Vyhledávání
Google
poslední komentáře

nové v diskusi
praktické odkazy
nejčtenější články
horyinfo
HORYINFO.CZ
ISSN 1802-1093
grafika (c) Eva Jandíková
text a foto (c) autoři článků a fotografií
Vydává:
Ing. Petr Jandík - computer design studio vydavatel a šéfredaktor,
Pivovarnická 6, Praha 8,
IČ 10192182


Inzerce:
redakce@horyinfo.cz

Postaveno na systému phpRS
Programování modulů Petr Suchý
Nové články: RSS kanál
Nové cesty: RSS kanál

HORYINFO je součástí ARCHIVU ČESKÉHO WEBU Národní knihovny ČR
WebArchiv - archiv českého webu
Najdete nás na Facebooku


Zásady zpracování osobních údajů a používání Cookies



Výstupy roku 2012


Český horolezecký svaz ocenil výkony

Jako každoročně vybral Český horolezecký svaz nejlepší výstupy za uplynulý rok. Kdo sledoval dění, nebude asi překvapen, ocenění dostaly výkony, které si to zasloužily. Aktualizováno.


Pokud zde někomu chybí další výstupy, které by si ocenění zasloužily, může to být tím, že je nikdo do soutěže nepřihlásil, nebo se odehrály mimo sledované období 1. 8. 2011 do 31. 7. 2012. Dost určitě se to týká prvovýstupu skupiny kolem Kuby Nováka Forgotten Tea, který by si určitě nějaké ocenění zasloužil. Nestačí jen vylézt, musí se taky přihlásit a dodat dokumentaci. Na to dojeli skialpinisti, co byli na Kamčatce. Tak ale pojďme k těm, co vylezli, přihlásili, zadokumentovali a dostali.

 

Hory nad 6000 metrů

Výstup roku: neudělen.

Čestné uznání:

  • Marek Holeček a Zdeněk Hrubý za výstup na Nanga Parbat Kinshoferovou cestou.

 

Nákres výstupu a sestupu přes Diamir
Nákres výstupu a sestupu přes Diamir

 

 

Hory pod 6000 m n.m. – mixový a ledovcový charakter

Výstup roku: 

 

  • Pavel Vrtík a Milan Doležal, Západní Alpy, oblast Mont Blanc, Aiguille du Sans Nom, prvovýstup Alpes Angels (M7/A1, 25 délek), Pavel Bača Vrtík tak vyfoukl místním velmi pěknou možnost náročného prvovýstupu v obtížné části stěny Aiguille du Sans Nom.


 

Topo
Topo

 

Čestné uznání:

  • Pavel Vrtík a Milan Doležal, Vysoké  Tatry, Lomnický štít, prvovýstup Vzpomínka na Eiger (6+/A3, 21 délek)

 


 

Topo spodní části
Topo spodní části, foto: Pavel Bača Vrtík

 

 

Hory pod 6000 m n.m. skalní charakter

Výstup roku: neudělen

Čestné uznání:

  • Tomáš Brt, Vlado Linek (SVK), Ján Smoleň (SVK), Grónsko, Ulamertorsuaq, SZ stěna, prvovýstup Keep panic, please (8, 26 délek)

 

Keep panic, please
Keep panic, please, foto: archiv expedice, zdroj Jamesák

 

  • Dušan Janák, Miroslav Peťo, Dolomity, Cima Grande, první kontinuální volné přelezení cesty Erectissima (10-), jejímž autorem je také Dušan Janák


 

11. délka
Erectissima, Stoupa v 11. délce

 

 

Skalní terény pískovcové

Výstup roku: 

Čestné uznání:

  • Ondřej Beneš, první přelezení a autorství cesty Betom (XIc)

Skalní terény – ostatní oblasti

Výstup roku: 

  • Adam Ondra, Moravský Kras, první přelezení cesty Perlorodka (9a+)

Čestné uznání:

  • Edita Vopatová, Frankenjura, Desaster (8b+)
  • Kristýna Ondrová, Kudlanka (8b+)

 

Mixy a ledy spotovního charakteru

Výstup roku: 

  • Lucie Hrozová, Mirek Matějec, 2. ženské přelezení Illuminati, (M11+, WI6+)

 

Schéma cesty Illuminati
Schéma cesty Illuminati, foto: Libor Hroza

 

 

Čestné uznání:

 

Mirek Matějec v Law and Order
Mirek Matějec v Law and Order, foto: archiv Míry Matějce

 

Bouldering

Výstup roku: 

  • Adam Ondra, Gioia (8C+)

Čestné uznání:

  • Monika Kuhn-Gáberová, Confession of Scrap Artist (8A)

 

Monika Kuhn-Gáberová, boulder Confession
Monika Kuhn-Gáberová, boulder Confession

 

  • Ondřej Nevělík, Cresciano, The Dagger (8B+)

Komentář horyinfo (aktualizoiváno):

Ve vysokých horách se už dlouho neobjevilo nic, co by zasluhovalo Výstup roku. Za vyfixované normálky na osmy byť i bez kyslíku to už opravdu nejde, leda až Radek Jaroš dokončí všech 14. Letošní ČU pro Máru a Zdeňka je sice za víceméně normálku, za nenormálních podmínek - alpsky od 5000 metrů a bez fixů a jakékoliv jiné podpory, se špatnými sněhovými podmínkami. Na kopci nikdo jiný nebyl a na Nangá Parbat Kinshoferovou cestou už tři roky nikdo nevylezl. To ale není vylepšení stylu a podmínky se obvykle nehodnotí, tak je to ohodnocení trochu sporné. Po víceméně alpském sólovýstupu, kterým si předloni Mára spravoval chuť po krokolomném sestupu z Gasherbrumu II a odevzdání Zdeňka zdravotníkům, udělal Mára doprovázený Zdeňkem na Kinshoferovi to, co měl v plánu v Rupalské stěně, nabalit věci a bez ničeho dalšího mazat na vrchol. Pěkný výkon, jenže to udělali až od půlky, kdy nevyšel plán na pohodlnější expediční aklimatizaci. Kdyby se povedlo to, proč tam jeli, byla by to jiná jzda. Mára si na další akce bude muset najít sobě rovného parťáka, aby své smělé plány zrealizoval. Třeba by se mi líbila dvojka Máry s Ueli Steckem, nebo Dodo Kopoldem.

Parádní kousek se v zimě podařil Bačovi, v exponovaných a skrz naskrz prolezlých stěnách Montblanské skupiny našel kus volného místa v odborníky ceněné stěně Auguille Sans Nom a trochu tak připoomněl doby před 20- 30 lety, kdy jsme vládli Alpám. Také Vzpomínka na Eiger v převislé a rozlámavé části Lomničáku z Cmiteru připomíná šmrnc Lančových výstupů v Tatrách ze slavné éry 80. let. Stoupa dokončil nejlepším možným způsobem svou Erectissimu a jednotřetinový podíl na grónském prvovýstupu přinesl uznání Tomáši Brtovi. Je asi chybou, že se v hodnocení neobjevil výstup na Baffinově ostrově.

Mixy patří u nás k silným disciplínám hlavně zásluhou Lucky Hrozové, jejíž ocenění za druhý ženský výstup Iluminatti, na kterém si odmakala všechny délky na OS, je určitě vítanou náplastí na omrzlé palečky. Míra se pak osmělil  a dal Law and Order, po Lucce je druhý u nás, kdo to vylezl.

V pískařině posunul Adam Ondra projekt, přenechaný Ondrou Benešem do nových výšin. Impozantní pokusy doprovázené padáním i s vrtačkou dotáhl RP přelezením a první 9a na písku v Čechách je tu. Stejně tak Adam diktuje vývoj v boulderingu, Gioia patří mezi světově nejtěžší bouldery. 






[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5

| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 25. 08. 2012 | Počet komentářů: 20 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
| Zdroj: Petr Jandík

Našli jste ve článku chybu, nebo překlep? Budeme vděční za upozornění. Napište nám. Děkujeme




Komentář ze dne: 26.08.2012 22:47:40     Reagovat
Autor: neregistrovaný - (@)
Titulek:
Pěkný kousky, aj předseda má ČU. Což vo to, diplom si sám podepsat může, ale jak si při předávání potřese sám sobě pravicí?
0 0

Komentář ze dne: 27.08.2012 16:23:45     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Radek (info@radekjaros.cz)
Titulek: Komentář ke komentáři:-)
Obrovská úcta ke všem oceněným, neoceněným, nepřihlášeným...
Během let jsem trochu trochu čuchnul ke všem lezeckým disciplínám, malinko o nich vím a smekám před každým kdo umí. I před tím kdo neumí, ale snaží se. Někteří borci ve vedení svazu by ale mohli svoje vědomosti snažit doplnit a rozšířit. Třeba o tom co je to vlastně tzv. "Alpský styl" a možná by bylo zajímavý vysvětlit v čem je hodnotnější udělat x-tý přelez nějakýho šutru s madračkou pod zadkem a udělat x-tý přelez nějaký "normálky" v Himálaji na osmitisícovku, kde jde tak trochu o horolezectví, případně i o život, podmínky jsou pokaždý jiný a třeba někdy i těžší než v době vzniku?
A čím je výstup na Nanga Parbat Kinshoferovou cestou ve dvou lidech v r. 2012 hodnotnější než výstup tou samou cestou pouze ve dvou lidech v r. 2005:-)?
Radek
3 0

Komentář ze dne: 27.08.2012 17:17:21     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Komentář ke komentáři:-)
Ahoj Radku, díky za komentář ke komentáři. Přiznám se, že jako aslpský styl jsem ten výstup charakterizoval já, tak výzvu k doplnění vzdělání si beru na sebe.
U hodnocení Výstupů roku 2005 jsem nebyl, takže by tvůj dotaz měli zodpovědět ti, kdo rozhodovali. Standa Šilhán už nám nic neřekne, tak to je na Martina Ottu a Alenu Čepelkovou, popřípadě myslím Frantu Čepelku.

Ani u tohoto letošního hodnocení jsem nebyl, nevím ani jestli to dělal VV nebo KA jestli ještě existuje. Pokud jste lezli Nanga Parbat za stejných podmínek a stejným stylem, pak jste logicky měli dostat stejné ocenění. Jsou tu ale různé faktory, které to mohou ovlivnit. Úroveň ostatních výstupů toho roku, kolektivní nálada hodnotitelské komise, nelze samozřejmě vyloučit ani kolektivní omyl. Výstupy roku 2005 jsou zde a tam zmíněné, leč neoceněné výkony, jsou tvůj alpský výstup na Nagá Parbat, Minaříkovo sólo na Cho Oyu, kdy tam byl sám s kuchařem a Márovo/Doudlebákovo Ramro China na Kyashar, což byl podle mne nejhodnotnější výstup, byť na nízký kopec, ale doplatil na to, že nedolezli na vrchol a kromě toho tam byli načerno.

Ke srovnání jaký výkon jsi podal ty v roce 2005 a Mára se Zdeňkem letos by bylo potřeba mít víc informací.
Když si letmo přečtu na tvém webu co jsi tenkrát psal o Nagá, patrně jste tam tehdy nebyli jen sami dva, ale i jiné expedice, zmiňuješ se o fixech a prošláplé stopě. Taky že sníh nesl. Mára se zmiňoval o sněhu po stehna, někdy i po pás, nebyl tam nikdo jiný, žádná prošláplá stopa, žádné fixy, tři roky tam nikdo nevyšel. Tak nevím, jestli to je stejné. Navrhuji panelovou diskusi tebe s Márou, co na to říkáš?
Nepochybuji ale o tom, že až dotáhneš všech 14, výstup roku to nepochybně bude a držím palce, aby se ti K2 podařila.
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2012 10:57:41     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor rebel Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
To, že tam nikdo tři roky nešel, cestu ani nezlehčuje ani nedělá těžší. To, že tam Radkovi nenasněžilo je teda průser :-). Jak moc museli prošlapávat stopu je vždy velice subjektivní. Časem by jsme se mohli dostat taky k tomu, že výstup na Milešovku za obzvlášť špatného počasí( i v Čechách někdy fouká 150km vítr a jsou závěje 3m) a ve všední den kdy tam nikdo není :-). Dostane také nějaké ocenění. Myslím si , že by k hodnocení výstupů roku měla patřit víc profesionalita. A ne, výroky typu " bylo to megahustokrutý".
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2012 11:53:36     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
Jo, máš pravdu. Ostatně jsem včera mluvil s Márou a ten je z toho ocenění nešťastnej a prachy věnujou se Zdenkem na mládež.
Je fakt, že podmínky a počasí se nikdy nehodnotily a i když si pořád myslím, že výkon podali o něco lepší než Radek v roce 2005, to ohodnocení teď je úlet a krok stranou od linie, která se držela několik let předtím. Mělo to zůstat pod čarou, jako ty výstupy tehdy.
A ta profesionalita? Kde by se vzala, vždyť jsme všichni amatéři, kromě Radka a Adama :-)
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2012 12:59:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Libor rebel Hroza (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
...je z toho nešťastnej... návrh na výstup roku, tam za ně někdo poslal bez jejich vědomí?
A ještě trochu k penězům, které dostali " mladí", kteří se jí zůčastnili této taškařice. Prý to má podpořit rozvoj expedičního lezení. Byla to prý pro ně škola jak dělat expedice. S tím se dá souhlasit. Ale byla to škola jen pro ně.
Kdyby se tyhle peníze (130 000) dali komukoli z expedičníků, který má zkušenosti s pořádáním expedic. A ten by za ně uspořádal přednášky a školení jak uspořádat expedici, kde konkrétně a o co žádat. Uvést adresy, maily, telefony na konkrétní agentury a seznámil s tím lidi, kteří by si taky rádi uspořádali expedici. Většina lidí bohužel naráží na nedostatek, ne lezeckých zkušeností, ale na administrativní a birokratické problémy. Na takové přednášce by se k informacím, jak organizovat expedice dostalo spousta lidí. A ty peníze by byly daleko efektivněji udané vstříc členům Čhs, než takhle jen pár jedincům.
2 0

Komentář ze dne: 28.08.2012 13:04:02     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
tak úplně nevím o co jde, ale odměna za ČU byla 7500 Kč a ne 130 000 o kterých se zmiňuješ.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 22:13:19     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
135 (ne 130) kKč byl grant, který na daný účel výprava dostala od ČHS. Blíže viz vcelku bouřlivá diskuse na Lezci (http://www.lezec.cz/clanky.php?key=10402) a krajně pravděpodobně i web ČHS.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 23:44:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
To ale s oceněním Výstupů roku, o kterém se tu bavíme, nesouvisí
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2012 09:40:47     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Robert (@)
Titulek: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komentář ke komentáři:-)
Jasně, že ne; jen mi přišlo na místě to objasnit, když už to sem Libor vnesl, ne každýmu to musí bejt zjevný (ale třeba jen soudím podle sebe, já když bych to náhodou nevěděl, budu koukat jak jelen :))
0 0

Komentář ze dne: 28.08.2012 12:06:23     Reagovat
Autor: neregistrovaný - AlenaČ
Titulek: Ad hodnocení "Výstupů roku"
Ahoj Radku, ahoj Petře, případně i Máro a Abdule. Už po vyhlášení výstupů v kině jsem byla rozpačitá a po přečtení Petrova článku na HI jsem hodlala reagovat svým komentářem, ale Radek s Petrem mne předběhli – tím spíše je nyní na místě.
Tak tedy, ocenění „výstupů roku“ mělo v době, kdy jsem pracovala v Komisi alpinismu, poměrně jasné pravidlo a to, že oceněný výstup musí být výjimečný, posouvající hranice horolezeckého výkonu ať již ve světě, či na domácí půdě (ten, který snesl i měřítko světové, pak většinou ozdobilo ocenění „s hvězdičkou“). Tak to bylo v době, kdy mi můj lezecký um několikrát umožnil na takové ocenění dosáhnout, a logicky jsem se pak tento princip hájila dál i na pozici hodnotitele. Hodnocení probíhalo tak, že jsme se v pěti či šesti lidech v komisi alpinismu sešli nad závěrečným hodnocením, kdy každý z nás před tím posbíral co nejvíce informací o aspirujících výkonech, včetně oslovení arbitrů – šajb nejvyšších, které jsme pro danou kategorii znali. Pokud se vyskytlo něco, na co jsme neměli jednotný názor, zvítězil názor většinový. Zpočátku jsme jen diskutovali nad lahví červeného (díky Stando tam nahoře), později jsme hodnotili i po síti bodově v tabulkách; koho by to zajímalo – mám archiv. Snažili jsme se u každého výkonu krátkým komentářem vystihnout, proč byl oceněn, a aby nezanikly další výkony, vyčnívající kvalitou v kontextu domácího lezení příslušné sezóny, zpracovali jsme i její celkové hodnocení.
Na rok 2005 se pamatuji poměrně přesně, protože jsme váhali, zda čestným uznáním neocenit Radka za alpský styl nebo Martina Minaříka za pojetí výstupu, což by ovšem znamenalo snížení hodnotící laťky a smíření se s realitou, že doba, kdy českoslovenští horolezci byli schopni udávat směr i v himálajském horolezectví, je prostě pryč. Radkových výkonů, houževnatosti, vytrvalosti i schopnosti to všechno přežít si fakt vážím, ale myslím si, že kritéria hodnocení sportovních výsledků by měla zůstat tak, jak byla nastavena.
Nemělo by ani hrát hlavní roli, že někdo měl takové a jiný makové podmínky, respektive takové hodnocení je pak silně individuální. Nad vylezením i v mimořádně hnusných podmínkách lze uznale kývat hlavou a nepřející mohou zlehčovat podmínky dobré, ale do lezecké historie se zapisuje úspěšný výstup a jeho styl. (A hlavně, jak je kdo dobrý, ví nejlépe ve skrytu své duše každý sám).

Podle mého názoru je tedy čestné uznání udělené výstupu Kinshoferem na Nangá Parbat, notabene třetím výstupem v historii českého lezení, prostě šlápnutím vedle, nebo ztráta kontinuity v hodnocení.
5 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 10:29:51     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Ad hodnocení "Výstupů roku"
Ahoj Aleno, velmi pěkně napsáno. Z hlediska tohohle pohledu je v letošním hodnocení více otazníků, nejen v oblasti nad 6000 m. Není mi moc jasné, jakým posunem jsou ČU oceněná 8b+ od děvčat, když první české 8b+ vylezla Bára Stránská v roce 1999 (Ghettoblaster ve Frankenďůře) a téhle hranici se přiblížila Silva Rajfová v roce 2006 (OSP, Marionetta), uvádí se někdy 8b+, někdy 8b/8b+).

Při hodnocení horolezeckých výkonů se dříve vycházelo z přirovnání k závodním sportům, že VR* má být roven světovému rekordu, nebo vítězství na MS, VR českému rekordu nebo vítězství na MR atd. Možná je v tom kámen úrazu, protože na MS, MR lze při slabém obsazení vyhrát i horším výkonem, než když je obsazené silně.
Myslím, že nejlepším řešením do budoucny by bylo vypracování interní směrnice, ve které by se shrnuly jednoznačné zásady hodnocení tak, aby po přirozené obměně vládnoucí garnitury, ať jde o komisaře, nebo VV, nedocházelo k nepříjemně vnímaným výkyvům v hodnocení mezi jednotlivými lety, které pochopitelně naštvávají nevyhodnocené a neprospívají autoritě ČHS jako organizace.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 12:38:32     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Resch (resch@filmix.cz)
Titulek: Re: Re: Ad hodnocení "Výstupů roku"
Zajímavé názory, zejména na sjednocení metodiky hodnocení.
Ad 8b+ - Ghettoblaster má dnes uváděnou obtížnost 10, tedy 8b, Marionetta je někde 8b/b+, někdo dává dokonce jenom 8b. Téhle oblasti snad (narozdíl od sněhových závějí) alespoň trochu rozumím a pevně trvám na tom, že holky tuzemské lezení posunuly.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 15:25:42     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Re: Re: Ad hodnocení "Výstupů roku"
Ahoj Petře, respektuji tvou specializaci. Pokud říkáš, že posunuly pak tedy posunuly. Je-li dnes Ghettoblaster 8b, pak o jeden stupeň za 13 let, bráno čistě matematicky.

Pokud jsem tak naslouchal dunění tamtamů, říkaly něco o tom, že Mára ten návrh nepodával, čemuž věřím, jak ho znám, a nevěřím ani tomu, že by ho podával Zdeněk. Pokud byli hodnotitelé sami iniciativní a jejich výstup zařadili i bez nich, je to v zásadě kladné, i když se v tomhle konkrétním případě zrovna sekli. Nicméně by ta iniciativa neměla být selektivní a s Nangá Parbatem se měl do hodnocení zařadit taky ten prvovýstup na Baffinově ostrově, to je teď přece světová aréna. Tak to vezmi jako organizační místopředseda jako námět pro příště, jestli zařazovat jen ty, kdo se přihlásí a nebo skenovat dění a podobně jako NP přihlásit a zhodnotit iniciativně všechno, co za něco stojí.

Taky by to kromě těch oceněných výstupů chtělo zároveň udělat celkový přehled sezóny s vyzdvihnutím sice podprahových, ale přesto hodnotných či nadějných výkonů, jak se to dělalo dřív a jak to psala Alena.
0 0

Komentář ze dne: 29.08.2012 17:35:44     Reagovat
Autor: neregistrovaný - AlenaČ (@)
Titulek: Re: Re: Re: Ad hodnocení "Výstupů roku"
Sjednocení metodiky či dokonce interní směrnice? Logické by bylo buď zachovat kontinuitu ve vyhodnocování a nebo jasně oznámit změnu takovým způsobem, aby ji pochopili jak „soutěžící“, tak hodnotitelé :-) i veřejnost.
Jak je vidět, je to citlivé téma, protože horolezectví je soutěživý sport a o ocenění zájem je. Jakpak by nebyl! Kromě vlastního ega jsou tu sponzoři a tak dále. Možná se jen někdo nepodíval, jak byl podobný výstup jako letošní Nanga Parbat hodnocen v minulosti, jenže jestli svaz chce být odborným arbitrem pro média (a měl by), tohle by se mu stávat nemělo.
Podle tvého vyjádření na Lezci "Výstup roku by měl být udělen pouze za výkon, který je skutečným zářezem v kontextu světového horolezectví, zatímco čestné uznání je něco, co by mělo být výrazným výkonem v kontextu lezení tuzemského"; už to je odlišný výklad od dob, kdy Výstup roku i ČÚ byl výkon znamenající posun sportovní laťky našeho lezení (zda výkon dostal to či ono ocenění záleželo na vzájemném porovnání jejich vah). Pokud to byl výstup dobrý i ve světovém kontextu, tím líp (pak dostal třeba i tu hvězdičku.

K hlasům zpochybňujícím snahu o zachování určité úrovně pro oceňovaný výkon bych řekla, že jestli ze soutěže o český rekord uděláš soutěž o český rekord v kalendářním roce (a ani to ne :-))), je to sakra rozdíl. Nic proti tomu, ale pak by mělo být jasné, o co jde. V atletice se tomu říká, že někdo vede letošní tabulky.

Sorry za tu kritiku, ale historie a vývoj horolezectví mne baví, a pokud už tu nějaká soutěž o NEJ časosběrně existuje, proč ji nemít jako prestižní? Přiznám se, že současný systém dvojích soutěží, dvojího vyhlašování a zrušení kalendářního roku mne matou asi jako dvě české soutěže o Miss, z toho jednou o Českou Miss (akorát že ty mne teda nezajímají vůbec :-)
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2012 19:35:26     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Johnny@ (@)
Titulek: Výstupy roka
Porovnávat profesionála Ueliho s Holečkem?Jandíku okopávej radši zeleninu,Holečka bych dal dokopy s Dodem to by šlo,ale s Uelim?Se probuď.Kým je čas.
0 0

Komentář ze dne: 30.08.2012 20:33:01     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: Výstupy roka
Johny, nebo snad Georgu, pokud si pozorně přečteš, co jsem napsal, zjistíš, že jsem Máru s Uelim neporovnával. Napsal jsem, že by se mi líbilo, kdyby se s ním dal dokupy. Jestli to udělá a jestli se to podaří záleží na něm a na Uelim a ne na mně, nebo tobě.
0 0

Komentář ze dne: 11.09.2012 12:34:56     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Honzány (honzany@seznam.cz)
Titulek: diskoze o...
Z předchozí diskuze cítím poměrně značnou závist různých táborů. A přijde mi to dohadování se o ničem jak na základní škole typu proč Pepík může a Franta ne...
Co takhle si říct, hmmm, jste borci, klobouk dolů.
Taky jsem s kamarádem zapomněl přihlásit do výstupu roku noční výstup normálkou na Kapelníka, klasifikace VII/2,5 promile... :-)
Takže klid a ať vám to všem leze.
0 0

Komentář ze dne: 11.09.2012 12:39:33     Reagovat
Autor: neregistrovaný - Petr Jandík (redakce@horyinfo.cz)
Titulek: Re: diskoze o...
Před tvým výkonem smekám, navrhuji zařadit novou subkategorii pískovcových výstupů. :-)

V téhle diskusi nevidím nikde žádnou závist, jen snahu o spravedlivé posouzení výkonů, které se letos až tak nepovedlo
0 0

Komentář ze dne: 11.09.2012 19:52:12     Reagovat
Autor: neregistrovaný - MilosHaba (haba.m@seznam.cz)
Titulek: Ne kazdemu se asi preje stejne...
Nektere kousky skutecne paradni! Jsem ale dost zklaman pristupem k interpretaci "vystup roku". Tak napr u vyskovych" vystupu (nad 6000) se nejdriv se tu dozvime ze letosni vystupy na K2 (Bem+Hamor) a Anapurnu (Jaros+Trava) byly komplet vyfixovane a "rutinni" normalky .. Hmm .. Ovsem kdyby to byla Radkova 14-ta osma, tak si Vystup roku si zaslouzi ?? Tak je to vystup roku nebo oceneni za kontinualni vykony? U skalkaru se tim vsak nesetri ..ani u vrtackoveho RP nevahame. Jaky vyznam tedy maji slova "Vystup ROKU" ?
Co me osobne se velmi libi je to gronsko, nu tak uvidime zda se zam nekdy na skalku podivam :-)
1 0

Vložení nového komentáře

Nový komentář nemá souvislost s jinými komentáři. Chcete-li odpovědět na existující komentář, najeďte si na něj a klikněte v jeho hlavičce na slovo Reagovat

Jméno (přezdívka): 
E-mail: 
Titulek: 

    

V rámci komentářů nelze používat tagy HTML.

Pro vložení tučného textu, odkazu nebo e-mailové adresy využijte následující značky:
[b]tučné[/b], [url]http://www.domeny.cz[/url], [email]jmeno@domena.cz[/email]

horyinfo.cz je mediální partner Českého horolezeckého svazu
hledej
Horoškola
HI shop
nové cesty
komentáře cest
nejčtenější cesty
nejkomentovanější
nejbližsí akce
06.04.2024
Kamarád ze skal promítání v Turnově ve 20 hodin

Oznámení o akcích posílejte redakci