Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Via Ferráta nebude? - a přece je!




I když na tom má nepochybně zásluhu rozvrtání celé akce na internetu, patrně byla rozhodujícím činitelem intervence ČHS, která přišla v hodině dvanácté.


A se zážitky je to podobně, co bylo včera IN, dnes je už zcela mimo, je třeba najít novou atrakci, něco co tu ještě nebylo, nebo co mají jenom sousedi a k nám se to ještě nepřihrnulo. Železný drát, pěkně ukotvený ve skále, to v Jizerských horách zatím chybí a přitom šutrů je plný průvodce (ten knižní - horolezecký). Prapor pokroku zvedl státní podnik Lesy České republiky s vydatnou podporou (předpokládá se pravděpodobně hlavně finanční) kamarádů z NDR (dnes NSR) a s minimálně morální podporou bůhvíkoho (viz přílohy).

O záměru zřízení Via Ferráty v Jizerkách (a to konkrétně v jádru Národní přírodní rezervace Jizerskohorské Bučiny - na Frýdlantském Cimbuří) informoval již materiál - Ferrata v Jizerkách. Potenciální investor (Lesy ČR) nakonec od tohoto velmi kontroverzního projektu ustoupil, protože z předběžných neformálních jednání vyplynulo, že šance na úspěšné projednání s orgány ochrany přírody je nulová. Lesníci (asi ve spolupráci s klikou okolo Heinricha) vytipovali náhradní lokalitu. Z pohledu ochrany přírody již mnohem méně problematickou - na skalní útvar Kočičí kameny v těsné blízkosti chaty Hubertka a tak více méně můžeme konstatovat, že „Maso bude“ - pardon „Via Ferráta bude“.



Chata Hubertka na dobové pohlednici
Chata Hubertka na dobové pohlednici

 

Horolezcům není vrchol Kočičích kamenů neznámý. Vlastní vrchol byl sice v roce 1923 zpřístupněn vytesáním schodiště a instalací zábradlí (a výhled je odsud opravdu úchvatný), ale i tak zde vznikla celá řáda cest, z nichž mnohé jsou velmi hodnotné a uspokojí i náročného (a výkonného) lezce. Pokud dobře studuji nákres, kudy již brzo povede železný drát, jistě doplněný o kramle a další železo, vychází mi z celého seznamu jen jedna jediná cesta, která nebude dotčena (rozuměj z horolezeckého pohledu nezničena).

Podívejme se na nabídku cest a doporučení, ovšem s radou, že je třeba opravdu spěchat.

Z údolí vedou asi dvě nejhezčí cesty na vrchol - obě plotnové. Ta pravá - mírně lehčí (ale opravdu jenom mírně) - Skialpinistická je navíc i fotogenická, což už bude brzo pasé - tedy pokud se Vám nelíbí řada kramlí, kterou bude skála vyšňořena.



Skialpinistická, prvolezec již nad druhým, zdaleka není vylezeno
Skialpinistická, prvolezec již nad druhým, zdaleka není vylezeno, foto: Jiří Hušek st.





Skialpinistická, druholezec sice není pod psychickým tlakem, ale krystaly se nezvětšily
Skialpinistická, druholezec sice není pod psychickým tlakem, ale krystaly se nezvětšily, foto: Jiří Hušek st.


Začátek zajištěné cesty povede právě nástupem této cesty. I když má plotna dva kruhy, rozhodně ji nelze podcenit a dobře prověří psychickou odolnost prvolezce.

Skialpinistická - tím žlábkem (ve stínu) už brzo povede řada kramlí, ke kruhu to bude  sice choďák, ale spadnout nad prvním, znamená napíchnout se na železo
Skialpinistická - tím žlábkem (ve stínu) už brzo povede řada kramlí, ke kruhu to bude sice choďák, ale spadnout nad prvním, znamená napíchnout se na železo, foto: V. Vršovský


Mírně nepochopitelná Údolní cesta (moc se neleze) nás zavede za roh, kde je celá řada zajímavých cest. I když je skála místy pěkně zelená, kupodivu se zde stoupá jako o život a bývá tu občas čilý ruch. Zkrvavený klouby nabídnou ležatou spáru s velmi zajímavým krokem ke cvaknutí kruhu a podle fotky by se cesta mohla klidně přejmenovat na Zahliněný ruce.

Království mechu a kapradí, a kupodivu pěkná cesta - Zkrvavený klouby
Království mechu a kapradí, a kupodivu pěkná cesta - Zkrvavený klouby, foto: Jiří Hušek st.




Zved ke kruhu s mírně  zahliněnou rukou
Zved ke kruhu s mírně zahliněnou rukou, foto: Jiří Hušek st.


Koho neláká hlemzdání spárou, může překročit z balvanu do plotny a kličkovat mezi mechy, kterých už ve směru cesty ostatně moc není.

A jedeme dál (Sokol)
A jedeme dál (Sokol), foto: Jiří Hušek st.




Nad kruhem  brzy přibyde další jištění -  prvolezec si bude moci cvaknout  ocelové lano, které bude  cestu křížit
Nad kruhem brzy přibyde další jištění - prvolezec si bude moci cvaknout ocelové lano, které bude cestu křížit, foto: Jiří Hušek st.


K těm těžším cestám na Kočičákách (a není v průvodci, takže k ní nemám informace) patří hranka se dvěma nýty. Je mezi Kočičárnou a Cestou nad ohništěm. A v posledně jmenované cestě už taky bude končit železný hromosvod, takže devastace horolezeckých směrů bude dokonána (s výjimkou Svatby pytláka Říhy) téměř stoprocentně.

Neznámá hranka se dvěma nýty - pěkná sportovka (odhadem 6+, 7-)
Neznámá hranka se dvěma nýty - pěkná sportovka (odhadem 6+, 7-), foto: Vladimír Vršovský


O motivaci propagátorů projektu můžeme jenom spekulovat. Heinrich (který to bude asi platit a spolu s Hejničákama asi i dělat) si zde určitě ohřeje svojí polívčičku. Kampak asi přitluče informační tabulku o tom, že projekt sponzorovala nikoliv EU, ale Sport Heinrich z Oderwitzu? A pracovníci státního podniku LČR? Ti to dělají proto, že se to určitě bude lidem líbit a je třeba pro ty lidi něco udělat (toť velmi volná parafráze odpovědi, na moji otázku, proč se angažují v něčem, co s lesním hospodařením moc nesouvisí).

Vedení trasy bylo projednáno s prvovýstupci (nejsou uvedeni všichni) a se správcem oblasti (aniž je znám výsledek). Oblastní vrcholová komise s odkazem na roční periodicitu zasedání o věci nic neví a k záměru na Kočičích kamenech se tedy nevyjádřila. Na minulém zasedání OVK vyjádřila oficiální nesouhlas s VF na Frýdlantském Cimbuří (viz zápis). Podle dostupných informací tento záměr podporuje i Horská služba. Takže si vlastně my horolezci nemáme na co a na koho stěžovat (dámy prominou, ale sere... si do vlastního hnízda).

Kam to půjde dál - námětů může být hodně - v Jizerkách by byla určitě docela fajn Ferráta hřebenem Kohouťáku (a není třeba oslovovat prvovýstupce), takové Sušky - ty nabízejí úplně maximální možnosti pro kombinaci hromosvodů a lanových mostů - umíte si představit Flying Fox z Hlavní věže - no prostě nádhera. A taková údolka na Kápla. Každej na ni sice nemá, ale kdyby tam byla ta řada kramlí a hřebů, asi by to zvládlo hodně lidí. A z vršku pěkně natáhnou lano (pochopitelně ze železa) na Taktovku. Připadá Vám to ujeté? Nic není nemožné.

 



inspirace z internetu, kde to bude příště?
inspirace z internetu, kde to bude příště?


Pokud Vás myšlenka Via Ferráty zaujala a už se těšíte na termín jejího zbudování, nebo Vám naopak zadrátování Kočičáků vadí, můžete své pocity sdělit přímo nositelům projektu - LČR a HO Hejnice.

 

Tento materiál vyjadřuje osobní názory autora.

Přílohy byly získány od Správy CHKO Jizerské hory na základě žádosti o poskytnutí informací o životním prostředí zákona č.123/1998 Sb. o právu na informace o ŽP.

Vladimír „Hlína“ Vršovský
dlouholetý jizerskohorský lezec

Pavel Fajgl
spoluautor „Horolezecký průvodce - Jizerské hory“



Aktualizace: Proti stavbě feráty protestoval Český horolezecký svaz dopisem Lesům České republiky. Podařilo se nám v redakci získat obzvláště vykutálenou odpověď Lesů České republiky, který píše zhruba tolik, že LCŘ už mají zakoupený materiál a že od stavby feráty na Kočičákách by upustili jen kdyby někdo zařídil, aby jim ochrana přírody povolila Frýdlantské cimbuří.
Odpověď Lesů ČR na nesouhlas ČHS s výstavbou feráty na Kočičích kamenech.
Žádost Lesů ČR o svolení vybudovat zajištěnou cestu.
Zákres budované cesty podle skici z průvodce.
Zákres cestyve fotografiích

 

 






[Akt. bodový průměr: 0,00 / Počet hlasů: 4] 1 2 3 4 5

| Autor: Vladimír Vršovský | Vydáno dne 02. 08. 2014 | Počet komentářů: 80 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Vladimír Vršovský

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme

Související články:
Tráva a kyslík na Broad Peaku (15.08.2024)
Nový návrh NP Tanapu (12.08.2024)
Valná hromada ČHS (13.04.2024)
Připomínky k Návštevnému poriadku TANAP (03.03.2024)
Sběr nominací na Výstupy roku (16.02.2024)
Definitivní Návštěvní řád TANAPu (25.11.2023)
Výstupy roku 2022, slavnostní vyhlášení. (11.08.2023)
ČHS odmítá Rusy a Bělorusy na závodech IFSC (23.06.2023)
Proč se jezdí závodit do Asie? (19.05.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.03.2023)
VH ČHS nebude schvalovat novou identitu (14.03.2023)
Výstupy roku 2022 (02.03.2023)
Valná hromada ČHS 2023 (25.02.2023)
ČHS zavedl mobilní infokartu (10.11.2022)
Ze říjnového VV ČHS (31.10.2022)
Anketa k rozvoji území kolem Branických skal (14.07.2022)
Světový pohár 2023 v Česku? (04.06.2022)
Valná hromada ČHS (28.03.2022)
ISMF nepovolí účast Rusů a Bělorusů na mezinárodních soutěžích (07.03.2022)
Otevřený dopis ruských horolezců proti válce na Ukrajině (04.03.2022)
IFSC zpřísňuje sankce pro Rusko a Bělorusko (04.03.2022)
Vadim Timonov proti válce (01.03.2022)
Ne válce, zní z Ruska (27.02.2022)
Prohlášení ČHS k Ukrajině (25.02.2022)
Štafeta ČHS čtvrtá (14.02.2022)
Výsledky ankety ČHS 2021 (28.01.2022)
Valná hromaha ČHS 2021: Všichni kandidáti zvoleni, všechny návrhy prošly (30.05.2021)
Volby nového vedení ČHS (02.05.2021)
Valná hromada ČHS 2021: schváleno (04.04.2021)
Ilegální ferraty v Českém Středohoří (09.02.2021)
NÁBOR SOKOLÍKŮ 2021 (30.01.2021)
VH 2021 bude online (24.01.2021)
Posouzení značky ČHS (17.12.2020)
Nominace - Výstupy roku ČHS 2020 (17.12.2020)
Útěk do svobody (30.11.2020)
Říjnové zasedání VV (01.11.2020)
Jak s lezením v nouzovém stavu (23.10.2020)
VV ČHS - zápis ze srpna (05.09.2020)
Karel Bělina zbaven správcovství skal (12.07.2020)
Valná hromada 2020 (14.06.2020)
Dokumenty z VH ČHS 2020 (13.06.2020)
O čem bude Valná hromada ČHS (07.06.2020)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.05.2020)
Valná hromada ČHS bude 13.6. (12.05.2020)
VYJÁDŘENÍ ČHS K NELEGÁLNÍMU TÁBOŘIŠTI V ADRŠPAŠSKÝCH SKALÁCH (04.05.2020)
Proč v databázi ČHS na webu někdy v noci fungují mapy omezeně?? (14.04.2020)
VV jednal přes videokonferenci (10.04.2020)
Odsunutí termínu valné hromady ČHS (13.03.2020)
OVK LP ruší cesty zajištěné lešenářskými kotvami z OBI (11.03.2020)
Testy expanzivních nýtů (27.02.2020)
Ročenka ČHS 2019 (20.02.2020)
Zasedání VV ČHS: dvě rezignace, tři jmenování (12.02.2020)
ČHS a ČSL obnovili spolupráci (01.02.2020)
Zrušení lékařské komise (22.01.2020)
Odhalení na severu Sušek (10.12.2019)
Výstupy roku ČHS za rok 2019 - podávání nominací (04.12.2019)
Zasedání VV ČHS: Kooptován Pavel Blažek (16.10.2019)
Zasedal VV ČHS: změna stanov a řízení soutěžního lezení (19.09.2019)
Horydoly jako bezpečnostní hrozba? (11.09.2019)
Schůze VV: odvolání Tomáše Bintera st. (04.09.2019)
Zápis disciplinární komise (23.07.2019)
Likvidace pobočných spolků ČHS (31.05.2019)
Zápis z jednání VV ČHS 29.4. (11.05.2019)
Předsedou JAMESu Anton Pacek (31.03.2019)
Valná hromada ČHS 2019 (27.03.2019)
ČHS hledá nové kolegy pro oblast soutěžního lezení (26.03.2019)
Jan Zbranek rezignoval (12.02.2019)
Evropští horolezci chtějí letní čas (11.01.2019)
Další závodníci se státní podporou (23.10.2018)
29. PELIKÁNŮV SEMINÁŘ (03.10.2018)
ČHS se stěhuje (27.09.2018)
SKÁLY NA MUŽSKÉM- oprava a omluva (07.09.2018)
Jednal VV CHS: s.r.o., oprava vyjádření na VH, nabídka ČSL. (27.06.2018)
Dojistit Velkou plotnu na Suškách? Jo, vlastníma smyčkama. (21.06.2018)
Nový člen VV, ČHS jedná s ČSL, založení s.r.o. (29.05.2018)
Výpověď smlouvy pro ČSL, Turek na disciplinárku (09.05.2018)
VH ČHS: Jak to bylo doopravdy (26.03.2018)
Valná hromada ČHS 2018 (24.03.2018)
Ekonom ČHS - výběrové řízení (02.03.2018)
Ročenka ČHS 2017 (27.02.2018)
Pozvánka na valnou hromadu ČHS (24.02.2018)
Hlasování kartičkami na Valné hromadě (21.02.2018)
Polemika kolem výběru reprezentace (17.01.2018)
"Sokolíci" 2018–2020 - výzva mladým alpinistům (16.01.2018)
Boulder kodex 2017 (17.12.2017)
Odpověď ČHS na prohlášení ČSL k odtržení závodního lezení (05.12.2017)
Boj o překližku (05.12.2017)
Je možné změnit ČHS? (05.12.2017)
ČHS hájí jednotu sportovního lezení (27.11.2017)
Založena Evropská horolezecká asociace (25.11.2017)
Soutěž ČHS (14.11.2017)
Jak začít na písku? Doporučení mistrů pískařů (16.05.2017)
Dojišťování? UFO? Maglajz? Anketa pískařů díl 6. (08.05.2017)
ČHS obnovil spolupráci se Slovinci (26.04.2017)
Jsou ještě možnosti prvovýstupů? Anketa pískařů díl 5. (25.04.2017)
Dobrodružství na písku? Anketa pískařů díl 4. (20.04.2017)
Přenosy ze závodů budou dál zdarma (12.04.2017)
Morál a čísla? Anketa pískařů díl 3. (12.04.2017)
Výstupy roku 2016 (11.04.2017)
Bouře kvůli placení přenosů (10.04.2017)
Horolezec roku končí (02.04.2017)
Sázka o 10 klacků (31.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři II. (31.03.2017)
Úplná pravda o Valné hromadě (29.03.2017)
ČHS - valná hromada 2017 (25.03.2017)
Pískovcové lezení, pískaři I. (24.03.2017)
Změna v rozpočtu ČHS na rok 2017 (24.03.2017)
Vychází výjimečná ročenka ČHS (23.03.2017)
Valná hromada ČHS 2017: pozvánka, bulletin a registrace kandidátů (14.03.2017)
ČHS vypisuje výběrové řízení (12.02.2017)
Zpráva o výsledcích závodní reprezentace (18.01.2017)
Napomenutí za kartáčování chytů (04.01.2017)
Slevy na slovinských chatách (09.10.2016)
Nýty v Korosadowiczovi? (06.10.2016)
Web ČHS v responzivním kabátě (23.08.2016)
Chcete pracovat v ČHS? (23.06.2016)
Lidičky na Valné hromadě (19.03.2016)
Valná hromada ČHS 2016: hlasování o 11 miliónech (21.02.2016)
Ferrata na Frýdlantské cimbuří zamítnuta (26.01.2016)
Pojištění pro horolezce od ČHS (03.12.2015)
Zasedal VV ČHS (02.12.2015)
ČHS leaderem mezinárodního grantu (26.11.2015)
Kdo je horolezec roku? (22.11.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IX (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VIII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VII (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu VI (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu V (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu IV (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu III (23.05.2015)
Nové a změněné cesty na Horosvazu II (23.05.2015)
Nové a změněné cesty v databázi Horosvazu I (23.05.2015)
Čtvrtletník ČHS (10.04.2015)
Valná hromada ČHS 2015 (05.04.2015)
ČHS spustil Skály ČR (20.03.2015)
Vize ČHS 2015, díl III (16.02.2015)
Vize ČHS 2015 - II. díl (11.02.2015)
Vize ČHS 1. díl (10.02.2015)
Důvěra kontra transparentnost a válka Alpenvereinů (26.01.2015)
ČHS posiluje tým (08.01.2015)
Protest horolezců ve Vlčí rokli (14.07.2014)
Dodo Kopold vyloučen z Jamesu (08.04.2014)
Smělé plány Tatra Mountains Resorts (05.04.2014)
Náhubková směrnice zrušena (31.03.2014)
Valná hromada 2014 (25.03.2014)
Zamyšlení nad otázkami koncepce českého alpinismu (24.03.2014)
Valná hromada bude o volbách a opět o náhubkové směrnici (21.03.2014)
VV ČHS odstoupí v březnu (11.02.2014)
Jak sis zalyžoval Zobane? (26.01.2014)
Soutěž o nejlepší fotografii na PF 2014 (26.11.2013)
Jednal VV ČHS: Zvýšení prostředků pro Drytooling a MG na Panťáku (22.11.2013)
Žlebská jehlo, sbohem (29.10.2013)
Podpora Hrozové, granty na publikace a závody mládeže nově (10.10.2013)
Němci a Rakušani zpět do UIAA (06.10.2013)
Válka UFO? (22.08.2013)
Výstupy roku 2013 - soutěž vyhlášena (03.07.2013)
Agostino Da Polenza k incidentu na Everestu (02.06.2013)
Historická komise OVK LP (27.05.2013)
Renovace vrcholových knížek (25.05.2013)
Frankenjura.com (16.05.2013)
Valná hromada ČHS 2013 (22.03.2013)
Nový web IFSC, aplikace pro telefony a další novinky (22.03.2013)
Sasíci schválili UFO (05.03.2013)
Nové průvodce v knihovně ČHS. (27.02.2013)
Paseky v Roklici (17.02.2013)
HoroLezec 2012 (14.02.2013)
ČHS hledá předsedu komise alpinismu a sportovního lezení (14.12.2012)
Horolezecem roku Adam Ondra (25.11.2012)
Český horolezecký svaz vyhlašuje soutěž o nejlepší fotografii (22.11.2012)
Chcete pracovat v ČHS? (09.11.2012)
ČHS: Jednání VV a dva disciplinární tresty pro Radka Lienertha (07.09.2012)
Lezecký park Alkazar (16.07.2012)
Krádež historických dokumentů na Suškách (11.06.2012)
Ukousněte si z miliónu (24.05.2012)
Městská policie šikanuje horolezce (06.05.2012)
Valná hromada ČHS 2012 (24.03.2012)
Valná hromada 2012 už tuto sobotu (21.03.2012)
Svazový redaktor opět na scéně (22.02.2012)
Vyjádření Libora Hrozy ke konfliktu ve věci řízení sportovního lezení (14.02.2012)
HoroLezec 2011 (09.02.2012)
Kontroverze kolem Compressor Route (05.02.2012)
Volby do Výkonného výboru ČHS (01.02.2012)
Horosvaz na Facebooku (29.01.2012)
Horosvaz v novém (08.01.2012)
Přílepská skála a zákaz lezení? Ne! (20.10.2011)
Soutěž Horolezec roku 2011 (17.10.2011)
Via ferrata na Tyršovky v Labáku? Ale kdepak! Jen monitoring. (05.09.2011)
Koruny pro královny Himálaje (01.09.2011)
Red Rocks v nebezpečí (16.08.2011)
Horolezci na tiskové konferenci Czech Tourism (02.07.2011)
Kupte si horu... (10.06.2011)
Elektronický Zpravodaj ČHS (07.04.2011)
Co se doopravdy dělo na Valné hromadě? (05.04.2011)
Valná hromada ČHS 2011 (26.03.2011)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (23.03.2011)
Je změna § 14 Stanov ČHS ke prospěchu členům? (14.03.2011)
Informace OVK Labské pískovce k ferrátám (17.02.2011)
Zpravodaj ČHS 1/2011 (07.01.2011)
Zasedala OVK Labské pískovce (21.11.2010)
Jorg Brutscher reje do Hudyho (18.11.2010)
Výběrové řízení na šéfa závodníků (19.10.2010)
Pavel Trčala opět na scéně. (06.10.2010)
Monte Sarmiento poprvé? (17.09.2010)
Bude Hudy Cup bez maglajzu? (10.09.2010)
Klettergarten je Lezecký park (02.09.2010)
AlpspiX - další alpská opičárna (07.07.2010)
Jednání o Labáku pokračují (28.06.2010)
Soutěž o Výstupy roku (26.06.2010)
Nové nýty na Cerro Tore (21.06.2010)
ČHS a ochrana přírody (16.06.2010)
HORYDOLY se inspirují u Horyinfa (17.05.2010)
A ty jsi byla prvá…holka (07.05.2010)
Horyinfo je mediálním partnerem ČHS (18.04.2010)
Valná hromada 2010 (29.03.2010)
O čem bude Valná hromada ČHS 2010 (25.03.2010)
Tisková konference ČHS (16.03.2010)
Ferrata v Jizerkách (19.02.2010)
Vzpoura v Labsku (07.12.2009)
Pochvala za Brno, výrok revizní komise (16.11.2009)
Přispějte na památník Expedice Peru 1970 (12.11.2009)
Ministr životního prostředí jednal s horolezci (30.10.2009)
SP v Brně ohrožen, ČHS pozastavuje členství v UIAA a mediální bublina splaskla (08.10.2009)
Kam bude směřovat ČHS (28.09.2009)
Hrozová dostane MS zaplaceno (19.09.2009)
Úvahy nad zasedáním VV ČHS (10.09.2009)
Marketingové a mediální zastupování ČHS (20.08.2009)
Do Holešovic a na Smíchov zadarmo (29.07.2009)
Horolezecký svaz představil mediální komisi (25.06.2009)
Zákazy magnézia se stupňují (27.05.2009)
Velké Disciplinární Nic (22.04.2009)
Hlavní cena Fair Play pro Hrubého a Jaroše (31.03.2009)
Valná hromada 2009 (20.03.2009)
Pozvánka na Valnou hromadu ČHS (15.03.2009)
Incident Libora Uhra a Radima Slívy na Váňově kameni (10.03.2009)
Jak se financují horolezci (03.03.2009)
Horolezci se valně hromadili (23.02.2009)
Co slíbilo nové vedení Českého horolezeckého svazu (31.01.2009)
Mimořádná valná hromada ČHS (31.01.2009)
Altaj a Cimrman - atmosféra houstne (26.10.2008)
Byla databáze skalních oblastí ukradena? (08.10.2008)
Nová tvář ve vedení ČHS (18.09.2008)
Nejlepším horolezcem Radek Váňa (04.08.2008)
Valná hromada ČHS 2008 (29.03.2008)
MG na písku ano, nebo ne? (28.03.2008)
Otevřený dopis Jiřímu Babačovi (26.03.2008)
Výjimka pro Český Ráj (19.03.2008)
Bílá válka se valí do schůzovních místností (17.03.2008)
Obavy (16.03.2008)
Němci a Rakušané odchází z UIAA (13.03.2008)
110 let českého horolezectví (19.11.2007)
Soutěž o Výstupy roku 2007 (16.11.2007)
Disciplinární trest Adama Ondry (07.11.2007)
Génius Jára Cimrman (05.10.2007)
Nové stanovy ČHS (22.09.2007)
Jak se hledala "Cimrmanova" hora (01.08.2007)
Dejme jim jejich MG! (19.07.2007)
Vyfoukli vrchol Cimrmanům (12.07.2007)
Asfaltka pod Everest (19.06.2007)
Potrestání Adama Ondry za magnézium (10.06.2007)
Vážený pane Smoljaku, vážený pane Svěráku. (22.05.2007)
Výzva Alana Formánka (26.04.2007)
Valná hromada ČHS 2007 (24.03.2007)
Stojím si za návrhem rozpočtu... (22.03.2007)
Génius slepých uliček na Altaji (20.03.2007)
Volební kampaň začíná... (13.02.2007)
Pavel Bém na Everest (09.02.2007)
Hledejte informace u odborníků (16.01.2007)
Příprava na Valnou hromadu ČHS (03.01.2007)
Slovenské hodnocení sezóny (06.12.2006)
Smíchovské dojmy (25.11.2006)
Výstupy roku 2006-výzva (22.11.2006)
Nové stanovy ČHS (04.11.2006)
Jak dopadla valná hromada? (06.03.2006)
Granty mládeže ČHS (06.05.2003)
Tisková konference ČHS (06.02.2002)



Komentář ze dne: 23.09.2010 09:05:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Miki (m i k i @ e u r o c l i m b i n g . c o m)
Titulek:
Ty ferraty jsou hrozný. Nám zase jeden "horskej spolek" chtěl letos postavit ferratu ve Sloupu v Čechách. Za minutu dvanáct z toho naštěstí sešlo!
0 1

Komentář ze dne: 23.09.2010 09:11:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: HO Hej?
Mne na tom překvapuje že horolezecký oddíl Hejnice podporuje likvidaci horolezeckých cest. Neměl by se v takových případech přihlásit jako upčastník řízení taky ČHS?
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 15:11:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: HO Hej?
Oprava předchozího komentáře: Investigativní novinář amatér zavolal předsedovi HO Hejnice, panu Janu Kašparovi a dozvěděl se, že HO Hejnice nepodporuje tuto ferátu, ale podporoval tu původně plánovanou, leč nerealizovanou na Frýdlantském cimbuří.
Ani dopis Lesů ČR (Dokument 1) neobsahuje tvrzení o podpoře ze strany HO Hejnice.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 10:17:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena (@)
Titulek: Tak to je těžký...
...když nedělají chybu soudruzi z NDR. Skoro se mi nechce věřit vlastním smyslovým ogránům, když to čtu a vidím. Na vršek se dá vystoupat po schodech, ale výstup je třeba zatraktivnit pro větší dobrodruhy a zdevalvovat cesty pro šílence (lezce). Kdyby tak nějaký investigativní novinář dokázal sehnat vyjádření z Hejnic, proč tento projekt podporují, abychom se pokusili porozumět :-) A účast ČHS? Pokud si nikdo nestěžuje (což by měla být OVK), těžko může jako vyšší instance zasáhnout - ale podle mého názoru by mohla, pokud si někdo stěžovat bude.
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 16:03:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jenik Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek: Věřím zdravý rozum
Věřím zdrávý rozum a pevně věřím OVK a ČHS budou všechno, proto, aby taková zhovadilost prostě neprošla!
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 16:24:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Věřím zdravý rozum
V tomhle případě se nejspíš už opravdu začne stavět a podle žádosti s tím souhlasili prvovýstupci (nevím jestli všichni) a bylo to konzultováno s OVK (opět nevím s jakým výsledkem)
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 17:35:10     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jenik Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Že prvovýstupce může povolit dojistit cestu to ještě chápu, ale povolit ferátu? To nechápu!!
0 0

Komentář ze dne: 23.09.2010 21:27:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír "Hlína" Vršovský (@)
Titulek:
Sakra, člověk se chvilku zdrží v lese (už troubějí a na horách je Lenin) - vyhnala mě až tma a tady se zatím málem strhla bouřka. Musím se omluvit za nepřesnost při formulaci, že nositelem a podporovatelem projektu je HO Hejnice. Správně mělo být "hejničtí horolezci". Protože horolezecký oddíl Hejnice tento projekt oficiálně nepodpořil, ale někteří horolezci z Hejnic a blízkého okolí (a pravděpodobně jako soukromé osoby) jsou skutečnými tahouny.
Informace pana Kašpara, že podporovali VF na Cimbuří (nevím zda teď myslí z pozice HOHej, nebo zastupitelsta Města Hejnice) a v této lokalitě nikoliv je zajímavá, protože z mého pohledu úsměvná.
Je však třeba objektivně doplnit informaci, že chata Hubertka patří TJ Hejnice. Součástí chaty je bufet (tuším, že jenom víkendový, kde "za pultem" fungují horolezci z hejnicka a logicky tedy padají dvě otázky:
1.kdy tam bude půjčovna VFsetů?
2. a taková ta klasická právnická: CUI BONO?????

Jinak pokud se nemýlím, tak Sokol není správcem oblasti (opravdu si tím nejsem jistý, Petře oprav mě, pokud se mýlím) a to projednání s prvovýstupci (?????) -hm u toho bych docela chtěl bejt.

Ještě jednou se omlouvám za formulační nepřesnost "HO Hejnice" x "hejničtí horolezci".

Jen taková poznámka na konec:
Když na jaře vrcholila ta mediální prezentace kolem VF na Cimbuří, seděl jsem po zdařilé lezbě "U Tetřeva" na polívce od Kateřiny. Vedle u stolu seděla skupinka lezců a asi mě neznali (což mě překvapilo, protože si myslím, že jsem tady mírně profláklý ksicht). Bavili se dost nahlas a bez zábran právě o té VF na Cimbuří a rozhodně to nebyli žádní fandové drátů. Uzavřeli to před placením citátem z filmu: "My mu s bratrem dáváme rok, maximálně dva." Pak tam ještě někdo toho filmového znalce okřikl: Co meleš ty vole, rok?? A to už mi Kateřina nesla pivo, protože ten den jsem neřídil. S určitým povzdechem musím ale sdělit, že tam netočí ani Warsteiner ani Veltins.

zdravím
Hlína
0 3

Komentář ze dne: 24.09.2010 00:15:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Správce Kočičáku
Podle webu Skalní oblasti ČR, stránka sektoru Smrk a Tišina je správcem David Kofr, předsedou OVK Vladimír Janko. Pozoruhodné je, že prvovýstupci Tomáš Melichar a Jiří Janoušek, kteří podle dopisu Lesů ČR projekt feráty podporují, se nevyskytují jako autoři žádné cesty na Kočičí kámen podle zápisu na skalních oblastech, ale u řady cest tam autoři nejsou napsaní, takže nelze vyloučit, že třeba autory některé cesty jsou. Mezi autory cest na Kočičím kameni najdeme jména Vladislav Vytiska, R. Vytiska, Petr Hejtmánek, P. Kotúček, Roman Kašpárek, J. Kačani, kteří v dopise Lesů uvedení nejsou, tak je to celé nějak divné.
1 0

Komentář ze dne: 21.09.2013 18:09:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Milan Doubner (doubner@seznam.cz)
Titulek: Re: via ferrata
Ahoj Hlíno,
děkuji za skvělý rozbor. Konečně je mi jasné odkud vítr fouká. Do této chvíle jsem řešil "proč".
Milan
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 00:43:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jarda "Dědek" (hkstaripraha@seznam.cz)
Titulek: Moc pěněz a lokální zájmy
Frýdlantský výběžek byl vždy chudý a proto se někteří snaží tuto oblast zviditelnit, ale za jakou cenu. Když by chtěl člověk, jako jedinec, v pásmu CHKO Jizerské hory něco vybudovat, tak musí složitě o vše žádat, ale zjistil jsem, že jsou zde skupiny, spíše spřízněné osoby, kterým jdou státní organizace zastupované jednotlivci na ruku. Já když přijedu domů, tak se nestačím divit, jak a kdo získal pozemky z pozemkového fondu ČR, že ani na obci Lázně Libverda o tom nevědí. Myslím si, že podobný je i přístup k vybudování Via Ferráty na Kočičích kamenech. Zajímalo by mne, která osoba za HS Jizerské hory se angažuje v této věci. Dále jaké je oficiální stanovisko vrcholného orgánu CHKO Jizerské hory, které sídlí v Liberci. Jsou zde další nezodpovězené otázky, ale v situaci, kdy tato oblast byla zničena povodněmi, bude snaha přilákat cizince s "větším" obnosem finančních prostředků, které ve větším množství nepotečou do pokladen obcí, ale do pokladen soukromých subjektů. Bohužel je to smutné, ale taková je doba - moc peněz a soukromých zájmů je vlivnější než nějaké zájmy malé skupinky skutečných lezců.
2 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 07:15:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Správa CHKO JH není Pzemkový fond ČR. To bych důrazně oddělil. I srovnání těchto institucí bych považoval za krajně nevhodné.
Oficiální vyjádření Správy CHKO Jizerské hory vychází ze zákonem stanovených kompetencí a ani jiné být nemůže. Záměr byl pochopitelně posuzován pouze z hlediska dopadů na životní prostředí a s ohledem na lokalitu.
Otázky jako bezpečnost, zničení horolezeckých cest etc. nebyly předmětem posuzování (byť jako soukromé osobě mi to vadí, ale jako státní úředník tyto věci při své práci umím - A MUSÍM- oddělit). Podotýkám, že jak článek, tak tento komentář jsou moji soukromou aktivitou a nejsou vyjádřením S CHKO JH.

Hlína
0 1

Komentář ze dne: 24.09.2010 11:46:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena (@)
Titulek: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Otázka zní, zda chceme, či nechceme - my jako lezci, aby se tohle uskutečnilo. A ten názor projevit bez ohledu na to, zda už je to ztracené nebo ne. Jestliže takovou zhovadilost nechceme, měl by pomoci svaz, který má bránění zájmů horolezců v popisu práce. A teď kdo je to "my lezci". Evidentně nějací lezci to chtějí (ti uvedení v dopise Lesů), nějací ne. První na ráně jakožto nějaký orgán s rozhodovací pravomocí je místní OVK. Ta mlčí, což by se dalo vyložit jako souhlas. Jestliže skutečně z ní někdo argumentoval, že se scházejí jednou za rok, tak je to prazvláštní - existují jiné formy komunikace a způsoby rozhodování. Hlína jakožto hybrid lezce a ouřady nastínil soukromě svůj názor a zveřejnil materiály (díky za to!) a slušelo by se tedy pokračovat. Což činím a posílám odkaz na tento článek Hejtmošovi, členu OVK Jizerky.
1 0

Komentář ze dne: 25.09.2010 21:56:59     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Doudleba (3jdoubravovi@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Ahoj vsem
dovolim si reagovat na prispevek Aleny.
jsem novopecenym clenem OVK Jizersko Luzicke hory a mel jsem tu prilezitost pri prvni me ucasti na jeji schuzce, byt ucasten diskuzi ohledne VF na Cimburi. Tato diskuze byla ukoncena nesohlasem ze strany OVK.
Od te doby se k memu prekvapeni VF presunula z Cimburi na Kocicaky s tim, ze realizace je na spadnuti.
Po precteni clanku a vyse uvedenych kometaru mam dojem, ze vetsina se domniva, ze OVK ma moznost a nastroje zabranit podobnym projektum.
Muj nazor je vsak odlisny.
Predstavuji si totiz sebe jako podnikatele, ktery ma potrebu zrealizovat urcity projekt , ktery se nachazi na uzemi CHKO( popr na uzemi s vyssim stupnem ochrany). A nedej boze se tam vyskytuji shodou okolnosti i sutry, ktere jsou centrem zajmu nejen daneho projektu , ale i nejakych prastenych horolezcu.
Pokud tedy bych chtel schvalit dany projekt, musim oslovit statni organy. Tim vsak zdaleka neni OVK ani CHS. Nikde totiz neni dano, ze lezecke spolky a organizace maji pravo do aktivit, ktere se deji v jednotlivych CHKO, co mluvit. Sami lezci maji totiz jen svoleni, ze za urcitych pravidel ( ktere ani sami nedodrzuji) mohou v danych lokalitach pusobit. Tak proc by lezci meli mit moznost urcovat, zda na skalach, kde oni sami nejsou pany, dovoli nekomu jinemu delat to, co jej bavi?
K diskuzi je i to, zda alespon prvovystupce ma pravo na smer, kterym vedl svou cestu do takove miry, ze muze zabranit napr stavbe opici drahy. Ja se domnivam , ze ne. Skala mu nepatri a to ze pro nej a par blaznu ta cesta ma nejaky vyznam prece neznamena, ze si muze narokovat pravo na rozhodovani o dane skale.
Abych vysvetlil muj nazor na VF - rozhodne se mi tento projekt v JH nelibi a jsem zasadne PROTI. Ale ne jako HOROLEZEC ( jestli se tak mohu nazyvat). Protoze v takovem pripade bych se choval jako sobec. Ja si zde lezt muzu (dle schvalenych pravidel ze strany CHKO bez MG, ktera si vsak obcas porusim) a jini zde nesmi delat, co maji radi? PROBOHA z jakeho titulu. Jediny vysvetlujici argument je ten, ze lezenim se v dane lokalite zabyva dost velka skupina lidi v porovnani s tim, kolik jich prijde na jednu VF. Ale to je zase diskutabilni.
Snazim se rici, ze jediny mozny institut, ktery dle meho nazoru muze rozhodnout, zda VF ANO nebo NE je Sprava CHKO. Ponevadz, kdyby tam nesedel Jirka H a Hlina, kteri to maji v hlave dle meho nazoru srovnany, ale nekdo, kdo rad motorky a prohlasil by je za verejny zajem, pak by se v JH honily po vsech moznych cestach a necestach. Pak bych nemohl JA jako lezec rici ani zbla. At se mi to libi nebo ne.
Mozna nemam pravdu stran CHKO ( precejen nejsem honeny vve statnim aparatu), ale neplette se , ze OVK ma sanci neco zmenit.
Doudleba

3 0

Komentář ze dne: 25.09.2010 22:56:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Dlouhý příspěvek, ledacos z něj je celkem pochopitelné, ale znamená to snad, že OVK nemá říct svůj názor a říkat ho tak hlasitě, jak jen může? Samozřejmě, že nemusí být vyslyšena, ale to přece neznamená, že by měla držet zobák. Možná, že nemá šanci něco změnit, ale má povinnost to zkusit, pokud tedy není příznivcem VF.

Funkcionáři ČHS jsou tu přece proto, aby hájili zájmy horolezců, třeba i proti jiným, kteří mají jiné zájmy, pokud se se zájmy horolezců kříží.

1 0

Komentář ze dne: 26.09.2010 01:00:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Ahoj Jirko,
Představa, že Správa CHKO JH by měla být ta jediná instituce, která bude v území rozhodovat co ANO a co NE je utopická a ani by to tak nebylo správné. Zákonem o ochraně přírody a krajiny nabyté pravomoce umožňují Správám CHKO hájit zájmy ochrany přírody a to jenom takové, které jsou definovány zákonem. A jak už jsem podotkl, osobní zájmy a sympatie musí jít stranou. Soukromě si myslím, že VF na Kočičákách je zhůvěřilost, ale posuzováno zájmy ochrany příordy, je to něco jiného, než původní záměr na Cimbru. Kočičáky jsou sice v I.zóně CHKO (těsně na hranici), ale vlastní lokalita je dost zatížená , především provozem na chatě Hubertka, kde nebývá vzácné, že je obklopena mnoha auty (nepamatuji se, že by Správa CHKO JH vydávala byť jediné povolení na vjezd na lesní cesty pro majitele chaty, resp. pro jejich hosty). Kde je u Hubertky ohniště víš – včetně toho u skály (v I.zóně a v lese). Lokalita je jedním z nástupních míst nového singeltreku (naštěstí cyklisté nejsou líní a umí sem dojet na kole). Občas tam potkáš jezdce na koních a když máš kliku, občas i toho pěšáka.
Když obcházíš skálu, připadáš si jako v Tisé, vystláno střepy, to je přece děsná legranda, hodit flašku proti skále.
Mě na téhle kauze vadí ta obrovská osobní zainteresovanost horolezců a to nejenom Jizerských. Když jsem byl na prvním neoficiálním setkání k tomu Cimbru, překvapila mě tam kromě místních, také přítomnost jednoho už staršího lezce (dokonce než já) z nedalekého Hrádku (T.S.) a ta kopa sasíků z Oderwitzu. Sakra takovej starej chlap a pískař, čekal bych od něj sakra jinej vztah ke skále. No jestli nevíš, koho myslím (přeci jen si o jednu věkovou generaci niž než já) tak si kup posledního průvodce na Oderwitckej Špičák. Je tam vyfocenej – nejspíš jsou s Heinrichem kámoši (však taky mluví německy možná líp než česky). Ta brožurka stojí tuším 10 éček a výnos je věnován (aspoň to tam píšou) na udržování jištění v Oderwitzu. No já si myslím, že z výnosu bude částečně hrazena i ta legranda na Kočičákách.
Já se snad ani na Lesy ČR nezlobím. Vždyť oni platí i vycpaný antilopy do soukromýho (pro veejnost zavřenýho) muzea. Prostě byl lesní správce na výletě v Oybíně a tam to viděl „a já to chci taky“. Ale někde se musel natáhnout na někoho ze skalní komunity a ten místo aby mu to rozmluvil, tak sem natáhl Heinricha. Neznám podrobnosti, ale tak nějak si to představuji.
Kdykoliv jsem na Hlídačích a dívám se na pamětní tabulku na Mirka „Puňtu“ Machoviče, vždycky si říkám, jaká je to škoda, že on se těsně nedožil konce bolševika. Speciálně on by to hodně ocenil a jemu (i s jeho chybama a omylama) bych to strašně přál. Dodneška mám v paměti ten jeho legendární výrok o „zkurveným parníku Aurora“. Snažím se teď nevycházet z domu bez pokrývky hlavy, protože až se to tam nahoře v tom horolezeckým nebi dozví, tak se z toho zákonitě pobleje. Jestli je nějaká spravedlnost, bude blejt na ty správný hlavy (nositelé některých z nich s Mirkem osobně lezli).
Zdravím tě Jiří a jsem strašně rád, že můj rejpavý článek je v těsné blízkosti článku s popisem vaší zdařilé akce v Americe.
Někdy v lepších časech a lepších souvislostech (jako třeba letos v zimě v Gasteinu)

Hlína
3 1

Komentář ze dne: 26.09.2010 07:51:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Doudleba (3jdoubravovi@seznam.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Ahoj Hlino,
rad te zase ctu, kdyz uz nemohu rici vidim.
Vratim se k tomu komentari. Vim, ze i Sprava CHKO ma omezene moznosti. Chtel jsem jenom vyjadrit muj nazor, ze pouze Sprava je z dvojice zminenych organizaci ( CHS/OVK a Sprava CHKO) ta, ktera se ze zakona musi o danem zameru dozvedet a potazmo se k nemu vyjadrit. Pokud byste ty a Jirka nebyli zaroven horolezci , obavam se, ze by se tato informace ani k OVK nedostala a pokud ano tak uz pravdepodobne pozde. Bohuzel CHS/OVK nema zpusob, jak se o takovych zamerech dozvedet a kdyz se nahodou o projektu dozvi, nikoho tento nazor "pravne" nemusi zajimat. Jsem presvedcen, ze pokud by se OVK dozvedela o presunu VF z Cimburi na Kocicaky, bylo by jeji stanovisko stejne.
Jinak, protoze mohu mluvit jako soukroma osoba ( nemam zadne sluzebni zavazky), zopakuji svuj nazor ohledne VF: je to zhovadilost a rovnez souhlasim s tim, ze je cela situace udesnejsi tim, ze je podporovana ze strany byt jednoho horolezce.
Howg!
Doudle
1 0

Komentář ze dne: 27.09.2010 09:43:17     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Alena (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
Ahoj Doudlebo, ráda tě tady čtu, když už delší dobu nevidím .-) Jsem ráda, že můj příspěvek aktivoval další přímo k jádru problému. S tvým shrnutím i vysvětlením Hlíny nelze než souhasit, ale jak tady zase řekl Petr, i když OVK (potažmo svaz) nemá tu moc z hlediska práva věci změnit, mohla a měla by svůj názor aspoň dát hlasitě najevo - třeba to něčemu takovému zabrání příště :-) savana A.
1 0

Komentář ze dne: 17.02.2011 10:27:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - B. Valentová, ČHS (bozena.valentova@horosvaz.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Moc pěněz a lokální zájmy
ČHS a OVK se v této věci angažuje. Na základě stanoviska OVK byl Lesní správě Frýdlant odeslán dopis se žádostí o zrušení záměru výstavby zajištěné cesty na Kočičí skále, ve kterém jsme argumentovali především znehodnocením lezezckých cest, rizikem úrazů v důsledku křížení ferraty a lezeckých cest apod. Na dopis lesní správy budeme v nejbližších dnech reagovat.
0 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 12:08:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Myslím jsi, že uplně nejsme bezmocný jen to chce se ozvat, tak jak to udělal Měkota ve Sloupu tam se mu to podařilo ferátu zrušit.Tento problém není jen jednoho OVK, ale všech tlak komerce se zvyšuje, takže jsi myslím, že by se tím mělo vážně zabívat ČHS a CVK a to co nejdříve, jak to bude možné.Za OVK Labské pískovce komerce do skal nepatří a v tom máme shodu CHKO LP a NPČŠ a to, že feráty do skal nepatří to je uplně jasný!!!
3 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 13:07:13     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (@)
Titulek: Re:
Já myslel, že to bylo v Modliváku...
0 0

Komentář ze dne: 15.02.2011 22:45:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Sloupskej (@)
Titulek: Re: Re:
Ferata ve Sloupu v Čechách měla být ve Sloupu pod Stráží, kde je extrémně měkký pískovec. Výstavbu plánoval Lužicko horský spolek (LHS), který měl už i různá povolení a i peníze na stavbu feraty (snad i od lesů čr).

Na schůzi s LHS a místními lezci (Miki Měkota, Nedvěd, Pepa, M.Cháb a další ...) se povedlo nakonec s LHS dohodnout. Byla jim nabídnutá jiná lokalita (bývalé lomy na Polevsku a nebo údolní cesta na čedičovou věž Vana na Ortelu, kde by to místním lezcům nevadilo).
1 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 12:35:00     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vláďa (@)
Titulek:
Byl jsem se podívat u našich saských sousedů v okolí Oybinu a našel jsem nataženou ferratu na pískovcovou věž. Že by "první vlašťovka" a náznak budoucího vývoje...?Děkuji, nechci!
1 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 12:57:09     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Papouš (F.KRIVINKA@GMAIL.COM)
Titulek: Úhel pohledu
Překvapivá zpráva na webu, který je "ideově zaměřen na propagaci" mj. i ferrat :-)

Nechci moc popichovat, ale trochu z toho čouhá "dálnici jo, ale ne za mym domem". Taky jsem na ferraty nahlížel úkosem, než jsem se dostal do situace, že se žebře, kramle a lana staly "modem vivendi" mezi mnou a polovicí (k lezení se dostala přes ferraty).

I v nízkejch skalách může spojení ferrat a lezení premávat - třeba v Juře v Hirschbachu taky nějaký ferraty jsou, jedna dokonce i kříží lezecký cesty, ale nadávat jsem na to nikoho neviděl.

A Frýdlantskej výběžek by nějak voživit chtěl - třeba sjezdovka na Smrku by se mi docela líbila (že by kromě Supí kořky v NMPS byla v dosahu nějaká další atrakce - kdo má kvuli lyžování vobjíždět celý Jizerky, že jo)
9 7

Komentář ze dne: 24.09.2010 14:30:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Úhel pohledu
Z 1341 článků na Horyinfo jich je o feratách 23. Z 1223 popisů cest je ferát 24, tak nevím z čeho jsi došel k názoru, že Horyinfo je ideově zaměřeno na propagaci ferát :-).

Feráty existují, znamenají vyšší návštěvnost daného prostoru, protože vysápat se po žebříku je schopno více lidí, než regulérně lézt.

Že koexistence ferát a lezeckých cest je možná, je vidět třeba na Hohe Wandu. Další místo, kde si ferrata a lezení nevadí je Grandlspitz v Hochkönigu.

Při stavbě nové ferraty by se mělo postupovat citlivě. Měla by se logicky včlenit do terénu, neničit stávající horolezecké cesty. Jinak se dá tenhle problém řešit v Alpách, jinak u nás na malých skalkách, kde je prostoru podstatně méně. V případě Jizerek, ať už šlo o tu nerealizovanou, nebo o tuto, si myslím, že kladné prvky jsou v menšině.
Kde by mi ferrata naopak vůbec nevadila, je třeba bývalý lom Branická skála v Praze. Kámen se rozpadá, lézt se tam stejně nedá, přitom tam je hezký rozhled a určitě by to byla atrakce :-).
3 0

Komentář ze dne: 17.02.2011 12:10:28     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Lukas B. (@)
Titulek: Re: Re: Úhel pohledu
jo, taky mě napadají jiné terény, kde by feráta takovým zásadním problémem nebyla, z hlediska jak lezení, tak z hlediska přírodně ochranného. branická skála, lomy středního povltaví, překvapuje mě, že přestože to má nejmenovaný podporovatel z Hrádku za chalupou, tak nejsou navrhovány lomy na kohouťáku, atakdále.
0 0

Komentář ze dne: 25.09.2010 23:29:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re: Úhel pohledu
2Papouš
No zrovna z NMPS to na sjezdovku je docela blízko, bez objíždění Jizerek. Pán asi nebude znalec
1 0

Komentář ze dne: 24.09.2010 17:48:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (hirsalova.rpk@centrum.cz)
Titulek: a místo bílé paní bude chodit strašit Smejkal
hejničtí vědí o koho šlo a vědí jak byl na Jizerky hrdý, tohle mu udělejte za Hubertkou a máte tam strašidlo
1 0

Komentář ze dne: 27.09.2010 12:30:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Marian Beke (Mara.Beke@seznam.cz)
Titulek: Ferráty v Jizerkách-odpor
Jizerky jsou pro lezce z drtivé části baštou poctivého lezení od spodu,a s minimem železa ve skále (tak jak to říkají pravidla lezení už 100let a tak jak to chtejí ochranáři)Pokud vede na vrchol některé ze skal schodiště k vyhlídce nebo ke kříži nebo k obojímu má to souvislost starou přibližně jako je lezení s těmito pravidly-vybudovali ho lidé s vírou nebo turisté.Ferráty nemají v českých skalkách co dělat ani po stránce etické -není to zpřístupnění vrcholu-ferrarata slouží jen hlavně k tomu aby se nehorolezec mohl bezpečně dostat do exponovaných částí stěny.Hystorické dobyvatelé vrcholů skal nezatracují od počátků přirozený pohyb od spodu s přirozeným nebo odpovídajicím jištěním nepožkozujícím skálu a nepřetvářejícím jejího ducha.Ochranářské skály jsou výtvorem přírody nové nepřibudou patří všem veškeré zásahy na nich jsou nevratné proto je třeba je chránit.Odsouhlasení Ferraty v Jizerkách od ochranářů by byl neospravedlnitelný úlet(ptám se jich nestačí vám ku příkladu hrůza - narodní park šumava nebo podvodný ekologícký byznys na který doplatíme všichni-sluneční větrné a vodní elektrárny.Jste lidem jen za úplatný blázny)Místním radikálním klimberům vzkazuju že akuflexu,pajcr,dvoukilovou palici máme stačí zavolat nebo napsat.Pro dobrou věc si čas uděláme Jizerky si od magorů zničit nenecháme.Hore zdar Křivoklátští kvakeři tel.kontakt 604415255 Mail-Mara.Beke@seznam.cz
2 0

Komentář ze dne: 27.09.2010 19:57:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: poněkud drsný příspěvěk k propagaci Via Ferrat
http://www.klettern.de/news/sonstiges/kurt-albert-nach-absturz-l ebensgefaehrlich-verletzt.457060.5.htm
0 1

Komentář ze dne: 27.09.2010 22:12:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: poněkud drsný příspěvěk k propagaci Via Ferrat
Jojo, bohužel, už jsme to tom psali jinde. Ale v téhle souvislosti mi to připadá stejné, jakoby někdo na hromadnou dporavni nehodu reagoval jakože to je příspěvek k propagaci dálnic. Doposud se neví, co se stalo, ale pokud to vezmu podle sebe, nedivil bych se, kdyby lezec takového kalibru lezl ferátu bez jištění, protože na standardně udělané ferátě se standardním zajištěním nelze spadnout víc, jak 5 metrů. Kurt spadl 18 metrů, takže muselo být něco jinak.
0 0

Komentář ze dne: 27.09.2010 23:19:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ranpa (ranpa@euroclimbing.com)
Titulek: co na to turisté?
dostal se k nám potěšitelný názor zdánlivě druhé strany barikády, potenciální cílové skupiny: http://cs.euroclimbing.com/?p=12780
0 0

Komentář ze dne: 28.09.2010 00:44:05     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: co na to turisté?
Zajímavé. V podstatě se dá říci, ze je to v souhlasu s názorem lezců.
0 0

Komentář ze dne: 28.09.2010 08:33:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Hlína (@)
Titulek: Re: co na to turisté?
Obsah článku na écéčku víceméně konvenuje s mým názorem. Pokud tam už ale autor zmínil singeltrek, je třeba k tomu připomenout, že:

Singeltrek není v žádném případě určen pro turisty, ale míří na zcela jinou zájmovou skupinu – terénní jezdce.
Turisté (tedy ti cykloturisté), jak při jednom velmi památném jednání sdělil jejich zástupce pan Markvart – preferují široké asfaltové cesty (a že jich v Jizerkách je a další asfaltizace se ve jménu cykloturistiky chystala a dalo to dost práce ji aspoň zbrzdit, když už né úplně zastavit).
Cykloturistika v tomto podání vytlačila milovníky jízdy v terénu úplně mimo hru (alespoň v Jizerských horách).
Singelterky v Jizerkách jsou výsledkem cílevědomé činnosti občanského sdružení ČEMBA a to se nikdy netajilo tím, že hájí zájmy terénních jezdců. A je v zájmu objektivity doplnit, že po několikaletém přesvědčování získla ČEMBA na svou stranu i obce a podařilo se jí přesvědčit o svém projektu i státní podnik Lesy České republiky, který se stal investorem první etapy. Etapy budou (zatím) celkem tři. První už je v provozu, (a lidé se tam opakovaně vrací (včetně mojí maličkosti), protože účelem opravdu je požitek z jízdy na kole, kdy nejedu tupě po asfaltu.
Singelterky mají i nezanedbatelný ekonomický potenciál pro region, o čemž ČEMBA obce předsvědčila (pozitivními příklady ze světa) a obce mají zájem o rozvíjení sítě a provozu doprovodných aktivit. Já tam asi nepojedu na víkend (když to mám na kole za necelou hodku na jedno nástupní místo), ale umím si představit, že tam někdo přijede na více dní, aby si všechno postupně projel a vychutnal. V závěru toho totiž budou desítky kilometrů a při jízdě po Singeltreku tedy kilometry opravdu nenaboucháte jako na asfaltkách na náhorní plošině.

Naproti tomu Via ferráta na Kočičákách (a já to osobně zobecňuji na celé Jizerky) je cirkus, cirkus, cirkus, jehož účel mi uniká. Protože jsem si Via Ferrátu ze studijních důvodů taky zkusil (a teď vůbec nnemyslím ty dva dráty vedle v Sasku za hranicí, protože to je taky jenom cirkus, cirkus, cirkus) a to Seewand a Krále Jóóódlera (jde to zbouchnout za jeden víkend a ještě se tam vejde večerní skouknutí filmu Am Limit v kině v S.J.in Pongau) , myslím si, že alespoň trochu tuším v náznacích co to Via Ferráta je.

Na Via ferrátu na Kočičákách se lidi vracet nebudou, možná se najde skupina lidí, která si ji z nějakých důvodů proběhne ale tím to bude vyřízené a šlus.
Profitovat z toho bude možná půjčovna setů a možná ten bufík na Hubertce. A to mi připadá trochu málo, na to, že se zničí jeden lezecký objekt.
2 1

Komentář ze dne: 04.10.2010 17:41:48     Reagovat
Autor: neregistrovaný - martinek (mar.sedlacek@email.cz)
Titulek: sobectví
Vážené dámy, vážení pánové,

úplně mne zaráží, že nikomu z Vás vůbec nedochází, jak elitářské a sobecké jsou Vaše postoje k vybudování nějaké ferraty v ČR. Nechci polemizovat nad konkrétní lokalitou- neznám detaily a nemůžu vyloučit, že konkrétní lokalita je opravdu nešťastný nápad. Ale z většiny Vašich příspěvků je zjevné, že Vám vadí několik kramlí a lan obecně a byli byste proti vybudování ferraty kdekoliv jinde - čistě proto, že máte pocit že lezení po skalách v ČR by mělo zůstat výsadou horolezců. Konstruktivnější přístup, který by navíc z Vašeho pohledu mohl více přispět k ochraně lokalit, kterých si ceníte, by bylo kromě uvádění důvodů proč zde ne, třeba navrhnout kde ano (prosím bez nápadů typu Bránická skála). Zcela ujeté mi připadá ohánění se nějakou etikou, že kam se nedostanu bez nějakého trvalého zásahu do přírody nemám právo se dostat. dle této logiky by nebylo možné dostat se do mnoha jeskyní, projít si nádherné turistické cesty přes rašeliniště, vylézt si po žebříku vedle vodopádu ve slovenském ráji atd atd atd. Mám ferraty rád, lezu jen ty do stupně "D" navíc prostě nemám. 3-4 ferraty v ČR bych velmi uvítal, a takový počet by rozhodně Vaše lezecké terény zas tak strašně neochudil a mnoha lidem udělal radost. Nerozumím tomu, proč to pár set metrů za hranicemi lze, a u nás ne. Argumenty že ferraty hyzdí přírodu jsou poněkud liché - z větší dálky vůbec nejsou vidět- což dokazuje i fakt, že je občas trochu těžké je najít.

7 7

Komentář ze dne: 04.10.2010 18:22:11     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Dag (@)
Titulek: Re: sobectví
Sobecké to nepochybně je. Sobecké je chtít zachovat skálu bez zásahu, stejně jako mít tam pro svoji sobeckou potěchu ferrátu. Jistě by se našli jedinci a spolky, které by měli další nápady, jak skálu a okolí využít.
Kouzlo odlehlých, nedostupných míst je i v tom, že se tam nedostane každý. A že tomu musí něco obětovat (nikoliv ve smyslu poplatku). Těch obtížně dostupných míst je málo. Tady navíc nejde o nedostupné místo, ale cestu na ono místo. Žádná dechberoucí ferráta tam nikdy nebude a z druhé strany tram jde dojít exponovanou cestou turistickou.
Proto jsem hluboce přesvědčený, že tady je to ptákovina nejen pro mne, ale i obecně.
4 2

Komentář ze dne: 22.10.2010 18:25:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - wendy (@)
Titulek: vždy´t jde zas jen někomu o něco
souhlas s dagem a martinek, přečti si všechny komentíky viz výše
0 1

Komentář ze dne: 15.02.2011 15:37:18     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jenik Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Věřil jsem zdravý rozum, ale mýlil jsem se!!!
0 0

Komentář ze dne: 15.02.2011 20:41:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Renda M. (masin@hscr.cz)
Titulek: Podpora Horské služby????
Dovolte , abych se ještě jednou vyjádřil k ,,podpoře záměru vybudovat ferratu v Jizerských horách.,,Horská služba v oblasti Jizerských hor nemá problém s tímto záměrem co se týká případné pomoci, záchrany lidí, kteří se při této aktivitě zraní.Určitě ale máme problém s vybranou lokalitou.

Renda M.
1 0

Komentář ze dne: 15.02.2011 20:43:14     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Podpora Horské služby????
Díky za stanovisko, bylo by možné blíže rozvést důvody? Zajímaly by mne a možná i další čtenáře.
0 0

Komentář ze dne: 16.02.2011 11:45:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Re: Podpora Horské služby????
Rendo, taky se v tom úplně nevyznám. Je mi jasné, že HS nemá problém se zachraňováním životů na Kočičákách, s ohledem na charakter terénu a jeho snadnou dostupnost ostatně předpokládám, že většina problémů může být rychleji vyřízena svépomocí a nebude nutno alarmovat HS z Bedřichova nebo z Jizerky. Čemu ale nerozumím, to je ten problém s výběrem lokality. Asi to nebude z důvodů záchranářských. Prosím trochu dovysvětlit. Dík
0 0

Komentář ze dne: 16.02.2011 11:18:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - JH (@)
Titulek: Brzda pokroku...
Aby to nebylo po mnichovsku o nás bez nás, dovolím si krátký komentář. Především by mě docela zajímal text dopisu, který odcházel od ČHS na Lesy ČR, určitě by úplnosti informace prospělo, kdyby investigativci vyšpiónovali i tenhle dokument. Jinak pan lesní správce má pochopitelně pravdu. Záměr vybudování zajištěné cesty v národní přírodní rezervaci na Frýdlantské cimbuří současné vedení Správy CHKO Jizerské hory opravdu nepodporuje (vedením je asi v tomto smyslu míněn vedoucí Správy a dále vedoucí oddělení ochrany přírody, za které si troufám mluvit). Kategorické tvrzení, že je záměr neuskutečnitelný, není ovšem zcela korektní, jakkoli by mi to snad vyhovovalo - Správa CHKO je pouze prvoinstančním orgánem státní správy, podobné záměry jsou posuzovány v režimu správního řádu a existují řádné i mimořádné opravné prostředky, které mohou případné neobjektivní rozhodnutí Správy zvrátit ve prospěch žadatele. Dlužno říci, že Lesy ČR se spokojily s nesouhlasným odborným názorem Správy CHKO a o vydání rozhodnutí, proti kterému by se mohly dále odvolat, nepožádaly. V zásadě pravdivé je i další tvrzení, že budování zajištěných cest v rezervacích (rozuměj národních jako nejvyšší stupeň ochrany a v kontextu konkrétního charakteru těchto rezervací v Jizerkách) je pro ochranu přírody v současném pojetí neakceptovatelné. Tedy vycházíme-li ze závaznosti zákona a ostatních obecně platných právních předpisů. Na tom by teoreticky nemělo nic změnit ani to, kdyby současné vedení Správy CHKO bylo operativně nahrazeno nesoučasným vedením, například předsedou hypotetického Českého klubu vysokohorských turistů a hromosvodářů. To, že by mohla být oblast Kočičáků ušetřena, pokud by se podařilo přimět (nikoli přesvědčit?) Správu CHKO ke změně postoje snad jen nechtěně vyznělo jako pokus získat přirozeného spojence k (ná)tlaku na společného nepřítele :-)). K ferátě na Kočičích kamenech jenom ještě zopakuju to, že Správa CHKO není nadšena tímhle záměrem, ale nerozhodovala o něm, pouze ho vzala na vědomí. Nejedná se totiž o činnost, která by byla v tomto místě zakázaná nebo vyžadovala souhlas orgánu ochrany přírody.
Jiří Hušek, vedoucí Správy CHKO JH
1 0

Komentář ze dne: 16.02.2011 11:27:31     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Brzda pokroku...
Zajímavější, než je text dopisu je fakt, že odešel až v půli ledna tohoto roku, ačkoliv záměr stavět je znám již od září loňského roku. Jizerskohorská OVK zaspala.... pokud dopis přišel až když měly Lesy zakoupený materiál, je zřejmé, že naděje na úspěch nesouhlasu je menší, než kdyby dopis přišel ještě předtím.
I podle průběhu plánované feráty ve Sloupu je vidět, že chce-li někdo ferátu postavit, postaví ji. Takže nejvhodnějším postupem je, podobně jako to bylo ve SLoupu, najít dotyčnému ve vlastním zájmu lokalitu, kde nám to nebude vadit. Jestli taková v Jizerkách a okolí existuje ale nevím, nejsem místní odborník
0 0

Komentář ze dne: 16.02.2011 20:31:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - ranpa (ranpa@euroclimbing.com)
Titulek: soutěž
k tématu o věcné ceny zde: http://cs.euroclimbing.com/?p=14880
1 0

Komentář ze dne: 16.02.2011 23:03:40     Reagovat
Autor: [pjandik] - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: soutěž
máte tolik triček? :-)
0 0

Komentář ze dne: 17.02.2011 13:30:35     Reagovat
Autor: neregistrovaný - René Mašín (masin@hscr.cz)
Titulek: Horská služba
Nikdy jsme nedali stanovisko podporující tento záměr.
Jen jsme se vyjádřili k případné pomoci lidem při této aktivitě,tj. že nemáme se záchranou lidí ve skalním terénu žádné problémy.

Ahoj Renda
0 0

Komentář ze dne: 20.04.2011 19:15:07     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jenik Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Rozum zvítěžil na poslední chvíli a jsem tomu velice rád.
0 0

Komentář ze dne: 21.04.2011 20:09:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jirka (@)
Titulek: Díky
Díky všem rozumným angažovaným!
0 0

Komentář ze dne: 25.04.2011 22:26:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr (@)
Titulek: Re: Díky
To se mi ulevilo...Díky.
0 0

Komentář ze dne: 30.05.2011 19:18:20     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek:
Sice s velkým odstupem, ale přece: Díky za to, že se dobrá věc podařila - a to všem, kteří se o to otřeli ...
Inu: snad, občas, lze přece jen ještě nějakému zvěrstvu zabránit. :)
0 0

Komentář ze dne: 15.06.2011 16:40:25     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Ota (hruban@iol.cz)
Titulek: my horolezci jsme strašně nafoukaný !
Ahoj kolegové,promiňte,že se ozvu,ale skály nejsou jenom nás,lezců. Co kdyby jsme v nás probudily trochu pokory a nechali jsme na vrchol vylézt i těch pár zdatnějších turistů, ať vědí co je to být nahoře. V Juře a Sasku to funguje, tak proč ne u nás? Sám jsem byl jednu dobu vděčný za feraty, že se mohu pohybovat alespoň nějak na skalách a v horách. Buďme rádi, že nás ta veřejnost nechá někde lézt. Chováme se často jako prasata, nafoukanci a jsme dost netolerantní. Umíme si jenom stěžovat a bránit ostatním.Ota
2 1

Komentář ze dne: 15.06.2011 17:47:23     Reagovat
Autor: [Kata] -
Titulek: Re: my horolezci jsme strašně nafoukaný !
Oto, ono to tvoje vyjádření je strašně paušální. Vždycky záleží na tom, kde konrétně a kudy má ta feráta vést. A tady zrovna to byla fakt kravina
0 1

Komentář ze dne: 04.08.2014 22:10:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: my horolezci jsme strašně nafoukaný !
Existuje horolezecká klasifikace UIAA stupně 1-3 (4), poskytující začátečníkům a turistům potěšení z vertikální činnosti bez potřeby vyčnívajích armatur a ocelových lan. Cest v těchto klasách jsou stovky. Vyhlídky, které do této doby jsou přístupné bez jakéhokoliv zajištění a nutností zvládnout stupeň 1-2 (3) je také dost.
Na tuhle "vyhlídku" se dá dostat turistickou cestou bez ferraty. Takže termín prasata a nafoukanci v tomto případě rozhodně patří Čokaři a spol.
Sakra, to si vážně v Jizerkách necháte líbit působnost těch individuí?
0 1

Komentář ze dne: 02.08.2014 21:14:53     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Vladimír Vršovský (jménotečkapříjmení@seznam.cz)
Titulek: Ahoj Petře
tak dějinný zvrat znovu kdesi z propadliště dějin vyhrabal na povrch zemský můj letitý článek, ke kterému jsem pořídil fotky, sehnal fotky a částečně dělal i manekýna. a taky jsem si korespondoval s Lesy Čr a snad to byl i můj malý podíl (ty dlouhé Abdulovo prsty byly asi to hlavní), že se to na čas kouslo a nakonec záměr z prachu a špíny zvedla Obec Bílý Potok.
A teď to zase bude žít na tvém webu nějaký čas svůj život, než to někdo (ten drát) podobně jako v Děčíně šmikne flexou, nebo než se horké hlavy zchladí na ledech.

Ale takovýhle populární článek, který se opakovaně vytáhne na hlavní stránku, který má tolik příspěvků, to už kuwa je na honorář - nemyslíš?? neboj, prachy nechci (od tebe). I když se možná občas názorově rafnem, pořád doufám, že jsme kámoši. Vidím ten honorář tak, že až se někdy potkáme na skalách, zajdeme na pivo a ti koupíš jednu rundu (já to pak votočím). Jen tomu budeme muset asi nějak na podzim pomoci, buď se na skalách míjíme, nebo preferuje každý jiný oblasti. Pokud se potkáme v Creeku, určitě tě pozvu do Needles Outpost a dáme pivo. je tam prima stará roštěnka, někde hipísačka ze sedmdesátých let. Poslouchali jsme spolu Neila Younga a já u toho pil pivo za dvě babky. Minulý týden v Drážďanech na koncertě tohoto týpka stálo pivo přijatelná tři éčka. zdravím a těším se (pokud souhlasíš) na setkání

Hlína
0 0

Komentář ze dne: 02.08.2014 23:26:08     Reagovat
Autor: neregistrovaný - čokař (cokar@seznam.cz)
Titulek:
Nechte prosím Abdula na pokoji. Pravej důvod, proč od plánu tenkrát lesáci upustili měl spíš krátký nohy než dlouhý prsty... Musím říct, že tenkrát , po přečtení článku jsem taky nabyl přesvědčení, že to poničí lezecký cesty. No a před prázdninama mi Vláďa Hanzl ukázal NA MÍSTĚ!!!! povolení od Chko a detailně trasu ferratky, no a musím říct, že se mi trochu zatočila hlava, když jsem si vzpomněl na tenhle článek... Nakonec jsem mu to pomohl vrtat. Jak jsem původně vůbec nechtěl. Název aspoň jediný cesty , kterou ta ferrata nějak ovlivní bych teda rád znal.
S pozdravem čokař
1 2

Komentář ze dne: 04.08.2014 09:39:57     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj Martine.
fotky ferraty bych pro věcnou diskusi uvítal. Tvrzení o povolení CHKO mi nekoresponduje s komentářem Jirky Huška, který píše o něco výše něco o tom, že se ke Kočičákům nemůže vyjadčovat, přesné znění je o pár komentářů výš.
Pokud je to skutečně tak, že ferrata na kočíčákách nenarušuje lezecké cesty, pak by bylo nejlépe zveřejnit její přesný průběh a bylo by vše jasné.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 07:03:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek:
Čokaři,když si tak jistý svoji pravdou,že je vše pořádku tak dej dispozici Petrovi Jandíkovi fotky feráty jak vůbec nenarušuje lezecké cesty a kopii povolení od CHKO.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 11:37:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - r0bin (pismenor@pismnonteckacz)
Titulek: Povoleni
ferraty.wikina.cz/d/ferrata-kocici-kameny-povoleni-chko.pdf z nakresu v povoleni zda se byti zjevne, ze hromosvod krizi nejednu lezeckou cestu :-( Hanba, hanba, hanba!
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 12:08:58     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Povoleni
Chtělo by to vidět v reálu. Z nákresu to na interakci těch cest vypadá, ale není z toho zřejmé jak je to s nebezpečím pádu na hromosvod, nebo naopak s možností přijištění hromosvodem.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 15:44:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re: Povoleni
To je šílený, naprosto šílený. A nejhorší je, že Čokař je egocentrik a morální psychopat se stálou obcesí vybudovat feratu (nejen) na Frýdlanstké Cimbuří, na kterou vybral a stále vybírá peníze i přes jasné negativní stanovisko ochrany přírody.
O této hrůze jsem ani nevěděl, že byla v plánu. STRAŠNÝ !!
Fotky té hrůzy naleznete na těch jeho stránkách a každý lezec si sám odpoví, jestli má chuť lézt lezecké cesty dotčené feratou. Fakt sem se málem rozbrečel, když sem viděl jak vedou lezecké cesty a jak vede drát.
Do Jizerek se hlavně chodí lézt pro tu samotu, nedostupnost, morální hodnotu, typ žuly ... ty cesty už nikdo nikdy nepoleze. Fakt by mohli po ferratě jít nahé, krásné, dvacetileté holky a stejně by mě ten drát sral.
Prasárny jsou v tomhle státě běžný. Pozemky okolo Pravčické brány se prodali Rusákovi, který akorát vybírá vstupné a starat se o ní nemusí. Pašinku se podařilo zachránit za vteřinu dvanáct, jinak by už byla v jiných soukromých rukou a majitel by zakázal lezení. Na Míchovu skálu je lezení zakázáno už mnoho let, bo tam horolezci "dělali bordel", ale běžte se tam teď podívat na ty odpadky, ohniště a chování turistů. Jeník Pleticha taky naštěstí zachránil věž před rozebráním za vteřinu dvanáct. A tak bych mohl pokračovat. Jenom díky pár obětavým lidem se občas něco podaří zachánit.
Čokař je "novodobý budovatel" stejného stylu jako ti, kteří postavili Palác kultury v Praze či Obchodní centrum v Jihlavě atd. atd.
HNUS HNUS HNUS !!! HANBA, HANBA, HANBA !!!
1 1

Komentář ze dne: 06.08.2014 14:31:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Povoleni
Můj příspěvek do diskuse o dotčení nebo nedotčení lezeckých cest ferratou. Včera jsem se byl podívat na místě a musím konstatovat, že oproti schválené variantě (viz malůvka v souhlasu Správy CHKO) doznalo vedení trasy částečných změn (z pohledu ochrany přírody nepodstatných). Pokud to vezmu z údolí odleva, tak cesta Svatba Pytláka Říhy není dotčená vůbec a vedle ní Skialpinistická pouze bodově na nástupu, tedy prakticky taky vůbec. Z náhorní strany Cesta nad ohništěm a vlevo od ní hranka se dvěma BH (mně neznámého jména) taky dotčeny nejsou. Naproti tomu tvrdím, že všech 10 ostatních cest a některé varianty dotčeny jsou, některé méně, jiné více. Pravda, zpravidla drát neřeší nejtěžší místo cesty a ani nepředstavuje nebezpečí při případném pádu z takového místa, ale jednoznačně zasahuje do horních partií cest, které jsou podle schválených protokolů i z logiky věci nedílnou součástí příslušného výstupu (žádná z cest nekončí u vratného bodu pod drátem). Nejnápadnější je to třeba u Údolní cesty, jejíž horní polovina, která rozhodně není chodecký terén, vede v přímém souběhu s drátem. Cesta Kočičárna vede trhlinami metr od drátu (viz foto v následujícím odkazu: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=720322501381472&set= a.720322418048147.1073741850.100002111861865&type=1&thea ter ). Přestože někteří budou tvrdit opak, podle mého názoru je zničená (její přímou variantu Kocour v botách navíc pravděpodobně drát křižuje). Pikantní na celé věci je, že na konci VF je umístěna vrcholová schránka s knížkou, která má na deskách velké logo ČHS. Tedy evidentně materiál, který zdarma (neboli za svoje peníze) poskytuje horosvaz k údržbě horolezeckých terénů. Ano, ten horosvaz, který proti ferratě aktivně a oficiálně vystupoval. Předpokládám, že o použití svého materiálu a využití svého jména ve spojitosti s ferratou ani neví.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2014 16:24:04     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Povoleni
Jirko, díky za report. S tou knížkou je to opravdu vtipný :-) Předpokládám, že na sekretariát začnou chodit děkovné dopisy.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2014 19:18:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Povoleni
Mě to zas tak humorný nepřijde na ČHS nevědí že byla použita vrcholová knížka logem ČHS a samozřejmě úplně stačí,že veřejnosti činnost zastánců VF je prezentována že je to lezecká činnost,což VF nijak dementují naopak mám dojme,že se jim to dost hodí i když všichni víme,jak VF natahují přes lezecké cesty!
0 0

Komentář ze dne: 07.08.2014 13:15:49     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni
Bylo to míněno ironicky. Na sekretariátě to už vědí. Kdo tam tu knížku dal by snad měl vědět Čokař, když to tam vrtal.
0 0

Komentář ze dne: 17.08.2014 12:19:15     Reagovat
Autor: neregistrovaný - čokař (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Povoleni
byl jsem teď 14 dní mimo dosah. Knížku dával Vláďa Hanzl. Podle mě prostě vzal knížku, co měl doma ..(Pár prváčů v Jizerkách má)
Já bych to neviděl , jako něco strašnýho.. (před tím na Kočičákách knížka nebyla) Lezci se tam klidně mohli zapisovat společně s ferratistama v klidu a míru, jako to dělaj na Vodní bráně v Semilech (a že je tam nějakej ten horolezeckej oddíl na každý druhý stránce řeklbych..) Mám už takový vrcholovky doma tři docela hustě popsaný, tak můžu dát nahlídnout.. ˇ
Teď ale bohužel jedu zkontrolovat, co se tam děje, protože mi od jednoho lezce nebo ferratisty přišla fotka s nařízlým ocelovým lanem na sestupu...
0 0

Komentář ze dne: 17.08.2014 00:31:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - čokař (@)
Titulek: Re: Re: Povoleni
Nevím o žádném místě, kde by hrozilo "nebezpečí pádu na hromosvod". Tam, kde ferrata cesty "křižuje" je v reálu takovej balkón pod převisem. Obtíže všech těch cest jsou dole pod balkonem v plotnách a po tom balkónu se už jen odchází.. Co tedy opravdu hrozí, je, že si někdo dá smyci kolem kotvy a ten lehkej odlez si zajistí, případně si bude moct dát cestu na rybu ..
0 0

Komentář ze dne: 05.08.2014 06:42:52     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek: Re: Povoleni
Mám dotaz na budovatele VF koukal na nákres jak jste natáhli drát (ferraty.wikina.cz/d/ferrata-kocici-kameny-povoleni-chko.pdf ) a lezecké cesty jsou po vašem zásahu ukončeny pod VF nebo se musí lézt přes ocelový lano ????
0 0

Komentář ze dne: 17.08.2014 00:44:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - čokař (@)
Titulek: Re: Re: Povoleni
Jendo neblbni. Na Kočičákách jsme se poprvé potkali. Tys tam přijel s turisťákem a my tam byli s Lokotkou. Je to 25let, ale pamatovat by sis mohl, jak to tam vypadá.
Většina těch cest je tak V a vejš a lano je až na konci v místech, kde už je dávno posekáno a odcházíš dvojkou max a spíš choďákem..
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 15:05:14     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek:
Jak správně Petr zachytil, napsal jsem o pár komentů výš a o tři a půl roku zpátky následující : "Nejedná se totiž o činnost, která by byla v tomto místě zakázaná nebo vyžadovala souhlas orgánu ochrany přírody." Od té doby se ovšem věci poněkud vyvinuly. Správa CHKO dostala před pár měsíci na stůl oficiální žádost o zřízení VF na Frýdlantském cimbuří. Abychom byli schopni postupovat podle zákona, potřebovali jsme zjistit, co to vlastně ta VF formálně je. Nabízí se logický výklad, že pevně se zemí spojená VF je stavba nebo alespoň podle nového stavebního zákona "zařízení plnící funkci stavby". Postupnými dotazy na orgány stavebního řádu, tedy příslušný stavební úřad Hejnice, liberecký krajský úřad a Ministerstvo pro místní rozvoj jsme dosáhli zjištění, že VF za stavbu nepovažují (ostatně ani VF Vodní brána a děčínský Pastýřák nebyly v režimu stavebního povolování řešeny). Hluboce s tím nesouhlasím, ale musím tento právní názor v této chvíli akceptovat (možná, že nám situaci vyjasní vyšetřování včerejšího těžkého pádu v Děčíně a brzy zjistíme, jak se soudy dívají na povolování VF a odpovědnost za jejich stav a provoz, povinnost revizí apod.). Paradoxně jsme tak zjistili, že jasným limitem, který nám na Fr.cimbuří zbývá, je zákaz vstupu mimo značené cesty. Zřízení takové cesty, respektive její vyznačení (třeba i jenom tím drátem), tedy spadá pod řízení o výjimce ze základních ochranných podmínek NPR. VF je tedy bezesporu turistická trasa a když to vztáhnu zpět na Kočičáky (mimo NPR), narazím na existenci ochranných podmínek Ptačí oblasti Jizerské hory (Natura 2000), které podmiňují zřizování nových turistických tras souhlasem Správy CHKO. A je přitom lhostejné, zda je to třeba jen 70 metrů. Proto jsme také oproti původnímu výkladu ono řízení vedli a jeho výsledek (souhlas) visí o dva komentáře výš. Pokud se jedná o věcný obsah, je to z odůvodnění docela zřejmé. Tento záměr v této konkrétní lokalitě skutečně nemůže mít měřitelný vliv na celistvost ptačí oblasti o výměře 11,5 tis.km2 a na předmět její ochrany a souhlas je tedy namístě. Aby bylo jasno, na Fr.cimbuří je úplně jiná situace. Omlouvám se za zdlouhavost a komplikovanost, ale jinak to nešlo...
1 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 15:27:24     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ahoj Jirko, díky za vysvětlení posunu ve věci ferraty za tři roky. Úřední šiml má cestičky leckdy křivolaké. Ostatně nejen ferraty visí z hlediska povolování ve vzduchu. Myslím, že se to týká i umělých lezeckých stěn, které jsou stále považovány ze stavebního hlediska za něco jako dekoraci.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 15:33:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re:
Ten případ na děčínské ferratě asi nebude toho druhu, že by zasáhl do stavebního pohledu na ferratu. Podle toho, co jsem se dočetl se dotyčný pustil bez jištění do přechodu mezi jednou a druhou větví ferraty, tedy opustil hromosvody.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 16:28:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jimmy (@)
Titulek: Re: Re:
Se stavěním ferraty včerejší pád trochu souvisel. Vzhledem k tomu, že při troše "štěstí" mě mohl spadnout na hlavu, tak mohu doplnit popis co se stalo:

Lezec spadl v cca půl jedné odpoledne asi 1-2 minuty poté co jsem se rozhodl jít jinou trasu, protože dotyčný visel na cestě v odsedce a nejevil známky toho, že chce pokračovat dál. Na cestě na které dotyčný visel bylo slyšet vrtání stavitele ferraty nad dotyčným, protože se jednalo o úplně novou trasu otevřenou snad den dva předtím, takže se tam ještě doplňovali další úchyty. Takže dotyčný asi zjistil že touto cestou to ještě nějakou dobu nepůjde a zkusil přelézt na cestu vedoucí komínem, která byla opravdu blízko (cca 2 metry). To byla jednoznačně jeho blbost. Měl slézt dolů, nikdo pod ním nestál kdo by ho blokoval.

Vlastní pád jsem neviděl, cca 1-2 minuty před pádem jsem přelez na druhou stranu skály mimo dohled, takže popis je pouze spekulace na základě toho jsem viděl a slyšel.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 15:57:06     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re:
Osobně si myslím, že objevit nějakou chráněnou kytičku či fógla v době posuzování vlivu VF na prostředí by neměl být problém. Ohledně postoje k Frýdlanstkému Cimbuří jste mě potěšili, tady bohužel zklamání.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2014 12:06:34     Reagovat
Autor: neregistrovaný - P. (@)
Titulek: Re: Re:
Osobně si myslím (bez ohledu na postoj k ferratě), že účelové hledání záminek pro úřední zásah je hloupej a těžko přijatelnej postup.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2014 13:09:27     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re: Re: Re:
A já, pokud mám mluvit za sebe i za ten dotčený úřad, si myslím totéž, co P.(iškot?) a nikdo to určitě manipulovat nebude. Jiná věc je ta, že odpovědný biologický průzkum bez ohledu na hledání záminek v trase ferraty chráněné rostliny nebo živočichy nepochybně najde, prostě proto, že tam jsou. Na úřadu pak bude, aby se vypořádal s přijatelností nebo nepřijatelností ovlivnění jejich biotopu. Připomínám přitom, že druhová ochrana není zdaleka jediným kritériem, které budeme posuzovat. Bez ohledu na konkrétní chráněné druhy jsme v národní přírodní rezervaci, kde je chráněn ekosystém jako celek.
0 0

Komentář ze dne: 06.08.2014 20:36:38     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re: Re:
P.(iškot)?: reakci chápu a normálně bych taky nic takového nevyplodil. Byrokracii bytostně nesnáším. Ale navrhni, jak účinně bojovat proti takovým maniakům? Věř tomu, že už mám zkušenosti s peticemi, chozením na zastupitelstvo města, intervencemi u úřadů, ale pokud se páni politici rozhodnou cokoliv udělat, tak jim de facto nic nezabrání. Už jsme jistou věc dostali dokonce i do televize, kde všichni odoborníci stáli na straně našeho zájmu a víš jaký to mělo vliv? ........... NULA.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 16:33:46     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Jeník Pleticha (jenik.pleticha@email.cz)
Titulek: Re:
Děkuji Jirkovi Huškovi za vysvětlení s povolením VF ohledně Kočičí kameny s tím se opravdu nedalo nic dělat.Ale pořád jsem zvědavý na fotky jak údajně VF vůbec nenarušila lezecké cesty a vůbec jak to vůbec vypadá ?
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 16:53:31     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Uzlař (@)
Titulek: Re: Re:
http://ferraty.wikina.cz/kocici-kameny/fotogalerie-2/
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 18:05:22     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek: Re:
ciwe, ta ftáková oblast je nějaká velká, se stim nemužu smiřit.
0 0

Komentář ze dne: 04.08.2014 22:46:29     Reagovat
Autor: neregistrovaný - J.Hušek (@)
Titulek: Re: Re:
jj, wtf - pochopytleně 11.672 hektarů a né kvadrátnich kulometrů :-)
0 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
Oznámení o akcích posílejte redakci