5. délka, těžší variata 2

bh, ýty, hodiny, skoby
kvalita: skvělá
2 x 60 m poloviční expresky: 10
smyčky: do hodin a na štandy
rajbunk, širočina, kouty, plotny
Z parkoviště Rote Wand doleva nahoru přes závoru a pohodlnou lesní cestou až se v první zatáčce stáčí doleva. Zde cestu opustíme a víceméně v původním směru strmou pěšinkou zoět k lesní cestě. Tu překročíme v původním směru k nejnižšímu bodu stěny (Rucksackdepot, klacky na sušení zpocených tričekve vyvrtaných dírách). Odtud pod stěnou doprava, po cca 50 metrech mineme nástup cesty Waschrumpel, po dalších cca 30 metrech nástup Serengeti a po dalších přibližně 50 metrech nástup do cesty Alte Männer. Kolem něj nahoru doleva k výklenku k nástupu, červený nápis "Schönen Männer"

Z vrcholu doleva a podél hrany stěny. pěšinami až k začátku zaropstlé rokle, tou pod stěnu a doleva k Rucksackdepotu.
Parkoviště Rote Wand , 800 m
Z Prahy nebo od Brna nejlépe na Vídeň, dále po dálnici A2 směr Graz, za Wiener Neustadtem v Seebensteinu odbočíme na dálnici S6 směr Bruck a.d. Mur. Z Brucku po S35 směr Graz až ke sjezdu Frohnleiten. Z Frohenleiten směr Passail a po 3 km odbočíme do údolí Tyrnautal. Po projetí vesničky Tyrnau po cca 500m odbočka doleva k parkovišti Rote Wand. Odbočka k parkovišti je označená směrovou cedulí. Kvůli klidu pro místní faunu je povoleno parkovat hodinu po východu slunde do jedné hodiny před západem slunce.
Horich, Fleck, Peter  -  1979

Jedna z nejdelších a nejstarších cest ba hlavní stěnu Rote wand. Pěkné lezení v pevné skále, dobře odjištěné. Klíčové jsou 7. a 8. délka. Na několika místech ji přetínají novější cesty, takže je třeba dávat pozor a neuhnout.

1. Přes převísek u červeného nápisu "Schöne Männer" a koutem šikmo doprava, poté přes stěnku a šikmo doleva na štand (2 BH). 45 m, 4+. (vlevo vede řada nýtů plotnou ke stejném štandu.

2. Po šikmé rampě doleva, na konci krok dolů na polici, štand v jednom lepeném borháku. Cestou odbočuje nahoru do stěny těžší cesta ale to si nespletete. 30m, 4.

3. Kousek nahoru, traverz přes nýt doprava (3), komínovým žlábkem přes 3 nýty (5-) a snadno doleva na štand (2 BH), 35 m, 5-

4. Dalším komínožlábkem (5) a poté lehčeji doleva na polici se štandem (BH a skoba s kroužkem) pod hnědou kolmou stěnou. 30m, 5

5. Dále doleva položenou plotnou (4 BH,4) ke stromům a doleva na štand (2 BH?)35 m. Variantně lze lézt kolmou hnědou stěnou (5 BH, 5+) a položenějším terénem přes polici ke štandu na úpatí kolmé stěny, 2 nýty, 40 m, 5+

6. Při první variantě předchozí délky ještě doprava a pak přes trávy a plotnička doleva ke stromům. Při druhé variantě sestupným traverzem k plotničce a ke stromům. Štand pod lehce převislým stupněm (2 BH). 44 m, 3. 2. varianta je kratší.

7. Přes mírně převislý výšvih do plotny, doprava a strmým rajbuňkem (2 nýty, 6-) do lehčího, dále doprava a obloukem doleva (5, BH, skoby) na začátek spáry a 2 m nahoru ke štandu (2 BH), 35 m, 6-

8. Širokou spárou (6/6-), postupně se zlehčující lehčího terénu (BH, skoby) (5 a méně) na štand v hodinách, 40 m, 6/6-

9. Lehkým terénem na vrchol (žehlička, velký kruh nebo hodiny), lze spojit s předchozí délkou při 60 m lanu to vyjde akorát.
  10. .

Sestup doleva podél hrany stěny a po pěšině zarostlou roklí pod stěnu a doleva k Rucksackdepotu.

Zobrazit místo Parkoviště Rote Wand na větší mapě
literatura
Kletterführer Grazer Bergland - Kmentt und Grabner

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 18. 08. 2019 | 2126 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!