Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Stojím si za návrhem rozpočtu...


Rozhovor s předsedkyní ČHS Alenou Čepelkovou

VOLBY JIŽ V SOBOTU!!
Valná hromada ČHS, na které se bude volit nové vedení, se blíží. Protože se dosavadní předsedkyně, Alena Čepelková - Ottová rozhodla kandidovat opět na funkci předsedkyně, požádal jsem ji o rozhovor k živým problémům Českého horolezeckého svazu a její odpovědi vás jistě budou zajímat.




Ahoj Aleno, díky že sis našla čas odpovědět na pár šťouravých otázek. Co taky jiného ode mne můžeš čekat, že? Tak do toho.

Předsedkyně Alena Čepelková
Předsedkyně Alena Čepelková, foto: Petr Jandík


Jak jsi spokojena s uběhlými dvěma roky své funkce? Co se podařilo, co ne?
Jsem spokojená, že uběhly. Podařilo se mi je přežít :-) Ale očekáváš ode mne asi serióznější odpověď. Doufám, že se podařilo zlepšit komunikaci svazu uvnitř i ven, servis členům, legislativu...podařilo se vyrovnaně hospodařit. Nepodařilo se například vydat knihu Seiltechnik nebo nezpochybnitelně definovat horolezectví jako veřejný zájem. Před těma dvěma lety jsem řekla, že pokud mám v pořádku pud sebezáchovy, musí se podařit vytvořit výkonný pracovní tým z výkonného výboru. Tak to se myslím taky zrovna nepodařilo.

Co tě přimělo kandidovat znovu a vzít na sebe v případě zvolení opět to břímě pracovat pro tak nevděčnou bandu, jakou jsme my horolezci?
Evidentně mi nepřipadá v globálu tak nevděčná, některé jedince jsem si dokonce oblíbila:-) Každopádně jsem se přesvědčila, že „nikdy neříkej nikdy“ platí i pro mne. Řekněme, že ty důvody, ze kterých jsem kandidovala poprvé, vzaly sice za své ještě před tím zvolením, ale další důvody, o kterých jsem si v průběhu té funkce myslela, že je nezvládnu, pominuly taky. Něco se dokonce podařilo tak, že z toho mám radost :-) Dost námětů ke zlepšení zůstalo jen v myšlenkách. Není to ale tak, že bych tu funkci chtěla vykonávat další období za každou cenu. Stojím si za návrhem rozpočtu, zachováním rozsahu činností Svazu zdůvodněním potřeby pro zkvalitnění služeb zvýšit příspěvky. Když se ukáže, že to většina členů chce jinak, nechť to vede někdo jiný.

Alena ještě coby místopředsedkyně.
Alena ještě coby místopředsedkyně., foto: Petr Jandík
Martin Otta předává diplomy reprezentantům, zleva Ondra Beneš, Pavel Jonák, Dušan Janák a Václav Šatava. Zatímco reprezentace se od té doby skoro nezměnila, za předsednickým stolem už nesedává ani Honza Bloudek, ani Jirka Novák. Nastavající valná hromada řekne, jestli tam zůstane Alena.


Jaké vidíš možnosti vývoje ve vztazích trojúhelníku, v jehož vrcholech stojí ČHS, ochrana přírody a lezci, zejména ti špičkoví?
Přemýšlím o sci-fi bestselleru „Uvědomělý horolezec“: Všichni lezci organizovaní v ČHS prozřou, že domácí hřiště je fakt příliš malé, a začnou ho chránit pro budoucí generace. Tomajda, Ondra, Jitka a Adam odhodí svoji zbroj a přihlásí se do soutěže o „Výstup roku“ v kategorii domácích pískovců. Realita je někde jinde. Sice smekám před uměním špičkových lezců, ale ještě víc obdivuji ty, kteří dokáží myslet nejenom na sebe. A to nakonec platí i pro obě další strany trojúhelníku. Věřím, že při jen trochu rozumném přístupu, kdy všichni dokáží trochu slevit ze svých potřeb, si to domácí hřiště zachováme.

ČHS je směs mnoha směrů a disciplín, jejichž zájmy jsou někdy protichůdné. Jak bys chtěla vyvažovat proti sobě závodníky na překližce a skalní lezce?
Zrovna tady mi ty zájmy nepřipadají až tak protichůdné. Mnoho závodníků na překližce v přírodě začíná nebo spíš končí :-) Ale máš asi na mysli zájmy v oblasti finanční podpory. Ti „nesoutěžní“ sportovní lezci na několik let vůbec vypadli ze systému alespoň základní péče ve svazu, přestože i oni nás pěkně reprezentují. Teď mohou čerpat ve skromném počtu nějaké finance, ale nějaké možnosti velkých změn nevidím. Protichůdné jsou hlavně zájmy těch, kteří ve svazu rozporují jakoukoli podporu reprezentačních špiček.

Myslíš si, že by se měla nějak vyhodnocovat efektivita téhle podpory? Pokud ano, čím by se měla měřit?
Vyhodnocovat efektivita podpory? Stanovit metriky? Měřítko=úspěch, samozřejmě. A co budeme považovat za úspěch? A jak vyčíslit potřebné náklady na jeho dosažení? Podpora by měla připadnout výhradně na základě schváleného rozpočtu lidem, kteří dokáží obhájit jejich použití. A podle mého názoru by se tam měla projevit i vize té které odborné komise, kam je podporu nejvíc potřeba nasměrovat.

Alena v Norsku na srazu RHM
Alena v Norsku na srazu RHM


Jak bys prostému členu ČHS, kterého zajímá jen jeho vlastní rekreační lezení, vysvětlila, proč a k čemu má ČHS mít reprezentanty a proč jim má přispívat na činnost?
ČHS je členem ČSTV, sdružení sportovních svazů, jen on má právo reprezentanty vysílat na světové soutěže, dostává na reprezentaci finanční prostředky. Domnívám se, že i finanční pomoc obdržená za počet členů je určena k rozvoji sportu, a čím širší členská základna, tím větší naděje na objevený talent. Nechci odpovídat na bázi „podle sebe soudím tebe“, ale když jsem začínala lézt, nepřemýšlela jsem o tom, že chci lézt jen rekreačně a rozhodně nebudu platit za nějaké špičky, co mne nezajímají. Ony mne zajímaly, jejich příklad mne k lezení přitáhl.

Tvoje horolezecká kariéra vedla přes evropskou, možná světovou špičku, ke které tvoje výstupy ze Zuzanou svého času rozhodně patřily, takže je tvůj pohled na podporu reprezentace celkem logický. Obávám se ale, že pro lezce, kteří se dopracovali do rekreačního průměru a v něm setrvávají, by možná byly potřeba ještě nějaké další argumenty. Zmínila jsi příklad, který tě k lezení přitáhl. Jaké jiné klady ještě má i pro toho rekreačního lezce pěstovat si reprezentaci?
Ve své době jsem byla členkou reprezentace, to je pravda. Ale to neznamená, že si nepamatuji, co všechno okolo mne k tomu dovedlo, a jaké má potřeby onen „rekreační“ člen. Jsme horolezecký svaz, pěstujeme si horolezectví (zjednodušeně). Asi se nesdružujeme zrovna s cílem podpořit Mrázka, ale být mezi partou lidí se stejnou zálibou. Ti nejlepší z nás získají nějakou výhodu oproti nám všem a reprezentují nás. Pokud nesouhlasím s tímto rozdělováním peněz, mohu se pokusit prosazovat jiné, a nebo ve svazu nebýt. Proč taky, vždyť rekreačně lézt se dá i bez průkazky a ušetřím, že? Mohu si taky založit Svaz rekreačních lezců, ale pochybuji, že s ním dosáhnu na dotace od Sazky. Lidé nejčastěji ptají: kolik z našich příspěvků jde na podporu toho a toho? Jde o to, že do rozpočtu plynou různé zdroje, některé lze použít jen strikně určitým způsobem, některé volněji a některé podle ne libovůle vedení svazu, ale řekněme jeho koncepce, kam by měl směřovat.

To by chtělo nějak blíž vysvětlit. V těch zdrojích rozpočtu a možnotech nemají lidi moc jasno. Jaké jsou ty zdroje financování a na co se dají použít a co se tedy vlastně platí z příspěvků?
Klidně by se také dalo říci, že příspěvky jdou na administrativu a například na údržbu skal. Veškeré příjmy ČHS lze totiž z hlediska možnosti jejich využívání rozdělit na tři části:
  1. Příjmy účelově vázané (u nás pouze dotace z MŠMT),
  2. příjmy získané na základě výkazu činnosti, která ale nejsou striktně účelově vázané, a
  3. příjmy bez stanovené účelovosti, které lze použít na cokoliv.
Plánovaný rozpočet nezahrnuje účelově vázané příjmy z reklamy, to znamená, že pokud si komise sežene na svou činnost nějakého sponzora, neodvádí z toho ČHS žádné desátky do další částí rozpočtu. Dotace z MŠMT v rozpočtu zahrnuty jsou, ale jejich čerpaní je předem nasměrováno - v našem případě výhradně do soutěžních komisí (překližka dospělých a mládeže a závodní skialpinismus).
Dotace ze Sazka a.s. na sportovní činnost (2) není sice účelově vázána na použití pouze k organizaci soutěží a činnosti reprezentace, nicméně je získaná na základě výkazu těchto činností. Z tohoto důvodu je v návrhu rozpočtu "investována" zpět do činnosti komisí, tedy do té činnosti, která je vykazována pro jejich získání - opět pouze závodní skialpinismus a překližka dospělých a mládeže.
Příjmy ryze neúčelové (3) návrh rozpočtu rozděluje mezi jednotlivé komise a na činnost sekretariátu a "nadkomisního" servisu pro členy - infocentrum, slevy v Tatrách, propagace, členství v UIAA a jeho komisích a podobně.

Konkrétně v roce 2006 činily příjmy dle bodu 1. cca 340 tisíc, dle bodu 2. cca 1.060 tisíc a dle bodu 3 cca 4.540 tisíc. Prostým součtem pak může i nejprostší člen ČHS zjistit, že komise závodního skialpinismu a soutěží dospělých a mládeže přinesly do ČHS v roce 2006 asi 1.400 000 a dle vyúčtování si "odnesly" 1.270 000. I když k tomu přičteme náklady poslední „soutěžní“ aktivity, soutěží v ledu, ještě něco málo z celkového rozpočtu zbývá. Snad bude toto dostačující odpověď pro všechny, kdož se ptali, kdy už se konečně soutěžní lezení odloučí od ČHS, aby ho dále nezatěžovalo svými náklady.

Horolezectví ve své klasické podobě a tradiční skialpinismus by Svaz, pokud by přiděloval prostředky sportovním aktivitám čistě podle toho, zda mu přinesou nějaký finanční prospěch, neměl podporovat vůbec. Tuším v roce 1998 činil svaz sice pokusy zatlačit na příslušné orgány, aby výkony na nejvyšší úrovni v horolezectví byly oceňovány podle nějaké tabulky podobně výsledky v soutěžích, ale neuspěl. Ale to by mi připadalo opravdu absurdní, aby horolezecký svaz ignoroval klasické horolezectví.

Opakuji, že jsme členy ČSTV diky tomu, že jsme sportovní svaz, tedy pokud nebudeme podporovat sport také v jeho soutěžní podobě, těžko dosáhneme na dotace ze Sazky na cokoliv. Pokud se budeme starat jen o svá "hřiště" a turistiku na nich provozovanou, budeme pravděpodobně časem nuceni opustit ČSTV a snažit se přežít o samotě, nebo se přidružit k Asociaci sportu pro všechny anebo ke Klubu českých turistů. Zkus se zeptat, co dělá pro své řadové členy Českomoravský fotbalový svaz a možná se budeš divit....

Alpenverein celkem úspěšně provozuje řadu chat. Měl by i ČHS jít touto cestou? Pokud ano, co tomu brání?
ČHS už jednu chatu provozoval a k úspěšnosti to mělo celkem daleko. Na druhou stranu, mít k dispozici vlastní nemovitost je určitě fajn. S tím vlastnictvím by samozřejmě byly spojeny organizační záležitosti a těmi by s musel někdo zabývat a alespoň v začátcích financovat. Srovnávat v tomto nyní AV a ČHS je jako srovnávat Porsche s embéčkem. ČHS o svůj majetek přišel a podařilo se mu z dluhů našetřit, především zásluhou minulého předsedy, dostatečnou rezervu dejme tomu na pořízení jiné menší nemovitosti. Teď se ale musí se odpovědně rozhodnout, zda bude toto jeho priorita.

Alena Čepelková - Ottová a Martin Otta při nepříjemné diskusi se správcem chaty v Ostrově Vaškem.
Alena Čepelková - Ottová a Martin Otta při nepříjemné diskusi se správcem chaty v Ostrově Vaškem., foto: Petr Jandík


Měli by být funkcionáři ČHS a případně odborných komisí za svou práci placeni? Pokud ano, jak moc?
Zpočátku jsem si myslela, že to je nezbytné jako alespoň nějaký donucovací či motivační prostředek. Ale změnila jsem názor - kvalita a kvantita odevzdané práce nebude nikdy závislá jen na tom, zda je za ni onen bafuňář placen. Důležité je, zda má čas se jí věnovat, a zda cítí, že má jeho práce smysl. Možná to bude znít legračně, ale mezi ty odměny patří mnohdy pouhé uznání. Rozhodně by však měli mít všichni jistotu, že se jim aspoň řádně zaplatí projetý benzín, opotřebované auto a při telefonování a psaní nemusejí okrádat svého zaměstnavatele. Spousta možných situací není dořešena a nějak se „pytlíkuje“. Prioritně bych viděla odměňování alespoň předsedů vrcholových komisí, protože jim připadne velká odpovědnost za stav skal, a dále čas podle mne dozrál k alespoň částečně placenému předsedovi metodické komise. A co se týká sportovní stánky, máme lidi, kteří se jakž takž starají o chod komisí, ale promyšlená trenérská práce chybí a obávám se, že bez nějakého velkého nadšence deux-ex-machina dlouho chybět bude.

Je podle tebe vhodné pokračovat v dosavadní filozofii ČHS - málo zaplatím (na příspěvcích) - málo dostanu?
Tato otázka naznačuje, že si je alespoň někdo vědom, že na příspěvcích platí málo :-) Za málo peněz málo muziky. A to se ještě stále hůř shánějí muzikanti, kteří umějí zpívat a jsou ochotni zpívat. Vzhledem k viditelným postojům členstva na valných hromadách, co se týká ochoty si připlatit na možné zkvalitnění služeb, se mne však neptej na vhodnost pokračování v takovém trendu, ale spíš na jeho nutnost. Je hezké poukazovat na možnosti získávání peněz z jiných zdrojů, ale myslím, že to má svoje velké limity.

Tiskovka ČHS - Alena interview
Tiskovka ČHS - Alena interview, foto: Petr Jandík


Před dvaceti a více lety bylo postavení horolezectví ve očích veřejnosti asi lepší, než dnes. Mám například v archivu stránku sportovního deníku, kde je vedle sebe článek o přestupu známého fotbalisty, automobilových závodech a výstupu bratří Coubalů na Scheideggweterhorn. Co by měl ČHS dělat, aby se na tuto úroveň vnímání veřejností vrátil? A měl by se vůbec chtít vrátit?
Máš pravdu, že možná bylo lepší než dnes, ale u nás to nikdy moc slavné nebylo. Měla jsem pocit, že zatímco jinde ve světě jsou horolezci hrdinové nebo aspoň zajímavé a obdivuhodné osobnosti, doma jsou to nezodpovědní hazardéři nebo magoři. A sportovci sice ano, ale takoví divní:-) Ale tu situaci nemůžeme takto srovnávat. Změnilo se složení lezecké komunity, přístup k lezení, změnila se média, která umí masírovat veřejnost šíleným způsobem. Mně by stačilo, kdyby se ČHS podařilo postupně a trpělivě obrátit zájem těch serióznějších médií nikoli pouze k tragédiím nebo líbivým akcím, ale ke sportovní hodnotě a skutečným výkonům, nebo se aspoň stát garantem odborného hodnocení.

Je lepší, aby nás lezců bylo tolik, že by nás všichni museli brát vážně jako vlivnou skupinu, nebo raději tak málo, aby si nás nikdo nevšímal?
Jako předsedkyně této organizace musím samozřejmě odpovědět, že vlivné skupině se budou lépe prosazovat naše zájmy. Ale já sama jako horolezkyně bych rozhodně dala přednost té druhé možnosti :-)

Co říkáš na výsledky ankety na stránkách Horyinfo o názorech na ČHS a případně na anketu o oceňování pískovcových výstupů?
S radostí okomentuji výsledky ankety, neboť by mohla dopadnout daleko hůř :-) Čistě matematicky totiž vyhrála odpověď, se kterou lze bez problémů souhlasit - vždyť co šlo by nešlo dělat líp?, a v těsném závěsu za ní překvapivě rozumný názor. Třetí odpověď mne nutí k zamyšlení, proč je svaz vnímán, že nehospodaří dobře. Možná bude lépe nekupovat na VH bagety, ale v tom případě se obávám, že poklesne usnášeníschopnost takovým způsobem, že nejblíže pravdě se rázem ocitne bod poslední. Těm 91 lezcům, kteří považují za správnou odpověď předposlední možnost, bych vzkázala, že ještě že si zapšklí klasici neuvědomují, že mnohem lépe by bylo nebrzdit výkonné lezce pomocí neefektivní organizace, ale přímo (pliváním, prskáním, taháním za lano a podobně)! Ještě k ostatním anketám: mile mne potěšil výsledek hlasování o oceňování cest na písku - tebe ne?

Mne jako Neprášiče Pískovcového potěšil taky.
Za Horyinfo děkuji za rozhovor a doufám, že tvoje odpovědi budou inspirovat i voliče na Valné hromadě ČHS, která je už zanedlouho.







[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Alena Čepelková | Vydáno dne 22. 03. 2007 | Počet komentářů: 51 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Alena Čepelková, ptal se Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Via Ferráta nebude? - a přece je! (02.08.2014)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 22.03.2007 14:33:30     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Jiný pohled
Jiný pohled na ČHS od Vlka je zde: http://lezec.cz/clane k.php?key=5690
0 0

Komentář ze dne: 22.03.2007 20:44:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Pro Petra
Petře Ty jsi tedy rychlý, už jsem si toho všiml dříve, všechna čest.
0 0

Komentář ze dne: 22.03.2007 22:04:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Pro Petra
Dávám upozornění vždycky recipročně :-)

K té analýze. S ledasčím by se dalo souhlasit. Nicméně před každou Valnou hromadou se najdou lidi, kteří by chtěli koncepce a vize do budoucna, jenže na to by museli lidé, kteří kandidují do výboru něco dělat a nenechat skoro všechno jen na předsedkyni, která dělá co může aby uhrnula tu hromadu před sebou a na vize a koncepce už prostě nejsou síly.

Je moc hezké napsat analýzu s řadou nekonkrétních byť i pěkných cílů, když tam jaksi chybí kdo, jak a za kolik by to měl dělat.

Problém voleb na VH je v tom, že masa delegátů volí známá jména bez ohledu na to, zda něco dělali nebo ne. A není zpětná vazba - není vidět kdo z výboru dělal a kdo ne. Předseda dokonce nemá ani žádnou páku, jak nepracujícího vejbora k práci přinutit, nebo vyměnit.
0 0

Komentář ze dne: 22.03.2007 23:08:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek:
Petře, to je jen námět k zamyšlení, jaký je stav, sám ten problém s lidma ve vedení vidím, je to ale na vedení, aby prezentovalo, kdo co měl udělat a kdo, co udělal či neudělal. Vem si, že opravdu může dojít ke konfrontaci zastánců sportovního a servisního směru a co s tím. Já to vidím z obou směrů, mám kamarády a známé na obou stranách a nemám z toho z dlouhodobého hlediska dobrý pocit. Jinak k těm "vejborům", za každým by měly být vidět konkrétní výsledky, ale žádný ze stávajících neprezentoval, co prosadil ze svých plánů, co nikoliv a co chce v budoucnu učinit. Víš ani z Alenina rozhovoru, který jsem si přečetl již dříve, jsem moc nepochopil jak to vidí dál. Na druhou stranu pokud nebudou členové požadovat skládání účtů z činnosti jednolivých "vejborů" tak se to dopředu nepohne. Osobně ti klidně mohu konkrétně napsat pěkných pár bodů, co bych dělal jinak, ale nejsem ve VV ani nehodlám kandidovat, takže je to stejně zatím k ničemu.Problémem je, podívám-li se na kandidáty, že i v novém VV bude problém uskutečnit jakýsi progres ať tím či oním směrem. Zatím nejsme v té situaci, kdy by kandidovaly různé týmy s vlastním programem a členská základna prostřednictvím VH by vybírala směr, který se ponejvíce zamlouvá většině. V podstatě lepší stav nastane, až proti sobě bude stát několik "polit.uspkupení", které budou přesvědčovat členy, že právě jejich vize je nejlepší. Bohužel nic lepšího zatím demokracie nevymyslela a na osvíceného monarchu v našich podmínkách nevěřím. :-)). Takže se raději věnuji tomu, co nejvíce řadoví členové ocení.
0 0

Komentář ze dne: 22.03.2007 23:47:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
No to máš pravdu, že prezentace výsledků je téměř nulová, protože lepší být ani nemusí - není moc z koho vybírat. Na druhou stranu, kdo by se dral do práce pro spolek jako je ČHS :-). Mně taky dlouho přemlouvali.

Já si myslím, že by se mělo zveřejňovat jednání výboru vyjma citlivých a osobních informací, mělo by se zveřejňovat kdo se zúčastnil, kdo co udělal nebo neudělal. Pokud bych měl tu smůlu, že by mne VH přece jen zvolila, budu se snažit tyhle názory prosazovat. Ostatně Alena pokud vím je také tohohle názoru. Pak by se snad mohlo dojít k tomu, že budou lidi ve výboru buď pracovat, nebo odstoupí a nebudou tam jak žába na prameni.
0 0

Komentář ze dne: 22.03.2007 23:51:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
Teď koukám, že se Igor posunul, že bude kandidovat proti Aleně a Soňa že kandiduje na ekonomickou místopředsedkyni. Tak jen abychm pak neměli samé vize a žádnou práci :-)
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 11:04:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re:
K Igorově kandidatuře jsem byl skeptickej už při těch posledních volbách. A má skepse se potvrdila, Igor (ač jej nelze rozhodně podezírat z neschopnosti) ve VV neudělal téměř nic, anebo velmi málo. Oblas jemu svěřenou nakonec dotáhla Alena.

No, mezi náma, tyhle volby to bude pěkný. Teda pokud se jak princ na bílém koni nevynoří včas kandidát/i s velkým K. V opačném případě (ať počítám, jak počítám) tam budu nucen volit někoho, koho nechci s pocitem, že tak předcházím většímu zlu.

Doprdele.
Hele, Vlku, nechceš kandidovat (stejně seš profláklej, a třeba by to bylo užitečný - vono to toho času zas tolik nesebere; ostatně, mrkni na Igora či Pavla, kolikpak tomu věnovali; dáš-li tomu jen o kousek víc, bude to užitečný).
Jo, a Radima Bzuru bych rád viděl alespoň v komisích (třeba tý revizní, do který je teď ten velikej přetlak).

Hm, a když už jsme u těch otázek, kam to kráčí... Kampak jste zašantročili, drazí delegáti řady VH posledního místopředsedu, který si dovolil klást tytéž otázky?

No, takže co si asi ctění delegáti zvolí tentokrát? Nové brněnské švihadlo, co určitě dobře pomete, nebo Honzu Šlechtu s jeho vizema závodů mimo stopu a strop?
A Igor (nebude-li zrovna předsedou, alespoň 1. ničemu neuškodí, protože škodit nechce, 2. bude dělat opozici ve VV, kde mají švihadla většinu...

Jen tak, hoši, mezi náma. Paradoxně největším neštěstím ČHS je jeho členství v ČSTV a prachy od Sazky! kdyby toho nebylo, už bychom všechny tyhle problémy (a zejména jasnou koncepci Kam Kráčíš) museli dávno vyřešit :-)
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 12:55:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sysel (michalsylla@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re:
S posledníma dvěma větama stopro souhlasim. Ty peníze to celý posouvaj úplně jinam. Systém tzv. "peněz od Sazky" je sám o sobě pochybný. Bohužel si většina myslí, že bez těch peněz by nebylo údržby skal a jištění. Sám nevím..
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 13:45:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
No, prachy se dycinky hoděj, zvlášť, když nám to dělá půlku rozpočtu :-) Ono toho prostě není málo.
Jenže kdybychom opravdu tenhle zdroj neměli, už dávno jsme byli nuceni rozhodnout o tom, kdo jsme, co chceme a jak toho dosáhnout.
Takhle si prostě můžem dovolit ten přepych, že to tak nějak zvládnem systémem vlci se nažerou, koza zůstane nikomu nešlápnem na kuří oko, kdo se snaží najde dojnou krávu... A vlastně to všem vyhovuje, protože to nepředpokládá nějaké dramatické změny. Všichni jsou sice nespokojení (vlci, kozy, dojiči, neléčená kuří oka), ale nikdo bemá důvod se moc ozývat, co kdyby to bylo horší.

Tak, soudruzi, co s tím?
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 17:27:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re:
Tome, problém je v tom, že mě teď v nejbližších měsících jedna velká změna čeká a nebudu mít moc času, sám dobře vím, že dvě bych nezvládl a nemohl tomu dát v této době, kolik si to žádá, ale za dva tři roky bude siuace opět jiná, to už zase většina věcí poběží v zajetých kolejích a budu mít volnější ruce. To je ten hlavní důvod proč do ničeho dalšího zatím nejdu.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 19:27:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Chápu tvoje důvody. Já jsem na tom skoro podobně, ale byl jsem ukecán. Jde jenom o to, že pokud někdo hází velké analýzy ale sám sedí za bukem a z bezpečné vzálenosti očekává výbuchy, není to nakonec k ničemu. Tvoje analýza na Lezci obsahuje i jisté zavádějící manipulace. Neví, jestli sis to uvědomil, ale rozpočet KA byl zvýšen proto, že pod ní spadli ještě skalkaři a tradiční skialpinisti jako subkomise. Tohle jsi měl rozhodně zmínit také, bez toho tvoje analýza není seriózní. Stejně tak říct, že se zvýšily příjmy z příspěvků, ale neříct, že to nebylo zvýšením jejich výše, ale zvýšením počtu členů a že ten zvýšený počat členů taky spotřebuje více peněz, i když ta závislost není lineární.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 19:40:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Petře!
V rozpočtu čtu: KA 570; Tradiční skialpinismus 75;

0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 19:55:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
A když už jsi mně donutïl kouknout se do rozpočtu... Výkony roku (dalších 50 tis.) schovaných někde jinde (v servisní části) je vlastně navýšení KA přenesené jinam? A rozdělení rozpočtu na "servisní část" a "sportovní část" je pěkné (sportovní dostane 2 170 tis.), a tedy servisní, která dostává 2 480 tis., ji překonává :-) V tom případě bych byl opravdu rád, kdyby mi někdo v té servisní části vysvětlil ty položky na výkony roku, výkonnostní granty atd. Chce mi VV tvrdit, že do sportovní části nespadá podpora mládeže? To jako že je součástí servisu? Uff. To je mi opravdu zvláštní logika :-)

Prostě si nemůžu pomoct, ale mám pocit, že si z nás švihadla dělají prdel. Sorráč.

A to jsem chtěl tentokráte nebýt na VH za prudila. To snad abych tam nejezdil, bo se jinak naseru, ne.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 20:50:37     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tome, výkonnostní granty vloni pokud si pamatuju nebyly, a předtím byly pro nereprezentanty. Švihadly rozumíš teď koho? Závodníky pod závodní komisí, nebo nezávodní reprezentanty, kteří jsou pod KA spolu se závodními ledolezci?
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 21:26:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Výkonostní nevýkonostní - granty jsou podporou sportovních výkonů, ne? Z této logiky prostě nemohou patřit jinam než do sportovní části rozpočtu! A když už jsme u toho, granty nejsou "servisem" pro členskou základnu. Z této logiky zase nemohou patřit do "servisní" části rozpočtu!
Mládež nesportující je ve sportovním svazu taky blbost až to bolí. Jak může být do "servisní" části nasráno všechno, co se týká mládeže s čestnou výjimkou mládeže závodící na překližce?

A švihadlo. Jo, to je takový roztomile široký pojem. Primárně se jedná o označení absolventů FTVS. Uvnitř svazu tak bývají označováni všicí, co nějak souvisejí se soutěžním lezením.
Ovšem podívám-li se do rozpočtu, napadá mě, že "švihadlo" je především vymezení způsobené stylem myšlení. Já (jako nešvihadlo) mám představu toho servisu: metodiky, fungující prevence pod palcem felčarů, inteligentního na míru ušitého pojištění a sítě chat, které mi za rozumnou cenu (tedy třeba formou slevy) poskytují služby při provozování mého koníčku, ale hlavně soustavného úsilí na poli rozšíření a zkvalitnění hřiště potřebného pro můj sport - tedy prostředky investované prostřednictvím VK a KOP.
Ti, které považuji za švihadla, se snaží (z mého pohledu) zcela nesmyslně promrhat spoustu prachů na podporu jakéhosi repre (je mi jedno zda na překližce, v horách, skalách a ledu, na lyžích), které bych snad podpořil i já (zejména pak logicky z prostředků, které jsou získané právě na podporu té repre části našeho bájo spolku. Jenomže tyhle švihadla si prostě nevidí na špičku nosu! Za prvé zbytečně nasírají prostý dav (nereprezentanty), tím, že se tváří, že svaz je dobrou dojnou krávou, a za druhé proto, že ani oni ještě nepochopili, že ty prachy přece kurva nejsou určené k tomu, aby se za ně
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 21:47:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pokračování: sežralo mi to kus :-)

Takže švihadla jsou ti co nekoukají dopředu a jen by "papali". Místo aby účelově vázané prachy investovali do rozvoje (a hlavně budoucnosti) sportu, tak je prožerou :-) Kuva, kdyby to chtěli dát na něco systematického v oblasti výchovy mládeže, její všestranné podpory, výchovy kádrů (na překližce i v alpinismu či lyžích), tak neřeknu snad ani popel. Ale voni ty švihadla viděj jen tu dojnou krávu a tak jí dojej!

A to maj ještě tu nebetyčnou drzost prohlásit cokoli s mládeží souvisí za "servis" pro členy?
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 20:17:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Petře, skalkaři tam jsou to je jediná položka navíc, a dostávají 50 000,- z celého rozpočtu komise, směšná částka porovnám-li jejich výkony s horskou reprezentací, včera se mě Martin snažil přesvědčit, že jste vzali pod křídla i závody v ledu a to jsou další peníze, ale pozor už v roce 2003 tam byla částka na tyto závody. Takže ten nárůst je opravdu neadekvátní, ale znám názory a postoje členů KA.
Jinak pokud by byla volební VH za rok tak do toho jdu, ale pokud zrovna odcházím po sedmi letech z významné pozice musím po sobě zanecht stůl čistý a na tom tvrdě makám od počátku roku a v polovině začínám na dost vysokém postu u mezinárodní společnosti a každý si umí představit, co to znamená dokázat, že na to mám. Do konce roku nebudu vůbec schopen kloudně přemýšlet o ničem jiném než o práci. Já totiž nejsem zvyklý v profesi na neúspěch a pořád mě baví být lepší než protihráči :-)).
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 20:28:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To neva :-) Já se na Tebe s důvěrou obrátím za dva roky zda bych mohl Tvoji kandidaturu navrhnout :-) Teda, jestli se nenaseru mnoho, a budu za dva roky ještě furt v tomhle svazu.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 21:19:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já určitě budu, sice mě to někdy pěkně štve, ale jsem založením optimista a taky, když jednám u nás na CHKO, tak chci jednat jako člen národního svazu, ne jako člen zahraničního :-).
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:11:50     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ten optimismus Ti závidím ;-)

Jenže já měl fakt špatný svědomí z toho, že jsem loni shodil vejborům návrh na zvýšení příspěvků (ostatně, já musel; byl jsem k tomu zavázán schůzí svého HO, a hlasoval jsem proti příspěvkům jen hlasy, které jsem měl za HO, neb by mi přišlo nesportovní pro podporu svého protinávrhu hlasovat hlesem mi přiděleným jako představiteli jakési komise).
No, a kvůli tomu jsem nechtěl být za prudila i letos. Jo, ale Tvůj rozbůrek mě maličko nakopl, tak ti nevím :-) A kromě toho si nedokážu představit, že se smířím s některými jedinci ve zbrusu novém VV.

Nojo, ale hlavní je, že mi to všechno kolem svazu začíná bejt fakt buřt!
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:23:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Pokud bych letos jel já na VH, tak bych se jim to taky snažil shodit, protože nepochopili, že je to potřeba členům řádně vysvětlit. Na podzim jsem seděl v Rudicích chvíli s lidmi z KA ( dnes někteří kandidují do VV a výše), původně jsem se s nima chtěl bavit o závodech a závodnících v ledech, ale nakousl jsem tam tohle téma a říkal, že je to třeba pořádně zdůvodnit, tak jsem předpokládal, že si s tím dá někdo práci a udělá podrobnou analýzu proč, kolik to přinese a co za to a když jsem si přečetl ten odstavec, tak mě málem omylo, naivní zdůvodnění a navíc mi to přišlo tak trochu jako pohrdání členstvem, ten tón, který jsem z toho vycítil. Proto jsem psal v článku, že jsem taky proti.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 19:49:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Tak to shození neprošlo (i když se Dušan K. a Jirka B. snažili).
No a já jsem nasral další podstatnou část vejborů, komisařů a tak, soustavným a zbytečným bazírováním na věcech pouze principiálních ;-)
Na příští VH bych asi neměl chodit já. ostatně na VV už zván nejsem (což mi vlastně vyhovuje) a nový VV by měl schválit nové vedení komisí, takže předpokládám, že moji maličkost radši neosloví (což bude dobře, copak mám potřebu se dívat na spoustu jedinců kteří mně oprávněně nemůžou ani cítit?).

0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 19:57:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Bazíroval jsi pěkně a poctivě, to musím uznat. Ale nezdá se mi, že by tě tolik jedinců nemohlo ani cítit. Naopak u mne máš pořád toho panáka, i když není za valnou hromadu:-)
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 21:32:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Hm. Tak to budeš jeden z mála :-)
A na panáka se příležitostně zastavím. už proto, abych mohl nějakýmu novýmu vejborovi říct, co si vo tom spolku myslím.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 23:09:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
To bys měl počkat až na to, co bude novej spolek dělat, i když se to dá do jisté míry přepokládat. Jsou tam tři nová košťata, i když jedno poněkud unavené, tak se napřed stav na toho panáka a nadávání si schovej na podzdějc :-)
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 23:27:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
No, když ono mi to opravdu příjde předvídatelný :-) Prostě je tam ještě víc švihadel, které podpoří jiná švihadla s jasným vědomím, že svaz je dobrá dojná kráva a shánění prostředků jinak je opravdu velká práce.

Tady se ale opět vracím k příspěvku, ve kterém tvrdím, že si VV (alespoň ten minulý) nevidí na špičku nosu. Místo promyšlené podpory nějaké budoucnosti v podobě mládeže prožere prachy na nějaký výlety apod. Ostuda je i kolik vlastně KA dává na skalkaře, lyžaře atd. v poměru k samotnému alpinismu. Ještě větší ostuda je, kolik je svaz jako celek ochoten investovat do své budoucnosti a promyšlené podpory děcek a juniorů (teda s výjimkou těch asi dvaceti závodících). Letošní rozpočet je toho tak jednoznačným důkazem, že snad ani nemá smysl o budocnosti tohodle svazu uvažovat! A v této situaci do VV přibudou další bývalí raprezentanti, trenéři a podpůrci závodění :-)
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 23:35:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:švihadla
V tomhle případě ale musíš uznat, že jsi svou prudivou kapacitu bezúčelně vyčerpal na ptákoviny a nenavrhl jediný možný samozáchovný a protišvihadlový krok, a sice zavázat VV usnesením VH k tomu, aby v příštím rozpočtu prostředky získané zvýšením příspěvků věnovala na servis. Takhle na to může být sice ještě čas při schvalování příštího rozpočtu, ale podle zkušeností jistě víš, že šance na změnu hotového rozpočtu je už poměrně malá.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2007 09:05:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re:švihadla
Nejde o rozpočet na letošní rok, ale na příští, myslím si, že si to chce pěkně založit pár dokumentů, než náhodou zmizí ze stránek ČHS a sledovat, zda ti, co navrhovali zvýšení příspěvků se zdůvodněním, kam ty peníze dát, tak učinili, pokud ne, tak si je na příští VV podat a zavázat je k tomu a když to nepomůže, spočítat jim to za dva roky na volební, obdobným způsobem jako Dušanovi S. Oni by si ve VV měli uvědomit, že jsou v uvozovkách našimi zaměstnanci, ale je to těžké, zachovat si i po obdržení funkcí ten správný přístup a nepodhlednout pocitu moci, stačí se podívat na naši politickou scénu :-). Doporučil bych jako povinný studijní materiál pro celý VV Mňačkovu Jak chutná moc, velmi poučné v každé době. :-)).
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2007 17:07:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re:švihadla
Nanavrhl. Důvody byly dva.
1. slíbil jsem, že kvůli příspěvkům nebudu prudit, když je k pruzení tolika jiných příležitostí - tedy když jsem k tomuto bodu nevystupoval jsem těžko mohl tuto klauzuli prostazovat :-)
2. Možností by byla diskuse (do které jsem se včas nepřihlásil, a nepřihlásil se nikdo, proto diskuse nebyla). A dávat to jako návrh do usnesení jsem za sebe jako osobu či delegáta nechtěl. Návrhy jsem vybíral v písemné podobě a už tak tam za náš oddíl jeden návrh byl. Mimochodem, to že se sešly jen tři návrhy je hrubou chybou ypůsobenou organizací VH (několik lidí mi pozdě říkalo, co by se všechno mělo). Že návrhy přijímá návrhová komise v písemné podobě bylo řečeno ne zpočátku schůze, kdy byl klid, ale v okamžiku jednoho z vrcholných zmatků před představováním delegátů.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2007 17:52:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re:švihadla
Já bych takovýhle návrh za pruzení ani nepokládal, protože je v podstatě v souladu se zásadou, kterou Alena vyhlásila v rozhovoru před VH, že sportovci se platí ze Sazky a servis z příspěvků. Teď se nechci bavit o těch sportovně servisních přesunech v rozpočtu, na které jsi poukazoval, ani jestli právem, nebo ne. Nejsem rozpočtový borec.

S tím vyhlášením návrhů do usnesení máš pravdu, ale myslím, že většina delegátů nebyla na takové akci poprvé a pokud by někdo opravdu chtěl do usnesení ještě něco dostat, trošku by se o to postaral.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2007 18:17:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re:švihadla
Nemusíš být rozpočtový borec Petře, ale když chci něco dělat, tak si to kolem napřed trochu nastuduji, takže když vezmu rok 2003, což není tak dávno byly peníze za výstupy roku ve sportovní části v KA. Drobnost, kterých je více, ale halíře ve finále dělají talíře. :-)). Problém je, že peníze ze Sazky jsou rozděleny do tří podskupin, z nichž ta první ( za to, že jsme v Sazce ), nejmenší by měla jít na administrativu, druhá ( peníze dle závodů, úspěchů...)na sportovce - reprezentanty a z ta třetí (peníze ze Sazky dle počtu členské základny) na rozvoj sportu jako takového a to zejména na masovou mládež, neboť bez členské základny by tato třetí částka, která je ostatně nejvyšší z těch tří, byla mizivá. Pokud chceš konkrétní čísla, jak to bylo za minulý rok, podívej se na stránky svazu do Fóra, tam jsem na Jindru vznesl dotaz a ty částky tam jsou.
0 0

Komentář ze dne: 25.03.2007 22:14:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:švihadla
No, Petře, je tak :-)
Musím říct, že to po čem několik prudilů zbytečně volá po několik let je koncepce a poněkud promyšlenější rozdělování právě těchle peněz.
Co mě, přiznám se dožralo, je to skrývání dalších sportovních položek do servisu, nepodpora mládeže (taky v servisu), ale hlavně účelová a manipulativně vedená argumentace okolo peněz. Tedy okolo rozpočtu i příspěvků.
Už toho bylo fakt dost, a už mám čehokoliv okolo svazu tak akorát.
Dělal jsem co jsem uměl, kašlu na to ;-)
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 20:23:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já vím, mám informace, i když nejsem v centru, teď se uvidí, kam ty peníze pošlou a co se změní, jen by mě zajímalo, kdo navrhl Zobču :-)), pokud vím tak v nominacích nebyl, včera se vrátil z Tater a říkal mi, že na VH jede sám za sebe o své vůli. Jinak s tím nasráním jiných, jsem na tom asi hůř. Dobře mě pobavilo včerejší zasedání VV, kdy se vůbec nazabývali pravidly pro nepísky, protože je šéf CVK vůbec nepředložil, ač je poslední jednání CVK v Praze v prosinci odsouhlasilo a na píscích se neshodli a tak to hodili na VH, takže příští týden začne být veselo. :-)).
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 21:27:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
:-) nojo, a tak to je pořád dokola.

A předpokládám, že Zobču navrhl kdokoliv z VV (má na to právo), nebo si prostě nominaci pořídil od libovolného oddílu. Nominace je formalita. A koneckonců, dobře, že tam bude sedět.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 23:25:58     Reagovat
Autor: [kocour_plzen] - Karel Kocourek (k_tečka_kocourek_zavináč_atlas_tečka_cz)
Titulek: Re: Re: Re:
Zdar Tome, to s těma prachama od Sazky je přesné. Já už se nějakou dobu zamýšlím nad směřováním jiné organizace, jíž jsme oba členy, a tam je to něco podobného (akorát prachy jdou od IZS). Mým ideálem začíná být spolek, který si svoje aktivity realizuje za svoje peníze. Příspěvky od státu (a od Sazky je to jenom krapet jiná forma přerozdělování) vedou jenom k přístupu "lehce nabyl, lehce pozbyl" a příspěvky od sponzorů jsou zase jiná forma reklamního byznysu - copak jsme nějací tajtrdlíci z televize abychom trávili čas prezentacemi namísto lezením?
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 19:53:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re:
Nazdárek Karle, jo, máš pravdu. Takže otázka zní, zda nezvážit zda si opravdu zasložíme býtio členy uvedených organizací .-)
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 20:59:46     Reagovat
Autor: [kocour_plzen] - Karel Kocourek (k_tečka_kocourek_zavináč_atlas_tečka_cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re:
Ale, no tak, příspěvky platíme... Mimochodem, jak je to nakonec s tou odvozenou právní subjektivitou oddílů? Z některých náznaků (ehm, v Turecku, možná, že je to zase nějak jinak) jsem vycítil, že snad neprošla a bude jenom plná subjektivita?
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 21:42:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Jo, odvozenou subjektivitu delegáti nepodpořili.
Takže nebude.

Mimochodem, na stránkách horosvaz.cz už je usnesení. Dobrá práce sekretariátu (tedy tajemníka).
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 22:16:20     Reagovat
Autor: [kocour_plzen] - Karel Kocourek (k_tečka_kocourek_zavináč_atlas_tečka_cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já už na něj koukal. Akorát, že tam není podrobně rozepsáno, které pozměňovací návrhy byly přijaty a vlastně ani které znění se vzalo za základ hlasování. Snad prý v pondělí. Tohle mě extrémně zajímá jako návod pro další směřování ČSS. Proto se na to furt ptám.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 23:17:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Já ti rozumím, ale ty připomínky (stejně jako zápis y VH) se asi musí zapracovat a teprve poté pustit ven. Takže snad v to pondělí.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 23:51:36     Reagovat
Autor: [kocour_plzen] - Karel Kocourek (k_tečka_kocourek_zavináč_atlas_tečka_cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
Ale ne, to já naprosto chápu. Jenom jsem byl zvědavý.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 07:49:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (janpus@SEZNAM)
Titulek: Re: Nojo
Ona je to praxe v Čechách zažitá, že lidé ve funkci začnou automaticky pracovat v režimu utajení, ne-li konspirace. :-)
Myslel jsem si, že to zmizí s novou generací, ale podle zkušeností i odjinud asi ne.
On je trochu i problém, že člověk málokdy stihne něco dělat a ještě to prezentovat, takže buď má dobrý PR a nic víc a nebo něco dělá a špatný PR. Pravda, někdo zvládne neudělat oboje. :-)
Takže by to zase chtělo někoho na PR, a to dobrýho a zadarmo a aby si tam jen nepřihříval vlastní polívčičku svých zájmů.
Nejsou lidi.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 14:40:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Igorův program
Je na horosvazu. Moc pěkně napsáno, šikovná manažerská ruka. Kdo to ale bude dělat?
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 21:57:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: Igorův program
Hezky napsáno. Ten minulej projev byl podobně působivý :-)
Nu což, třeba z něj bude předseda. A jako správnej manager ty lidi sežene (motivuje, zaplatí) a všecko se to udělá :-) To bude krásný.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 21:59:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: O mládeži a budoucnosti ČHS (1)
Na Lezci (v článku o úplně něčem jiném) jsme s Vlkem rozjeli diskusi na téma mládež v ČHS, její podpora atd. Dovoluji si ji přetáhnout sem, neb mi příjde podnětná v souvislosti s výše nahozeným :-)

Tedy má "rozehrávka":
Pro Mata: právě Slováci mají hnedlinka minimálně dva kteří se i v současný době dokáží protlačit mezi absolutní špičku. Dosáhnou v posledních letech zpravidla nejenom na nominaci na Zlatou skobičku (na zlatej pikl, pravda, ne, ale ta skobka je slušný vocenění). V ČR se jednou za pár let podaří tak ta nominace :-)
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:01:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (speleocup@seznam.cz)
Titulek: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (2)
Vlkova odpověď:

Tome, oni jich mají víc, tak trochu se s klukama znám, oni v tom mají prostě systém vyhledávání, výchovy a směřování a hory jsou u nich č.1 a tomu to také podřizují, narozdíl od nich nám chybí ten mentor, který by dokázal povznést náš alpinismus do bývalých výšin.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:02:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (3)
Moje reakce:

Nojo, dyk já vim.
Mezi náma, je to jedna z věcí, která mi na našem svazu tak trochu vadí. Voni nám naši vejboři schovaj všechno, co souvisí s mládeží do "servisní části", je toho ostudně málo a eště se divěj, že se to třeba někomu nelíbí. Achjo. Já bych klidně navýšil rozpočet KA na násobek (pravda, na úkor soutěžního lezení), pokud by to šlo směrem k té podpoře mládeže, vyhledávání talentů a jejich systematické výchově...
Ale dovolil bych si to nazývat pravým jménem (tedy by to bylo ve "sportovní části" rozpočtu).

A slovenskýmu JAMESu můžem tak akorát závidět. Systematičnost, promyšlenost, jasné stanovení priorit a bazírování na nich. Ale tuhle dišputaci netřeba tahat sem :-) Já ji zkopčím třeba na HI, co Ty na to?
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:03:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Tomáš F. (@)
Titulek: Re: Re: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (3)
Vlkova reakce:

Jasně, to beru. Mně právě taky zarazilo velké krácení u mládeže, kde já vidím budoucnost, víš, co mi dalo práce, než jsem se v těch číslech trochu prohrabal, já nechtěl nikoho obviňovat, ale přišlo mi to jako trochu záměrné mlžení. Přece není nic jednoduššího mít pořád stejnou skladbu rozpočtu, aby to bylo přehledné. Třeba mi volala i Evča O., že tam byla na stránkách nějaká data a ty, že už nemůže najít, to mě štve. Když vidím jak v Jamesu zcela otevřeně napíší, kolik dostane za rok výkonný tajemník, kolik předseda, kolik šéfové komisí a trenéři a je to v pohodě, žádná závist tak vidím, kolik práce to dá, než se u nás stane svaz otevřenějším a přesvědčí lidi,že je tu pro ně, že není, co závidět, že jsou to poctivě vydělané peníze a členové z toho mají přínos. No a o práci, kterou věnují tomu, aby měli systém v oblastech, kde jsou nutné výjimky, kde ne, aktivní přístup k jednání s orgány OP, no škoda mluvit.
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 22:11:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (3)
Já jsem taky pro to, aby se přesně zveřejňvalo, co se za co dostává a kdo to dostává. Ostatně Martin Otta mi říkal, že také nemá problém vyvěsit kompletní rozpočet KA. Tak si myslím, že by se to mělo udělat a vůbec, že by se mělo zvěřejnit všechno, co není důvěrné (ochrana osobních dat a podobně).
0 0

Komentář ze dne: 23.03.2007 23:48:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vlk (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (3)
To jsem rád, že na tomhle se shodnem, zveřejnit to ovšem bude jedna věc, ale obhájit druhá. Mně je třeba jasné, že většina KA preferuje hory a nikoliv bigwally a sportovní lezení. Přitom výsledky jdou úplně v opačném pořadí, tak se veřejnost dozví, kolik, kdo dostane a bude se ptát proč tento reprezentant v horách, který v podstatě podal průměrné výkony dostává na činnost o tolik více než největší naděje našeho sportovního lezení, která podává výkony na úrovni světové špičky?
Pak bude problémem pro členy KA ustát ten tlak a bez pocitu ublíženosti obhájit svá rozhodnutí a budou muset začít vysvětlovat, kam vlastně směřují, proč, co proto dělají... a to je jen jedna komise a tak je to třeba začít v dělat v celé organizaci, další případ od nás z CVK, Vláďa Skypala se nechal ukecat do OVK Moravské pískovce jen z toho tilulu, že má nadstandardní vztahy na CHKO Beskydy a byl ochoten věnovat svůj volný čas snaze o povolení lezení na Pěti kostelech ( Pulčiny),ač sám již neleze, pouze se zabývá spolu se mnou průvodcem po skalách na Moravě. Chtěl pouze od ČHS papír, že je za ni oprávněn vystupovat a jednat v této věci, podle mě mě triviální záležitost, pro zainteresované, včetně naší předsedkyně, nepřekonatelný problém, který se táhne celý rok. Mluvil jsem s ním o jiných věcech tento týden a na otázku týkající se tohoto, mi odpověděl, že se na to brzy .... Tož tak, zcela jistě nemám všechny informace z centra, určitě mi něco uniká, ale nejsem zatížený a dívám se na to pořád z pohledu člověka, který je rád v přírodě na skalách a rád by tam ještě nějaký čas strávil a to nejlépe doma, i když k za hranice to také není daleko.
0 0

Komentář ze dne: 24.03.2007 00:00:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Kuba Turek (jakub.turek@horydoly.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: O mládeži a budoucnosti ČHS (3)
Tak proč to už dávno neudělal?
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci