inzerce@horyinfo.cz

2 x 60 m poloviční expresky: 12
vklíněnce: sada
friendy: malé a střední
smyčky: Do hodin a na štandy
Tradiční cesta s převážně vlastním jištěním.
Z ulice jdeme přímo k Pizzo Monaco - samostatné menší věži na pravé straně Monte Monaco. Cesta vede údolní stěnou vlevo vedle hlubokého komína
Slanění výstupovou cestou
Kemp Bahíra
Z kempu La Bahíra do San Vito, první křižovatku za cedulí městečka doprava a zaparkovat nejblíž věži Pizzo Monaco.
F. Failla a L. Filocamo  -  3.10.2011

I když cesta není lezecky nějak zvlášť těžká, vyžaduje dovednost poři zakládání vlasního jištění mezi nemnoha nýty. Poskytuje krásné výhledy na mořský záliv a měšstečřko San Vito cesta nad mořským zálivem San Vito. Vede vlevo od velkého komínu často jeho boční stěnou. . Velký pilíř má 50 metrů a na jeho úpatí je vlevo velká jeskyně. Nástup je vlavo od jeskyně (názav napsaný na skále) mírně vpravo od spádnice velké díry ve stěně vlevo od komínu.

1. Šedou plotnou k nýtu, potom podél spáry do jeskyně, štand na dvou nýtech, 20m, 5b, nýt

2. Z jeskyně pravou stranou k široké spáře a podél ní šikmo doprava k velkému komínu. Na konci spáry skalním pilířem, delikátní červenou stěnou s malými chyty mírně doleva k rampě a dále mirně šikmo doleva na polici, štand na dvou nýtech. š5 m, 5c/6a, 3 nýty.

3. Pokračiovat dále plotnou přes sekce méně pevné skály, jak to jde vpravo za hranu a levou stěnou velkého komína na terásky krytou trojúhelníkovým převisem, Štand na dvou nýtech, 35 m, 5c, 2 nýty 2 nýty. Varianta: Ze štandu doleva za hranu a šikmo doleva stěnou. Vzhůru k sokolíku a jím doleva k začátku komína. Jím vzuhůru a pod převisem doprava na výše zmíněný štand. Prodlužovat, jinak to strašně táhne.

4. Dále lehčím terénem k šedé plotně, 10 m nad ní začíná žlutá spára ad ní lehčím terénem na polici, štand 2 nýty. 35 m, 5c, 1 nýt.

5. Dále plotnou k velké a poněkud převislé spáře. Spára vede doleva a nad ní pokračuje stěna s nestabilními místy k terase porostlé palmami. 35m, 5c,1 nýt. Odtud je nejlepší slanit 3x 50 m k nástupu

6. Sestup: Slaněním cestou 3x 50 m (mailonky ve štandech)

literatura
Roccia di Sole, Versante Sud

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 29. 11. 2019 | 458 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!

anketa
Chcete, aby bylo pojištění odpovědnosti za škody vzniklé při lezení součástí členského příspěvku ČHS?