inzerce@horyinfo.cz

Stodůlky

Stodůlky  (375 m)   436 m
není potřeba
Kopcovitá cyklotrasa se strmými úseky. Částečně asfalt, jinak lesní a polní cesty, občas kamenité, po dešti déle bahnité. Jeden úsek přenášecí. Délka 42 km
Metro B Stodůlky
Vlakem
Stodůlky, 375 m
metrem do Stodůlek

Kopcovitá, převážně terénní trasa bez rovinek, kde každé stoupání je odměněno sjezdem a každý sjezd potrestán stoupáním. Řada úseků pro středně trénované jedince výtlačných a sjezdů nesjízdných.

Výtlačný kopec na Kulivou horu

Výtlačný kopec na Kulivou horu, foto: Petr Jandík

Start ve Stodůlkách po modré směr tvrz Řepora a Řeporyje. Je to tenká pěšina loukou odbočující z Jeremiášovy ulice. Tam se napojíme na cyklotrasu A12 a na začátku Dalejského údolí projedeme pod železnicí a stoupáme po silnici přes Zmrzlík na Zadní kopaninu (cyklostezka A11). V Zadní Kopanině odbočíme doprava po polní cestě až dojedeme na modrou značku přicházející z Ořecha a po ní jedeme do Kalinova Mlýna. Vyšlapeme a vytlačíme na Kulivou Horu a asi v půlce sjezdu na Rozcestí pod Kulivou Horou zahneme doprava po červené značce, které se až na výjimku v Karlštejně budeme držet až do Berouna. Na Karlštejn je to jako cyklostezka E10 přes Solopisky, Vonoklasy, Mořinku do Karlštejna.

Karlštejn

Karlštejn, foto: Petr Jandík

Zde opustíme červenou značku doleva dolů po hlavní silnici a odbočíme doprava na asfalku vedoucí pod hradem. Zprava se k nám připojí opět červená značka, která posléze odbočuje do strmého výtlačného kopce, který má dlouho po dešti i bláto. Následujeme červenou společně s naučnou stezkou V. Náprstka přes vrchol kopce strmým sjezdem, pro normální smrtelníky spíš pěšky než na kole na horní konec Srbska. Zde doprava obloukem k Bubovickým vodopádům.

Bubovický vodopád na kole neprojedete, ani kolo nepřevezete

Bubovický vodopád na kole neprojedete, ani kolo nepřevezete, foto: Petr Jandík

Zde je třeba hodit kolo na rameno a úzkým chodníčkem po uklouzaných a často i zablácených vápencových stupních se proskoukat k poslednímu stupni, kde vystrčíme kolo na vytesanou lávku a doufaje, že nám nespadne, vylezeme za ním. Po vrstevnici běžící hlinité cestě, za vlhka blátivé, se dostaneme ke strmému sjezdu k silnici Bubovice-Hostím - pozor na padlé stromy přes cestu. Za ní velmi strmě dolů a zase dalším výtlačným kopcem ke křižovatce se zelenou značkou (suchý strom), kde následujeme stále červenou značku zpočátku pozvolným, ale stále prudším částečně kamenitým sjezdem k zadní straně kláštera ve Svatém Janu pod skalou.

Bubovický vodopád na kolen neprojedete, ani kolo nepřevezete

Vysazování kola na vysekanou polici, nejobtížnější místo Bubovických vodopádů, foto: Petr Jandík

V Janu kousek po silnici směr Vráž a u konce obce doleva do strmého výtlačného kopce k Dubu na Herinkách stále po červené a celkem příjemným sjezdem po červené do Berouna. Od dubu lze také přímo rovně dolů po polňačce lehce směřující doleva - pozor na tři závory, z toho jedna má ohryzkovou výšku - na silnici Hostím- Beroun u obce Lištice a po ní pohodlným sjezdem do Berouna. Zde se napojíme na novou pobřežní cyklostezku a po ní kolem Alkazaru a skal Srbska do Srbska na vlak, chrti mohou podél Berounky pokračovat dál a hltat kilometry.

Parametry trasy:

Délka: 41,7 km

Celkové převýšení: -159 m,

celkové stoupání 998 m
celkové klesání 1157 m

Nejstrmější stoupání 17,6 %

nejstrmější klesání 19,5%.

Čas: 3 h 40 minut (bez zastávek)

Výškový profil trasy ze Stodůlek na Srpbsko po červené

Výškový profil trasy ze Stodůlek na Srpbsko po červené, foto: utrack.crempa.net

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 09. 05. 2012 | 4409 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!

anketa
Posiluješ pro lezení na desce? Jestli ano, na jaké?

Jen lezu (4 hl.)

Beastmaker 1000 (3 hl.)

Beastmaker 2000 (5 hl.)

Moon fingerboard (3 hl.)

na plastové no name (6 hl.)