Na posledním štandu
Untergrimming

3 h  / 440 m 30 min III-X JZ
  Untergrimming  (667 m) 45 min SZ stěna, 390 m
žehličky, nýty, borháky, i ledovcová skoba se najde
2 x 60 m poloviční expresky: 12
vklíněnce: na dojištění
friendy: pár kousků se hodí
smyčky: Na štandy, stromy a obhozy
Dlouhá rozmanitá cesta, převaha těžkých délek, štandy v závětří, když pere slunce, je to vypejkačka.
Z parkoviště v Pürggu 200m zpátky po silnici a kde se stáčí doleva dolů na víceméně po vrstevnici jdoucí polní/lesní cestu a tou až pod stěnu a po 50 metrech po malé pěšince ostře zpět podél stěny k plácku pod nástupem.
Untergrimming, 667 m
Z Lince po A7, pak po A1 a nakonec po A9. Sjedeme v Spital am Pyhrn a po B 138 do Liezen, odtud po B320 - Enstalstraße Steinach na B145 - Salzkammergut Straße kolem Untergrimmingu a po průjezdu tunelem doprava stroupající silnicí do Pürggu, kde je parkoviště. Trasy najdete v navigacích.
Klaus Hoi a druhové  -  1990

Nástup 30 minut od parkoviště v Pürggu. Z parkoviště 200m zpátky po silnici a kde se stáčí doleva dolů pokračujeme rovně na víceméně po vrstevnici jdoucí polní/lesní cestu a tou až pod stěnu, kterou vidíme vpravo nad sebou a po 50 metrech po malé pěšince ostře zpět podél stěny k plácku pod nástupem.

1. Nástup šikmo doprava jdoucím koutem až na konec a pak mírně doleva (mezištand), po levé hraně věžičky k želhičce, 50 m, 6. Pod mezištandem lze jít pravo variantou 7-, 6+.

2. Přes kolmý zub překrokem pod stěnu s více variantami. Standardní varianta vede doleva koutem a travezrem na tření do komína a doprava nad stěnu, štand s žehličkou, 55 m, 5+. Varianty vedou vpravo. Pod 5+ traverzem v půlce odbočuje var. 7 se třemi nýty. Hned po překroku na začátku varianta 7 celou stěnou (8 nýtů) a vpravo 7-(7 nýtů).

3. Několik m lehkým terénem mezi stromy k jemné strmé plotně, jí vzhůru a mírně doleva (možný mezištand) dvojkovým terénem mezi stromy pod plotnu se sokolíkem (žehlička). 60 m, 6+

4. Sokolíkovým koutem k plotně (hodiny) a mírně položenou jemnou plotnou na polici, vzhůru a doleva na štand pod výrazným koutem. 45m, 6. Z ploce možná varianta 7-: přejdeme doleva pod štand a přímo vzhůru k němu.

5. Kolmým koutem (hodiny, 2x nýt), nad koutem žehlička, ke štandu pod červenou hranou, 35 m, 4+, štand u stromu

6. Buď doleva obloukem spárokoutem (6, 6+), nebo vpravo od hrany přes červenou plotnu a převis (6, 6+, 5), 35 m

7. Zprava na věžičku (6-) nebo zleva koutem. Odtud buď doleva podél spáry v zářezu (5), nebo pokračovat podél spáry vpravo (6-),35 m

8. Šikmo doleva stěnou přes stupeň na balkónek, Zde stěnou vlevo od hrany (4+), nebo po hraně (6), štand na hraně vpravo od hlubokého výklenku, 20 m

9. Krásnou mírně položenou exponovanou hranou 50 m, 5, 4-, 4+

10. Na temeno malého výšvihu (vlevo 6, přímo 5, vpravo 3), odtud vlevo (3 nýty, 6+) nebo vpravo spárou s převislým začátkem a sokolíkem na štand pod vrcholem věžičky (1 žehlička, možno dojistit vklíněnci) 35 m

11. Na vrchol věžičky, přeskok do stěny a borovým mlázím na temeno stěny, 20 m, svě, skok 1

Odjištěno nahusto většinou expanzivními nýty, občas žehličky z roxoru i nezerové, tu a tam lepený borhák, i oka z neidentifikovatelného materiálu, našla se i jedna zalepená ledovcová skoba, prostě co dům dal. Na štandech je většinou jen jedna žehlička, jeden štand je u stromu.

Sestup: Na vrcholu doprava lesem po plochém hřebenu až narazíme na značenou cestu, vedoucí dozadu a sestupující postupně bočními svahy a posléze pastvinami kolem koupaliště až k výchozímu parkovišti.

literatura
Bergsteigen.com, Rock projects Salzkammergut, RockPro Verlag 2017, ISBN 978-3-9501992-6-0.

[Akt. bodový průměr: 0 / Počet hlasů: 0] 1 2 3 4 5
| Autor: Petr Jandík | Vydáno dne 12. 09. 2021 | 2038 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout cestu | Zdroj: Petr Jandík

K tomtu článku nebyl doposud přiřazen žádný komentář!