Na serveru lezec.cz publikoval předseda OVK Marek Rottenborn článek Žihle - manipulace chytů, kde prezentuje svůj pohled na věc. Článek obsahuje fotky, na kterých ukazuje, že se kartáčováním nedá dosáhnout vytvoření chytu. Bere si k této demonstrací ovšem pevnou a nenarušenou část kamene. Petr Resch, Karel Hegr a snad i další, ale údajně ocelový kartáč a šroubovák používali na zvětralé a nestabilní části horniny, takže předvedené fotky ve článku mohou být zavádějící. Základní chyba je asi v tom, že si DK neudělala místní šetření a nezávislé posouzení podstaty věci a tahle chyba se teď opět vrací. Rozhodnutí DK je již napsané, VV se k tomu nepochybně vracet nebude, ale celá věc stále bublá a v březnu bude volební Valná hromada ČHS. DK ovšem není vyšetřovací orgán. Tím by měla být spíš OVK, ta ale vzhledem k tomu, že je ve věci žalobcem, nemůže být zároveň nestranným znalcem.

Dále se článek zmiňuje o různých dokumentech, jejich obsah je ale pro veřejnost nepřístupný, takže si o nich nemůže udělat žádný obrázek. Matoucí, je, že jsou jejich názvy podtržené, jakoby šlo o aktivní odkaz, ale odkazy ve článku nejsou. Jediný odkaz na text Odvolání je nefunkční.


VV zamítl odvolání Západočeské OVK proti rozhodnutí DK. Podle zápisu z jednání VV se bod projednával bez účasti Petra Resche, který byl jedním s potrestaných napomenutím v původním rozhodnutí DK. Rozhodnutí je bohužel strohé a hlavně bez jakéhokoliv zdůvodnění. Na jedné straně to lze do jisté míry pochopit, protože VV má mnoho jiné práce. Na druhé straně povede absence zdůvodnění pravděpodobně k dalšímu mediálnímu víru a nakonec ho bude muset VV stejně zdůvodňovat a stráví s tím možná více času, než kdyby napsal zdůvodnění hned.

OVK Západní Čechy není spokojena s rozhodnutím DK a podala proti němu odvolání. Popis skutkového stavu je podle OVK ZČ neúplný, není totiž řešen celý rozsah jejího původního podání. Komise uvádí, že "Nebyla řešena hrubá mechanická a chemická modelace skály v masivním rozsahu" a požaduje, aby došlo k důslednému prošetření všech skutků, jenž nejsou v rozhodnutí DK zmíněny. Zápis ze schůze zde, zápis s výzvou k prvotnímu disciplinárnímu řízení je zde. Pozoruhodné je, že stanovisko komise je reakcí na podání i Davida Chudoby, který není vůbec členem ČHS, jak se vícekrát na internetu vyjádřil.

 

 

Intenzivně mediálně diskutovaný případ úpravy chytů na boulderech v Žihli dospěl ke svému rozuzlení. Disciplinární komise rozhodla udělit nejmenší trest, veřejné napomenutí, zástupcům právnické osoby, organizující Petrohradské PADání. Ke trestu nutno podotknout, že DK kromě případu Radka Lienertha, který nevyřídil včas závodnické licence pro drytoolisty, ještě neudělila trest vyšší.

Komise uvádí, že nejnižší možný trest v tomto případě udělila proto, že se přestupci k činu přihlásili a zavázali se, že napříště nebudou používat kartáčování k úpravě chytů. Stejně tak se k činu přihlásili v diskusích k tomuto problému. Komise dále uvádí, že sekání, to jest umělé vytváření chytů, se z fotodokumentace neprokázalo a přestupci jej také vyloučili.

V diskuzích o tomto problému boulderingové etiky bylo také zmiňováno použití hořáků, DK se však tímto problémem nezabývala.

Celý text Rozhodnutí disciplinární komise najdete na horosvazu. Návrh pravidel boulderingu, sestavený na základě diskuze o problému Žihle najdete na czechbouldering.com






[Akt. bodový průměr: 0,83 / Počet hlasů: 24] 1 2 3 4 5

| Autor: redakce | Vydáno dne 04. 01. 2017 | Počet komentářů: 44 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Redakce

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 05.08.2016 19:40:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Nemaj rádi Reše, nechtěl PAdání to je celý :-)
Když někdo jako Bída bazíruje na etice, tak to smrdí na sto honů
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2016 11:20:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re:
Zápis ze schůze OVK Západní Čechy
Plzeň 3.8. 2016
Přítomní členové OVK : Marek Rottenborn, Jiří Žižka, Lukáš Jeřábek, Petr Novák, Karel Syka, Petr Janata, David Moravec, Zdeněk Vaník

Omluveni : Oldřich Hajn, Josef Skuhrovec, Jiří Košař, Jiří Los

Dodávám, že jsem byl pozván, ale odmítl jsem se zúčastnit. Pokud mi chce někdo vyčítat něco ohledně etiky, prosím konkrétně a neanonymně. Rád si o tom pohovořím.
0 0

Komentář ze dne: 08.08.2016 08:10:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: dobrej začátek
ve strastiplné a klikaté cestě s nejasným koncem, aby pravidla nebyla jen cár papíru. s tím se logicky pojí zásada, že na aktivní činovníky spolku musí být případná represe výrazně tvrdší než na řadový plebs. no, necháme se překvapit. nad PR jsem tak nějak zlomil hůl při nějaké té diskusi na lezci, kde nechápal (nechtěl chápat?) problém porušování pravidel na oficiání akci na broumovsku.
0 0

Komentář ze dne: 09.08.2016 15:50:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek: Nerozumím poznámce
Petře, nějak nerozumím poznámce "Pozoruhodné je, že stanovisko komise je reakcí na podání i Davida Chudoby, který není vůbec členem ČHS, jak se vícekrát na internetu vyjádřil."
Nikde jsem nenašel, že by stížnost k příslušným komisím musel podávat člen ČHS. Příslušné komise řeší snad nepravosti členů ČHS a nikoliv jestli stížnost přednesl člen či nečlen.
0 0

Komentář ze dne: 10.08.2016 16:22:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Členství v OVK
Členem OVK může být i nečlen ČHS, pokud si konkrétní OVK neodhlasuje opak, nebo např. OVK Dubské skály má povinné členství pro všechny správce oblastí. Abych upozornil na prasárnu, musím k tomu být nutně členem? Stačí být lezcem, ne? A vůbec, svaz pořád přesvědčuje o své nepostradatelnosti, tak ať ukáže, jak funguje.
Ano, podle: http://1url.cz/2tiLM jsem podal podnět spolu s předsedou OVK Markem Rottenbornem. Ten v ČHS je, tak kde je problém?
Nechápu postoj Petra Jandíka, známého bojovníka proti mágu na písku, k této kauze. Bílý prach smyje déšť. To, co spáchal Resch a spol. na Žihli žádný déšť nesmyje. A jelikož znám původní stav oblasti a přelézal jsem bouldry hned po objevení a udělání v r. 2004, tak vím, že ani Hop, ani Jirka Sika a i další lezci drátěnými kartáči, a vlastně ani já, jsme tam až na pár šipek a mága na skále žádné viditelné stopy nezanechali. Ten budíček, že tohle už je třeba zastavit byl docela krutej. Podobně kruté bylo zjištění, že to tolika lidem vlastně ani nevadí. I když u Petra Jandíka to nakonec pochopitelné je: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.
1 1

Komentář ze dne: 10.08.2016 16:51:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek: Re: Členství v OVK
Já s tebou Bído souhlasím, že si stěžovat může i nečlen na prasárny členů viz můj koment výše.

Sice skutkovou podstatu žihlo-petrohradského "čištění" to nemění, ale tvoje konstatování "bílý prach smyje déšť" je znevažování. Sám tak hlásáš porušování tradičních pravidel a i pravidel danými ochranou přírody. Vedle toho, bych případně prosil vysvětlit, jak déšť se dostane do převisů či částí pod převisy?

Resch chce "čistit", Marťan dělat kvakozní kvantitu bez ohledu na kvalitu skály, její zarostlost a logické linie, ty si chceš mágovat bez ohledu na tradici a pravidla ... nechcete ještě přibrat k sobě Bělinu příp. někoho dalšího podobného ražení a odstěhovat se všichni někam hodně daleko, do nějakého totálně hnusného lomu, kde budete moci mágovat, stavět ferraty a vytvářet miliony cest a boulderů za pomocí krumpáčů, sekáčků a majzlíků? (vím, že asi dostanu bídně vtipnou odpověď).
0 0

Komentář ze dne: 10.08.2016 17:52:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Členství v OVK
Vzhledem k tomu, že všude dodržuji zvyklosti místních lezců patřících pod příslušnou OVK, která každá má dávno to m..., mm..., mrtvé téma vyřešené po svém, tak nevidím důvod, proč bych se měl s jmenovanými pacienty někam stěhovat.

A někdo, kdo patří mezi lidi, co si z lezení snaží dělat komerční dojnou krávu, mi nebude nic kázat o tradici, pravidlech a ochraně přírody.
0 0

Komentář ze dne: 11.08.2016 14:42:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek: Re: Re: Re: Členství v OVK
Díky moc za odpověď. Byla dle očekávání tj. bez sebereflexe a zakončena pokusem o nadhození nového tématu. Chtít vysvětlení, proč nemohu kázat o tradici, pravidlech a ochraně přírody ani chtít nebudu. Byla by to totiž strašná snůška fabulací.

Moje názory dlouhodobě znáš. I méně důvtipného člověka by napadlo, že moje horoškola vychovává lezce v duchu fair play, tradic a ochrany přírody. S "dojnou krávou" jsi mě fakt pobavil.
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 08:19:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Píšeš, že lezeš v duchu fair play, tradic a ochrany přírody. Ale vysvětli mi tohle: http://1url.cz/Jtiut
Zkrátka děláš v prvovýstupy v CHKO, pro kterou zatím není vyjednaná výjimka a kde je horolezectví zakázané, a ještě se tím veřejně chlubíš. Víš vůbec, co je to ta sebereflexe? Podle toho, co o sobě tvrdíš, tak asi ne.
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 17:21:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
A to jsou právě ty fabulace.
Horolezectví v CHKO Brdy zakázané není.
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 18:08:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: CHKO Brdy
http://1url.cz/TtiuV

Že by svaz lhal, nebo něco zatajil?
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 19:03:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-292
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 20:33:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Lezení je v CHKO Brdy povoleno jen po předchozím souhlasu OP. Bohužel, viz odkaz na zákony pro lidi zde v diskuzi. Takže ta tvoje skalka Uzlaři mohla být přelezena legálně jen pokud je mimo hranice CHKO. Na FB neuvádíš polohu, takže se k tomu nelze blíž vyjádřit.

Pokud se jedná o Bídovu srandovní argumentaci k magnéziu na pravém břehu Labe, nevím kdo jsou "lezci pod OVK", ale Rozhodnutí Správy CHKO Labské pískovce http://goo.gl/uF3Oag hovoří v bodu A5 zcela jasně a to tak jasně, že docela chápu hysterické útoky proti tomu, kdo se o tom někde byť i jen zmíní.
0 0

Komentář ze dne: 12.08.2016 23:41:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Jandíku, já jsem ohledně zvyklostí místních lezců pod příslušnou OVK žádnou oblast nejmenoval. Měl jsem na mysli i Skalák, víš? Tam jsem si také nejen dobře zalezl, ale i zachlastal s místňáky.
Ale jsem rád, že tak veřejně přiznáváš, která oblast ti pořád leží v žaludku, i když tam nelezeš. Kdy napíšeš zase nějaký dopis ochranářům? To je taky dobrá inspirace. Třeba na Uzlaře i Resche by mohl zabrat zákon č. 114/1992 sb., že jo? Nechceš se toho ujmout? Já na to nemám žaludek.
0 0

Komentář ze dne: 13.08.2016 20:29:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Nikdy jsem žádný dopis ochranářům nepsal, jsi vedle jak ta jedle. Je fakt legrační pozorovat, jak si vymyslíš, co nevíš.

Taky jsem nikde nepsal, že mi kartáčování nevadí. Vadí, ale taky mi vadí přehnaná hysterie, kterou kolem toho děláš hlavně ty a tebou přinejmenším ovlivňovaná anonymní stránka na Facebooku.

Ohledně dodržování podmínek lezení daných OP si nemyslím, že by cesta k douhodobé udržitelnosti lezení vedla přes masové ignorování podmínek, za kterých nám bylo lezení povoleno, často po dlouhých a těžkých jednáních. To není jenom pravý břeh Labe, ale i Teplice, částečně Adršpach a další oblasti.
0 0

Komentář ze dne: 24.08.2016 19:32:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Místo konkrétní odpovědi se objevil zmatený blábolu od anonyma na Facebooku, prolnutý bídnými pomluvami.

Zdravím mistra pokrytectví zabaleného do polyvinylchloridu.
0 0

Komentář ze dne: 15.08.2016 14:46:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Melichar (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Členství v OVK
Před 1.1.2016 žádná CHKO nebyla a nikdo lezení povolovat nemusel.

Občas si něco přelezu, ani se o tom nešířím. Jenže jsem před 2 týdny našel zápis ze schůze OVK Praha a Středočeský kraj konané 22.10.2015, kde v bodu 13 je uvedeno: "Informace o nově chystané CHKO Brdy – proběhlo mapování horolezeckých lokalit a zjišťování stavu legislativy (za Středočeskou OVK M. Tučka a F. Mezera, v součinnosti se členy západočeské OVK), k předání na sekretariát ČHS."

Takže zveřejnění těch přelezů na danou skálu + na všechny skalky v jejím okolí je pouze ochrana před vrtačkou.

Tímto končím diskusi a pochyby o mém nesouladu s ochranou přírody.
0 0

Komentář ze dne: 15.08.2016 17:45:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marťan, OVK (martan.kladno@seznam.cz)
Titulek: První kdo leze v CHKO? Díky.
Poslední 2 roky jsme intenzivně dávali informace o lezení v Brdech do kupy pro jednání s ochranáři a snad i pro průvodce (mapy, průvodci, vyhledávače, fotky, nákresy, gps, emaily, telefonáty, piva, atd), ale nevypadá to zatím stále zrovna moc dobře, pro horolezce. Dvě vrcholový komise, Středočeská i Západočeská, sekretariát, spousta práce. Čili šlo nám o to, zjistit, kde se lezlo kvůli povolení i o další podrobnosti kvůli horolezcům. Do VP běžně chodil kdekdo, VP už není, teď jezdí přes CHKO kdekdo autem ...
1) Od 1.1.2016 je skutečně z vyhlášky, kterou vznikla tato CHKO zákaz lezení. Čili probíhají jednání, nikdo tam neleze, ani nic nedělá, ani nic nezveřejňuje. No, v jiných CHKO máme výjimku, tady asi opravdu dost utřeme, zatím, třeba za pár let bude vyhodnocení vlivu všeho možnýho a posun... Je celkem jedno, kdo to přelezl a jak (pokud není součástí povolení např. zákaz scházení z vrcholu), ale rozhodně NE LETOS. Proto ani nejsou v databázích nové informace. Takže Ti nejspíš pěkně poděkujeme.
2) Podle fotky (od boku) vidím, že je ten drdek ale už oblezenej místňákama (zkusím to ještě potvrdit), dokonce i sólo, myslím že jsme tam ale ani o povolení lezení nežádali, případně by to nebylo v prioritách k vyjednávání, co nám ochranáři pustí. Může to ale ovlivnit rozhodování o povolení na skalách, které tam mají největší význam nejen pro místňáky. Tohle spadá asi pod Západočeskou OVK, mají toho většinu z asi 20 lokalit v CHKO. ...za rohem bydleli a bydlí horolezci, např. v Příbrami, Obecnici, Dobříši, Hořovicích i okolí, ve Strašicích, Plzni,.. máme na ně kontakty. Dost pravděpodobně půjde tedy jen o další opakování těch cest a to i kdyby to nebyla ona skalka u rybníčku. Nikdo nikdy asi nebude řešit, jestli někdo leze na tohle, jenže nebudeme moct lézt jinde.

Lezu zdar, dělejte to pro radost a s kamarádama.
0 0

Komentář ze dne: 15.08.2016 18:11:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marťan, OVK (martan.kladno@seznam.cz)
Titulek: Re: První kdo leze v CHKO? Díky.
Info: podle fotek je to již přelezený čudl u rybníčku uvnitř nového CHKO. Kdo to netušil, ani nevěděl, tak už to ví (kromě asi jednoho nejtěžšího směru, asi převísek - abych to interpretoval přesněji), dotyčný bydlí nedaleko. Tak jako tak tam asi nebude povolené lezení, škoda.
0 0

Komentář ze dne: 04.01.2017 11:52:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ... (sek@sek.chs)
Titulek: Aktualizace
Pokud se OVK snaží podle slov horyinfo věc mediálně rozvířit, není to nic jiného, než reakce na snahu ČHS věc mediálně zamést a uklidit.
0 0

Komentář ze dne: 04.01.2017 12:27:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Aktualizace
Ano, je to tak. Kdyby DK bývala udělala nezávislé místní šetření, bylo by jasněji. Takto obě strany mlží a manipulují ve svůj vlastní prospěch.
1 0

Komentář ze dne: 04.01.2017 12:35:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Aktualizace
Vždyť ty taky mlžíš a manipuluješ! Petře Jandíku, nejlíp bys udělal, kdyby ses na tu Žihli zajel podívat sám. Jeď se kouknout, za co si někdo uděluje čestná uznání ve výstupech roku. To už boulder na umělé stěně má větší hodnotu, větší hodnotu má i boulder vyškrábaný do kmene zaraženého v zemi. Chceš telefonní číslo na člověka, který ti potvrdí cílenou tvorbu chytů?
A co ty další otázky? Snažíš se politikařit jako ti, kterým lezeš do pozadí? Moc ti to nejde. Nebo pokud si chceš hrát na novináře, kontaktuj členy OVK Západní Čechy a zeptej se přímo jich a hlavně si tam zajeď, abys viděl na vlastní oči, že se sekalo do tvrdé horniny.
8 1

Komentář ze dne: 04.01.2017 14:21:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Aktualizace
Nemlžím, nemanipuluju, nikomu do pozadí nelezu.

Objektivní postup podle mne by byl, aby Petr Resch ukázal místo obdobné tomu, jaké upravoval kartáčem a postup té úpravy se fotograficky zdokumentoval. To se ale nestalo. OVK naopak zvolila místo podle sebe, které vyhovovalo tomu, co chce ona.

Pokud existuje svědek, který by dosvědčil, že někdo konkrétní sekal chyty s majzlíkem a kladivem, proč nesvědčil u DK?
0 5

Komentář ze dne: 04.01.2017 21:32:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Aktualizace
Mlžíš.

Až to tam uvidíš, nebudeš navrhovat "objektivní postupy".

Zeptej se někoho z OVK Západní Čechy. Já v ním nejsem a jak sám píšeš, nejsem ani členem ČHS. A nebudu jím do doby, dokud bude předseda Bloudek a místopředseda Resch, protože vandaly nepodporuji. Ledaže by pan předseda poskytl srozumitelné odůvodnění zamítnutí odvolání OVK Západní Čechy ve věci manipulace.. blabla.. Žihle. Tenhle průšvih se teď veze i s ním a myslím si, že i členská základna by měla vědět, proč to odvolání tak lehce a rychle zamítl, pardon, přesněji zametl pod koberec.
3 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 14:38:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Aktualizace
To, že nebylo zamítnutí odvolání nijak zdůvodněno jsem už kritizoval právě v tomto článku.

Jak víš, že to odvolání zamítli lehce a rychle? Z čeho tak usuzuješ? Podává ti snad VV zprávy o tom jak dlouho o čem jednal?

Zamítnutí není zametení pod koberec. Dalo by se říci smetení ze stolu.
Mlžení a manipulace, podsouvání nepravdivých informací.

Co by členská základ měla či neměla ale nech laskavě na členské základně a nemluv za ni. To je z tvé strany také manipulace.
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2017 08:29:39     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aktualizace
Dobrá, tak to má právo vědět každý lezec.
0 0

Komentář ze dne: 04.01.2017 12:38:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ... (@)
Titulek: Re: Re: Aktualizace
Potom se divím, že horyinfo neupozorňují taktéž na článek - "Reschova tečka v Montaně"...kdy se právě představitel ČHS viditelně snaží celou věc pomyslně uzavřít. A tudíž mlží ve svůj prospěch.VERO
0 0

Komentář ze dne: 04.01.2017 23:46:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: lepené chyty
Petře, v „aktualizačním“ odstavci píšeš o kartáčování vs. sekání, ale v tom článku na Lezci se probírá i prolepování chytů a je to tam s fotkama. Ať už to bylo s kartáčováním vs. sekáním jakkoliv, tak to lepidlo je samo o sobě prasárna. Nejsem bouldrista, ale tohle snad do (přírodních) skal nepatří v jakémkoliv provedení.
1 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 08:26:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: lepené chyty
Přírodní skály? To myslíš co? Podlepování chytů, betonování hodin a stupů, shazování volných bloků. Tohle se normálně děje ve velký míře a najednou budeme odsuzovat tubičku vteřinového lepidla v chytu? Podívej se na předchozí článek z novočního výstupu na Bořni - tam se taky docela cementovalo a kdo z vás to odsoudil?
1 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 20:31:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: lepené chyty
Shazování volných bloků je jiná záležitost, to vnímám jako obdobu procesu který probíhá zcela samovolně a v zásadě mi to nevadí, i když bych to dělal (a dělám) jen v případě, že hrozí že se lokr sesune dolů spolu s dalším lezcem nebo na dalšího lezce. Podlepování chytů, betonování hodin a stupů se mi nelíbí, ať to je kdekoliv, nikdy jsem to neudělal a ani se to nedělo za mé přítomnosti. Na Bořni jsem byl v životě dvakrát nebo třikrát a nic takového jsem tam neviděl, pokud to tam je, nelíbí se mi to.
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 10:01:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: lepené chyty
K lepení se Petr Resch na jednání DK přiznal a to bylo základem vyneseného trestu, takže není třeba to dále rozvádět. K sekání se nepřiznal a o sekání se vede ten spor, protože stěžovatelé tomu nevěří.

Obecně odsuzovat lepení je poněkud problematické, protože zpevňování narušených částí je dost běžná praxe i jinde. Například hodiny na pětkové cestě na Kočičí jehlu na Prachově jsou už dnes skoro celé betonové, lepí se Moravském krasu. Třeba v roce tuším 2007 jsem viděl přilepovat ulomený chyt Adama Ondru, lepidlo mu podával Vlk. A co slepená Severní hřebenovka, zabetonovaný vršek Pikovické jehly?
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 13:22:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: lepené chyty
Přiznal, ale v rozhodnutí DK to je naprosto vynecháno a nezmíněno. Stejně tak se přiznal k sekání a začištění kartáčem...to je v rozhodnutí DK převráceno.
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 14:26:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: lepené chyty
Nikde jsem nečetl, že by se přiznal k sekání, pokud sekáním rozumíme oba proces, kdy buším kladivem do majzlíku.
Četl jsem přiznání k nadměrnému použití kartáče.
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 20:35:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: lepené chyty
Pokud jde o to, co je běžná praxe, nemůžu se vyjadřovat ani ke Krasu, ani k Pikovické jehle, když jsem tam nikdy nelezl (ano, u té jehly je to ostuda ;) ). Tebou citované případy mi nejdou pod nos, ale pokud si to tam tak místní zavedli... může se mi to tak leda nelíbit. Na Prachově nejsem moc doma, ale nijak jsem si tam nevšiml úprav tohohle typu; tebou zmiňovanou cestu jsem nelezl a betonové hodiny se mi nelíbí (to už bych tam radši viděl kruh). Tam, kde se doma tak trochu cítím (Ostaš, Ádr, Křížák, asi i Jizerky), se to nedělá, mooožná je něco v nějaké staré cestě od Němců (ale konkrétně si nic nevybavuju) a rozhodně to není stávající praxe.
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2017 00:03:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: lepené chyty
Není nad fundamenatlistického teoretika :-).

Takže prostě mluvíš o věcech, které jsi neviděl a nevíš jak vypadají, abychom si to tak ujasnili.

Kdyby ten kousek té severní hřebenovky na Bořni neslepili, asi by se to rozpadlo a nešlo by to lézt. Chtěli zachovat klasickou cestu z třicátých let. Je to dobře? Není to dobře?

Něco podobného platí u Pikovické jehly. Ostatně celá jehla (fuj) vznikla vylámáním koridoru železniční trati do svahu, jinak by to byl jenom víc vystouplej pilíř končící ve stráni. Takže podle mne záleží na tom, kdy, kde a co. Někde to únosné je, jinde není.
Někde se dělaly pokusy s penetrací povrchu pískovce, aby vydržel víc lezení bez úhony.
Neobhajuju lepení kdykoliv a kdekoliv, ale nechci ho ani paušálně zatratit.

Ostatně Sasíci dost velkým množstvím betonu opravovali Barbarinu v Pfaffensteinech. Teď už se na ni nesmí lézt.
0 0

Komentář ze dne: 07.01.2017 21:37:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: lepené chyty
>Takže prostě mluvíš o věcech, které jsi neviděl a nevíš jak vypadají, abychom si to tak ujasnili.

:) Ano – a nijak mi to nevadí. Když jsem někde nikdy nelezl, nemůžu se samozřejmě vyjadřovat k tomu, co je tam je a není běžná praxe. Ale troufám si vyjádřit se k tomu, jestli se mně osobně betonování a lepení přírodní skály líbí nebo ne; a říkám, že nelíbí, a to zcela obecně, s dodatkem, že pokud se někde místní komunita (to znamená nikoliv jeden člověk) rozhodla, že to tam budou mít jinak, beru to na vědomí.

>Kdyby ten kousek té severní hřebenovky na Bořni neslepili, asi by se to rozpadlo a nešlo by to lézt. Chtěli zachovat klasickou cestu z třicátých let. Je to dobře? Není to dobře?

Podle mne to není dobře. Příroda rozhodla, že se to má rozpadnout, tak by se to prostě nelezlo. Nebo by to bylo krajně o hubu. No a co? Na Křížáku je cesta (Etelin žlábek na Pevnost), která byla v dobách starého hnědého průvodce za pět (pamatuju si ji), teď už hezkejch pár let je za VIIa! . Prostě zapracoval zub času a/nebo lidská nešikovnost, ale nikoho nenapadlo tam něco dotvořit zpátky. A kupodivu se to i občas leze (mně osobně se do ní v jejím stávajícím stavu nechce, ale o to nejde).

>Ostatně celá jehla (fuj) vznikla vylámáním koridoru železniční trati do svahu, jinak by to byl jenom víc vystouplej pilíř končící ve stráni.

Tady jsem si tedy doplnil rozhled, já jehlu považoval za přírodní útvar. Pokud je to něco stejného typu jako lomy, tak tam (já) bych beton toleroval, a asi i majzlík: prostě člověk se už na té skále jednou velmi důkladně podepsal, tak další modelace – ve srovnání s tou dřívější zjevně malá – už není tak podstatná. Zde bych tedy bral odsudek zpět, ovšem s dodatkem, že je to jiná situace než v lese na Žihli.

>Takže podle mne záleží na tom, kdy, kde a co. Někde to únosné je, jinde není.
Někde se dělaly pokusy s penetrací povrchu pískovce, aby vydržel víc lezení bez úhony.
Neobhajuju lepení kdykoliv a kdekoliv, ale nechci ho ani paušálně zatratit.

Názor Ti neberu. Jen mám jinej a můj dojem je, že v mým okolí je asi většinovej. Bavil jsem se na tohle téma onehdy s klukama z Police a byli jsme ve vzácné shodě: dláto a lepidlo na přírodní skále nemá co dělat nikdy a nikde.
A pokud vím, tak bouldering u nás nemá psaná pravidla, ale v pravidlech pro lezení s lanem se umělá modelace skály všeobecně zakazuje – když tak mne oprav.

Samozřejmě, že je to celý není zcela racionální, stejně tak ale jako celý lezení, že. Proč si tam nenosíme žebřík :). (A proto bych taky respektoval zavedené místní odlišnosti.)

>Ostatně Sasíci dost velkým množstvím betonu opravovali Barbarinu v Pfaffensteinech. Teď už se na ni nesmí lézt.

No vidíš. Nalili tam beton a bylo jim to na co? Stejně dolezli... ;))

Nicméně a vážně: rozumně vedená debata na tohle téma je ale nesporně užitečná.
0 0

Komentář ze dne: 08.01.2017 13:10:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: lepené chyty
Ještě k té Barbarině: Naprosto kultovní věž Saského Švýcarska. Dej si na Googlu vyhledat Barbarine Image.
Když se začala hýbat vrcholová hlava, dělaly se sanace a pak se Sasíci rozhodli, že se zachová jako přírodní monument a nepoleze se tam. Kdyby do ní nenalili ten beton, podlehla by gravitaci.

Takže nalili tam beton, stejně dolezli, ale Barbarina stojí a udržuje se jako památník. je to výjimečná věž a udržuje se výjimečnými prostředky.
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 17:46:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Citace
...Do základní výbavy se k ocelovému kartáči brzy zařadilo kladivo a majzlík... ...Popsat vznik chytů - chyty na fotkách nevznikly pohybem štětin kartáče po skále - jsou vytvořeny umělé! (doplň kterýkoliv nástroj – kladivo, majzlík, vteřinové lepidlo, ocelový kartáč)...
0 0

Komentář ze dne: 05.01.2017 18:36:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Citace
Z základním údajům citace patří údaj z čeho je citováno. To tu postrádám.
Motáš dohromady dost odlišné věci a celé to nedává smysl "nevznikly pohybem štětin kartáče.... a pak ocelový kartáč?
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2017 10:33:03     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Ocelový kartáč
Třeba tímhle jinou částí než štětinami: http://1url.cz/9tp83

Dále opět připomínám, že povrch chytů v oblasti V průseku nevyžadoval v r. 2004 úpravy, které tam následně provedl P. Resch a spol. Ano, bouldry zarostly mechem, ostatně jako v naprosté většině jiných oblastí Jesenicka. Jenže to nikoho neopravňuje vytvářet si chyty tam, kde zrovna potřebuje.
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2017 11:08:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Ocelový kartáč
:-) Jinou částí takového kartáče bys asi nezvětralé žule příliš neublížil.
0 0

Komentář ze dne: 06.01.2017 12:43:54     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Ocelový kartáč
Ano, děkuji. Tak čím to udělal na chytech, které to v r. 2004 nepotřebovaly, popř. i jinde v pevné hornině, což by viděl každý, kdo se tam přijede podívat?
2 0

Komentář ze dne: 07.01.2017 10:40:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Ocelový kartáč
Podle toho co jsem četl šlo o čištění zvětralých šupin kartáček a šroubovákem, takže jiný případ.
0 0

Komentář ze dne: 07.01.2017 11:11:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Bída (chudobad@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Ocelový kartáč
Četl, ale neviděl. S Hopem jsme viděli původní stav oblastí V průseku a Nad myslivnou. V r. 2004 bylo Nad myslivnou pár bouldrů od Petra Resche a spol., V průseku dělal bouldry Hop s dalšími. Nad myslivnou bylo v r. 2004 pár šipek a nepoškozený povrch. Kameny byly na pasece, byly bez mechu a byly nezvětralé, místní žula zvětrává především v místech, která nejsou přímo vystavena tekoucí vodě, zde se skutečně drolí a pokud se rozhodne autor v tomto místě vytvářet boulder, udělá si chyt pomocí kovových nástrojů, kartáče a lepidla chyt kdekoli. Nyní je tam nižší les, proběhla prořezávka, balvany jsou plné bílých fleků od úprav. Stejně vypadají kameny V průseku. Potenciál byl v obou oblastech odhadem na třetinu až polovinu bouldrů, co tam jsou nyní. Stojí za to tam zajet, jsou to zajímavá místa a o to víc ty úpravy bijí do očí.
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci